مطالعهٔ رضایت‌بخش‌ترین برندها، تسلا در صدر، اینفینیتی در قعر

شنبه 18 بهمن 1399 - 10:30
مطالعه 5 دقیقه
Tesla-Infiniti
سنجش میزان رضایت مالکین از خودروها می‌تواند دشوار باشد زیرا مثلاً اگر از خریداری بعد از گذشت فقط دو هفته سؤال شود که خودروی جدید خود را چقدر دوست...
تبلیغات

سنجش میزان رضایت مالکین از خودروها می‌تواند دشوار باشد زیرا مثلاً اگر از خریداری بعد از گذشت فقط دو هفته سؤال شود که خودروی جدید خود را چقدر دوست دارد احتمالاً جواب او مثبت خواهد بود اما اگر یک سال بعد همین سؤال از او پرسیده شود ممکن است پاسخ کاملاً متفاوت باشد. بااین‌حال، کانسومر ریپورتز طی مطالعه‌ای سعی کرده لیست جامعی از رضایت‌بخش‌ترین و ناخوشایندترین برندهای خودرویی را گردآوری کند. در این مطالعه که در سال 2020 انجام گرفته است، از مالکین 369 هزار خودروی مختلف در مورد پنج دسته شامل رضایت از رانندگی، راحتی، امکانات الکترونیکی داخل خودرو، فضاسازی کابین و ارزش خودرو نظرسنجی شده و از این طریق به هر برند امتیاز داده شده است.

در این مطالعه تسلا بهترین امتیاز و اینفینیتی بدترین امتیاز را کسب کرده‌اند. امتیاز این دو برند به ترتیب 88 و 48 بوده است. البته به گفتهٔ کانسومر ریپورتز، این مطالعه صرفاً نشان می‌دهد که کدام خودروها انتظارات مالکین را برآورده می‌کنند و الزاماً با کیفیت ساخت یا قابلیت اطمینان ارتباط ندارد. مثلاً، ممکن است شخصی علیرغم اینکه مدام در نمایندگی است، همه‌چیز خودروی خود را دوست داشته باشد و یا برعکس خودرویی کاملاً بی‌عیب و نقص باشد اما نتواند از لحاظ ارتباط حسی انتظارات خریدار را برآورده کند و امتیاز پایینی بگیرد.

درهرحال، مطالعهٔ کانسومر ریپورتز نشان می‌دهد که تسلا بیشترین امتیاز را برای رانندگی، راحتی و امکانات الکترونیکی دریافت کرده است. عملکرد این برند الکتریکی در بخش فضاسازی کابین متوسط بوده اما بدترین عملکرد را در بخش ارزش داشته زیرا از 5 تنها 1 امتیاز دریافت کرده که کمترین امتیاز ممکن است. از سوی دیگر، اینفینیتی هم در بخش ارزش کمترین امتیاز را گرفته اما در بخش تجهیزات الکترونیکی موفق به کسب هر 5 امتیاز شده است. این برند لوکس ژاپنی در رانندگی و راحتی امتیاز متوسط را گرفته و در فضاسازی کابین زیر حد متوسط بوده است.

در صدر جدول این مطالعه، پس از تسلا لینکلن در جایگاه دوم قرار گرفته و بعد از آن‌هم رم، کرایسلر و سوبارو جمع پنج برند برتر را تکمیل کرده‌اند. در قعر لیست اما نیسان با 58 امتیاز بعد از برند لوکس خود بدترین عملکرد را داشته و بعد از آن‌هم به ترتیب کادیلاک، بیوک و مرسدس بنز قرار گرفته‌اند. کانسومر ریپورتز در رابطه با این مطالعه خاطرنشان می‌کند که برخی از برندها تنها چند مدل محدود را عرضه می‌کند درحالی‌که برخی دیگر محصولات زیادی دارند و این هم می‌تواند روی امتیازات تأثیر بگذارد. برندها برای اینکه در این مطالعه حضور داشته باشند باید حداقل دو مدل مختلف در سبد محصولات خود داشته باشند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.