معرفی دیوانه‌وارترین هایپرکارهای سال 2020

سه‌شنبه 14 بهمن 1399 - 08:30
مطالعه 6 دقیقه
Craziest-Hypercars-2020
سال عجیب و ناخوشایند 2020 سرانجام پایان یافت و یک ماه است که وارد سال 2021 شده‌ایم؛ اما بااین‌وجود می‌خواهیم از خودروهای فوق‌العاده‌ای یاد کنیم که...
تبلیغات

سال عجیب و ناخوشایند 2020 سرانجام پایان یافت و یک ماه است که وارد سال 2021 شده‌ایم؛ اما بااین‌وجود می‌خواهیم از خودروهای فوق‌العاده‌ای یاد کنیم که علیرغم شیوع جهانی کرونا، موفق شدند در سال 2020 پا به این دنیا بگذارند. در بین این خودروها چیزی که بیشتر قابل‌توجه است هایپرکارهایی هستند که در دوران تاریک 2020 درخشیدند. این خودروها مار را امیدوار می‌کنند که سال 2021 سالی بهتر و سالی برای بهبودی باشد.

آستون‌مارتین ویکتور

ویکتور یک هایپرکار خاص و تک ساخت است که توسط بخش سفارشی Q آستون‌مارتین با الهام از ونتیج دههٔ 70 و 80 میلادی ساخته شده است. این ماشین بر اساس شاسی مونوکوک کربنی مدل One 77 ساخته شده و از همان پیشرانهٔ 7.3 لیتری V12 تنفس طبیعی استفاده می‌کند اما قدرت آن افزایش یافته است. این موتور در One 77 قدرتی برابر با 750 اسب بخار تولید می‌کند اما برای پروژهٔ ویکتور، آستون‌مارتین آن‌را به کاسورث سپرد تا خروجی آن‌را به 836 اسب بخار قدرت و 820 نیوتن متر گشتاور برساند. این کار ویکتور را به قوی‌ترین محصول تنفس طبیعی تاریخ آستون‌مارتین تبدیل کرده است.

زینگر 21C

قرار بود هایپرکار هیبریدی زینگر 21C در نمایشگاه ژنو 2020 رونمایی شد اما به دلیل شیوع کرونا و لغو نمایشگاه، خودرو نهایتاً به‌صورت آنلاین رونمایی شد. شرکت کالیفرنیایی زینگر برای این هایپرکار چشمگیر از دو موتور الکتریکی به همراه یک پیشرانهٔ 2.9 لیتری V8 توئین توربو استفاده کرده که توسط خودش طراحی شده است. 21C همچنین از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای در شاسی و سیستم تعلیق خود استفاده می‌کند و تنها 1218 کیلوگرم وزن دارد. این ویژگی‌ها بسیار چشمگیر هستند اما موضوع چشمگیرتر اینکه 21C با استفاده از تکنولوژی چاپ سه‌بعدی ساخته شده است. این تکنولوژی در آینده روند ساخت خودروهای تولید محدود را آسان‌تر خواهد کرد.

گوردون موری T50

هایپرکار گوردون موری که T50 نام دارد، خودرویی باورنکردنی و یک الگو در زمینهٔ کاهش وزن است. این ماشین تنها 986 کیلوگرم وزن دارد و از یک پیشرانهٔ 3.9 لیتری V12 تنفس طبیعی با 645 اسب بخار قدرت و 466 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. گوردون موری این ماشین را جانشین واقعی مک‌لارن F1 افسانه‌ای می‌داند و قصد دارد تنها صد دستگاه از آن تولید کند.

کوئنیگ‌زگ جمیرا

فقط شرکت‌های جدید و نوپا نیستند که اقدام به ساخت هایپرکارهای باورنکردنی می‌کنند زیرا کوئنیگ‌زگ هم در سال 2020 هایپرکاری بنام جمیرا را معرفی کرد که جای دادن چهار صندلی در یک هایپرکار تنها یکی از نوآوری‌های آن است. علاوه بر این، جمیرا از نسخهٔ تکامل‌یافتهٔ سیستم Direct Drive کوئنیگ‌زگ که برای اولین بار در مدل رگرا دیده شد هم بهره می‌برد. این هایپرکار چهارنفره به یک پیشرانهٔ 2 لیتری سه سیلندر جدید به همراه سه موتور الکتریکی مجهز است که این سه موتور 1100 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. وقتی پیشرانهٔ درون‌سوز هم به این ترکیب اضافه شود، مجموع خروج سیستم به 1700 اسب بخار قدرت و 3500 نیوتن متر گشتاور می‌رسد.

مازراتی MC20

در یک دههٔ گذشته احساس می‌کردیم که مازراتی در حال کمرنگ شدن است اما معرفی سوپراسپرت چشمگیر MC20 کاملاً این احساس را برهم زد. آئرودینامیک پیشرفته به همراه بدنه و شاسی فیبر کربنی به معنای خودروی سبکی است که به زمین می‌چسبد. وقتی به این ترکیب یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربو با 630 اسب بخار قدرت و 730 نیوتن متر گشتاور اضافه می‌شود، نتیجهٔ خودرویی خواهد بود که در کمتر از 2.9 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 325 کیلومتر بر ساعت را دارد. این پرفورمنس به لطف نسبت قدرت به وزن 2.4 کیلوگرم بر هر اسب بخار به دست آمده است.

هایپریون XP-1

هرچند به‌کُندی اما مطمئناً تکنولوژی هیدروژنی به سمت استفادهٔ گسترده در صنعت خودروسازی در حال حرکت است. یکی از شرکت‌هایی که برای پیشبرد این هدف تلاش می‌کند، یک شرکت استارتاپی کالیفرنیایی بنام هایپریون است. این خودرو که XP-1 نام دارد، پیش‌نمایشی از چیزی است که خودروهای هیدروژنی می‌توانند در آینده انجام دهند. هایپریون پس از نزدیک به 10 سال توسعه، آزمایش و تحقیق، خودرویی را به جهانیان نشان داد که می‌تواند در کمتر از 2.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد و بُردی بیش از 1600 کیلومتر داشته باشد.

لامبورگینی SC20

این اسپیداستر تک ساخت که توسط بخش موتوراسپرت لامبورگینی و بر اساس اونتادور ساخته شده، پاسخی به مک‌لارن الوا و آستون‌مارتین V12 اسپیداستر محسوب می‌شود. SC20 که در طراحی از مدل‌های وننو رودستر، اونتادور J و کانسپت S وام گرفته است، از همان پیشرانهٔ 6.5 لیتری V12 اونتادور SVJ استفاده می‌کند که 770 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این اسپیداستر جذاب می‌تواند تمرینی برای طراحی جانشین اونتادور باشد.

بوگاتی بولاید

بوگاتی با معرفی بولاید نشان داد که صرفاً در ساخت سریع‌ترین خودرو در مسیر مستقیم تبحُر ندارد. این هیولای از 1850 اسب بخار قدرت را از نیروگاه W16 شیرون تحویل می‌گیرد و آن‌را با وزن تنها 1240 کیلوگرم ترکیب می‌کند. این ترکیب، نسبت قدرت به وزن باورنکردنی 0.67 کیلوگرم بر هر اسب بخار را ایجاد می‌کند که از طریق استفاده از فیبر کربن با مقاومت بالا به دست آمده است. بولاید بجای یک خودروی جاده‌ای راحت مثل شیرون، سلاحی برای پیست است و به گفتهٔ بوگاتی می‌تواند یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را ظرف 5 دقیقه و 23.1 ثانیه طی کند که بیش از یک دقیقه از رکورددار کنونی این پیست یعنی مرسدس AMG GT سری سیاه سریع‌تر است.

دولاژ D12

مثل بوگاتی، دولاژ هم یک شرکت فرانسوی است که سال‌ها فراموش شده بود. این شرکت در سال 1953 به فعالیت خود پایان داد اما حالا در قرن بیست‌ویک دوباره متولد شده و اولین محصول آن بس از 70 سال یک هایپرکار خیره‌کننده است که از خودروهای مسابقه‌ای فرمول یک و هواپیماهای جنگنده الهام گرفته است. این هیولای موتور وسط از یک نیروگاه 7.6 لیتری V12 به همراه یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموعاً بیش از 1000 اسب بخار قدرت دارند. کابین D12 به سبک هواپیماهای جنگنده طراحی شده و صندلی سرنشین پشت صندلی راننده قرار گرفته است. دولاژ قصد دارد در D12 نزدیک‌ترین احساس رانندگی با خودروهای فرمول یک را ارائه کند که تاکنون در یک خودروی تولیدی جاده‌ای تجربه شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.