مقایسهٔ استایل فولکسواگن اطلس با هوندا پایلوت، مزدا CX-9 و تویوتا هایلندر
هرچند دیر اما فولکسواگن سرانجام کراساوور فول سایز سه ردیفهٔ خود با نام اطلس را معرفی کرد تا رقابتی سخت را با سایر رقبای این کلاس آغاز کند. حداقل در ظاهر به نظر میرسد که اطلس رقیب بسیار توانمندی برای کراساوورهای سه ردیفهٔ بازار باشد. حال در این مطلب طراحی این کراساوور نورسیدهٔ آلمانی را با سه نمونه از سرسختترین رقبای آن یعنی مزدا CX-9، تویوتا هایلندر و هوندا پایلوت مقایسه میکنیم. خودروهای که همگی از شرق آمدهاند.
درحالیکه خودروسازان دیگر در طراحی کراساوورهای خود به سمت استفاده از خطوط منحنی رفتهاند، فولکسواگن در اطلس طراحی ساده و تا حدودی جعبهای شکل را بکار برده است. قسمت جلویی خودرو برخلاف رقبا دارای گوشههایی تیز و طراحی مربع شکل است و چراغهای جلو و جلوپنجره هم فرمی مستطیل شکل دارند. این در حالی است که رقبایی چون CX-9 و هایلندر از چراغهای جلوی باریکی برخوردارند یعنی شیوهای که امروزه کاملاً رواج پیدا کرده است.
اگر به قسمت جانبی اطلس نگاه کنید متوجه شخصیتی غیرمعمول میشوید که آن به خاطر گلگیرهای برجسته و عضلانی خودرو است. این کراساوور با 5.03 متر طول، کشیدهتر از پایلوت و هایلندر است اما در پس CX-9 قرار میگیرد. اطلس ازلحاظ ارتفاع هم کاملاً با رقبا قابلمقایسه است درحالیکه ریلهای روی سقف آن نمای اسپرتی بیشتری به آن بخشیدهاند.
طراحی قدرتمند اطلس در قسمت عقب نیز همچنان ادامه دارد؛ مانند اکثر چراغهای عقب کراساوورها، اطلس هم از چراغهایی افقی و مستطیل شکل با طراحی منظم و سادهای برخوردار است درحالیکه مانند CX-9 یک نوار کرومی در سراسر بخش بالایی عقب خودرو کشیده شده است؛ اما بهطورکلی فرم عقبی اطلس بیشترین شباهت را با پایلوت دارد هرچند که درعینحال این کراساوور جدید فولکسواگن همچنان از طراحی متمایز و مستقلی برخوردار است.
در نمای داخلی اطلس هم مانند دیگر ساختههای فولکسواگن عمدتاً طراحی ساده و خطوطی صاف و مستقیم بچشم میخورد. این موضوع را میتوان در طراحی کلی داشبورد، محفظهٔ اشیاء روبروی سرنشین جلو و قسمت نشیمن صندلیها مشاهده کرد. به همین دلیل طراحی داخلی اطلس تضاد شدیدی با داخل پایلوت و هایلندر دارد که بیشتر از خطوط نرم و سیال در داخل کابین خود استفاده کردهاند. در کل داخل اطلس ساده، منظم و زیبا است بدون وجود دکمههای بیشازاندازه.
با بیان این موارد به نظر شما زیباترین کراساوور این گروه کدام است؟ فولکسواگن اطلس، مزدا CX-9، تویوتا هایلندر یا هوندا پایلوت؟ البته رقبای دیگری چون نیسان پثفایندر، فورد اکسپلورر، دوج دورانگو، شورولت تراورز و هیوندای گرند سانتافه را هم در این مقایسه باید در نظر داشت.
[polldaddy poll=9565525]
منبع: MotorTrend