چشم انداز

۱۵ اتومبیل مدل ۲۰۱۵ با قدرتمندترین پیشرانه‌های پرخوران

وقتی صحبت از تراکم قدرت و خروجی خالص می‌شود، به نظر می‌رسد که در حال آنالیز دقیق ویژگی‌های یک خودرو برای شرکت در مسابقات هستیم. از سوی دیگر، مقایسه همین ویژگی‌ها در خودروهای مختلف، نشان از دستیابی به تکنولوژی و توان فنی مهندسین شرکت‌های مختلف است.
در بخش پیشین این مقاله، ۱۵ خودرو با بالاترین نسبت قدرت تولیدی به هر لیتر حجم موتور با تنفس طبیعی را معرفی کردیم. در این بخش به سراغ پیشرانه‌های پرخوران می‌رویم. یعنی خودروهایی با سیستم‌های توربوشارژر و سوپرشارژر که تزریق سوخت و هوا به سیلندرهای آن‌ها با فشاری بسیار بالا صورت می‌گیرد. تنها اتومبیل‌هایی در لیست ما حضور دارند که مجهز به موتور پرخوران (سوپرچارجر/توربوچارجر) بوده و در بازار آمریکا به‌عنوان مدل سال ۲۰۱۵ به فروش برسند. برای طبقه‌بندی کردن اتومبیل‌ها هم کافی است مقدار اسب بخار تولیدی اتومبیل‌ها و حجم موتور هرکدام از آن‌ها را بدانیم.

most-power-dense-force-inducted-cars

۱۵ – فراری کالیفرنیا T

مشخصات موتور: ۳.۹ لیتر / ۵۵۳ اسب بخار قدرت / ۷۵۵ نیوتن متر گشتاور / دو توربوچارجر / ۳۲ سوپاپه / ۸ سیلندر V شکل

نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۴۱.۸ اسب بخار

دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۷,۵۰۰ دور در دقیقه

Ferrari California T
Ferrari California T
فراری F40 با موتور دو توربو ۲.۹ لیتری و ۴۷۰ اسب بخاری خود، یکی از قابل‌احترام‌ترین ساخته‌های فراری تاکنون است . اگرچه مدل F40 دارای نسبت اسب بخار بر لیتر فوق‌العاده ۱۶۲.۴ می‌باشد که از عدد مربوطه به فراری کالیفرنیا T بهتر است اما کالیفرنیا T نسبت به F40 دارای ۸۲ اسب بخار قدرت بیشتر و ۱۷۷.۶ نیوتن متر گشتاور بیشتری می‌باشد.

۱۴ – بنتلی کانتیننتال GT3-R

مشخصات موتور: ۴ لیتر حجم / ۵۷۲ اسب بخار قدرت / ۷۰۲.۳ نیوتن متر گشتاور / دو توربوچارجر / ۳۲ سوپاپه / ۸ سیلندر V شکل

نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر:۱۴۳ اسب بخار (۱۴۸ اسب بخار در حالت اوربوست ۱۵ ثانیه ای)

دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۶,۰۰۰ دور در دقیقه

2015 Bentley Continental Gt3 R
۲۰۱۵ Bentley Continental Gt3 R
کمپانی بنتلی برای شرکت در مسابقات، دستی بر سر و روی مدل نان آور خودش یعنی کانتیننتال کشیده و صندلی‌های عقب را هم حذف کرده است. مادامی‌که که مدل GT Speed با ۶۲۶ اسب بخار قدرت موجود است، نمی‌توان GT3-R دو نفره را قوی‌ترین بنتلی نامید. اما GT3-R از نظر نسبت اسب بخار بر لیتر بهترین عملکرد را در میان محصولات بنتلی دارد.

۱۳ – نیسان GT-R

مشخصات موتور: ۳.۸ لیتر حجم / ۵۴۵ اسب بخار قدرت / ۶۲۷.۷ نیوتن متر گشتاور / دو توربوچارجر / ۲۴ سوپاپه / ۶ سیلندر V شکل

نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۴۳.۴ اسب بخار

دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۶,۴۰۰ دور در دقیقه

2015 Nissan Gt R
۲۰۱۵ Nissan Gt R
صحبت در مورد نیسان GTR صحبت در مورد پیشرفت است مدل GT-R R35 طبق تعهدی از جانب نیسان، هرساله تحت بروز رسانی قرار می‌گیرد. وقتی‌که اولین سری از نیسان‌های GT-R در ژوئن سال ۲۰۰۸ به‌عنوان مدل ۲۰۰۹ به فروش رسیدند این مدل تنها ۴۸۰ اسب بخار قدرت داشت گفتیم که صحبت در مورد پیشرفت است.

۱۲ – میتسوبیشی لنسر اوولوشن

مشخصات موتور: ۲ لیتر حجم / ۲۹۱ اسب بخار / ۴۰۶.۷ نیوتن متر گشتاور / توربوچارجر / ۱۶ سوپاپه / چهار سیلندر خطی

نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۴۵.۵ اسب بخار

دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۶,۵۰۰ دور در دقیقه

2014 Mitsubishi Lancer Evolution
Mitsubishi Lancer Evolution
بعد از عرضه ۱۰ نسل (در آمریکا فقط ۳ نسل عرضه شده) مدل لنسر اوولوشن در اواخر سال جاری با یک مدل تازه‌نفس جایگزین خواهد شد و هنوز اطلاعی از میزان اسب بخار مدل فوق اطلاعی در دست نیست اما به نظر می‌رسد کسب رتبه ۱۲ برای طرفداران میتسوبیشی خوشایند باشد.

۱۱ – فولکس واگن گلف R

مشخصات موتور: ۲ لیتر حجم / ۲۹۲ اسب بخار قدرت / ۳۷۹.۶ نیوتن متر گشتاور / توربوچارجر / ۱۶ سوپاپه / چهار سیلندر خطی

نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۴۶ اسب بخار

دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۵,۴۰۰ نیوتن متر

2015 Volkswagen Golf R
۲۰۱۵ Volkswagen Golf R
اتومبیل Golf R32 مدل ۲۰۰۴ در زمان خود یک مدل اسپرت کامپکت بسیار جذاب بود مدل نام برده شده به یک موتور ۳.۲ لیتری V6 با قابلیت تولید ۲۴۰ اسب بخار قدرت در ۶.۲۵۰ دور در دقیقه و هم‌چنین سیستم چهارچرخ محرک مجهز بود. اکنون با گذشت یک دهه و با گسترش استفاده از توربوچارجر و سیستم‌های پرخوران، Golf R مدل ۲۰۱۵ به‌طور قابل‌ملاحظه ای سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تر از مدل ۶ سیلندر یک دهه پیش است.

۱۰ – آئودی S3

مشخصات موتور: ۲ لیتر حجم / ۲۹۲ اسب بخار قدرت / ۳۷۹.۶ نیوتن متر گشتاور / توربوچارجر / ۱۶ سوپاپه / چهار سیلندر خطی

نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۴۶ اسب بخار

دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۵,۴۰۰ نیوتن متر

2015 Audi S3
۲۰۱۵ Audi S3
آئودی S4 مدل سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ که هم سایز مدل فعلی S3 می‌باشد، اطلاعات اجمالی از آنچه کمپانی آئودی در آن زمان به‌عنوان سری S به بازار عرضه می‌کرد را نمایان می‌کند. آئودی B5 S4 به یک موتور دو توربو ۲.۷ لیتری، ۳۰ سوپاپه V6 مجهز بود که ۲۵۰ اسب بخار را در دور موتور ۵.۸۰۰ تولید می‌کرد. اما آئودی S3 مدل سال ۲۰۱۵ با دو سیلندر کمتر، ۱۴ سوپاپ کمتر و تنها یک توربو، ۴۲ اسب بخار بیشتر را در دور موتور ۵.۴۰۰ تولید می‌کند.

۹ – پورشه ۹۱۱ توربو S

مشخصات موتور: ۳.۸ لیتر حجم / ۵۶۰ اسب بخار قدرت / ۶۹۹.۶ نیوتن متر گشتاور / ۲۴ سوپاپه / ۶ سیلندر تخت

نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۴۷.۴ اسب بخار

دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۶,۵۰۰ دور در دقیقه

2014 Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S
موتورهای پرخوران به لطف کمپرسورهای خارجی که فشار سیلندرها را افزایش می‌دهند، قادر به تولید قدرت بیشتری با حجم موتور کمتر هستند . فشار بوست توربو این مدل پورشه ۱۷.۴ Psi است که به‌طور موقت به ۱۹.۶ psi هم می‌رسد.

۸ – بوگاتی ویرون سوپراسپرت / گرند اسپرت ویتسه

مشخصات موتور: ۸ لیتر حجم / ۱۱۸۳ اسب بخار قدرت / ۱۴۹۹ نیوتن متر گشتاور / چهار توربوچارجر / ۶۴ سوپاپه / ۱۶ سیلندر W شکل

نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۴۷.۹ اسب بخار

دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۶,۴۰۰ دور در دقیقه

Bugatti Veyron Super Sport
Bugatti Veyron Super Sport
بعضی‌ها معتقدند که ویرون، مشهورترین خودرو فرانسوی تمام دوران است و باور این جمله به میزان فرانسه دوستی شما بستگی دارد. میزان قدرت موتور ویرون در واحد متریک، ۱۲۰۰ اسب بخار است (که بر اساس واحد اروپائی برابر با ۸۸۲ کیلووات می‌باشد) در هر حال میزان قدرت تولیدی به ازای یک لیتر از حجم موتور ویرون عدد به‌واقع بالائی است. در حدود ۱۵۰ اسب بخار بر لیتر.

۷ – ولوو S60

مشخصات موتور: ۲ لیتر حجم / ۳۰۲ اسب بخار قدرت / ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور / توربوچارجر و سوپرچارجر / ۱۶ سوپاپه / چهار سیلندر خطی

نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۵۱ اسب بخار

دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۵,۷۰۰ نیوتن متر

2015 Volvo S60 T6 Drive E
۲۰۱۵ Volvo S60 T6 Drive E
موتور ۲ لیتری و چهار سیلندر ولوو S60 از سیستم‌های پرخوران ترکیبی (سوپرجارجر + توربوچارجر) بهره می‌جوید. سوپرچارجر برای دورهای پائین موتور و توربوچارجر هم برای دورهای بالای موتور تدارک دیده شده‌اند و تمام ۳۰۲ اسب بخار قدرت موتور به چرخ‌های جلو منتقل می‌شوند.

۶ – ولوو XC60

مشخصات موتور: ۲ لیتر حجم / ۳۰۲ اسب بخار قدرت / ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور / توربوچارجر و سوپرچارجر / ۱۶ سوپاپه / چهار سیلندر خطی

نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۵۱ اسب بخار

دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۵.۷۰۰ نیوتن متر

2015 Volvo Xc60 T6 Drive E
۲۰۱۵ Volvo Xc60 T6 Drive E
بزرگ‌ترین تفاوت میان s60 t6 drive –e و xc60 t6 drive –e چیست؟ جواب این است که مدل s60 بیشینه گشتاور ۴۰۰ نیوتن متری خود را در دور موتور ۱.۸۰۰ دور در دقیقه تحویل می‌دهد در حالی که xc60 همان گشتاور را در دور موتور ۲.۱۰۰ تحویل می‌دهد.

۵ – نیسان GT-R نیسمو

مشخصات موتور: ۳.۸ لیتر حجم / ۶۰۰ اسب بخار قدرت / ۶۵۲ نیوتن متر گشتاور / دو توربوچارجر / ۲۴ سوپاپه / ۶ سیلندر وی شکل

نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۵۷.۹ اسب بخار

دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۶,۸۰۰ دور در دقیقه

2015 Nissan Gt R Nismo
۲۰۱۵ Nissan Gt R Nismo
ظرفیت بالاتر توربو ها به علاوه ۴۰۰ دور در دقیقه دوران بیشتر و بهتر شدن ساز و کار جرقه‌زنی موتور، همگی باعث شده‌اند تا GT-R نیسمو به اندازه ۵۵ اسب بخار آر تیپ‌های پریمیوم و Black Edition قوی‌تر باشد. اگر این قدرت اضافه کافی نبود در این صورت می‌توان به اسپویلر فیبر کربنی عقب که نمای یک ماشین سریع‌تر را یادآوری می‌کند، اشاره کرد.

۴ – مک لارن ۶۵۰S

مشخصات موتور: ۳.۸ لیتر حجم / ۶۴۱ اسب بخار قدرت / ۶۷۸ نیوتن متر گشتاور / دو توربوچارجر / ۳۲ سوپاپه / ۸ سیلندر وی شکل

نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۶۸.۷ اسب بخار

دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۷,۲۵۰ دور در دقیقه

2015 Mclaren 650S Spider
۲۰۱۵ Mclaren 650S Spider
اگر رتبه‌بندی ما بر اساس گاز CO2 تولیدی به ازای هر اسب بخار قدرت موتور می‌بود، موتور M838T مک لارن، بهترین موتور این لیست می‌شد در واقع موتور M838T مک لارن ۶۵۰S به ازای هر اسب بخار قدرت در هر یک کیلومتر تنها ۰.۴۲ گرم گاز CO2 تولید می‌کند (۲۶۹ گرم در هر یک کیلومتر به ازای ۶۴۱ اسب بخار قدرت) این نتیجه خوبی برای شرکت سازنده سوپراسپرت افسانه ای ۱۲ سیلندر F1 و با پشتوانه قوی در مسابقات فرمول ۱ می‌باشد.

۳ – مرسدس بنز CLA45 AMG

مشخصات موتور: ۲ لیتر حجم / ۳۵۵ اسب بخار قدرت / ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور / توربوچارجر / ۱۶ سوپاپه / چهار سیلندر خطی

نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۷۷.۵ اسب بخار

دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۶,۰۰۰ دور در دقیقه

2014 Mercedes Benz Cla45
Mercedes Benz CLA45 AMG
CLA45 AMG اتومبیل کوچکی است، اما در راستای انجام وظایف محول شده بر روی دوشش از یک موتور بزرگ به بهترین نحو بهره می‌گیرد. منظورمان از بزرگ، اندازه فیزیکی موتور نیست بلکه دلیلش لقبی است که از جانب مرسدس به موتور آن داده شده یعنی ” قوی‌ترین موتور چهار سیلندر تولید شده در جهان ” البته میتسوبیشی لنسر اوو FQ-440 MR هم مدعی این عنوان است ولی فقط ۴۰ دستگاه از آن ساخته شده و همگی آن‌ها مدت‌ها قبل به فروش رسیده‌اند.

۲ – مرسدس بنز GLA45 AMG

مشخصات موتور: ۲ لیتر حجم / ۳۵۵ اسب بخار قدرت / ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور / توربوچارجر / ۱۶ سوپاپه / چهار سیلندرخطی

نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۷۷.۵ اسب بخار

دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۶.۰۰۰ دور در دقیقه

Mercedes Benz GLA45 AMG
Mercedes Benz GLA45 AMG
نکته عجیب در مورد این کراس اوور این است که شما می‌توانید اسپویلر عقب مسخره و اسپلیتر جلو و هم‌چنین دوربین دید عقب ۴۵۰ دلاری را برای آن سفارش دهید. اما عجیب‌تر این است که این خودرو خود را بالاتر از غول های سوپر اسپرت قرار داده است.

۱ – مک لارن P1

مشخصات موتور: ۳.۸ لیتر حجم / ۷۲۷ اسب بخار قدرت / ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور / دو توربوچارجر / ۳۲ سوپاپه / ۸ سیلندر وی شکل

نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۹۱.۳ اسب بخار

دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۷,۳۰۰ دور در دقیقه

Mclaren P1
Mclaren P1
با توجه به حجم موتور ۳.۸ لیتری مدل‌های ۶۵۰S و P1 ممکن است برای بسیاری سؤال پیش بیاید که آیا هر دو اتومبیل از انجین مشترک بهره می‌برند؟ جواب منفی است. کد انجین پی وان ، M838TQ می‌باشد که برای هماهنگی بهتر با موتور الکتریکی ۱۷۶ اسب بخاری، دارای بلوک‌های خاصی می‌باشد. در ضمن انجین استفاده شده در P1 بیشینه گشتاور خود را در ۴.۰۰۰ دور در دقیقه تحویل می‌دهد که نسبت به ۶۵۰S، ۲.۰۰۰ دور در دقیقه کمتر است آخرین تفاوت این است که موتور P1 در حالت بنزینی قادر به تولید ۸۶ اسب بخار قدرت بیشتر نسبت به موتور ۶۵۰S می‌باشد.

فرید

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

مطالب مشابه

‫۷۵ دیدگاه‌ها

  1. REZA

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1410 ديدگاه)

    من ۹۱۱ و لنسر و گلف ار رو ار همه بیشتر دوست دارم
    البته از نیسان جی تی ار هم بدم نمیاد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. M5

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (294 ديدگاه)

      مکلارن P1 چه بدنه خوفی دارهااا !!

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
      1. 4MATIC

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1057 ديدگاه)

        واقعا با همه چیز CLAحال می کنم ولی حیف که مثل بقیه ی بنزا دف عقب نیست
        از لنسر هم خوشم می اد ولی مدل۲۰۰۰اوو نه اینایی که تو ایران داریم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. امیرحسین (Lion26)

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (258 ديدگاه)

          شما از روی علاقه قضاوت می کنید،اگر بقیه برندها از بنز بهتر باشند،باز هم شما می گید بنز.

          من ولوو و بوگاتی را بیشتر از بقیه دوست دارم.

          Just France.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. شایان

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          امیرحسین (Lion26) شما هم عاشقه فرانسه نیستسد بیشتر ضدآلمان هستید شماهم هروقت بنز با اختلاف برتره میای میگی بنز بدتر از همست کلا با آلمان مشکل داری

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. E 36

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (920 ديدگاه)

          بنز شاهکاره ، از موتور ۲ لیتری ۳۵۵ اسب میگیره !!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. Ahmad..F12

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          e36 جان

          همین CLA در نسخۀ براباس ۴۰۰ اسب خروجی داره

          که در واقع میشه ۲۰۰ اسب بخار به ازای هر ۱ لیتر

          یعنی رتبۀ ۱، حتی بالاتر از P1

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. فورد

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (772 ديدگاه)

      اونا کجان و ما اندر خم موتور پیکان مانده ایم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. سامورایی

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (182 ديدگاه)

      Only GTR

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. جی تی ار

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (459 ديدگاه)

        Just me and finish……

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    4. shahryar

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (238 ديدگاه)

      اصن ذوق میکنم،وقتی اسم نیسانو میشنوم!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2708 ديدگاه)

        دوست عزیز منظورتون نیسان گاوی نبود که…!!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2708 ديدگاه)

        منم همینطور…
        اما من وقتی اسم نیسان گاوی را میشنوم اینطور میشوم!!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. shahryar

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (238 ديدگاه)

          نه منظورم اون نبود :D
          اما نسبت به نیسان گاوی یه حسی دارم که اونم حس خطره،بم میگه که فقط از سره راحش بکش کنار،تا شاید زنده بمونی D: D:

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    5. -

      ۲۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (27 ديدگاه)

      من با نیسان گاوی خیلی حال میکنم ۲.۴ لیتر ۱۰۰ اسب بخار یعنی به ازای هر لیتر ۴۱.۶۶ اسب بخار
      در ضمن پیکان بهتره ۱.۶ لیتر ۶۴ اسب بخار یعنی به ازای هر لیتر ۴۰ اسب بخار
      واقعا ایران خودرو و سایپا شاهکارن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. MOHAMAD TBAG

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    جای سلطان خالیه …….

    در کل خدایی نیسان gt عالیه ….
    تو most wanted خیلی از غول ها رو زمین زدم باهاش ….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. AliZeus

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (420 ديدگاه)

      جای سلطان خالیه…خدایی نیسان عالیه :D
      ایول به خیلی از ماشینای کم ادعا که اومدن و با امثال بوگاتی و مک لارن تو لیست قرار گرفتن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. MOHAMAD TBAG

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (147 ديدگاه)

        :D

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. شاهین

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (4167 ديدگاه)

    فریدجان ممنون از مقالت،پاینده باشی داداشم.

    حیف که BMW نیست اما چیزی از ارزش هاش کم نمیشه! :)

    Powered by M…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. باربد★فقط GM★فقط کامارو★

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (810 ديدگاه)

      شاهین جان داداش BMW همیشه تکه! ;)
      هیچی از ارزش هاش کم نمیشه.نه تنها BMW بلکه خیلی کمپانی های دیگه هم میتونستن اینجا باشن اما این قدر قدرت گرفتن از موتور هم رو استهلاک خودرو تاثیر میذاره به نظرم شاهین جان همین موضوع میتونه بیانگر استهلاک کمتر BMW باشه.(دوستان بد برداشت نکنن همه ی این خودرو های حاضر در لیست شایسته و لایق اند)
      در کل خیلی ارادت داریم شاهین جان!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. شاهین

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (4167 ديدگاه)

        مخلصم باربد جان،دقیقا همینجوری هستش که شما می فرمایی.

        BMW شصت و سه بار برنده ی جایزه ی بهترین موتور سال شده!
        .
        .
        .
        .
        .
        الکی اینا هم نداریم! خیلی هم عالی و راستکی! :)

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. فرید حنیفه زاده

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (71 ديدگاه)

      با سلام خدمت شاهین عزیز

      شاهین جان همون طوری که شما هم عقیده دارید نبودن ب ام و در چنین لیستی به هیچ وجه از ارزش های این ماشین کم نمیکنه . در واقع بحث طرفداری ورای حضور در چنین لیست هایی هست که البته نباید به حدی برسه که تبدیل به تعصب بشه . البته باید از ته قلب به تک تک ماشین هایی که تونستن در این لیست قرار بگیرند آفرین گفت .

      بنده هم به نوبه خود یکی از کوچکترین طرفداران ب ام و هستم ولی به هیچ وجه تعصب روبرند ب ام و ندارم و در پایان از جمله ای که خود شما دوست عزیز قبلا از اون استفاده کردید ، استفاده میکنم

      ” درود بر ماشین خوب ” و درود بر دوستان خوب

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. باربد★فقط GM★فقط کامارو★

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (810 ديدگاه)

        شرمنده فرید عزیز!فراموش کردم بابت مطلب خوبت تشکر کنم.
        شخصاً ارادت خاصی به مطالب همراه با بیان شیوای شما دارم فرید جان! ;)

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. فرید حنیفه زاده

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (71 ديدگاه)

          با سلام خدمت باربد عزیز

          خواهش میکنم باربد جان ، منم ارادت خاصی به دوستان با اطلاعی مثل شما دارم . ☺

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. صادق

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          راستی فرید جان من اصلا حواسم نبود، مرسی بابت مطلب عالیت

          فوق العاده بود.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. Ahmad..F12

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          فرید جان خسته نباشی داداش

          مطلب خوبی بود لذت بردم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    3. ali mtr

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (55 ديدگاه)

      البته شاهین جان i8هم به ازای هر لیتر ۱۵۲hp قدرت تولید میکنه
      ولی نمیدونم چرا این جا نیست با تشکر از فرید جان بخاطر مطلب خوبش

      ارادت مند همه ی دوستان

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. fs

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خودروهای آلفارومئو هم میتونست تو لیست باشه آلفا جولیتا با موتور ۱.۴ که از پراید کمتره ۱۷۰ اسب تولید میکنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. mobin

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      سخت نگیر رفیق…
      —————-
      کسی که عاشق ی ماشین باشه کاری به اسب و گاو و قیافش از نظر بقیه نداره.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. صادق

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    درود

    واقعا جا داره یه کف مرتب برای مکلارن بزنیم، خارق العاده کار کرده

    فراری ۴۸۸ هم میتونه توی رده ی ۴ام بایسته، (البت میدونم مال ۲۰۱۶ هستش، کلی گفتم)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Mclaren

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1047 ديدگاه)

      من نمیدونم چرا دیسلایک دادن من تاحالا نظر غیر منطقی از صادق جان ندیدم و این دیسلایک ها میتونه خیلی جای بحث بذاره. هر چند مهم نیستن ولی انگیزه این کار خیلی جالبه دونستنش :D
      من تا حالا دیسلایک ندادم به کسی مر اینکه واقعا نظر غیر منطقی.
      :D

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. صادق

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        شما لطف داری داش مکلارن

        شاید دوستان حال نداشتن کف بزنن، دیس زدن ;)

        در کل دوستان چه دیس بدن چه ندن، چیزی از ارزش کار مکلارن کم نمیشه

        ارادت

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Mclaren

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1047 ديدگاه)

          عزیزی صادق جان
          اما بحثم روی مکلارن نیست بحث سر اینه که چرا وقتی کسی هم داره با اطلاعات کامل نظر میده دیسلایک میزنن واسش و تا حالا نظر متعصبانه از شما و یکسری از بچه های پدال ندیدم اما بازم با دیسلایک ازشون قدردانی شده…عجیبه!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  6. farzad

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    گودزیلا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. سعید

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    آفرین به مرسدس بنز.
    همین موتور دو لیتری روی A45 AMG هم هست که قراره فیس لیفتش اواسط امسال بیاد،موتورش هم کمی قویتر میشه،احتمالا ۳۷۵ اسب بخار(اگه بیشتر نشه) که اونوقت این عدد نسبت قدرت تولیدی به لیتر میشه ۱۸۷.۵ !!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. godfather

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (167 ديدگاه)

    فراری کنار روش تعصب دارم به نظرم بنتلی بسیار بسیار عالیه
    ولوو xc60 خیلی خیلی خوبه
    توی کراس های داخل ایران اول نباشه دومه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. احمدرضا

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    نظرسنجی:
    مرسدس بنز CLA45-AMG لایک
    آئودی S3 دیسلایک

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. Archi khan

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    به نظر من کالیفرنیا و ۹۱۱ عالی ترینند….
    عشق و عقل

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. reza

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    تبریک به ولوو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (6528 ديدگاه)

    درود .

    ممنون از نویسنده عزیز . اما برای من سواله که میتسوبیشی موتور ۲۰۰۰ سی سی

    داره که قدرتش ۴۰۰ اسب بخاره .

    یا سوبارو ایمپرزا در مدل هاچ بک یک نمونه با موتور ۲.۵ لیتری با قدرت ۳۱۵

    اسب داره .

    یا مثلا ائودی آ۳ کلاب اسپورت با موتور ۲.۵ لیتری ۵۱۸ اسب خروجی داره .

    چرا منبع ازین مدلها غافل شده ؟؟؟

    اما به نظر من بوگاتی برای خودش یک دنیاست . عاشق تکنولوژیشم .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. فرید حنیفه زاده

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (71 ديدگاه)

      با سلام خدمت میلاد عزیز

      میلاد جان از شرایط لازم برای حضور در لیست این هست که ماشین باید مدل سال ۲۰۱۵ بوده و در بازار آمریکا هم به فروش برسه .

      در مورد میتسوبیشی باید گفت که اون موتور دو لیتری ۴۰۰ اسبی در مدل FQ-400 استفاده شده بود که زمان عرضه اش به سال ها قبل بر میگرده . البته بگذریم که میتسوبیشی از موتور دو لیتری ۴۸۰ اسب PS هم در مدل Final Edition استخراج کرده .

      در مورد آئودی Clubsport هم میلاد جان واقعیتش تا اونجا که من میدونم این ماشین هنوز concept هستش و تولید انبوه نشده

      و اما انجین باکسر سوبارو که تو سایت خود سوبارو به مدل ۳۰۵ اسبی توربو اشاره شده که با فرض همون تولید ۳۰۵ اسب بخار میزان قدرت به ازای هر لیتر میشود ۱۲۲ اسب که نسبت به پائین ترین رتبه در این لیست هم کمتر هست .

      البته خوب میلاد جان سلیقه نویسنده هم بسیار دخیل هست . برای مثال کثرت نام بردن از مدل های مختلف پورشه در هر دو این لیست ها برای من عجیب بود در حالی که میشد به جای نام بردن چندین باره از پورشه ، موتور های دیگه ای رو هم در لیست وارد کرد . ☺

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (6528 ديدگاه)

      درود .

      ممنون فرید جان . من فکر کردم درهمه . البته باید یادآور بشم که منظور من از

      منبع اون سایت خارجی و یا مجله خارجی بوده ، یک موقع حمل به بی ادبی نشه .

      در هر حال از زحمتی که بابت مطلب کشیدید ، سپاس گزارم .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  13. علی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    بازم شاهکارهای بنز
    فقط المان فقط بنز

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. Mclaren

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    این طبیعی بود مکلارن عنوان بهترین رو به خودش اختصاص بده بالاخره بین شاهزاده و بقیه باید فرقی باشه یا نه :D
    فرید جان ممنون بابت مطلب خیلی خوبت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. شایان

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      اگر مک لارن شاهزاده لوسه بنز پادشاه ست اینو یادت نره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Mclaren

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1047 ديدگاه)

        صد البته مرسدس هم پادشاهی هست واسه خودش واقعا بنز و بی ام دابلیو و آئودی و پورشه رو از آلمان خیلی دوست دارم و قبول دارم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. Erfan . McLaren Automotive

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (246 ديدگاه)

        درود
        شایان جان مقایسه بنز و مکلارن اصلا درست نیست. ببین بنز در همه نوع کلاسی خودرو داره و بیشتر ما اون رو به عنوان یک برند لوکس میشناسیم از اصیل ترین کمپانی های جهانه و هر ماشین بازی برای بنز احترام قائله و در کشورهای اروپایی فروش بسیار بالایی داره و مدل های بی شمار.

        اما مکلارن یک سوپر اسپرت ساز افسانه ایه و بیشتر تمرکز اون در طول این سالیان بر روی ساخت خودروهایی خاص و سوپر اسپرت بوده، هست و خواهد بود و همچنین تعداد ماشین های اون محدود هستش و درصد کمی از افراد قدرت خریدشو دارن. اگر نگاهی به تاریچه این شرکت بندازیم چیزی جز پیروزی های پی در پی و کسب رکوردهای ماندگار نمیبینیم و این خودش نشون میده که مکلارن باید با بزرگانی مثل فراری و لامبورگینی و پاگانی مقایسه بشه نه با مرسدس بنز.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  15. فریا

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    ونوم GT کجاست پــ ؟

    نسبت قدرت به حجمش ۱۷۷.۷ هست :D با دور موتور ۶۶۰۰

    داستان بقیه آمریکایی هم هم که معلومه: “دور موتور پایین = قدرت پایین تر نسبت به رقبا = استهلاک پایین ”

    دور موتور ونوم هم چندان بالا نیست . ۲۰۰ تا دور بیشتر از ویرون SS هست .

    ولی ۱ لیتر حجم و ۲ تا توربو ناقابل کمتر :D

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. باربد★فقط GM★فقط کامارو★

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (810 ديدگاه)

      فریا داداش کم پیدایی؟ ;)
      سعادت نداریم بیشتر ملاقاتت کنیم!
      در کل انشالله که در تمام مراحل زندگی موفق باشی.
      این لیست بیشتر از اینا میتونست باشه ولی خب به قول فرید عزیز سلیقه ی نویسنده هم در این لیست دخیل بوده.فکر میکنم موتور کادیلاک ۲.۰ لیتری توربو ۲۷۲ اسبی هم میتونست این جا باشه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. فریا

        ۳ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (685 ديدگاه)

        ممنون باربد جان چطوری داداش ؟ ♥
        اون موتور ۲.۰ کادیلاک اگرچه ۳۰ اسب از موتور ۲.۰ لیتری “۲۸” BMW بیشتر داره ولی بازم جزو ۱۵ تا نیست …
        موفق باشی ♥

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  16. h112

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    این نیسان gtr و بوگاتی ویرون هیچ وقت تکراری نمیشن….عالی…
    من از این لیست از اینا خوشم امد..
    Bugatti Veyron Super Sport – Nissan Gt R – Bentley Continental Gt3 – Ferrari California T

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. h112

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (434 ديدگاه)

      البته همه چیز اسب بخار نیست….اگه این طور باشه Citroen C-Elysée WTCC باید اول میشد…
      http://www.pedal.ir/سیتروئن/c-elysee-wtcc/
      بنظر من گیربکس به همراه گشتاور و قدرت مناسب برنده میشه…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  17. لاکی استریک

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (192 ديدگاه)

    پراید و پارس با قابلیت ۵۰ اسب بخار غیرواقعی در هر لیتر کجان پس؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. hero

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    اول گودزیلا دوم evo

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2708 ديدگاه)

    افرین به مکلارن
    عالی کار کرده در ۲۰۱۵.کلا مک لارن ماشین های خاصی میزنه.حداقل الان اینطوریه
    امیدورام در اینده مثل بوگاتی یا فراری و… خز نشه.
    در ضمن برای شما جالب نیست که یه هاچ بک کوچیک از یه فراری در موتور بهتر کار کرده؟
    یه دست به افتخار مک لارن
    یه دست به افتخار فولکس واگن
    یه اخم هم برای بوگاتی.
    اصلا از بوگاتی خوشم نمیاد.با اینکه زیر مجموعه فولکس واگن هست،هی ضرر میزنه،برای همین ضرر زدناش هست ازش خوشم نمیاد!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Mclaren

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1047 ديدگاه)

      مک میسل جان درسته بوگاتی … اما فراری خز نیست فراری عشقه
      مکلارن هم که با وجود این همه دشمن توی پدال اما همیشه تو هر مطلبی ستاره شده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1163 ديدگاه)

      آره دیگه فراری و بو گاتی خزه
      بچه ها یادتون باشه رفتید اروپا فراری و بوگاتی سفارش ندید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  20. ASTON

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (213 ديدگاه)

    مک لارن سلطانه سلطان

    وگرنه سایپا هم میتونه ماشین ۱۶۰ سیلندر بزنه بشه سریعترین خودرو (خیلی اغراق بود) معنی بوگاتی ۱۶ سیلندر رو درک نمیکنم که با خودروهای ۱۲ و ۸ سیلندرها مقایسه میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Mclaren

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1047 ديدگاه)

      اسب های بوگاتی بی بخارن آستون جان :D

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2285 ديدگاه)

        سلطان این هایپرکارها کونیخزگه والسلام
        همینطوریش هم امثال بوگاتی رو به چالش میکشه …. باور کنین اگه زیر مجموعه بود و یه حامی مثل مرسدس یا فولکس یا بی ام و داشت تا حالا همه رو گذاشته بود جیب عقبش….اینا حقیقت محضه که یه شرکت به چنین سابقه کمی و جمیعا هفتاد سهامدار و یه کارخانه به اندازه یه سوله چنین تکنولوژی خفنی داره
        درود بر کونیخزگ
        درود بر ماشین خوب
        همه چیش یه طرف…باز شدن دراش یه طرف

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Mclaren

          ۳ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (1047 ديدگاه)

          در این که کونیگزگ شاخ هست شکی نیست اما سلطان هایپر کارا نیست
          چون با ۱۳۰۰ و خرده ای اسب بخار قدرت داره و بوگاتی رو به چالش کشیدن اما پی ۱ و لافراری زیر ۱۰۰۰ اسب قدرت دارن و بوگاتی و همین آگرا ۱ رو به چالش کشیدن

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  21. armin

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (421 ديدگاه)

    فقط لنسر … پرچم بالاس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. M5

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (294 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۱ یدونه باشه !

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1163 ديدگاه)

    مکلارن به جایی که استحقاقشو داره رسید ولب خب در کل زیاد رو این موتور ۳.۸ لیتری کار میکنه و تمام ماشیناش همین پیشرانه ۸سیلندر ۳.۸ لیتری رو دارن منتها از هر کدوم یه خروجی میگیره
    ولی خب کار فراری هم جای تحسین داره چون تازه وارد دنیای توربو شده بعدشم ۴۵۸ اسپشیال با اینکه تنفس طبیعیه بازم اگه با اینا مقایسه میشد بازم تو رده سوم یا چهارم جا داشت چون از هر لیتر نزدیک به ۱۶۰ اسب بخار قدرت میگیره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. علی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ولوو xc60 از همه این لیست ها سر تر هست به چند دلیل (در فضای جاده نه در کارخانه)
    اول اینکه شاسی بلند هست و بحث ائرودینامیک و چسبندگی به سطح جاده برای اوج گرفتن … که مثلا مک لارن p1 اصن رو جاده میخوابه و میره . به هر حال این خودش امتیاز هست برای رتبه بندی
    دوم اینکه وقتی بحث سرعت زیاد میشه بدون شک ایمنی هم باید کنارش ذکر بشه که تو بحث ایمنی تو این لیست پرچم دست ولوو هست
    علاوه بر اینها بخوام ساده بگم شما فرض کن p1 رو بدن ولوو بگن تو روش موتور بنداز . شک نکن ولوو از موتور فعلی مک لارن یک موتور پرقدرت تر خواهد زد .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Mclaren

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1047 ديدگاه)

      یعنی تخصص ولوو در طراحی موتور از مکلارن که از قطب های اصلی فرمول ۱ هست بیشتره؟ الان به وضوح مشاهده میکنین همه چیز به قدرت موتور بستگی نداره و این هنری هست که فقط از مکلارن بر میاد از همچین موتوری بهترین و بیشترین قدرت رو تولید کنه و فکر نمیکنم مقایسه دو شرکت با هم درست باشه اهداف کاملا با هم تفاوت داره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  25. Ahmad..F12

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    به شخصه انتخاب من در اول از همه کالیفرنیا، بعد ۹۱۱ توربو S، و بعد GLA خواهد بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. Mclaren

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    ولی جدا وقتی بوگاتی رو میبینم با ۱۶ سیلندر و ۴ تا توربو و تاپ اسپیدشو اصلا هنر خاصی توش پیدا نمیکنم و وقتی با اف۱ اسطوره ای دهه نود مقایسه میکنم واقعا اختلاف سطح بوگاتی و مکلارن رو کامل حس میکنم
    ____________________________________________________________________
    بوگاتی ویرون سوپراسپرت / گرند اسپرت ویتسه

    مشخصات موتور: ۸ لیتر حجم / ۱۱۸۳ اسب بخار قدرت / ۱۴۹۹ نیوتن متر گشتاور / چهار توربوچارجر / ۶۴ سوپاپه / ۱۶ سیلندر W شکل

    نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر: ۱۴۷.۹ اسب بخار

    دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۶,۴۰۰ دور در دقیقه

    تاپ اسپید : ۲۵۸ MPH
    _____________________________________________________________________
    مکلارن اف ۱ / خیابانی
    مشخصات موتور: ۶.۱ لیتر حجم / ۶۲۷ اسب بخار قدرت / ۶۵۱ نیوتن متر در گشتاور / بدون توربوچارجر و تنفس طبیعی / ۴۸ سوپاپه / ۱۲ سیلندر V شکل

    دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت: ۷,۵۰۰ دور در دقیقه

    تاپ اسپید : ۲۴۲ MPH

    و البته همراه با محدود کننده سرعت اگر محدود کننده و ضریب دنده ۶ مکلارن اف ۱ اصلاح بشه نهایت سرعت تا ۲۵۱.۵ MPH افزایش پیدا میکنه

    مک لارن F1 در حالی این رکوردهای خارق العاده رو ثبت کرد که نه به لانچ کنترل مجهز بود ، نه به سیستم AWD و نه به گیربکس با تعویض دنده متوالی و نه دیگر تکنولوژی های امروزی! اما با این حال تونست به این اعداد و ارقام حیرت آور دست پیدا کنه! نکته دیگه اینکه به گفته ی کارشناسها اگر ضریب دنده ۶ مک لارن F1 اصلاح بشه و قطر تایر های عقبش هم بیشتر بشه این ماشین با همین قدرت ۶۲۷ اسب بخارش میتونه به سرعتهای بالای ۴۱۰ کیلومتر در ساعت هم دست پیدا کنه!

    ________________________________________________________________________
    به این میگن هنر اونم توی دهه نود نه به لطف ۱۶ سلیندر و بالای ۱۱۵۰ اسب بخار و ۴ توریوچارجر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ماسل کار

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (212 ديدگاه)

      انصافا f1 اسطوره ایه واسه خودش تکنولوژی فوق العاده در اون زمان واقعا اون ماشین انقلابی بود مثل gtr که انقلابی تو شتاب بود البته این دو قابل مقایسه نیستن ولی به نظرم p1 حرف نداره ولی بازم f1 یه افسانس
      Just Muscle Cars

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. سعید

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (481 ديدگاه)

        مک لارن F1 و فراری انزو با قدیمی بودن همین الانم جلوتر از زمان تو حرکت اند

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. مسعود

      ۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      دیگه ببینید اگه مکلارن موتور ۸ لیتریو میخروندa چی ازش در میاورد همه دنیا رو سکوت فرا میگرفت
      البته همین الانشم دنیا هنوز تو شک مکلارن اف ۱ هستند

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  27. daniaL

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تعجب میکنم که ماشین هایی مثل koenigsegg one:1 & Dodoge challenger srt hellcat و باید کجای این لیست پیدا کرد؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. mehdy

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    باید لنسرfxQ 400 که ۴۰۳ اسب داره و ferrari488GTBمیزاشتن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. مسعود

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    خط های روی بدنه ی بنتلی رو عشقه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. ارش

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    مرسدس بنز CLA45 AMG ظاهرش دلجسب نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا