چشم اندازهفته نامه

10 شاسی بلند لوکس و مشهور آلمانی که خریداری در بازار ندارند!

خودروسازان آلمانی تولید کننده برخی از بهترین شاسی بلند های لوکس و مطرح دنیا هستند و شکی در این موضوع وجود ندارد اما گاهی به دلیل نگرانی‌ها و مشکلاتی که وجود دارد خریداران روی خوشی به چنین محصولاتی نشان نمی‌دهند و در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

خودروهای لوکس آلمانی از کیفیت ساخت بالا، تکنولوژی مدرن و تجهیزات رفاهی و لوکس قابل‌توجهی سود می‌برند و اغلب به پیشرانه‌های پرقدرت مجهز هستند؛ اما برخی مدل‌ها به خاطر هزینه‌های نگهداری و تعمیرات سنگین شناخته شده‌اند و معمولاً افرادی سراغ این دسته از خودروها می‌روند که از نظر بودجه مشکلی نداشته باشند. چنین امری به ویژه در بازار خودروهای دست‌دوم صدق می‌کند. شاسی بلند های لوکس آلمانی همچنین به خاطر قوای محرکه قوی که می‌توانند پرفورمنس و راحتی بالایی را ارائه کنند شناخته شده‌اند.

دست کشیدن از چنین محصولاتی به سختی ممکن است مخصوصاً وقتی پای مدل‌هایی همچون مرسدس بنز G کلاس، آئودی Q7 و یا بی ام و X5 در میان باشد. اکثر قدبلندهای لوکس آلمانی سرعت بالایی داشته و رقیب چندانی برای پرفورمنس و هندلینگ آن‌ها وجود ندارد؛ اما همه شاسی بلند های لوکس آلمانی عین هم نیستند. اگرچه ما بخش اعظم این خودروها را دوست داریم اما برخی مدل‌ها نیز به خاطر دلایل گوناگون خریداری نمی‌شوند که یکی از اصلی‌ترین دلایل آن نگرانی‌های مربوط به قابلیت اطمینان است. در ادامه ۱۰ شاسی بلند لوکس و مشهور آلمانی که خریداری در بازار ندارند را خدمت شما عزیزان معرفی کرده‌ایم.

بی ام و X5 مدل ۲۰۰۸

بی‌شک بی ام و X5 جزو شاسی بلندهای جذابی است که تجربه واقعی مالکیت یک بی ام و با هندلینگ خوب به نسبت کلاس خودرویی را ارائه می‌کند. X5 تاریخچه‌ای درخشان داشته هرچند برخی مدل‌های آن به خاطر مشکلات قابلیت اطمینان شناخته شده‌اند. برجسته‌ترین مدل‌های دارای مشکل X5 مدل ۲۰۰۸ است که افراد زیادی از آن دوری می‌کنند. دلیل آن‌هم مشکلات مربوط به خرابی پمپ خنک‌کننده، مشکلات پیشرانه، نفوذ آب به بخش‌های داخلی پیشرانه و هزینه‌های تعمیر و نگهداری بالاست.

مرسدس بنز GL کلاس مدل ۲۰۱۵

باید گفت مرسدس بنز GL کلاس سه بار توسط NHTSA فراخوان شده است. همچنین این خودرو از جی دی پاور به خاطر مشکلات کیفیتی و قابلیت اطمینان امتیاز متوسط ۷۸ از ۱۰۰ را دریافت کرده و به همین خاطر در لیست ما حضور دارد. ما از شاسی‌بلندی با این جایگاه و قیمت انتظار قابلیت اطمینان بهتری را داریم اما مدل ۲۰۱۵ مرسدس بنز GL کلاس محبوبیتی بین خریداران ندارد. از جمله مشکلات این خودرو می‌توان به گیر کردن دنده گیربکس اشاره کرد که هزینه تعمیر بالایی دارد. اگرچه شاسی بلندهای مرسدس در بازار کارکرده‌ها ارزش بسیار خوبی دارند اما شاید GL کلاس ۲۰۱۵ جزو آن‌ها نباشد.

آئودی Q7 مدل ۲۰۱۴

مدل سال ۲۰۱۴ آئودی Q7 پایین‌ترین میزان اطمینان را دارد. مشکلات اصلی این خودرو به ترمزها مربوط می‌شود که استهلاک بالایی دارند. تعویض لنت‌ها و روتورها هزینه زیادی را روی دست مالک خواهند گذاشت و مصرف سوخت بالای آن نیز جزو دیگر مسائل مهم خواهد بود. جی دی پاور برای این خودرو امتیاز ۶۹ از ۱۰۰ را در نظر گرفته که امتیاز پایینی محسوب می‌شود و مخصوصاً زمانی که به امتیاز رقبا نگاه کنید این موضوع برجسته‌تر خواهد شد.

بی ام و X3 نسل E83

اگرچه بی ام و X3 به ویژه نسل اول E83 آن در زمان معرفی توانایی‌های زیادی داشت اما اکثر افراد آن را دوست ندارند. X3 با قیمت بالا عرضه شد و از نظر آفرود حرفی برای گفتن نداشت و به همین خاطر در جاده بهترین عملکرد را به نمایش می‌گذاشت. طرفداران بی ام و به همین خاطر علاقه‌ای به X3 نداشتند. خودروی موردبحث در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۳ معرفی شد و بر اساس سری ۳ آن زمان شکل گرفته بود. به این ترتیب از نظر هندلینگ می‌توان X3 نسل E83 را تحسین کرد. البته خودروی موردبحث جزو کم اقبال ترین شاسی بلندهای باواریا به شمار می‌رود.

بی ام و X5 مدل ۲۰۱۲

مدل سال ۲۰۱۲ این خودرو هوشمندتر از مدل ۲۰۰۸ به نظر می‌رسد زیرا به‌روزرسانی نسبتاً جامعی را تجربه کرده است. البته از نظر قابلیت اطمینان تفاوت زیادی وجود ندارد. بنا به گزارش‌های منتشر شده بیش از ۳۰۰ شکایت از این خودرو به دست NHTSA رسیده و ۱۲ فراخوان نیز برای آن ثبت شده است. از جمله مشکلات X5 مدل ۲۰۱۲ می‌توان به مشکلات برقی، لرزش به ویژه در گیربکس و… اشاره کرد که همگی هزینه‌های زیادی را به مالک تحمیل خواهند کرد.

پورشه کاین نسل اول

کاین خودروی مهمی برای پورشه بود و نسل اول آن ژرمن‌ها را نجات داد و راه را برای تولید محصولات اسپرت آتی باز کرد. کاین شاسی بلندهای فوق‌العاده با توانایی‌های آفرود خوب و هندلینگ اسپرت بود اما هزینه‌های نگهداری بالایی داشت و به همین خاطر خریداران مدل‌های کارکرده به ندرت سراغ آن می‌رفتند. مدل‌های مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری نیز از نظر مصرف سوخت اصلاً جای تعریفی ندارند. از دیگر مشکلات کاین نسل اول می‌توان به خرابی لوله رادیاتور، مشکلات استارتر و حتی از کار افتادن پیشرانه اشاره کرد.

بی ام و X6 نسل اول

X6 اولین بار در سال ۲۰۰۷ معرفی شد و به نظر ما جلوتر از زمان خود بود. در آن زمان همه ایده تولید شاسی بلند کوپه را رد می‌کردند اما حالا چنین کلاس خودرویی طرفداران زیادی دارد و رقبای قابل‌توجهی وارد آن شده‌اند. البته به همین خاطر شما نسل اول X6 را یا دوست خواهید داشت یا از آن متنفر خواهید بود. این خودرو در آن زمان به خاطر سبک بدنه جدید خود کمی عجیب به نظر می‌رسید. جدیدترین نسل X6 نیز به خاطر جلوپنجره بزرگ خود با انتقاداتی روبرو شده و در کل مدل‌های کارکرده آن به خاطر هزینه‌های نگهداری بالا طرفداران زیادی ندارند.

فولکس‌واگن توارگ V10 TDI

نسخه استاندارد فولکس‌واگن توارگ در حالت کلی به خاطر قابلیت اطمینان بالا شناخته نشده اما ما باید از ژرمن‌ها برای ریسک کردن و عرضه این خودرو با پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵ لیتری تشکر کنیم. چنین کاری منجر به تولید یکی از اولین شاسی بلندهای اسپرت دیزلی و پرمصرف شد. نیروگاه آهنین توارگ ۳۰۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد اما به خاطر هزینه‌های نگهداری بالا طرفداران چندانی نداشت. هرچند اگر فردی این خودرو را انتخاب کند قطعاً جزو طرفداران دوآتشه برند فولکس‌واگن است.

آئودی Q7 V12 TDI

افتخار استفاده از بزرگ‌ترین و آلاینده‌ترین پیشرانه دیزلی تاریخ در خودرویی سواری به آئودی Q7 V12 TDI می‌رسد. این نیروگاه ۶ لیتری توربو قدرت قابل‌توجه ۵۰۰ اسب بخار را تولید کرده و گشتاور تولیدی آن نیز برای جابجایی کوه‌ها کافی به نظر می‌رسد. اگرچه چنین عملکردی برای رقابت با خودروهای کنونی کفایت می‌کند اما از نظر مصرف سوخت و آلایندگی پیشرانه دیزلی حرفی برای گفتن ندارد. شاید ما را دیوانه بنامید اما ما این شاسی بلند را دوست داریم هرچند عموم مردم نظری متفاوت داشته‌اند.

بی ام و XM

طراحی ظاهری یک خودرو امری سلیقه‌ای و شخصی است اما این موضوع درباره بی ام و XM جدید صدق نمی‌کند. واقعیت این است که XM به خاطر زبان طراحی‌ای که برای هیچ‌کسی به جز پسربچه‌ای ۳ ساله جذاب نیست زشت به نظر می‌رسد. البته XM فقط به طراحی ظاهری خود بسنده نکرده و با قدرت ۶۴۴ اسب بخار عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. شاید در حال حاضر هیجان زیادی برای تولید این خودرو وجود داشته باشد اما فکر نمی‌کنیم افراد زیادی حتی به دنبال نسخه مشکی‌رنگ آن باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. Amirali

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من نمیفهمم. XM که خیلی طراحیش جالبه
    الان من یه بچه سه سالم؟

    موافقم 240
    مخالفم 50
    1. (Ali(chevynova

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (7106 ديدگاه)

      اینها که همگی مهندسی شده نبودن چرا خریدار ندارن؟
      ولی امریکاییهای وانت ساز شاسی بلندهاشون همه رتبه دارن در فروشن
      این مطلب پدال خیلی چیزها رو یاداوری کرد
      پشت قیمت بالا و چرم گاو هلندی کسی نتونسته پنهان بشه و محصولش رو بفروشه

      موافقم 31
      مخالفم 81
      1. Mf1

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (243 ديدگاه)

        امریکن کارز توی ساخت وانت حرف اول میزنن ولی در سایر بخش ها فقط مهندسی آلمانی

        موافقم 44
        مخالفم 10
        1. (Ali(chevynova

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (7106 ديدگاه)

          اره مهندسیشون رو دیدم
          هیچ خریداری حاظر نیست این ماشینهای به اصطلاح مهندسی شده رو بخره

          موافقم 15
          مخالفم 54
      2. Royal Driver

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1293 ديدگاه)

        بیا برو تو هم با چرم گاو هلندیت

        موافقم 32
        مخالفم 5
      3. Amir

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (114 ديدگاه)

        اینا به وقتش فروششونو کردن

        موافقم 23
        مخالفم 3
      4. با افتخار عدنان

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        یعنی میفرماید اشغال های داخلی بهتر مهندسی شده چون فروش بالایی دارن.یا این که مردم مجبورن این اشغال های بی کیفیت رو بخرن چون انتخاب دیگه ای ندارن با این درامد کم و اقتصاد بسیار داغون ایران

        موافقم 40
        مخالفم 5
    2. ❤BMW❤

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      :/

      موافقم 21
      مخالفم 10
      1. (Ali(chevynova

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (7106 ديدگاه)

        تو این مطلب چرا سهامداران همیشگی المان خبری ازشون نیست؟؟
        ساکت نشستن و جیک نمیزنن

        موافقم 29
        مخالفم 47
      2. ADAK

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1854 ديدگاه)

        ولله دارن کفران نعمت میکن

        موافقم 50
        مخالفم 3
    3. Kato

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (461 ديدگاه)

      وقتی می گفتم ایش آلمانی پر خرج همه ایراد می گرفتن … من یه چیز می دونم که میگم…

      الان بیان ج بدن

      لطفا انتشار

      موافقم 22
      مخالفم 38
      1. (Ali(chevynova

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (7106 ديدگاه)

        ماشین آلمانی کلا فقط استهلاکه و هزینه
        هیچ خیری درش نیست وگرنه ۱۰ تا شاسی بلندش بی مشتری نمیموند
        دنیا مثل بازار بسته ایران نیست که تو ۷۰ سال پیش مونده باشه و بگن بنز فلانه
        طرف اونجا کلی ماشین بهتر از المانی با نصف قیمت میخره و راحت میشه

        موافقم 21
        مخالفم 48
        1. PURIYA

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (517 ديدگاه)

          حالا تو ماشین آمریکایی بخر چیکار به سلیقه ما داری انقد به ماشینای آلمانی توهین نکن به هیچ جا نمیرسی

          موافقم 36
          مخالفم 5
        2. (Ali(chevynova

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (7106 ديدگاه)

          مهم نیست به جایی برسم
          تو رسیدی کافیه
          درضمن توهینی نکردم فقط از بیخاصیتی آلمانیها گفتم

          موافقم 8
          مخالفم 56
        3. Alireza

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (196 ديدگاه)

          اقای علی کدوم سدان آمریکایی پرفورمنس مدلای المانی مثل m5cs یا m8 کامپتیشن رو داره یا کدوم شاسی بلند آمریکایی پرفورمنس شاسی بلندای المانی رو داره ، وانت ساختن برای آلمانی ها کاری نداره مهم لذت رانندگی و خوش بودن پشت فرمون هست که توی همه ی ماشین های آلمانی میشه تجربش کرد

          موافقم 36
          مخالفم 8
        4. Sevlan

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (55 ديدگاه)

          دوست عزیز همونطور که مقاله اشاره کرده بعضی از مدلهای سال مثلا 2008و…گفته والا هممون میدونیم که کل تولیدات و کل موتورهای یه مدل رو که نگفته، شما داری همه رو با یه چوب میرونی، همین الان تو ایران بنزهایی هست که تو ۴۰ تا ۵۰ سال آچار به موتورشون نخورده، دایی من یه ب ام و 528داره که چن ساله فقط خرجش آب و روغن بوده!

          موافقم 12
          مخالفم 3
    4. محمد

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دلیلش اینه که هیچ کدوم از این خودرو ها در بازار مشتری ندارند اینه که هیچ کدومشون به پای خودرو پراید نمی‌رسند.

      موافقم 17
      مخالفم 0
    5. آرتین

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      قبول دارم این جا بحس سلیقه هست درزم ماشین ها نتنها زیبا بودن بلکه قدرت بالای هم داشتن مخسوسن XM

      موافقم 5
      مخالفم 0
    6. مهردادکمال

      ۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1889 ديدگاه)

      خواستم همینو بگم روز اول که اومد بخاطر ابهتش ماشین بتمن رو برام تداعی میکرد و واقعا برام جذابه

      موافقم 4
      مخالفم 0
  2. Python

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1113 ديدگاه)

    عقب تو آرگ شبیه لندکروز نیست؟

    موافقم 31
    مخالفم 12
    1. .Amir hossein.T

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (12 ديدگاه)

      شبیه کیا موهاوی هست

      موافقم 2
      مخالفم 14
    2. .Amir hossein.T

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (12 ديدگاه)

      شبیه کیا موهاویه

      موافقم 4
      مخالفم 11
  3. AMANTE

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    خرید کردن از یک برند لوکس همیشه ریسک افت قیمت رو داره مگر اینکه نسخه های خاص رو بخری.
    حالا این برند لوکس آلمانی باشه یا….، البته الان با الکتریکی شدن باید منتظر افت قیمت زیاد در ماشین های عادی هم بود.

    موافقم 39
    مخالفم 7
  4. Tesla

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    هر کسی xm رو از نزدیک ببینه بدون شک عاشقش میشه ( اینایی که طراحی xm رو هیت میکنن دقیقا همونایی هستن که بدون هیچ دلیل قانع کننده و واضحی خودرو های الکتریکی و تسلا رو هیت میکنن در صورتی که تا حالا تو عمرشون از نزدیک این ماشین ها هم رد نشدن ) 😒😒

    موافقم 35
    مخالفم 50
    1. MASOUD 0099

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (422 ديدگاه)

      تو دیدی ؟

      موافقم 20
      مخالفم 8
    2. ❤BMW❤

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      فقط با بخش قبل از پرانتز موافقم

      موافقم 21
      مخالفم 4
  5. ماکان

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (779 ديدگاه)

    سلام . من یکی از افرادی هستم که بی ام و XM را خیلی دوست دارم .

    موافقم 41
    مخالفم 13
    1. حسن

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (304 ديدگاه)

      بچه ۳ساله هستی خودت خبرنداری

      موافقم 9
      مخالفم 45
    2. Safa

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (82 ديدگاه)

      سلام. ممنون.
      ولی به نظر من جذابیت و زیبایی بی ام و های نسل قبل رو نداره. اینکه به دنبال تغییر و تحول هستن خوبه ولی نمیشه اسم هر تغییری رو گذاشت تحول.

      موافقم 11
      مخالفم 9
  6. مهدی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1664 ديدگاه)

    آلمانی ها سرامد نوآوری و تکنولوژی هستن اما به همون اندازه هم خرابی و استهلاک دارن پس منطق میگه که اگر خودروی هوی دیوتی کارآمد میخوای سمت آلمانی نباید بری. اینم دلیل واقعی فروش کم شاسی بلندهای آلمانی

    موافقم 21
    مخالفم 17
  7. حسن

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (304 ديدگاه)

    من اصلا ازماشینی که شبیح یک دماغ بزرگ هست خوشم نمیادچندش اوره اخه یک دماغ سریع وپرخرج کی سوارمیشه به جزیک بچه۳ساله

    موافقم 8
    مخالفم 19
    1. ❤BMW❤

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      داداش ، شما برو اول “شبیه” رو یاد بگیر چطور نوشته میشه بعد نظرت رو بیان کن

      موافقم 22
      مخالفم 8
  8. برادر همه کاربران پدال بجز Tesla

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (21 ديدگاه)

    معلومه که این هارو نمیخرن چون همشون قدیمی شدن! (بجز XM)

    موافقم 25
    مخالفم 3
    1. ❤BMW❤

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      اسمت خیلی حقه به خدا

      موافقم 22
      مخالفم 6
  9. MK

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (36 ديدگاه)

    نصف لیست سریxبی ام وه هست چرا

    موافقم 10
    مخالفم 4
  10. دیمن

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (148 ديدگاه)

    اینارو بیارن ایران دولا پنج لا بندازن به خلق الله

    موافقم 18
    مخالفم 3
  11. امیررضا

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (293 ديدگاه)

    طراحی خودرو به چیز کاملا سلیقه‌ایه، چیزی که تو XM کاملا گروه‌هایی که ازش خوششون میاد یا ازش متنفرن رو جدا میکنه، من بشخصه ازش خوشم میاد نه بخاطر اینکه زیباست یا جذابه، طراحی زشتی که داره به نوعی رادیکالی منو جذب می‌کنه.

    موافقم 9
    مخالفم 3
  12. Alireza

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفاً همین رو برای آمریکایی ها و ژاپنی ها بزار تا یسری آدم افراطی بفهمند چیه داستان و خودشون رو بالا نگریند

    موافقم 4
    مخالفم 6
  13. رضا

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من بی چون چرا بنز رو دوست دارم حتی در بد ترین حالت ممکن که باشه با وجود تعصبم نسبت به مرسدس بنز بزرگوار اینو میگم که
    دور از انصاف هستش در مورد ظاهر بی ام و ایکس ام چنین قضاوت کردن..☹️با این وجود فکر میکنم وقتی وارد بازار بشه تعداد پسر بچه های 3ساله جهان بیشتر از حد تصورمون باشند

    موافقم 9
    مخالفم 1
  14. Aboalfazl

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    کسانی که پرشیا سوار میشن و بهش میگن سلطان،حالا دارن در مورد طراحی یکی از جدیدترین محصولات بیمر نظر میدن!!! اگر XM رو بچه ی 3 ساله طراحی کرده،پس شاهین و سمند و پارس و تارا و پراید و تیبا رو بچه ی چند ساله طراحی کرده؟! بهتره مراقب حرف زدنمون در مورد یکی از مطرح ترین برند های خودرویی دنیا باشیم و نظرمون رو برای خودمون نگه داریم،کدوم یک از دوستانی که نظر دادن،یکی از خودروهای لیست رو بهش بدن سوار نمیشه و همون 405 رو سوار میشه؟!
    خودروهایی که توی این لیست ازشون یاد شده،نسبت به بقیه ی بنز و بی ام و ها استهلاک بالایی دارند و با مشکلات بیشتری مواجه بودن،نه نسبت به آشغال هایی که ماها داریم سوار میشیم،ماشین های این لیست بیشتر خراب میشن یا آشغال های ما؟!
    شما یه موتور XU7 رو از توی ایران بکش بیرون،80 درصد مکانیک ها بیکار میشن!!!!

    موافقم 12
    مخالفم 2
  15. محمد

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دلیلش این که هیچ کدوم از این خودرو ها در بازار مشتری ندارند اینه که هیچ کدومشون به پای خودرو پراید نمی‌رسند.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  16. Whiteshadow

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جز سرمایه داران ایرانی که معمولاً پول مفت بدست می‌آورند بدون هیچ تخصص و زحمتی یا از طریق رانت یا دلالی مابقی دنیا که بر مبنای تخصص و زحمت و خلاقیت کسب ثروت نه پول میکنن مطمعنا استانداردهای خریدشان برعکس ماایرانی ها برندومد نیست بلکه کارایی و ارزشی که نسبت به پرداخت بدست می‌آورند ملاک هست که در تمامی مدل های بالا فاقد ارزش کاربردی و فقط طراحی ظاهری اونم سلیقه ای برخوردارند میگم کاربردی نیستن چون در مقایسه با رقبای خود آفرود محسوب نمیشند و در مقایسه با رقبای آمریکای ژاپنی خود پرهزینه تر هستند و درنهایت طول عمر کوتاهی قطعاتشون داره
    کسی که در اروپا در این رنج انتخاب می‌کنه اولاً یک کاربر معمولی محسوب میشه با استاندارد درآمدی دوماً به نکاتی مثل معافیت مالیاتی که به خودروهای سبز و یا کم مصرف باطول عمربالا تعلق میگیره دقت میکنن چون مالیات ها در اروپا مثل اجاره خونه در کشورمون میمونه و بیشتر درآمدشخص پای مالیات می‌ره و‌ معمولاً از نظر فرهنگی کسی به دنبال پیچیدن مالیات نمیفته چون سازندگی کشور و آینده خودوفرزندانشان و به کل رفاه جمعی رو در پرداخت مالیات می‌دونن که به درستی هم همینطور هست،نکته بعدی بحث هزینه های مصرفی هست که کاربر های اروپایی خیلی روش دقت دارند از هزینه مصرف سوخت گرفته تا عمرلوازم مصرفی چرا که یک شخص که در پیتزا فروشی کار کنه به راحتی می‌تونه در آلمان صاحب یک خودرو آودی بشه منتهی حقیقت امر اینه که اگه نود درصد آلمانی ها متقاضی bmw نیستند و در دل آلمان خودروهای ژاپنی مصرف میکنن اول بحث هزینه ها هست دوم سوخت چرا که باوجود اینکه درتمام کشورهای اروپایی کلمه ای مترادف دوردور نداریم و نهایت شخص برای خارج از شهر رفتن و طی کردن مسافت های طولانی از خودرو استفاده می‌کنه حتی نخست وزیر انگلستان برا رفتن به محل کار خود از دوچرخه و مترو استفاده می‌کنه(جالب بادیگارد نیازندارند برعکس اینجاکه نماینده دوقوز آبادباذیگارد داره)(شایددلیل اینه که کسی که سالم کارکنه نیازی به بادیگاردنداره)حتی با همچین مصارف کمی هزینه پنج سال بیمه و سوخت خودرو مساوی با هزینه خرید خودرو جدید هست!حال تصورکنید اگه یک ایرانی با فرهنگ ایرانی قصد دور دور کردن داشته باشه سالیانه چه میزان هزینه باید بکنه براهمین هست که حتی مصرف ترکیبی یک خودرو اگه یک لیتر تفاوت بکنه یاخودرو مشابه متقاضی بیشتری خواهد داشت درحالی که در ایران هیچ کس یعنی هیچ کس موقع خرید خودرو توجه ای به میزان مصرف نمیکنه مهم نیست چرا چون هزینه واقعی سوخت پرداخت نمیکنه و از طرفی خودروهای مونتاژ داخل نسبت به برند bmw کم اصطلاک تر هستن براهمین که اگه دقت کرده باشید و یک سری به دیوار بزنید تمام خودروهای وارداتی مثل بنز،آودی،آلفارمو،لوتوس،bmw،ولوو ، پورشه همگی برخلاف خودروهای مونتاژی به مدل سال کیلومتر کمتری خورده چون صاحبین این دست خودرو خوب از هزینه این مدل ها خبر دارند و مطلع هستند از یک کیلومتر به بعد هزینه ها جهشی خواهند شد براهمین همگی درکنار این خودروها خودروهای داخلی هم دارند

    موافقم 3
    مخالفم 0
  17. Pedram

    ۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حاجی اگر xm بده یه نگاه به پرادو 2024 کنید یه نگاه به لکسوس gx کنید بعد هیت bmw کنید خدایی طراحی این اگر برای بچه ۳ ساله هست مال اونا برا بچه۳ساله عقب افتاده هست

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا