بهترین وانت‌ها و شاسی‌بلندهای سال 2023 به انتخاب کارانددرایور

سه‌شنبه 4 بهمن 1401 - 08:30
مطالعه 7 دقیقه
Cars-1
پس از انتخاب بهترین خودروهای سال 2023 به انتخاب کارانددرایور، حالا نوبت به بهترین وانت‌ها و شاسی‌بلندها رسیده است.

از بین لیست بلندبالایی از مدعیان بازار شلوغ پیکاپ و شاسی‌بلندها، این 10 خودرو انتخاب شده‌اند که همه آن‌ها فراتر از انتظار عمل کرده‌اند. با دور شدن بازار از خودروهای سواری و افزایش عرضهٔ شاسی‌بلندها و پیکاپ‌ها، امسال برای اولین بار یک لیست 10Best مجزا به این خودروها اختصاص داده شده است. برای انتخاب بهترین‌های سال 2023، شاسی‌بلندها و پیکاپ‌های زیر 110 هزار دلار بازار بررسی شده‌اند. مردان کارانددرایور یک هفته را صرف بررسی و ارزیابی این خودروها کردند و پس از بحث در سر میز شام، رأی‌گیری انجام شد تا 10 مدل برتر انتخاب شوند. هر برنده، بهترین خودروی کلاس خود محسوب می‌شود و از لحاظ راحتی، کارایی، تجربهٔ رانندگی، پرفورمنس و پویایی همان چیزی است که داوران کارانددرایور می‌خواهند.

کپی لینک

فورد برانکو

با اینکه فورد برانکو چند سالی است در بازار حضور دارد اما هنوز هم شاسی‌بلند آفرودی موردعلاقهٔ ما است. این ماشین ترکیبی از بهترین توانایی‌های آفرود در هوای آزاد را با رفتار قابل‌تحمل در بزرگراه ارائه می‌کند و به همین دلیل شیفتهٔ آن هستیم. خانوادهٔ برانکو همچنین تنوع بسیار بالایی هم دارد و از مدل چهار سیلندر پایه تا رپتور با شتاب 5.6 ثانیه‌ای را شامل می‌شود. برانکو خودرویی است که هر بار آن را روشن کنید، هیجان‌زده خواهید شد و در سومین سال حضور در بازار هنوز این هیجان را دارد.

کپی لینک

فورد ماوریک

ماوریک دلایل بسیار محکمی برای خرید یک پیکاپ کامپکت ارائه می‌کند. برای ورود به کابین این خودرو نیازی به بالا رفتن از ارتفاع زیادی نیست، برای بارگیری آن نیازی نیست اجسام سنگین را 120 سانتی‌متر را از زمین بلند کنید، پشت فرمان دید بسیار خوبی دارد، از قیمت مناسبی برخوردار است و رانندگی با آن آسان است. ماوریک اثبات می‌کند وقتی کاری درست انجام شود، یک پیکاپ کامپکت بدون شاسی مستقل هم می‌تواند مثل یک وانت واقعی عمل کند.

کپی لینک

جنسیس GV70

GV70 راحتی، اسپرتی و ظرافت را با طراحی هنرمندانه و شیک ترکیب می‌کند. این ویژگی‌ها ما را تحت تأثیر قرار دارند و باعث شدند کراس‌اوور کامپکت جنسیس را در لیست 10Best قرار دهیم. پیشرانه‌های چهار سیلندر توربو و V6 توئین توربو هردو نرم و ساکت هستند که نتیجه آن سکوت کابین خواهد بود. GV70 ویژگی‌هایی که خریداران این کلاس می‌خواهند مثل فضای کافی برای چهار بزرگ‌سال، تناسب و هماهنگی مثال‌زدنی، پیشرانه‌های نرم و فضای بار بزرگ را ارائه می‌کند.

کپی لینک

هوندا CR-V

CR-V پکیجی از همه لحاظ خوب است که بسیار فراتر از حد انتظار عمل می‌کند و این موضوع به‌محض بستن درها احساس می‌شود زیرا ساختار CR-V جدید بلافاصله مستحکم و ساکت به نظر می‌رسد. هنگام رانندگی نیز کراس‌اوور هوندا سطحی از نرمی را ارائه می‌کند که از خودروهای گران‌تر انتظار می‌رود. وقتی به این ترکیب پیشرانهٔ هیبریدی با مصرف سوخت ترکیبی زیر 6 لیتر در هر صد کیلومتر را هم اضافه کنیم، هوندا CR-V جدید به بهترین کراس‌اوور کامپکت بازار تبدیل می‌شود.

کپی لینک

هیوندای آیونیک 5

دلیلی اصلی برتری آیونیک 5 استفاده از پلت‌فرم E-GMP است که به‌طور خاص برای مدل‌های الکتریکی طراحی شده و معماری 800 ولتی آن امکان شارژ سریع از 10 تا 80 درصد را ظرف 18 دقیقه فراهم می‌کند. همهٔ تیپ‌های این خودرو رانندگی لذت‌بخش، شتاب سریع و هندلینگ چابکی دارند و کابین آن به لطف نصب باطری‌ها زیر کف خودرو، موتورهای الکتریکی جمع‌وجور و چرخ‌هایی که تا حد امکان به گوشه‌های بدنه کشیده شده‌اند، بسیار جادار است. ظاهر آینده‌نگر نیز مسلماً یکی دیگر از نقاط قوت این کراس‌اوور کره‌ای محسوب می‌شود.

کپی لینک

کیا EV6

مثل هیوندای، کیا EV6 هم از معماری 800 ولی بهره می‌برد یعنی چیزی که معمولاً در خودروهای الکتریکی گران‌تر دیده می‌شود و با تنها 11 دقیقه شارژ، 160 کیلومتر به برد خودرو اضافه می‌کند. حداکثر برد 500 کیلومتری این خودرو نیز بیشترین میزان پیمایش در بین همهٔ خودروهای برقی زیر 50 هزار دلار محسوب می‌شود. نسخهٔ پرفورمنس EV6 بنام GT هم شتاب چشمگیر 3.2 ثانیه‌ای را فراهم می‌کند.

کپی لینک

کیا تلوراید

سطح تجهیزات تلوراید آن را در صدر کلاس کراس‌اوورهای سه ردیفه قرار می‌دهد. پیشرانهٔ 3.8 لیتری شش سیلندر 290 اسب بخاری این ماشین با پاسخگویی روان در ترکیب با تعویض دنده‌های آرام گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک، نیروی محرک نرم و بی‌تنشی را فراهم می‌کند. شاسی ماشین هم هندلینگ مطمئن و سواری نرمی را به دنبال دارد. به این دلایل، تلوراید برای چهارمین سال پیاپی به لیست 10Best راه پیدا کرده است.

کپی لینک

پورشه ماکان

ممکن است ماکان ارتفاع خیلی بلندتری نسبت به مدل‌های اسپرت نمادین پورشه داشته باشد اما وقتی چند پیچ را پشت سر بگذارید به‌سرعت فراموش خواهید کرد که پشت فرمان یک کراس‌اوور نزدیک به 2 تنی نشسته‌اید. گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه نیز تعویض دنده‌های فوق‌العاده سریع و دقیقی دارد. قیمت ماکان در نسخهٔ GTS با سفارش آپشن‌ها می‌تواند از 100 هزار دلار فراتر رود که قطعاً مبلغ گزافی است اما هیچ شاسی‌بلند دیگری گستردگی توانایی‌های این ماشین را ندارد. ماکان در پیچ‌ها مثل یک خودروی اسپرت رفتار می‌کند و در بزرگراه به یک کروزر لوکس تبدیل می‌شود.

کپی لینک

رم 1500

برای تمام کسانی که به دنبال یک پیکاپ فول سایز هستند، رم نه‌تنها همهٔ انتظارات را برآورده می‌کند بلکه حتی عملکردی فراتر از انتظار دارد. سیستم تعلیق فنر پیچشی عقب این پیکاپ کیفیت سواری در حد شاسی‌بلندهای لوکس را فراهم می‌کند اما لذت‌بخش‌ترین و چشمگیرترین ویژگی رم کابین آن است. تیپ‌های بالایی در اینجا از متریال باکیفیتی مثل چرم، تریم فلزی و تزئینات چوبی بهره می‌برند و نوع توجه به جزئیات شبیه چیزی است که از مرسدس بنز S کلاس انتظار داریم. حتی تیپ‌های پایه هم از کیفیت ساخت عالی و دکمه‌های خوش لمس بهره می‌برند.

کپی لینک

ریویان R1T

در بین همهٔ پیکاپ‌هایی که تاکنون آزمایش کرده‌ایم، R1T بهترین مدل برای رانندگی است. این خودرو با چهار موتور الکتریکی در هر چرخ و مجموع قدرت 835 اسب بخار، با وزن 3250 کیلوگرمی ظرف تنها 3 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برد بزرگراهی 450 کیلومتری دارد اما شتاب و برد تنها دلایل پیروزی R1T نیستند. این پیکاپ با سیستم آنتی‌رول هیدرولیکی و کمک‌فنرهای بادی تطبیقی که معمولاً در سدان‌های لوکس می‌بینیم، روی جاده رفتاری مثال‌زدنی دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.