تویوتاچشم انداز

انتخاب خودروی سال 2024 موتورترند

از بین پانزده خودروی مختلف، پس از ارزیابی کامل، فقط یک خودرو جایزهٔ کالیپر طلایی ۲۰۲۴ موتورترند را به خانه خواهد برد.

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۳، به فصل جوایز خودرویی موتورترند رسیده‌ایم. این نشریه از سال ۱۹۴۹ تاکنون اقدام به انتخاب خودروی سال کرده است. در این رقابت صرفاً خودروهای کاملاً جدید یا مدل‌هایی که به‌روزرسانی بزرگی را تجربه کرده‌اند جواز حضور خواهند داشت. هرکدام از این خودروها نه در قیاس با یکدیگر بلکه بر اساس شش معیار اصلی شامل ایمنی، ارزش، پیشرفت در طراحی، برتری مهندسی، مصرف سوخت و پرفورمنس ارزیابی می‌شوند. در رقابت سال ۲۰۲۴ موتورترند ۱۵ مدل خودرو در نسخه‌های مختلف حضور دارند که مجموع خودروهای حاضر را به ۲۶ نمونه رسانده است.

شرکت‌کنندگان رقابت خودروی سال ۲۰۲۴ موتورترند

  • آکورا اینتگرا تایپ S
  • ب‌ام‌و سری ۷
  • ب‌ام‌و M2
  • فورد موستانگ
  • هوندا آکورد
  • هیوندای آیونیک ۶
  • لوسید ایر
  • مرسدس بنز EQE AMG
  • پولستار ۲
  • پورشه ۹۱۱ کاررا T
  • سوبارو ایمپرزا
  • تسلا مدل ۳
  • تویوتا کرولا هیبرید
  • تویوتا کراون
  • تویوتا پریوس

این خودروها در محل آزمایشی رقابت موتورترند بررسی شده و محک زده می‌شوند و سپس از بین آن‌ها فینالیست‌ها انتخاب خواهند شد تا نهایتاً یک برنده جایزهٔ این رقابت یعنی کالیپر طلایی را از آن خود کند. شش فینالیستی که در ادامه خواهید دید، بر اساس شش معیار مذکور آن‌قدر خوب عمل کرده‌اند که شایستهٔ ارزیابی دقیق‌تری در جاده‌های عمومی بودند. از بین این ماشین‌ها، پنج خودرو به‌نوعی از الکتریکی‌سازی بهره‌مند هستند. مردان موتورترند چندین روز را صرف آزمایش، رانندگی و بررسی گستردهٔ هرکدام از این فینالیست‌ها می‌کنند تا نهایتاً خودرویی که به بهترین وجه تجسم خودروی سال باشد را مشخص کنند. این خودرو باید از لحاظ طراحی، نوآوری، هیجان رانندگی و… درخشان عمل کند.

فینالیست‌های رقابت خودروی سال ۲۰۲۴ موتورترند

ب‌ام‌و سری ۷

نسل هفتم سری ۷ با کوهی از ویژگی‌های پیشرفته و تکنولوژی‌های روز وارد میدان شده است. این سدان پرچم‌دار فعلاً در نسخه‌های ۷۴۰i شش سیلندر، ۷۶۰i xDrive هشت سیلندر توئین توربو و i7 xDrive60 تمام الکتریکی با برد ۴۸۰ کیلومتری به بازار عرضه می‌شود و نسخه‌های دیگری هم در راه هستند. همهٔ این مدل‌ها در یک خط تولید ساخته می‌شوند و تجهیزات یکسانی برای آن‌ها قابل سفارش است. بزرگ‌ترین انتقادی که اکثر داوران به سری ۷ جدید داشتند به خاطر جلوپنجره بود.

ب‌ام‌و سری ۲ کوپه

M2 بهترین خودروی اسپرت ب‌ام‌و محسوب می‌شود. شاید این ماشین سریع‌ترین یا بهترین خودروی پیست نباشد اما به لطف رانندگی بسیار شگفت‌انگیز و ارائه با گیربکس دستی، به‌عنوان یک خودروی راننده فوق‌العاده خواهد بود. چسبندگی M2 در پیچ‌ها فوق‌العاده است و درحالی‌که قدرت کافی برای منفجر کردن لاستیک‌های عقب خود را دارد، از چنان کنترل دقیقی در پدال گاز بهره می‌برد که می‌توان بدون ترس پیچ‌ها را طی کرد. هنگام پیچیدن، M2 دقیقاً به همان اندازه‌ای که دوست دارید می‌چرخد و خودرو مثل موم در دستان شما خواهد بود.

هیوندای آیونیک ۶

تعداد کمی از شرکت‌کنندگان رقابت سال ۲۰۲۴ به‌اندازهٔ آیونیک ۶ داوران موتورترند را به بحث وادار کردند. حتی در فینالی با حضور کوپهٔ اسپرت نمادین آلمانی و یک سدان الکتریکی با شتابی در حد بوگاتی ویرون، آیونیک ۶ رقیب سرسختی بود زیرا ترکیبی از تکنولوژی داخلی، قابلیت شارژ سریع و دینامیک جذاب هیوندای، این ماشین را به‌طور شگفت‌آوری جذاب کرده‌اند. علاوه بر این، آیونیک ۶ از لحاظ فنی با آیونیک ۵ که سال گذشته به‌عنوان شاسی‌بلند سال موتورترند انتخاب شد یکسان است.

لوسید ایر

خودروهای کمی مثل لوسید ایر هیجان رانندگی را با جادوی مهندسی ترکیب کرده‌اند اما پاشنهٔ آشیل آن کیفیت ساخت است. حتی نسخهٔ پایهٔ پیور با قیمت ۸۰ هزار دلاری هم خودروی گرانی است و با گذشت بیش از یک سال از حضور ایر در بازار انتظار داشتیم لوسید مشکلات کیفی نمونه‌های اولیه مثل فاصلهٔ زیاد بین پانل‌های بدنه را برطرف کرده باشد. ما واقعاً این ماشین را دوست داریم اما وقتی تمام مشکلات ایر برطرف شد، آن موقع یک سدان الکتریکی لوکس بی‌حرف و حدیث خواهد بود.

تسلا مدل ۳

نمی‌توان در مورد خودروهای الکتریکی دوربرد مقرون‌به‌صرفه صحبت کرد و اشاره‌ای به تسلا مدل ۳ نداشت. تسلا با قیمتی در حد رقبای بشدت رو به رشدی از هیوندای، فورد، فولکس‌واگن و…، همچنان جایگاه نمادین خود را حفظ کرده است. خریداران مدل ۳ از وجههٔ سدان بزرگ‌تر مدل S و همین‌طور دسترسی به شبکهٔ گسترده و قابل‌اعتماد سوپرشارژر بهره‌مند می‌شوند. بااین‌حال، مشکلاتی مثل کیفیت ساخت پایین، کابین ساده و شعاع حرکتی متوسط، نقاط قوت مدل ۳ را کمرنگ کرده‌اند.

تویوتا پریوس، خودروی سال ۲۰۲۴ موتورترند

ما سال ۲۰۰۴ جایزهٔ کالیپر طلایی را به خاطر طراحی و مهندسی درخشان به تویوتا پریوس اعطا کردیم که باعث کاهش مصرف سوخت شده بود بدون آنکه رانندگان را مجبور به تغییر عادات قدیمی خود کند. در پریوس ۲۰۲۴ هم همه‌چیز امیدوارکننده است. معمولاً بین مصرف سوخت و قدرت رابطهٔ خوبی وجود ندارد اما در پریوس جدید این‌طور نیست. تویوتا سرانجام موتور ۱.۸ لیتری ۹۵ اسب بخاری که ۱۴ سال گذشته در تمام پریوس‌ها می‌دیدیم را با یک نمونهٔ ۲ لیتری قوی‌تر ۱۵۰ اسب بخاری جایگزین کرده است.

در پریوس هیبریدی، این پیشرانه در کنار یک موتور الکتریکی ۱۱۱ اسب بخاری، گیربکس CVT و پکیج باطری ۰.۹۱ کیلووات ساعتی قرار می‌گیرد تا مجموع خروجی ۱۹۴ اسب بخار و مصرف سوخت ترکیبی ۴.۱ لیتر در هر صد کیلومتر را ارائه کند. در پریوس پرایم پلاگین‌هیبریدی، همان پیشرانهٔ ۲ لیتری با موتور الکتریکی قوی‌تر ۱۶۱ اسب بخاری و پکیج باطری بزرگ‌تر ۱۳.۶ کیلووات ساعتی ارائه می‌شود و کل خروجی را به ۲۲۰ اسب بخار می‌رساند و برد تمام الکتریکی ۷۰ کیلومتری را فراهم می‌کند.

به لطف قدرت بیشتر، تجربهٔ رانندگی جدیدی را در پریوس شاهد هستیم که واقعاً جذاب است. پریوس پرایم هم با چنین موتور قدرتمند و تنظیم هوشمندانهٔ قوای محرکه، بیشتر شبیه یک خودروی الکتریکی به نظر می‌رسد که پشتیبان بنزینی دارد. طراحی بیرونی هم در این نسل از یک خودروی خانوادگی بسیار زشت به کوپهٔ اسپرت جذابی تبدیل شده که در بین خودروهای ارزان‌قیمت یکی از بهترین‌ها است. البته با همهٔ این‌ها، مشکلاتی هم مثل فدا شدن فضای بار و فضای سر عقب به خاطر خط سقف شیب‌دار، کابین پرسروصدا و سرعت شارژ بسیار پایین ۶.۶ کیلوواتی باطری‌های نسخهٔ پرایم هم در پریوس دیده می‌شود.

به‌طورکلی، پریوس ۲۰۲۴ جدید یک خودروی کامپکت با طراحی خوب، مهندسی‌شده و مصرف سوخت و پرفورمنس بهتری نسبت به نسل قبلی و خودروهای کامپکت مشابه است. این ماشین طعم تردد اجتناب‌ناپذیر الکتریکی را بدون اجبار رانندگان به تغییر عادت‌های روزانهٔ خود ارائه می‌کند. چنین چیزی آشنا به نظر نمی‌رسد؟

مشخصات فنی تویوتا پریوس

تویوتا پریوس

تویوتا پریوس پرایم

پیشرانه

۲ لیتری I4 هیبریدی

۲ لیتری I4 پلاگین‌هیبریدی

قدرت

۱۹۴ اسب بخار

۲۲۰ اسب بخار

گیربکس

CVT

محور محرک

جلو

طول / عرض / ارتفاع

۴,۶۰۰ / ۱,۷۸۳ / ۱,۴۳۰ میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

۲,۷۵۰ میلی‌متر

وزن

۱۴۵۶ کیلوگرم

۱۶۱۸ کیلوگرم

شتاب صفر تا ۹۶

۷.۵ ثانیه

۶.۴ ثانیه

مسافت ۴۰۰ متر

۱۵.۸ ثانیه

۱۵.۰ ثانیه

توقف از ۹۶

۴۰.۲ متر

۳۷.۲ متر

شتاب جانبی

۰.۸۲ جی

۰.۸۲ جی

مصرف سوخت

۴.۵ لیتر ترکیبی

۴.۹ لیتر ترکیبی

قیمت پایه

۳۵,۵۶۰ دلار

۳۶,۶۶۵ دلار

قیمت تست‌شده

۳۷,۴۹۴ دلار

۴۳,۶۴۸ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. پیام

    ۲۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1588 ديدگاه)

    این متن تحویل کسایی که می‌گفتن کره کی تکنولدژی داده!

    حتی در فینالی با حضور کوپهٔ اسپرت نمادین آلمانی و یک سدان الکتریکی با شتابی در حد بوگاتی ویرون، آیونیک ۶ رقیب سرسختی بود زیرا ترکیبی از تکنولوژی داخلی، قابلیت شارژ سریع و دینامیک جذاب هیوندای، این ماشین را به‌طور شگفت‌آوری جذاب کرده‌اند.دیگه چرت و پرت تایپ شده نبینما

    موافقم 18
    مخالفم 130
    1. X

      ۲۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      بوگاتی کره این یک سدان 170 اسبیCVTشکست خورده
      این جمله رو قبل از اینکه کامنت بذاری تا آخر عمرت تکرار کن سلطان

      موافقم 67
      مخالفم 6
      1. پیام

        ۲۸ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1588 ديدگاه)

        امیر واقعا خوشم میاد به روزی افتادید که از جی دی پاور رو نقض می‌کنید تا موتور ترند و … . 😂😂😂😂😂 این روند شدت میگیره شک نکن! در اینکه جی هفتاد و استینگر ماشینای خوبی بودن شکی نیست. لابد اینکه SLS دیگه تولید نمیشه، ماشین بدی بوده؟!!! مال اینه میگم یک دونه از تحلیلاتون درست نیست. من فقط به حرفاتون می‌خندم. الان دیگه خیلی فهمیدن حرفاتون آب دوغ خیاریه.

        یه پاسخ هم به X

        تو برو ۱۰۰ بار از روی این بنویس. #قدرت_تکنولوژی_هیوندای. حفظشم بکنیا. چون برای دو سه سال آینده خیلی جمله کارآمدیه

        موافقم 6
        مخالفم 57
        1. amir

          ۲۸ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2338 ديدگاه)

          تحلیل آب دوغ خیاریت فقط چند پست بعدی بدو بدو اونجا ماست مالی کن ت رول
          حالا میبینی چی واقعیه؟؟

          موافقم 21
          مخالفم 5
    2. amir

      ۲۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2338 ديدگاه)

      در صحت مطلبی که از پست کپی کردی همین بس که آخرش اسمی از برنده پارسال شاسی بلند های موتورترند اورده که اونم در حضور سلاطینی مثل جیپ گرند واگنیر ال و رنج روور آیونیک ۵ که بیشتر شبیه هاچبکه برنده شده🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      موافقم 33
      مخالفم 1
    3. Anti BTS

      ۲۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (16 ديدگاه)

      وقتی این حجم از فشار و نفرت تو رو از ژاپنیا میبینم ، بیشتر تحسین میکنم ژاپنیا رو . دمشون گرم
      امیدوارم بیشتر و بیشتر بدرخشن .

      موافقم 44
      مخالفم 4
    4. پیام

      ۲۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1588 ديدگاه)

      یه چیزی بگم شاید برای کارشناسای پدال و بقیه جالب باشه. دو تا از فامیلای ما که با هم برادرن یه زمانی همه چیزشون ژاپن بود. یه زمانی باهاشون بحث می‌کردم، می‌گفتن ماشین ژاپنی بهتر از کره‌ای هست. ولی جالب اینجاست هر دو ماشین کره‌ای خریدن! یکی سراتو خرید اون یکی سانتافه 😂😂😂😂😂😂 فقط اینا نبودن.

      موافقم 3
      مخالفم 49
      1. amir

        ۲۸ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2338 ديدگاه)

        احتمال زیاد خریدن تو دست از سرشون برداری
        والا چیزی که ما این چند مدته میبینیم به احتمال زیاد همینه

        موافقم 38
        مخالفم 1
      2. بهنام

        ۲۸ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (828 ديدگاه)

        پیام
        اتفاقا دوروبر من حداقل ده نفر هستن که بعد از ماشین کره ای رفتن ژاپنی خریدن به اصرار خودم تازه فهمیدن ژاپنی یعنی چی ؟ شرط میبندم داری راستشو نمیگی . امکان نداره کسی تو این کشور از ژاپنی متنفر باشه مگر اینکه عقل درست و درمون نداشته باشه یا مثل شما از دست ژاپنی فشاری باشه .

        موافقم 29
        مخالفم 1
    5. JDM_Japan

      ۲۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (167 ديدگاه)

      همه خودرو ها حتما شایسته این جایگاه(فینال موتورترند)بودند و تمام فینالیست ها رنگ و بوی آینده خودرو سازی رو میدن و می تونیم نتیجه گیری کنیم که داره کم کم صنعت خودرو سازی دنیا متحول میشه و دیگه چند سال بعد کمپانی های بنام خودرو سازی دیگه حتی شبیه محصولاتی که گذشته داشتن یا الان دارن تقریبا نخواهند داشت

      موافقم 15
      مخالفم 1
    6. داود

      ۲۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (202 ديدگاه)

      توجه شما را به این موضوع تحت ادرسhttps://www.pedal.ir/kia/1b-lawsuit-against-hyundai-and-kia/جلب میکنم حتما کامنت هاش هم بخون

      موافقم 4
      مخالفم 0
    7. داود

      ۲۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (36 ديدگاه)

      ادب هم خوب چیزی است…

      موافقم 8
      مخالفم 0
    8. کیانوش

      ۱۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (788 ديدگاه)

      چه ربطی داره هفت هشت تا خودری چینی هم تو رقابت بودن چیزی که خیلی صایعاست اینه که با وجود این همه هیت دادن شما فن های کره و چین تویوتا خودروی سال شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. وی

    ۲۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (343 ديدگاه)

    چقدر زشتن 😂😂
    مخصوصا تسلا و ایونیک و پریوس 🤣
    کی فکرشو میکرد خودروسازی سال 2023 این باشه
    یه زمانی ماشینای سدان شهری هم به نوبه خودشون جذاب و دوست داشتنی بودن

    موافقم 18
    مخالفم 56
    1. amir

      ۲۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2338 ديدگاه)

      دیگه زمان درونسوزای جذاب و چشم نواز متاسفانه گذشته

      موافقم 23
      مخالفم 5
    2. Anti BTS

      ۲۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (16 ديدگاه)

      تازه نکته جالبش می‌دونی چیه ؟
      آیونیک ۶ از سه تا ماشین اسکی رفته تازه شده این 😂

      موافقم 22
      مخالفم 3
  3. فرشاد

    ۲۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    کاری به برند و اینجور چیزا ندارم اما میدونم که تویوتا لیاقتشو داره

    موافقم 67
    مخالفم 3
  4. زیزیگولو

    ۲۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (4931 ديدگاه)

    چند روز پیش اخبارش بود که از اولین محموله از مدلای نیسان ایکس تریل و نیسان سیلفی و نیسان کیکس که به ایران وارد شدن و طبق قانون قابلیت عرضه تو بازار ایران رو دارن رونمایی شده و منتظر پاس کردن استانداردای ایران هستن!!!! و خیلی جالبه که کمپانی نیسان باید بیاد استانداردای ۸۵ گانه ایران رو پاس کنه و از ایران استاندارد بگیره!!!!!!! 🤦🤦 الآن خود کمپانی نیسان، وانت نیسانای آبی معروف (نیسان جونیور) تولید سایپا رو که بعد از نیم قرن همچنان تولید میشه رو گردن نمیگیره اونوقت مثلاً نیسان ایکس تریل باید آزمایش بشه و استانداردای اینا رو پاس کنه!!!!!! در کُل مسئولین ما خیلی باحالن!!!! 🤦🤦🤦

    موافقم 61
    مخالفم 0
    1. عجب

      ۲۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (88 ديدگاه)

      بله درست گفتی زی زی جان مسوولان کشور ما خیلی باحال و جوک هستن ! قبلاً هم اشاره کرده بودم که بازار خودروی کشور با این خودروهای دِمُده و از رده خارج شده بیشتر شبیه به بازار خرید و فروش الاغ هست و هر چند که دیگر گرانی خوودروهای جهانسومی فقط مختص یکی دو ماه اخیر نیست و این ماجرا سر دراز دارد اما در این آشفته بازار خودروهای جهانسومی یا همان بازار خرید و فروش الاغ همچنان بازار گرمی و دلالی و جیب بری از مردم بیچاره و نگون بخت و متقاضیان خودروهای جهانسومی ادامه داره و به اوج خودش رسیده و خریدن این خودروها یا همان الاغهای جهانسومی آنقدر پروسه سخت و گران و طاقت فرسایی شده که این مردم نگون بخت ترجیح میدن خیابانها و کوچه ها و مسیرهای رفت و آمدشان را با پای پیاده گز کنن

      موافقم 24
      مخالفم 1
    2. ‌ ‌

      ۲۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3274 ديدگاه)

      😂😂💔💔
      داداش سوزوکی سیاز هم اومد محمولش به ایران

      موافقم 8
      مخالفم 0
  5. زیزیگولو

    ۲۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (4931 ديدگاه)

    هر رقابتی که باشه عاقبت تویوتا تو جدول یه رتبه کسب میکنه

    موافقم 43
    مخالفم 3
  6. X

    ۲۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1036 ديدگاه)

    من این صحنه هارو میبینم لذت میبرم
    بحث کره و ژاپن ساعت 12 که هیوندای سوار ها از مدرسه اومدن شروع میشه

    موافقم 47
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2348 ديدگاه)

      از الان حس می کنم آیونیک برنده اعلام خواهد شد و موتور ترند هم …

      موافقم 29
      مخالفم 8
      1. عجب

        ۲۸ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (88 ديدگاه)

        اشتری جان دنبال شر میگردی؟ الآن است که ژاپنی فنها و کره ای فنها زیر کامنت شما جنگ هفتاد و دو ملت راه بندازن

        موافقم 18
        مخالفم 2
      2. علی ریحانی

        ۲۸ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (45 ديدگاه)

        تو متن مگه ننوشته که تویوتا پریوس خودروی سال موتور ترند شده؟!

        موافقم 20
        مخالفم 0
      3. amir

        ۲۸ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2338 ديدگاه)

        مستر اشتری موتور ترند رو خیلی وقته آب برده
        اعتبار این مجله ها از وقتی درخشان شد که رشوه کره ای ها رو گرفتن و استینگر ها و جی هفتاد ها جایزه بگیر شدن و بعد مجبور شدن توقف تولید بزنن

        موافقم 24
        مخالفم 4
        1. noir

          ۲۸ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (359 ديدگاه)

          یعنی چون برند مورد علاقتو انتخاب نکرده بودن رشوه گرفتن؟

          موافقم 6
          مخالفم 5
      4. محمدهادی

        ۲۹ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2146 ديدگاه)

        خیلی طرح رکاب و سپر جلوش ضایه بازیه
        چیه اونهمه خط و خوط بی ربط بهم
        بنظرم M2 بسیار گزینه شایسته یی بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. بهنام

    ۲۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (828 ديدگاه)

    در همون روز معرفی پریوس جدید هم مشخص بود که تویوتا این مدل رو برای بهترین بودن معرفی کرده و واقعا هم همینطوره . دیدیم که نسخه ی پرایم تونست حتی مدل سه از تسلا رو در مجموع شکست بده و این یعنی تویوتا حسابی رو این مدل جدید کار کرده .

    موافقم 23
    مخالفم 0
  8. پیام

    ۲۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1588 ديدگاه)

    بعد یه مساله دیگه

    ژاپنی فن‌ها یادتونه می‌گفتید باتری هیوندای مال چین هست و … عرضش رو نداره؟! بابا پس این چین خفن باتری کجای لیست هست!!! امیر، کیان، داتسون، آرین صاحب جمعی اکانت فیک و ….. کجایید؟!!! الان بیاید نظر بدید. خوشم میاد تا الان یه تحلیل درست نداشتید! هر چی گفتید برعکس شد!

    موافقم 4
    مخالفم 42
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2348 ديدگاه)

      موتور ترند فقط خودروهای بازار امریکا بررسی می کنه

      موافقم 40
      مخالفم 1
      1. پیام

        ۲۸ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1588 ديدگاه)

        آخه آقای اشتری مردم آمریکا اصلا ازین آت و آشغال های چینی نمی‌خرن که چین بخواد تو آمریکا جایگاهی داشته باشه. اونجا جایگاهی نداره چه برسه لیست مسابقه! فعلا نداره مگه در آینده.

        موافقم 8
        مخالفم 29
        1. Khan

          ۲۸ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (54 ديدگاه)

          تویوتا بخاطر قیمت بسیار بسیار پایینش امتیاز بالایی گرفته وگرنه پرفورمنس BMW کجا تویوتا کجا

          موافقم 3
          مخالفم 6
      2. Dark Knight

        ۲۸ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (451 ديدگاه)

        آقای اشتری حدس من درست بود ! گفتم برنده یا آیونیک ۶ هست یا پریوس پرایم که احتمال پیروزی تویوتا بیش تر هست ، در مورد ماشین سال آمریکا شمالی هم مطمئن باشید پریوس پرایم برنده میشه این نسل پریوس واقعا یک شاهکار تکنولوژی هست

        موافقم 12
        مخالفم 0
    2. amir

      ۲۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2338 ديدگاه)

      بله بله هرچی ماها گفتیم برعکس درومد
      دوستان قضاوتشو دیگه میزارم به عهده خودتون

      موافقم 14
      مخالفم 1
  9. مازیار

    ۲۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    بی ام و سری هفت

    موافقم 20
    مخالفم 5
  10. Dark Knight

    ۲۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (451 ديدگاه)

    فقط اونایی که میگفتن تویوتا به سرنوشت نوکیا دچار میشه 🤣😂😂

    موافقم 28
    مخالفم 1
  11. کاین

    ۲۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (770 ديدگاه)

    سلام . ببخشید البته نه به عنوان انتخاب خودروی سال ، فقط همین جوری از بین همه گزینه های این مطلب انتخاب بنده برای خودم بی ام و سری ۷ هستش .

    موافقم 16
    مخالفم 4
  12. کاین

    ۲۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (770 ديدگاه)

    البته بی ام و M2 هم انتخاب بنده هستش .

    موافقم 12
    مخالفم 7
  13. نویدی

    ۲۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (300 ديدگاه)

    M2🏆

    موافقم 10
    مخالفم 4
  14. sina

    ۲۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    عالی

    احتمالا خودروی سال آمریکا هم بشه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  15. کیان

    ۲۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    چ ماشنیهای خوبی واقعا، سری ۷ ک داخل اتاق غوغایی بود اما طراحی خارجی نامطلوبش اون همه قشنگی داخل و به حاشیه برد.
    لوسید ایر ک واقعا جذابه، تسلا ۳ جدید خیلی خوب شده، اینا همشون شایسته فینال بودن
    پریوس هم ک طراحیش واقعا جذاب شده، اصلا اون حس و تفکر ک پریوس کسل و ارومه رو با این طراحی جذاب داخلی و خارجی شسته و برده

    موافقم 13
    مخالفم 0
    1. ‌ ‌

      ۲۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3274 ديدگاه)

      اون سری ۷ مدل ۲۰۱۹ رو یه فیس لیفت میکردن
      با این کابین
      بهتر نبود؟

      موافقم 8
      مخالفم 0
  16. بهزاد

    ۲۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    به این انتخاب باید شک کرد 🤔🤔🤔🤔$$$$

    موافقم 2
    مخالفم 6
  17. همایون

    ۲۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    همه چیز این خودرو خوشگله به جز فرمونش.ولی بازم دمشون گرم بازم هیوندای رو برنده نکردن چون واقعا ستم بود باز آیونیک ۵ قابل تحمله ولی طراحی ۶ واقعا زشته مگه چقدر رو برد خودرو تاثیر گذاشته که اون صندوق عقب زشت رو واسش گذاشتن.البته نظر شخصیمه.جدیدا چندتا سدان چینی دیدم کخ هم آیرودینامیک بهتری دارن هم ظاهر زیباتر نسبت به آیونیک ۶ یا سری EQ بنز که همه چیز رو فدای رسیدن به آیرودینامیک بهتر کردن

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا