چشم انداز

انتخاب خودروی سال 2023 موتورترند

موتورترند از سال ۱۹۴۹ هرساله اقدام به انتخاب خودروی سال کرده و برای سال ۲۰۲۳ هم شاهد داستانی مشابه هستیم. در این رقابت صرفاً خودروهای کاملاً جدید یا مدل‌هایی که به‌روزرسانی بزرگی را تجربه کرده‌اند جواز حضور خواهند داشت. رقابت خودروی سال ۲۰۲۳ موتورترند شامل پانزده مدل ماشین مختلف می‌شود که برای دستیابی به کالیپر طلایی تلاش می‌کنند. این شرکت‌کنندگان در نسخه‌های مختلف در رقابت حضور دارند که تعداد کل خودروها را به ۲۱ دستگاه رسانده است.

شرکت‌کنندگان رقابت خودروی سال ۲۰۲۳ موتورترند

آکورا اینتگرا

آئودی A3

ب‌ام‌و سری ۲ کوپه

ب‌ام‌و i4

شورلت کوروت Z06

جنسیس G80 الکتریکی

جنسیس G90

هوندا سیویک تایپ R

مرسدس AMG SL

مرسدس بنز C کلاس

مرسدس بنز EQE

نیسان Z

سوبارو WRX

تویوتا GR کرولا

فولکس‌واگن آرتئون

هرکدام از این خودروها نه در قیاس با یکدیگر بلکه بر اساس شش معیار مشخص شامل ایمنی، ارزش، پیشرفت در طراحی، برتری مهندسی، مصرف سوخت و عملکرد کلی ارزیابی می‌شوند. پیش از انتخاب برنده، ابتدا از بین شرکت‌کنندگان، فینالیست‌ها انتخاب می‌شوند. خودروها برای اینکه بتوانند به مرحلهٔ فینال راه پیدا کنند باید در همهٔ این شش معیار عملکرد برجسته‌ای داشته باشند تا نهایتاً یکی از آن‌ها جایزهٔ کالیپر طلایی را به خانه ببرد. مردان موتورترند چندین روز را صرف آزمایش، رانندگی و بررسی گستردهٔ هرکدام از این فینالیست‌ها می‌کنند تا نهایتاً خودرویی که به بهترین وجه تجسم خودروی سال باشد را مشخص کنند. این خودرو باید از لحاظ طراحی، نوآوری، هیجان رانندگی و… درخشان عمل کند.

فینالیست‌های رقابت خودروی سال ۲۰۲۳ موتورترند

آکورا اینتگرا

آکورا اینتگرا که تازه احیاء شده، خودرویی استثنایی است. این سدان ژاپنی با خودروهای لوکس کوچک دیگری مثل آئودی A3، ب‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه و مرسدس بنز A کلاس رقابت می‌کند اما قیمت بسیار ارزان‌تری دارد و در داخل از همهٔ آن‌ها بسیار بزرگ‌تر است. این ماشین با فرم بدنهٔ لیفت‌بک، در ظاهر جزئیات چشم‌نوازی دارد و کابین آن‌هم با متریال عمدتاً لوکس پوشیده شده است. همچنین در تیپ‌های بالاتر نیز سیستم صوتی ELS با ۱۶ بلندگو ارائه می‌شود که فوق‌العاده خوب است.

ب‌ام‌و سری ۲ کوپه

در دنیایی که اشتهای چندانی برای کوپه‌های اسپرت جمع‌وجور وجود ندارد، باید ب‌ام‌و را به خاطر ساخت نسل دوم سری ۲ تشویق کرد. هرچند نسل دوم این خودرو در ابعاد رشد داشته اما همچنان کوچک‌ترین و سبک‌ترین کوپهٔ ب‌ام‌و است که در کنار تنظیم فوق‌العادهٔ سیستم تعلیق و پیشرانه‌های نرم، دوران اوج جذابیت و هیجان سری ۳ را یادآوری می‌کند.

ب‌ام‌و i4

ب‌ام‌و i4 و سری ۴ گرن کوپه تقریباً یکسان هستند. پلت‌فرم این دو ماشین به‌اندازهٔ کافی انعطاف‌پذیر است که از هردو نوع قوای محرکهٔ الکتریکی و درون‌سوز پشتیبانی کند. به همین دلیل، اگر نشان i4 را بپوشانیم، تشخیص آن به‌عنوان یک خودروی الکتریکی بدون توجه به جلوپنجرهٔ مسدود و فقدان سر اگزوز، دشوار خواهد بود. به‌طورمعمول، خودروهای بنزینی که به نمونه‌های الکتریکی تبدیل می‌شوند به‌اندازهٔ خودروهای برقی اختصاصی مثل تسلا و ریویان متناسب به نظر نمی‌رسند اما این در مورد i4 صدق نمی‌کند زیرا سدان باواریایی‌ها با مشکلاتی مثل ارتفاع بلند کف خودرو، وزن بسیار سنگین‌تر یا مسائل مربوط به جانمایی به خاطر جابجایی موتورها و نصب باطری‌های بزرگ مواجه نیست.

شورلت کوروت Z06

هرچند کوروت‌های قوی‌تر و جذاب‌تری در راه هستند اما C8 Z06 شاید نقطهٔ اوج خودروهای اسپرت آمریکا باشد. این ترکیبی از قدرت حماسی، بی‌وقفه و تنفس طبیعی با گشتاوری است که چرخ‌های عقب را تا مرز چسبندگی خود بدون نیاز به دخالت سیستم‌های الکترونیکی پیش می‌برد در کنار یک شاسی متعادل که کمتر از ۴۰ درصد وزن را روی چرخ‌های جلو قرار داده است. الکتریکی کردن محور جلو، توربوشارژ کردن پیشرانه و افزودن جادوی بیشتری به شاسی ممکن است همهٔ اعداد پرفورمنس Z06 را بهبود دهد ولی ما احتمالاً چنین کوروت‌هایی را به‌اندازهٔ این دوست نخواهیم داشت.

جنسیس G80 الکتریکی

طبق تجربهٔ ما، خودروهایی که هم با پیشرانه‌های بنزینی و هم الکتریکی ارائه می‌شوند در هیچ‌کدام بهترین نیستند همان‌طور که هیوندای آیونیک قدیمی نشان داد ساخت پکیجی مناسب برای پیشرانه‌های درون‌سوز و برقی اغلب موجب کاستی‌های برای هردو می‌شود؛ بنابراین، جنسیس G80 الکتریکی هم احتمالاً نباید خوب باشد ولی در کمال تعجب، این ماشین بسیار چشمگیر است.

هوندا سیویک تایپ R

با معرفی نسل جدید هوندا سیویک تایپ R سؤالات زیادی در ذهنمان نقش بست. آیا این هم مثل قبلی عالی خواهد بود؟ آیا افزایش قدرت روی هندلینگ آن تأثیر می‌گذارد؟ آیا انتظارات ما را برآورده خواهد کرد؟ پس از گذراندن چند روز با تایپ R جدید در طول رقابت خودروی سال، خوشحالیم بگوییم که این هاچ‌بک داغ ژاپنی هنوز هم یکی از بهترین خودروهای اسپرت بازار محسوب می‌شود.

جنسیس G90، خودروی سال ۲۰۲۳ موتورترند

ما خوشحالیم که می‌بینیم جنسیس انتقادات ما را می‌خواند و آن‌ها را برطرف می‌کند. در رقابت خودروی سال ۲۰۱۷، از نسل اول G90 به خاطر ظاهر محافظه‌کارانه و عدم نوآوری فنی انتقاد کردیم. فقط سه سال بعد، نسخهٔ فیس‌لیفت آن خودرو با ظاهری جدید و جسورانه و پیشرفت‌های دیگر در رقابت سال ۲۰۲۰ حضور پیدا کرد اما این بار هم به خاطر پیشرانهٔ V8 ضعیف و فقدان نوآوری‌های داخلی با انتقاد مواجه شد. حال بازهم پس از سه سال، این برند لوکس نوپا، با رعایت تمام توصیه‌ها و پاسخ به انتقادات ما، نسل کاملاً جدید سدان پرچم‌دار خود را راهی رقابت خودروی سال ۲۰۲۳ کرده است.

نسل جدید G90 با دقت به پیشگامان این بخش یعنی مرسدس بنز S کلاس، ب‌ام‌و سری ۷ و آئودی A8 توجه کرده و حالا چشم‌ها را به سمت خود می‌کشد. این ماشین خاطرات داوران قدیمی‌تر را زنده کرد. آن‌ها به‌وضوح سروصدایی که بیش از ۳۰ سال پیش یک تازه‌وارد دیگر یعنی لکسس LS400 به پا کرده بود را به یاد می‌آورند زیرا جنسیس هم می‌خواهد دقیقاً راه برند لوکس تویوتا را در پیش بگیرد. نسل جدید G90 را نمی‌توان یک کیا یا هیوندای ری‌بج شده دانست. این ماشین دیگر سعی نمی‌کند دنباله‌روی رقبا باشد و ویژگی‌های آن‌ها را مهندسی معکوس کند. محصولات جنسیس هم‌اکنون می‌توانند به خاطر شایستگی‌های خود نظر خریداران را جلب کنند نه اینکه صرفاً جایگزین‌های ارزان‌تری برای خودروهای لوکس باسابقه باشند.

سدان‌های فول سایز لوکس ممکن است خیلی با قلب بازار خودرو فاصله داشته باشند اما جنسیس G90 حتی با قیمت ۱۰۰ هزار دلاری هم ارزش فوق‌العاده‌ای دارد. بله برند لوکس هیوندای با جسارت وارد محدودهٔ قیمت شش‌رقمی شده است اما G90 جدید حالا کاملاً توان رقابت با مرسدس بنز S کلاس را دارد. این ماشین مثل یک مایباخ با نصف قیمت احساس می‌شود. جنسیس ممکن است هنوز هم برند خیلی شناخته‌شده‌ای نباشد و سابقهٔ و تاریخچهٔ چندانی نداشته باشد اما این سدان مجلل باید به ایجاد یک میراث غنی برای این برند نوپا در سال‌های آینده کمک کند.

مشخصات فنی

Genesis G90 3.5T E-SC AWD

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6
تنفس توئین توربو+سوپرشارژر برقی
قدرت ۴۱۵ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
طول ۵,۲۷۵ میلی‌متر
عرض ۱,۹۳۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۹۱ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۱۸۰ میلی‌متر
وزن خالص ۲۳۰۰ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۰-۵۰ جلو/عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۹ ثانیه
توقف از ۹۶ ۳۷.۵ متر
شتاب جانبی ۰.۸۶ جی
پیست Figure-8 ۲۶.۳ ثانیه
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۹۹,۷۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۰۱,۲۹۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۶ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    بدون کوچکترین تعصبی کلاه از سربرمیدارم و ایستاده تشویقش میکنم

    موافقم 140
    مخالفم 49
    1. DoctoR

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      اوکی بعد از برداشتن کلاه از سر سرتو بدزد, الان درگیری مسلحانه بین طرفدارای ژاپن و کره شروع میشه
      ولی جنسیس لامصب مثل کشتی میمونه خوشمان آمد.

      موافقم 93
      مخالفم 13
      1. MILADZM

        ۲۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (345 ديدگاه)

        شاه شاهان !
        سلطان جانان !
        دلربایان !
        ما که به این جوایز مجلات معتبر و افزایش فروش 400 درصدی عادت کردیم !
        باشد که بعضی گنده ..ز ها هم نماینده ای در بین فینالیست ها داشتند و طرفدارانشان اینگونه زجر نمیکشیدند !
        آخ چه سوزشی 😂🖐 !

        موافقم 17
        مخالفم 93
    2. پیام

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1553 ديدگاه)

      بازم درخشش هیوندای!

      موافقم 39
      مخالفم 63
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      لطفاً تا انتها بخوانید و سپس منطقی جواب دهید نه با توهین یا تخریب !!!

      خوب به کامنت من توجه کنید تا متوجه‌ی دنیای کثیف سیاست کشورها ، رسانه‌ها ، شرکت‌ها و … بشوید !

      روزی که ایلان ماسک هنوز توئیتر را نخریده بود من مشخص با کامنت‌هایم گفتم و گفتم این ایلان ماسک به چه دلیل باید برای توئیر میلیاردی پول دهد و ایلان ماسک یک عروسک خیمه‌شب‌بازی هست برای نفرات قدرتمند پشت پرده که یکیش همین ترامپ هست که امروز رفع فیلتر اکانت شد !

      حالا چه ربطی داره به این مقاله :

      میگم به شما ، ربطش پولِ ، پول‌های بسیار کلان ، دادن هدایا و مزایا ، قرار نیست رشوه فقط پول باشه !!! رشوه میتونه روابط و مزایا باشه یا میتونه مجوز باشه یا هزاران مزایای دیگه که هیچوقت هم ما نمیفهمیم اما میدانیم که هست و دنیا روی روابط ناسالم میچرخد که شاید از هر ۱۰۰۰تاش یکیش مشخص و لو بره مثل مافیا در فیفا یا شرکت‌های مُد یا دستورات سران کشورها به نفع ثروتمندان و … !

      خب حالا میرسیم سر وقت انتخاب موتورترند که اتفاقاً خیلی هم شناخته شده هست و همین شناخته شده بودنش باعث میشه مو لای درز انتخابش نره و همین باعث میشه قیمتش گران تمام بشه برای انتخاب پولی !!!
      اصلاً کاری به این هم ندارم که جنسیس اول شده ، ولی خدا به ما عقل داده که باعث میشه از هر کسی رَکَب نخوریم و شیره سرمون نمالند ، چرا ؟!

      انسان عاقل با خودش فکر میکنه میگه جنسیس گیریم از آئودی A8 و لکسوس LS هم ( مثلاً ) بهتر هست و به کنار ، اما این خودرو با این قیمت چی داره در برابر بنز S و سری 7 جدید که تازه هم رونمایی شده با انبوهی از تکنولوژی‌ها و فناوری‌ها و اینجاست که شک میکنی به موتورترند و مافیای شرکت‌ها در خلاف رشوه پولشویی هدایا مزایا و … که هیچگاه هم ما به آن پی نمیبریم مگر شانسی گیر بیوفتند مثل رئیس جمهور قبلی کره‌ی جنوبی که الان زندان تشریف دارند !!!!!

      شما مقاله را بخون ، دلایل اول شدن جنسیس چی بوده ، نقطه‌ی قُوَت جنسیس که مدام اشاره کرده که از سال ۲۰۱۷ تا به امروز بهتر شده چی بوده ، موتور ۸سیلندرش بوده یا کیفیت چرم چوب و… !

      مثل تمام خبرهایی که این روزها از ایران و جهان میشنوم و تعجب نمیکنم ، از اول شدن و هدایای کره‌ای‌ها هم تعجب نمیکنم که در فروش همیشه انتهای جدول هستند اما در گنده‌ …زی ابتدای جدول هدایا !
      مثل یه بچه‌ی تنبل و بیسواد که دَدی پولدار داره و برای تشویق بچه‌ی تنبلش همه‌ی معلم‌ها و مدیر را میخره تا هر هفته سر صف جلو بچه‌ها بهش هدیه بدهند و تعریف تمجید کنند بلکه از خری در بیاد و انگیزه بگیره و مسئولان مدرسه هم به یه نون و نوایی برسند 😂👋🏻!

      من یا شما اگر خریدار این رده کلاس خودرویی بودیم واقعاً انتخابمون آلمانی ژاپنی آمریکایی نبوده و این چاخان کره‌ای را میخریدیم که خودِ مهاجران کره‌ای هم گردن نمیگیرندش جز کره‌ای پرستان دوآتیشه سفارتاشون !

      موافقم 114
      مخالفم 67
      1. 4wheeled

        ۲۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (125 ديدگاه)

        باز هزار خط نوشت🤣🤣با این چیزا آروم نمیشی
        جایزه رو برد رفت به به ژاپنی ها هم باز نشستن اون پایین کف زدن با سوت بلبلی واسشون 🤣الکی خودتو خسته نکن نوید جون،هرچی بیشتر مینویسی بیشتر جایزه و افزایش فروش دارن
        پیشگو زمانه اقا نوید سال ٢٠١۶ گفت جنسیس سال آینده ورشکست میشه 🤣🤣🤣

        موافقم 44
        مخالفم 64
      2. Opinion

        ۲۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (50 ديدگاه)

        NAVID٠٠٩٨ خیلی لذت میبرم وقتی میبینم اینقدر مینویسی چون نشونه اینه که داری سعی میکنی ماست مالی کنی ولی باز مثل همیشه بی نتیجه میمونه
        دلیل برنده شدنش این بود که مثل ال ایکس ۵٧٠ نبود که با ١٣٠ هزار دلار پول ماشینی تحویلت بدن که شیفتر پشت فرمونش لق و چرمش شل و ول باشه

        موافقم 55
        مخالفم 49
      3. MILADZM

        ۲۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (345 ديدگاه)

        من واقعا نمیدونم اینا رو واسه کی مینویسی :))))
        باور کن هیچ کس نمیخونه :)))))
        جنسیس برنده شد همین
        آقا جنسیس G90 خودروی سال مجله بسیار معتبر موتورترند شد
        تمام

        موافقم 54
        مخالفم 74
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          اگر نمیخونی ، چرا واکنش نشان میدی 😂 !
          چرا اینقدر راحت دروغ میگی !

          مطمئن باش زمانی حرفت مورد قبول واقع میشه که با هر کامنت من مدام تکرار نکنی هزار خط نوشتی و خوانده نمیشه اما به تمسخر تا انتهای کامنت من را میخونی و جواب حاشیه‌ای میدی و جالبتر فیک‌هایی هست که دقیقاً مثل خودت نوشتار دادند با نام‌های متفاوت که هر چند ماه مثل قارچ پدیدار میشوند و مدام رنگ عوض میکنند !

          باور کن خوشحال میشم کامنت من را نخوانی اما توان نخواندنش را نداری چون راحت دروغ میگی !

          بهتره به فکر خرید یاتاقان و شاطون واسه YF افسانه‌ایت باشی ، دلار داره گرون میشه ، زمین‌گیر میشی از من گفتن بود ، خود دانی !

          موافقم 34
          مخالفم 19
    4. حامد

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (831 ديدگاه)

      ولی الان متعصبین که اونجارو با کشور خودمون اشتباه گرفتن میگن پول داده
      طرف سوار هیوندای ۲۰۱۱ شده چندتا ایراد توش دیده میگه نه آقا چون هیوندای ۲۰۱۱ اشغال بوده پس ۲۰۲۳ هم اشغاله.

      موافقم 46
      مخالفم 36
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        خوشم میاد دست پیش میگیرید پس نیوفتید !

        آره عزیز ، خودتون هم میدونید پول داده اما یه جوری جلوه میدید تا یا به چشم نیاد یا به حاشیه بره کمتر به چشم بیاد !

        اتفاقاً پول داده ، حسابی هم پول داده و رجوع کن به کامنتی که در همین مقاله گذاشتم !

        موافقم 34
        مخالفم 46
        1. 4wheeled

          ۲۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (125 ديدگاه)

          نوید سال ٢٠١۶ :جنسیس سال آینده ورشکست میشه
          نوید سال ٢٠٢٢( زیر مطالبی که جنسیس توش خودرو سال موتور ترند شد و افزایش فروش داشته): ٢٠٠٠ خط مینویسم که یه جوری جمع کنم گندی که زدمو 🤣🤣🤣

          موافقم 38
          مخالفم 30
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          هنوز هم میگم جنسیس ورشکسته میشه ، بشین و ببین کی گفتم !

          مثل تمام این سال‌ها که یک به یک مشکلات کره‌ای‌ها را میگفتم و اَمثال شماها مسخره و تخریب میکردید اما با گذر زمان خوب خورد تو برجکتون که الان با فروختن هر سانتافه یا سوناتا تو نمایشگاه‌ها یکی از آپشناشون اینه که یکبار حداقل موتور گیربکس باز شده و خریدار برای مدت کوتاهی خوشحالِ که مشکل یاتاقان و شاتون یا گیربکس نداره 😂 !

          سوزش تو فضای مجازی نیست قشنگم !
          سوزش وقتی هست که تو دنیای واقعی چشم باز میکنی میبینی قطعه‌فروشان و مکانیک‌ها نازِ شما کره‌ای سوارها رو میکشند ، نون خوبی براشون ساخته ، اشتغالزایی میکنه ماشالاه کیا هیوندای🤦‍♂️ !

          موافقم 20
          مخالفم 24
        3. محمد

          ۲۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (2 ديدگاه)

          دوست عزیز، اگر قرار بود با پول برنده تعیین کنن که این اعتباری که الان موتور ترند داره رو نداشت دیگه، چرا ذهنتو اینقد ایرانیزه کردی، تو دنیا از این خبرا نیست بعد از دو سال لو میری

          موافقم 14
          مخالفم 6
      2. DoctoR

        ۲۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1036 ديدگاه)

        من فاز شما دوتارو نمیفهمم سن و سالی دارید زشته مثل بچه ها همش باهم دعوا میکنید بخدا خود ژاپن و کره مشکلی با هم ندارن ژاپن به کره حتی تجهیزات خط تولید میده آخه کره و ژاپن دوتا اکونومیک سازن اونی که تو آمریکا پولشو داره هم سر ژاپن و کره بحث نمیکنه حداقل سر آلمان و آمریکا بحث کنید یکم حفظ آبرو بشه!

        موافقم 42
        مخالفم 5
    5. علی

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      این انتخاب بی احترامی محض به بنز و لکسوس و بی ام و بود . متاسفانه اونجا هم مثل اینجا ظاهر ماشین اولویت داره!!! یه ماشین با عمر مفید کم انتخاب میشه!!! فقط باید تاسف خورد به حال این نشریه هدیه گیر!!!

      موافقم 37
      مخالفم 30
  2. بنیامین

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (203 ديدگاه)

    لکسس از خواب بیدار شو…

    موافقم 47
    مخالفم 13
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      لکسوس خواب نیست ! شما خوابی که نمیبینی لکسوس همه مدل‌هاشو نونوار کرده جز IS , LS , GS !

      شما خوابی خبر نداری صنعت خودرو نیاز به دلار داره و دلار هم از فروش بالا به دست میاد !
      پس شما بیدار شو و یه نگاه به آمار فروش بنداز ببین کی خوابِ کی بیدار 👋🏻 !

      موافقم 21
      مخالفم 39
      1. sina

        ۲۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2644 ديدگاه)

        نسل جدید IS پارسال معرفی شد.
        LS هم با اینکه خییلی قدیمی نبود تازه فیس لیف شده.
        GS هم تولیدش دو ساله متوقف شده.
        در مجموع حز GX هم مدل هاس لکسس جدید هستن و شرکت تو مسیر درستی قرار داره.

        موافقم 14
        مخالفم 14
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          نه سینا جان

          IS هم مثل LS یه فیس‌لیفت سنگین رو تجربه کرد اما نسل هنوز عوض نکردند !

          اما در مورد GS که به اشتباه نوشتم و باید GX مینوشتم و با شما موافقم .

          آمار فروش لکسوس در آمریکا اشتباه نکنم رتبه‌ی دوم و پس از BMW شده بود پارسال و RX بیشترین فروش را داشته که خود پدال کار کرده بود !

          البته مثل هرسال بعد از کریسمس آمار فروش میاد بیرون که از سال ۲۰۱۴ به بعد هیچ کره‌ای بین ۲۰ خودروی پرفروش نبوده و جالبه که آن زمان هم الانترا مدل ۲۰۱۴ رتبه‌ی ۲۰ شده بود !

          موافقم 8
          مخالفم 11
    2. phonix

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      من نمیفهمم چه اسراری هست این جنسیس رو میچسبونید به لکسوس این الان بی ام وه رو هم رد کرده بنز رو ه شکست داده از نظر موتور ترند الان فقط لکسوس باید بیدار شه؟
      بقیه همه بیدارن؟
      حتما باید ربطش بدی به ژاپن؟

      موافقم 32
      مخالفم 22
  3. قاطر فروش

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1114 ديدگاه)

    متاسفانه حقش بود
    آنقدر ب طراحی bmw ایراد گرفتیم ولی سری 4 کنار بقیه تهوع آور بود

    موافقم 17
    مخالفم 25
  4. blackwing

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (867 ديدگاه)

    تبریک به کره جنوبی
    من به شخصه ماشین کوپه رو ترجیه میدم و دوس داشتم کوروت با اون موتور که یکی از بهترین انجین‌های دنیاست اول میشد ولی خب تقدیر این نبود..

    موافقم 28
    مخالفم 16
  5. کیان

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    این پست لال ها را شفا می‌دهد!!!

    موافقم 29
    مخالفم 29
    1. Opinion

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (50 ديدگاه)

      هر سال اخر سال میلادی تو دسامبر و نوامبر همین آش و همین کاسه هست
      خبرا همش میشه یا افزایش فروش کره ای ها یا کسب جوایز عادت کن دیگه به این دو ماه سخت و ناراحت کننده :))) الکی هی با اکانت های مختلف صفحه رو رفرش نکن تغییر نمیکنه خبر :)))

      موافقم 11
      مخالفم 23
      1. phonix

        ۲۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1798 ديدگاه)

        افزایش فروش 400 درصدی و فروش زیر 1000 دستگاه :)
        یبار تو همون پست بهت گفتم زمانی که کنیا و زیمباوه و… رشد های اقتصادی نسبتا بزرگی دارن ثبت میکنن امریکا المان و ژاپن تقریبا بدون رشد و کاهش سر جاشون هستن هرچقدر اقتصادت بزرگ تر باشه افزایش درصدی هم سخت تر میشه

        موافقم 33
        مخالفم 10
    2. مدیرعامل

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (73 ديدگاه)

      میدونم خیلی سخته و الان داری فشار خیلی زیادی رو تحمل میکنی ولی این رو هم میدونم که پدیرفتن این واقعیت که موتورترند جنسیس رو به عنوان خودروی سال ۲۰۲۳ انتخاب کرده برای شما فن های ژاپن فوق‌العاده دشواره ولی سعی کن واقعیت رو بپذیری و زیاد به خودت و اعصابت فشار نیاری 🔥🔥🔥🔥🔥🔥 چون شاعر گفته : (خام بُدَم پخته شدم سوختم ، سوختم و سوختم و سوختم ، تا روش عشق تو آموختم) باشد که دست از لجاجت برداری و بجای ژاپنیها عاشق هیوندای و کیا بشی

      موافقم 21
      مخالفم 22
      1. مهدی

        ۲۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (14 ديدگاه)

        واقعا جرا

        موافقم 6
        مخالفم 2
    3. MILADZM

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      این پست ترول ها را فشاری میکند …

      موافقم 19
      مخالفم 20
  6. 4wheeled

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    کار اند درایور ضربه کاری زد بهشون چند روز پیش
    ولی امروز موتور ترند emotional damage زد !🔥

    “این ماشین مثل یک مایباخ با نصف قیمت احساس می‌شود.“
    همین جمله خودش دنیایی ارزش داره برای یک برند،تو مقابسه چند وقت پیش که با اختلاف زیاد تونست لکسوس ال اس با اون همه تجربه و قدمت رو شکست بده معلوم شد که چقدر این نسل جی ٩٠ عالیه
    تبریک به جنسیس که چند ساله رو دور جوایز و افزایش فروشه

    موافقم 21
    مخالفم 34
  7. Free

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    G90 واقعا طراحی خیلی خوبی داره
    من یه شخصه اون قیمت که نویسنده اشاره کرده که جنسیس انتقادات رو میخونه و برطرف میکنه رو خیلی دوست داشتم.این خودش فاکتور خیلی مهمیه برای موفقیت.این مدلش کاملا توانایی رقابت و حتی برتری داره برعکس نسل های قبلش که بنظر قدیمی میومد و انگار چیزی کم بود

    خیلی داره خوب میره جلو با سرعت زیاد فقط بنظر من باید مشکل نمایندگی های فروشش رو حل بکنه،هنوز توی خیلی از کشور ها اصلا فروش نداره،توی یک سری از کشورها هم نمایندگیش با هیوندای یکی هست
    توی خود امریکا هم ظاهرا توی ایالات زیادی هنوز نمایندگی مستقل نداره،شاید بخاطر اینه که خط تولیدشون توان تولید بالاتر رو نداره اما بعد از گذشت ۶ سال باید وضعیت نمایندگی های فروشش بهتر از این میبود ،امیدوارم این قضیه رو هم حل کنه
    تبریک به جنسیس و کره فن ها

    موافقم 15
    مخالفم 13
  8. محمدهادی

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2142 ديدگاه)

    نمیدونم چرا از طراحی خارجی ش اصلن خوشم نمیاد
    انگار سعی کرده از سبک لیموزین های کلاسیک بهره ببره
    استفاده بسیار از خطوط و زوایای تیز
    من به شخصه کلاس سدان های سنگین وزن لوکس رو تو طراحی های مدرن و آیروداینامیک بیشتر میپسندم
    اما حقیقتا از متریال در حد نهایی کیفیت استفاده شده

    موافقم 9
    مخالفم 11
  9. Free

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    اینو یادم رفت،کسی به این قضیه توجه نکرد که g80 الکتریکی امسال بیشتر جاها کاندید شده،درسته اینجا به برادر بزرگترش باخت اما ظاهرا خیلی گل کاشته g80 الکتریکی

    موافقم 11
    مخالفم 7
  10. دانیال_Surrey،England

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2779 ديدگاه)

    تو شاسی بلندا که حق رنج روور رو خوردین حالا هم کوروت و هوندا.
    تو نقاط ضعف رنج روور میگین قیمتش گرونه،با n سال تجربه،بعد اینجا اسمش میشه جسارت قیمت گذاری؟!
    قضاوت با خودتون…

    موافقم 42
    مخالفم 14
    1. Opinion

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (50 ديدگاه)

      عزیزم جنسیس اینجا هنوزم از همه رقباش تو نسخه های برابر حداقل ١٠ هزار دلا ارزون تره
      رنجروور که اصلا نمیدونم چه ربطی داره به این ماجرا از اکثر رقباش بالای ١۵ هزار دلار گرون تره
      حالا خودتو ناراحت نکن،تونستن پوووووول دادن پووووول،بالاخره وقتی فروش بره بالا پولم زیاد میشه میشه هزینه کرد

      موافقم 7
      مخالفم 27
    2. 4wheeled

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (125 ديدگاه)

      قضاوت با خودتون خودمون خودشون رو بزار لب کوزه،موتور ترند نشست پشت فرمونا تست کرد جایزه رو داد و اونا هم بردنشون سئول دارن کیف میکنن باهاش،حالا قضاوت تویی که اصلا هیچکدومو تست نکردی و هدف جدیدت اینه که ادای اون بنده خدای ۴ هزار کامنتی رو در بیاری برای کدوم مجله یا مشتری اهمیت داره خداوکیلی

      موافقم 8
      مخالفم 25
    3. R@min

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1672 ديدگاه)

      من این موضوع رو دو سال پیش مطرح کردم تو چند تا پست. کار اند درایو و موتورترند نزدیک یک دهه میشه که مثله یوتیوب تحت سلطه برندا دراومدن هر کی بیشتر شارژ کنه ماشین بهتریه در نظرشون.

      موافقم 27
      مخالفم 16
    4. phonix

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      کی گفته موتور ترند معتبره؟
      مگه سازمانی وجود داره تا اعتبار سنجی کنه ؟
      مثلا نوبل ادبیات برده ؟
      مثل اینکه بگی مجله پلی بوی از مجله فلان معتبر تره

      موافقم 1
      مخالفم 1
    5. Royal Driver UK 70

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      وای دانیال گفتی رنج‌روور، دوباره یاده اون شاسی بلند برتر سال ۲۰۲۳ افتادم حالم گرفته شد…… حق کمپانی لندروور رو ضایع کردن.

      موافقم 5
      مخالفم 2
  11. ali(chevynova)

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (6809 ديدگاه)

    در توضیح ویژگی کوروت حرف همیشگی من رو زده

    ((این ترکیبی از قدرت حماسی، بی‌وقفه و تنفس طبیعی با گشتاوری است که چرخ‌های عقب را تا مرز چسبندگی خود بدون نیاز به دخالت سیستم‌های الکترونیکی پیش می‌برد در کنار یک شاسی متعادل که کمتر از ۴۰ درصد وزن را روی چرخ‌های جلو قرار داده است))

    کوروت هیچ احتیاجی به سیستم های الکترونیکی نداره فقط یه شاسی و یه انجین خوب میتونه براش بهترین پرفورمنس رو ارائه بده
    بزرگترین مزیتش هم اونکه بصورت سنتی تنفس طبیعی هست

    موافقم 12
    مخالفم 20
  12. Opinion

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    کارش درسته

    موافقم 4
    مخالفم 12
  13. علی

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    آفرین به جنسیس آفرین به کره که همیشه معجزات اقتصادی علمی مهندسی رو رقم زده کشوری که زمانی از فقیر ترین های آسیا بود الان از برترین های آسیا هستش و یکی از سریعترین رشد های توسعه رو داره کافیه یه نگاه به شاخص hdi و PPP per Capita این سرزمین کوچیک اما قدرتمند بندازید

    موافقم 16
    مخالفم 17
    1. phonix

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      عجزات اقتصادی علمی مهندسی
      یدونه از این معجزات رو لطف میکنید؟

      موافقم 21
      مخالفم 5
  14. amin

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    هوندا سیویک و z06 انتخاب منه

    موافقم 19
    مخالفم 7
  15. ارش

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    باز هم تبلیغات بازهم به زور تبلیغات یه ماشینی رو به مردم بچپانن .دودهه قبل تبلیغات برای اینفینتی بود سه دهه قبل برای لکسوس بود ولی همچنان در پس رقبای اروپایی بودند و هستند اینم هیوندایی بیش نیست .به نظرم کوروت شایسته تر بود .

    موافقم 15
    مخالفم 17
  16. فريد

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (507 ديدگاه)

    خداییش خوب داره کار میکنه جنسیس ولی مطمئنم مثل برند های دیگر شل میشه در اینده. ولی فعلا مبارک باشه 💐

    موافقم 10
    مخالفم 11
  17. امیررضا

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    کره فن های عزیز لطفاً خودتون رو کنترل کنید چون حق دارید بعد از شنیدن این همه اخبار بد از هیوندا با این خبر خوشحال باشید اما خواهشاً دقت کنید که جنسیس هیچ‌ موقع در قد و قواره s class و سری ۷ نیست .
    وقتی آمار دو درصد رشد فروش s class اندازه چهارصد درصد فروش جنسیس هست دیگه نیازی به توضیح زیادی نیست

    موافقم 18
    مخالفم 13
  18. ماکان

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (770 ديدگاه)

    سلام . با اینکه من برخی از مسائل درباره خودروها را قبول دارم ، اما در هر صورت بگویم که من برای انتخاب شدن جنسیس G90 احترام قائلم و این خودرو را مثل برخی از خودروهای دیگر خیلی دوست دارم

    موافقم 10
    مخالفم 11
  19. نویدی

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    میشه گفت بخاطر اینکه قیمتش نصف s کلاس و سری 7 هست انتخاب شده!
    توی این جمع من سری دو کوپه رو انتخاب میکنم.

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. محمدرضا

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      قیمت مدل پایه g90 پنج هزار دلار گرون تر از مدل پایه سری ۷ هست و گرون ترین خودروی کلاس بعد ازs class هست
      نصف قیمت سری ۷ g80 میشه خرید

      موافقم 3
      مخالفم 2
  20. Porsche 911

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    الان بچه های ۵ ۶ ساله کامنت هارو اشغال میکنن

    موافقم 7
    مخالفم 3
  21. Porsche 911

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    اما در کل فکر میکردم کوروت یا سیویک برنده باشن
    نمیدونم چه اتفاقی افتاده که یک ساله همه برند های باتجربه شدن مزخرف و این تازه به دوران رسیده ها اول شدن
    مشخصه که تعداد زیادی از مجلات دارن توسط برند های مختلفی ساپورت میشن چه آمریکایی باشه چه آلمانی و چه بقیه
    ولی قبلا هم گفتم
    راهی که یک عمر برند های با سابقه طی کردن رو نمیشه ۱ شبه طی کرد
    اونم داخل صنعت فشرده خودروسازی!

    موافقم 8
    مخالفم 3
  22. sina

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    تقریبا قابل انتظار بود با کیفیتی که داره و البت سوال همیشگی اینه چند درصد مردم حاضرن برای یه سدان کره ای صد کی پول بدن؟
    من داشتم نمی دادم راستش.
    تو این لیست انتخاب من قطعا سیویک تایپ آر هست و نکته جالب لیست هم حضور آکورا اینتگرا با گیربکس CVT تو فینال هست که امسال دومین فینالی هست میره.
    گویا نظرات ما با عملکرد گیربکس تو واقعیت متفاوت هست.

    موافقم 9
    مخالفم 5
  23. کامبیز

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    لیستی که خودرو ایتالیایی داخلش نباشه معتبر نیست!!! سلطان خودرو دنیا فقط خودروهای ایتالیایی و دیگر هیچ!!! همه این خودروهای لیست به یک فراری یا لامبو نمی ارزد!!

    موافقم 5
    مخالفم 5
  24. حسین

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1094 ديدگاه)

    این مجله هیونداترند که این چهارچرخه رو با ls400 مقایسه کرده خودش بیاد بگه این ماشین چندتا اختراع داره که به خودشون جرات دادن با ls400 که کوهی از اختراعات رو وارد صنعت خودرو کرد مقایسه کنن؟؟؟ این فیک صد اکانت که پدال هم عین ناموس ازش حمایت می کنه اگه میدونه بیاد فقط یک دونه از اختراعات این ماشین رو اسم ببره بدونیم

    موافقم 15
    مخالفم 9
    1. مدیرعامل

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (73 ديدگاه)

      جوابت رو از خود پدال میگذارم که با دقت بخونیش تا حواست بیاد سر جاش و تازه این فقط یکیش هست

      https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-developing-its-own-crab-walk-mode/

      موافقم 5
      مخالفم 4
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۳۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        کاربر مدیرعومل
        میشه نام یکی از مدل‌هایی که از این اختراع استفاده میکنه و فاز اجرایی گرفته را نام ببرید 😂 !

        از این ثبت اختراع‌ها تو دانشگاه‌های پیام‌نور زیاد داریم ، برو بگیر شاید بهت ویزا شینگن دادن 😂 !

        موافقم 5
        مخالفم 2
        1. مدیرعامل

          ۳۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (73 ديدگاه)

          دار فشار زیادی رو متحمل میشی😂😂😂این نیز بگذرد😂😂😂😂 بزرگ میشی یادت میره😂😂😂

          موافقم 1
          مخالفم 5
  25. AMIN JAFARI

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (123 ديدگاه)

    با افتخار هیوندای

    موافقم 4
    مخالفم 9
  26. جناب ایکس

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    انصافا اس کلاس چی‌ کم داره؟ قیمتشون که نزدیکه در عوض هزار تا تکنولوژی مختلف داره اس کلاس. چرا واقعا کسی میدونه چرا؟

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. ❤BMW❤

      ۳۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      جناب ایکس، حتما یه چیزی بوده که
      هیچی بنز فینالیست نشده ولی
      ۲ تا بی‌ام‌و فینالیست شده 😎😎

      موافقم 1
      مخالفم 1
  27. Payfast

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (807 ديدگاه)

    هنوز کسی به موتور ترند اعتماد داره؟ =/

    موافقم 8
    مخالفم 8
  28. samurai

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (546 ديدگاه)

    کلا المانیا ژاپنیا امریکاییا ایتالیایی ها انگلیسیا این کرره….:)) ای جماعت ول کردن با جایزه های ابکی خوش باشن
    با اینهمه خریدن جایزه و پول دادن به یوتیوبرا و… بازم خواب فروش لکسوسو تو امریکا نمیتونن ببینن فقط تو امریکا که بازار ازادیه 30 40 برابر لکسوس بیشتر فروخته از این شتر گاو پلنگ زشت قابلت اطمینانم که از خریدار پرسیده میشه تویوتا لکسوس اوله این داغون با چند هزار تا فروش ته لیست داره دست و پا میزنه با این خریدن جایزه بدتر خودشو خراب میکنه حتی اقتصادیای انفجاری یاتاقانی فاقد ایموبلایزرم دیگه خریدار نداره

    موافقم 7
    مخالفم 4
  29. امپراطوری خورشید

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    من کاری با این مجله ندارم کاش خودروهای روز دنیا وارد ایران میشد اونم با قیمت منطقی اونوقت قطعا یکی از برندهای ژاپنی رو سوار میشدم حالا از برندهای لوکس مثل لکسوس و آکورا و اینفینیتی گرفته تا تویوتا و نیسان و میتسوبیشی و مزدا و هوندا سوبارو و سوزوکی و دایهاتسو و ایسوزو و …. در کل فقط ساخت ژاپن باشه چون کیفیت و دوام و کارایی و زیبایی رو همه با هم دارن . پاینده باشید دوستان

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. Jamshid

      ۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (945 ديدگاه)

      خواب فروشش مثل هایلوکس و لکسوس و بنز و بی ام و رو تو آمریکا هم نمی‌تونین ببینین
      آمریکایی جماعت بیاد این سوار شه😂
      تکنولوژی آلمان تو دهه نود رو داشتید ، کیفیت و قدرت و استحکام کشور های برتر ماشین سازی رد تو دهه نود داشتید ، من حرف نمی‌زدم . الان تازه به مقاله های داخل پیام نور رسیدن😂
      کلا چینی و کره ای اسمش بد درفته و حقشون هم هست

      موافقم 1
      مخالفم 1
  30. دیمن

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    اگر به نسبت قیمت مقایسه کنیم، تنها خودرو با ارزش خرید بالا، کوروت میباشد

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا