چشم اندازشورلتهفته نامه

انتخاب شاسی‌بلند سال 2024 موتورترند

پس از یک هفته آزمایش و بررسی ۳۱ شاسی‌بلند جدید بازار، مردان موتورترند بهترین شاسی‌بلند سال ۲۰۲۴ را انتخاب کرده‌اند.

پس از انتخاب خودروی سال ۲۰۲۴، حالا زمان انتخاب شاسی‌بلند سال ۲۰۲۴ موتورترند رسیده است. امسال ۳۱ مدل خودرو در ۴۰ نسخهٔ مختلف برای رسیدن به این عنوان باهم رقابت می‌کنند. انتخاب ۱۰ فینالیست از بین این تعداد شاسی‌بلند تنها چالش بزرگ رقابت امسال نبود زیرا از بین شرکت‌کنندگان، ۱۶ خودرو باید به‌طور مرتب به برق متصل می‌شدند (۶ خودروی پلاگین‌هیبریدی و ۱۰ خودروی الکتریکی که بیشترین تعداد در تاریخ این رقابت محسوب می‌شود) و در یک سفر جاده‌ای طولانی، یافتن جایگاه شارژ برای این تعداد خودرو در یک زمان و یک مکان بسیار سخت بود.

خودروهای حاضر در این رقابت، علاوه بر اینکه از لحاظ سواری، هندلینگ، راحتی، کیفیت ساخت، تکنولوژی و… به‌دقت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، پیش از هر چیز، بر اساس شش معیار کلیدی موتورترند شامل طراحی، مهندسی، مصرف سوخت، ایمنی، پرفورمنس و ارزش در برابر قیمت سنجیده می‌شوند و خودرویی که در همه یا اکثر این شش معیار نسبت به دیگر شرکت‌کنندگان برتری داشته باشد پیروز خواهد شد. همهٔ شرکت‌کنندگان این رقابت نیز خودروهای کاملاً جدیدی هستند و یا به‌روزرسانی بزرگی را تجربه کرده‌اند.

شرکت‌کنندگان رقابت شاسی‌بلند سال ۲۰۲۴ موتورترند

  • آئودی Q8 اسپرت‌بک E-Tron
  • آلفارومئو توناله
  • ب‌ام‌و X1
  • ب‌ام‌و X7
  • بیوک انکور GX
  • بیوک انویستا
  • کادیلاک لیریک
  • شورلت بلیزر EV
  • شورلت ترکس
  • دوج هورنت
  • فورد اسکیپ
  • جنسیس GV70 الکتریکی
  • هوندا پایلوت
  • هیوندای کُنا
  • جیپ کامپس
  • کیا سلتوس
  • لندروور دیفندر ۱۳۰
  • رنجروور اسپرت
  • لکسوس RX
  • لکسوس RZ
  • مزدا CX-90
  • مرسدس بنز EQE SUV
  • مرسدس بنز GLC
  • مرسدس بنز GLE
  • نیسان آریا
  • سوبارو کراس‌ترک
  • تویوتا bZ4X
  • تویوتا کرولا کراس
  • تویوتا گرند هایلندر
  • فولکس‌واگن اطلس
  • فولکس‌واگن اطلس کراس اسپرت

پس از یک هفته آزمایش و رانندگی با تمام این شاسی‌بلندها در یک محل آزمایش خودرو، لیست شرکت‌کنندگان به تنها ۱۰ فینالیست کاهش پیدا کرد. سپس این فینالیست‌ها در شرایط دنیای واقعی در جاده‌های عمومی مورد ارزیابی قرار گرفتند. لیست فینالیست‌های امسال اما بسیار متنوع بوده و از مدل‌های ارزان‌قیمت و کوچک گرفته تا لوکس و بزرگ را با پیشرانه‌های بنزینی، هیبریدی، پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی شامل می‌شود. این نشان می‌دهد که هر شاسی‌بلندی با هر اندازه و قیمتی می‌تواند پیروز رقابت موتورترند شود. از بین از ۱۰ فینالیست اما نهایتاً خودرویی به‌عنوان شاسی‌بلند سال ۲۰۲۴ موتورترند انتخاب خواهد شد که در شش معیار مذکور، بهتر از دیگر فینالیست‌ها باشد.

فینالیست‌های رقابت شاسی‌بلند سال ۲۰۲۴ موتورترند

آلفارومئو توناله

آلفارومئو بالاخره یک شاسی‌بلند کامپکت لوکس را به بازار فرستاده است. البته برند ایتالیایی برای این کار مجبور به همکاری و اشتراک قطعات با دوج شده و به همین دلیل، برخی آزمایش‌کنندگان معتقد بودند که این کار حس ارزانی به توناله بخشیده و زرق‌وبرق آلفا را کمرنگ کرده است. از سوی دیگر، برخی طراحی توناله را بسیار بهتر و هماهنگ‌تر از دوج هورنت می‌دانستند.

ب‌ام‌و X1

نسل جدید X1 پیشرفت بزرگی را نسبت به قبل نشان می‌دهد و درحالی‌که نسل قبلی شبیه یک مینی کانتریمن بزک شده بود، مدل جدید کاملاً متفاوت از همتای مینی خود احساس می‌شود. اکثر داوران X1 را زیباترین ب‌ام‌و جدید می‌دانستند. کابین این ماشین هم آینده‌نگرانه و بسیار شبیه سری ۷ به نظر می‌رسد اما با نصف قیمت. X1 با وجود اندازهٔ کوچک، فضای بار و سرنشین قابل‌توجهی را در داخل ارائه می‌کند.

کادیلاک لیریک

لیریک خودروی لوکسی است که مدت‌ها امیدوار بودیم کادیلاک تولید کند. این ماشین در داخل و بیرون طراحی جسورانه‌ای دارد و عملاً از هیچ قطعهٔ مشترک قابل‌مشاهده‌ای با دیگر محصولات جنرال موتورز استفاده نمی‌کند. ظاهر کلی لیریک نیز به‌عنوان خودرویی که در دوران انتقال از بنزین به برق ساخته شده و یک پکیج باطری را زیر بدنهٔ خود پنهان کرده بسیار بهتر از برخی خودروهای الکتریکی بازار به نظر می‌رسد.

شورلت ترکس

ترکس جدید شاسی‌بلند بسیار خوبی است زیرا پکیجی هوشمندانه را با قیمتی ارائه می‌کند که به نظر می‌رسد اکثر خودروسازان توان آن را ندارند و این کراس‌اوور را به یکی از ارزان‌ترین خودروهای بازار تبدیل کرده است. البته هرچند ترکس خودرویی جذاب و ارزان‌قیمت است اما یک مشکل بزرگ دارد، تمام مدل‌های آن صرفاً محرک جلو هستند و سامانهٔ چهارچرخ محرک حتی به‌صورت سفارشی هم ارائه نمی‌شود.

جنسیس GV70 الکتریکی

جنسیس GV70 در رقابت انتخاب شاسی‌بلند سال ۲۰۲۲ موتورترند با قاطعیت برنده شد و نسخهٔ الکتریکی آن‌هم بسیار به بردن کالیپر طلایی امسال نزدیک شده بود اما به خاطر یک مشکل بزرگ از کسب عنوان شاسی‌بلند سال ۲۰۲۴ باز ماند. این مشکل، شعاع حرکتی بسیار اندک تنها ۳۸۰ کیلومتری است. این نقطه‌ضعف بسیار بزرگی محسوب می‌شود زیرا تسلا مدل S یک دهه پیش بردی بیش از این داشت و شورلت بولت شش سال پیش چنین بردی را ارائه می‌کرد.

هوندا پایلوت

در بازاری پر از شاسی‌بلندهای سه ردیفه، هوندا پایلوت در هر شش معیار مذکور خوب عمل کرد و داوران از سواری، هندلینگ، کابین جادار و ورود و خروج آسان به صندلی‌های ردیف سوم آن راضی بودند. پایلوت با ظرفیت حمل هشت نفر، به لطف راحتی چشمگیر، گزینه‌ای محبوب خانواده‌ها خواهد بود و حتی افرادی با قد بیش از ۱۹۰ سانتی‌متر هم در ردیف سوم صندلی‌های آن با کمبود فضای سر یا پا مواجه نمی‌شوند.

رنجروور اسپرت

پس از عرضهٔ نسل جدید رنجروور در سال ۲۰۲۲، نسل جدید مدل کوچک‌تر رنجروور اسپرت هم امسال به بازار آمد و مثل برادر بزرگ‌تر خود، توانست به فینال رقابت شاسی‌بلند سال موتورترند راه پیدا کند. همچنین نمونهٔ حاضر در رقابت ما از نوع پلاگین‌هیبریدی است که با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و برد تمام الکتریکی ۸۰ کیلومتر، تا زمان عرضهٔ رنجروور تمام الکتریکی، بهترین گزینه خواهد بود.

لکسوس RX

لکسوس RX اولین شاسی‌بلند سال موتورترند بود. این خودرو چند دهه پیش تجربهٔ سواری یک سدان لوکس را با ظاهر یک شاسی‌بلند ارائه کرد. این فرمولی بود که بازی را تغییر داد و RX را به پرفروش‌ترین شاسی‌بلند لوکس بازار آمریکا تبدیل کرد. حال جدیدترین نسل این ماشین با پیشرانه‌های متعدد و طراحی جدید در داخل و خارج به بازار آمده و هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

سوبارو کراس‌ترک

کراس‌ترک به دلیل اندازهٔ مناسب، سواری نرم و توانایی‌های آفرود بالا، یکی از محبوب‌ترین خودروهای موتورترند بوده و حالا نسل جدید آن چند پیشرفت مهم را تجربه کرده است. مورد اول یک پیشرانهٔ تخت قوی‌تر است یعنی چیزی که کراس‌ترک از ابتدا بدان نیاز داشت. دوم نسخهٔ جدید ویلدرنس است که توانایی‌های آفرود این کراس‌اوور کوچک را ارتقاء داده و امکان عبور از مسیرهای خشن‌تر را فراهم می‌کند.

شورلت بلیزر EV، شاسی‌بلند سال ۲۰۲۴ موتورترند

صنعت خودروسازی در حال تجربهٔ بزرگ‌ترین تغییر از زمان اختراع این وسیلهٔ نقلیه است و انتخاب‌های موتورترند نیز با این تحول همگام بوده است. بیش از یک دهه پیش تسلا مدل S به‌عنوان خودروی سال انتخاب شد و در سال ۲۰۱۷ هم شورلت بولت این عنوان را از آن خود کرد. بااین‌حال، هیچ‌کدام از خودروهای الکتریکی زیادی که طی این سال‌ها به بازار آمده‌اند کاملاً بی‌نقص نیستند. مدل‌های لوکسی مثل ب‌ام‌و iX و پورشه تایکان قیمت‌های شش‌رقمی دارند و بسیاری مدل‌های غیرلوکس از مشکلاتی مثل شعاع حرکتی محدود یا طراحی بحث‌برانگیز رنج می‌برند.

شورلت بلیزر EV اما نشان می‌دهد که سرانجام رانندگی الکتریکی می‌تواند در دسترس عموم مردم قرار گیرد. شورلت واقعاً به ویژگی‌های خوب و بد بولت توجه کرده و این آموخته‌ها را در بلیزر به کار گرفته است. این خودرویی الکتریکی است که کاملاً با فکر ساخته شده نه یک پروژهٔ سریع و دم‌دستی. بلیزر EV چیزی بسیار بیشتر از یک بولت بزرگ‌شده است و برای نیازهای خانواده‌ها بسیار مناسب‌تر است. این شاسی‌بلند با کابین جادار با کف تخت، قابلیت رانندگی با یک پدال، و تنوع بالای مدل‌ها، دقیقاً همان چیزی که خریداران خودروهای الکتریکی می‌خواهند را ارائه می‌کند. ترکیبی از این ویژگی‌ها با جزئیات طراحی جذاب، شورلت بلیزر EV را به بهترین شاسی‌بلند سال تبدیل کرده است.

مشخصات فنی

Chevrolet Blazer EV

قوای محرکه الکتریکی دو موتوره
قدرت ۲۸۸ اسب بخار
گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته
محور محرک چهارچرخ
طول ۴,۸۸۲ میلی‌متر
عرض ۱,۹۸۱ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۶۵۱ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۰۹۴ میلی‌متر
وزن خالص ۲۳۷۴ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۸ ثانیه
توقف از ۹۶ ۳۹.۹ متر
شتاب جانبی ۰.۸۰ جی
مصرف انرژی ۲۱.۸ کیلووات
برد ۴۵۰ کیلومتر
قیمت پایه ۶۰,۲۱۵ دلار
قیمت تست‌شده ۶۴,۲۳۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. AMIN JAFARI

    ۲۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    بازگشت قدرتمند امریکایی ها ب برترین خودروها

    این شورولت بلیزر واقعا نازه

    موافقم 85
    مخالفم 26
    1. (Ali(chevynova

      ۲۰ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (6818 ديدگاه)

      ماشالاه بلیزر
      اصالتش از ۱۹۶۹ هست و محبوبیتش هم غیرقابل وصف
      ماشالاه بلیزر
      ماشالاه شوی
      ماشالاه جی ام
      ماشالاه امریکن کارز

      موافقم 57
      مخالفم 98
      1. Kf

        ۲۰ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (506 ديدگاه)

        یه چیز جدید بگو

        موافقم 78
        مخالفم 11
        1. (Ali(chevynova

          ۲۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (6818 ديدگاه)

          جدید بود دیگه

          موافقم 23
          مخالفم 50
      2. محمد

        ۲۰ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1486 ديدگاه)

        ماشالاه به اون مدرست که درست نوشتن ماشاالله رو بهت یاد نداد و شعور ریپلای نکردن نفر اول رو در تو نهادینه نکرد

        موافقم 88
        مخالفم 30
        1. (Ali(chevynova

          ۲۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (6818 ديدگاه)

          ناراحتی نخون
          همینه که هست

          موافقم 31
          مخالفم 73
      3. وی

        ۲۰ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (343 ديدگاه)

        خدایی اینقدر جو سایتو مسموم نکن الان این ماشالله ایشالله ها و تعصب کشیدن یه سری افراد که نه تو رو میشناسن نه بهت اهمیت میدن شد حرف حساب؟

        موافقم 55
        مخالفم 14
        1. (Ali(chevynova

          ۲۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (6818 ديدگاه)

          اهمیت نداره

          موافقم 25
          مخالفم 55
        2. فرشاد

          ۲۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          اینجور کابرا باید یه برخوردی ببینن ک چی مثلا کامنت اول و ریپلی هارو بگیری واسه خودت بعدشم بگی ناراحتی نخون
          باز حرف تخصصی چیزی بزنه یه حرفیه ک چی مثلا ایشالا ماشالا جی ام امریکن ماشالا اصالت ماشالا

          موافقم 34
          مخالفم 8
        3. MehdiTurbo

          ۲۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1975 ديدگاه)

          علی شوی یه خوبی که داره فقط از برند محبوبش تعریف میکنه تو سر بقیه برندا نمیزنه
          جو سایتو اونایی مسموم میکنه که بابت عقده و نداشتن یا تعصب بیجا میزنن تو سر بقیه برندا
          اگه نه کسی که تعریف میکنه ازاری نمیرسونه مگه اینکه متعصب باشی بهم بریزی و به قول خودش نخون
          اونایی بلوکه باید بشن که با بقیه برندا جنگ دارن

          موافقم 17
          مخالفم 33
        4. مازیار

          ۲۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (819 ديدگاه)

          مهدی توربو
          مشخصه که اصلا بخش کامنت ها رو نمیخونی

          موافقم 19
          مخالفم 2
      4. amir

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2344 ديدگاه)

        داداش بخدا فهمیدیم بسه
        بخدا ما هم عاشق ماشین های آمریکایی هستیم مام با دیدن چارجر۱۹۶۹ الدورادو ۱۹۵۹ بیوک ریویرا۱۹۷۳ و اینا حالمون جا میاد ولی این متن کپی شده رو ولش کن یه چیز جدید بنویس مثلا علمی بنویس

        موافقم 7
        مخالفم 0
    2. MehdiTurbo

      ۲۰ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1975 ديدگاه)

      طراحی داخلیش فوق العاده است
      بیرونش بلیزر قدیمی یدک نمیکشه حقیقتا و لایق بلیزر نیست بلیزر باید به غول قلدر باشه ولی به جز بلیزر بودنش عالیه

      موافقم 20
      مخالفم 3
      1. MehdiTurbo

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1975 ديدگاه)

        حقیقتا نه مازیار قبلا میخوندم مدتیه تقریبا یه سالی جو سایت بدجور خراب شده چه اینجا چه اینستا
        دیگه کلا کامنتا را نمیخونم
        من از سال نود تا حالا میام پدال سال نو که تو پدال بودم اصلا جو کاربرا فرق داشت اگه کسی از بچه ها قدیم باشه یادشه
        یه احمد بود یه میلاد یه فرشاد زاده ویه چندتا دیگه حتی یه گروه خودمونی تو تلگرام داشتیم اینقدر جو خوب بود بچه ها تو تلگرام یه چندتاشون خارج بودن عکس ماشینایی که میدین از نزدیک میفرستادن کسی میرفت مسافرت عکس ماشینا را میفرستاد
        تو سایت اصلا جو اینجوری نبود کسی بخوا یه برند دیگه را بکوبونه و این بچه بازیا نبود از کره ای تا المانی امریکایی همه نظرشان میگفتن تعریف میکردم
        احمد رفت همون اوایلی که جو بد شد همه بچه ها اون موقع رفتن فقط من موندم
        منم دیگه بعدش زیاد کامنت نزاشتم بیشتر کامنتامم مال همان دوران
        علی شویم چیزی که دیدم فقط از امریکا همش تعریف میکنه میگه ماشالله ندیدم برندیو بکوبونه مگه اینکه کسی ریپش کرده باشه سر جنگ باز کرده باشه تا حالا ندیدم تو کامنت اول خودش برندی کوبیده باشه
        کلا جو جو خوبی نیس
        اگه میشد کامنتا باز نشه برام خوب بود بعضی وقتا از سر کنجکاوی کامنتا را میخونم نمیشه نخوند انگار ولی مثل قبلا نیس برام

        موافقم 13
        مخالفم 2
    3. viper2

      ۲۰ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      قطعا بهترین سایت خودرویی موتور ترند هست و تو انتخابش شکی نیس ولی برای کلاس شهری برای طولانی مدت و جاده های ایران قطعا ژاپنی بهتره

      موافقم 12
      مخالفم 3
    4. Mercedes-Benz

      ۲۰ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      حرفی برا گفتن ندارم

      موافقم 1
      مخالفم 2
    5. Mercedes-Benz

      ۲۰ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      چقد شاسی بلندا محبوب شدن

      موافقم 3
      مخالفم 1
    6. Mercedes-Benz

      ۲۰ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      بلیزر خوبه ولی قیمتش نه

      موافقم 3
      مخالفم 3
    7. Mercedes-Benz

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      چی بگم

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. TRD

    ۲۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (67 ديدگاه)

    بلیزر شاسی بلند سال و تویوتا پریوس جدید هم خودروی سال شد . عالی بودند واقعا . دمشون گرم .

    موافقم 38
    مخالفم 10
    1. Killer

      ۲۰ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (471 ديدگاه)

      الان عالی شد؟ قبلا میگفتین مجلات پول میگرفتن چی شد حالا :)))

      موافقم 19
      مخالفم 31
      1. TRD

        ۲۰ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (67 ديدگاه)

        اتفاقا هنوزم به شدت معتقدم یه عده مجلات پول میگیرن و تبلیغ میکنن . یه سری برند ها که میخوان برا خودشون اعتبار بخرن ، میرن پول میدن و برنده عناوین و جوایز میشن . منتهی فرقشون با برندای بزرگ در اینه که بعدش گندش درمیاد و نقش بر آب میشن :)
        اعتبار تویوتا یا حتی شورلت هم کاملا ثابت شده ست و ازین جوایزم کم ندارن .

        موافقم 26
        مخالفم 13
        1. Killer

          ۲۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (471 ديدگاه)

          الان شد “یه عده از مجلات” تا دیروز که همه مجلات بودن،کی گندش بالا اومد؟دستشو رو کن خداوکیلی

          حالا مجلات پول میگیرن یا نه؟ نگفتی باز :)))))

          موافقم 12
          مخالفم 22
        2. TRD

          ۲۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (67 ديدگاه)

          @Killer
          خیلی سادست . قبلنم گفتم اتفاقا . هر وقت یه خبر از فراخوان یا کلاهبرداری‌های کیا و هیوندای یا برندای دیگه میاد ، مجله ای هم که بهشون جایزه میداد و تعریف میکرد هم دستش رو میشه . به همین سادگی .
          ممکنه یه مجله ۱۰ تا جایزه خوب و منصفانه بده ( مثل پریوس یا بلیزر که چندین سال و چند نسل رو خط تولیدن ) ، ۲ تا هم الکی پولکی . مثل همونایی که مرحوم مغفور G70 و استینگر گرفتن ( که یه شبه اومدن و رفتن )
          یادت باشه ، «اعتباره» که موندینه ، نه پول .

          موافقم 17
          مخالفم 15
        3. Killer

          ۲۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (471 ديدگاه)

          یه سوال ازت پرسیدم موندی توش اصلا نمیدونی چی میگی هی به در و دیوار میزنی :))) مگه مجبورین یه حرفایی بزنین که نتونین جمعش کنین بعد اخه !
          طبق حرف خودت پس تمام جوایزی که هوندا گرفت بخاطر فراخوان چند روز پیش و تمام جوایزی که دودوتا گرفت بخاطر مثلا فراخوان چرخ میره زیر سوال :))) میخوای جواب بدی هی گل به خودی میزنی
          روح مرحوم LFA و اف جی و ماکسیما شاد شد با این گیر کردنت تو جواب

          موافقم 6
          مخالفم 16
        4. پیام

          ۲۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1597 ديدگاه)

          TRD خیلی خوب برای خودت خیال بافی می‌کنی و هر چی تو ذهنته سر هم می چسبونیا! توام شدی حکایت یارو که هر کسی نینیره میگه یارو خوب بود و جنایتکار بود که زود جوانه مرگ شد! آخرش معلوم نیست علت مرگ رو به چی ربط میدن! خیال بافی نکن! در مورد فراخوان هم چیزی نگید چون از پدال گاز فراخوان دادید، تا فرمان و در رفتن چرخ و هر چیز دم دستی و ساده!!! رکورد بیشترین فراخوانم دارید!!! تا دم ورشکستگی!!!

          موافقم 5
          مخالفم 17
        5. TRD

          ۲۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (67 ديدگاه)

          @کامنتای بالا
          اولا معنی خیال رو وقتی فهمیدم که دیدم یه بنده خدا گفت تویوتا و نیسان و هندا ورشکست خواهند شد :)
          دوما هر وقت «بیمه» رو اوکی کردین بیاین به ژاپن و ژاپنی فن هیت بدین :)
          مفید و مختصر .

          موافقم 14
          مخالفم 3
      2. amir

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2344 ديدگاه)

        مثله اینکه برات راحت نبوده فبول کنی برند مورد علاقه ات جایزه هم نگرفته

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. amir

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2344 ديدگاه)

        بیا برو
        لاقل توقف تولید نمیخوره

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. ممد ژانگولر

      ۲۰ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (3565 ديدگاه)

      جا خالیه خیلی از سلاطین شاسی بلندها حس میشد . از جمله حضرت یوکان دنعلی ، حضرت لندروور دیفندر ۱۱۰ ، حضرت لندکروز و لکسوسش ….. وقتی اینا نباشن قورباغه هفتیرکش میشه

      موافقم 13
      مخالفم 12
    3. Car love

      ۲۰ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (549 ديدگاه)

      همین پارسال جنسیس gv70 شاسی بلند سال موتور ترند شد همه جاپون فنا گفتن کره پول داده به مجلات 😂امسال بعد از بیست سال یه پریوس جایزه گرفت میگن مجلات عالین،آخر کدوم درسته 😂

      موافقم 20
      مخالفم 25
    4. محمدرضا

      ۲۰ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      جناب car love & killer خیلی غیر منطقی هستید.
      وقتی هیوندا جایزرو میبره پول داده
      وقتی تویوتا همون جایزرو کسب میکنه حقشه
      چقدر شما به دنبال بحث بیخودین
      همینه که هست.

      موافقم 11
      مخالفم 11
      1. TRD

        ۲۰ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (67 ديدگاه)

        وقتی برای برندی که هنوز با «بیمه» درگیره ، ارزش قائل میشی ، سطح خودت رو نشون میدی :)

        موافقم 14
        مخالفم 4
  3. AMIRHOSSE IN GERMANY

    ۲۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    ماشین معمولی هست……..همین…..!
    قیمتش واقعا بالا هست،
    برای من VW ID4 جذابتره.

    موافقم 14
    مخالفم 19
    1. blackwing

      ۲۰ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (893 ديدگاه)

      آخه نوشته کلی ایرادات بولت رو برطرف کردن ، روش فکر گذاشتن و همینطوری سرسری نساختن این ماشینو !

      نمیدونم چطوری بلیزر “معمولیه” ولی ID4 خاص میتونه باشه 🧐

      موافقم 11
      مخالفم 2
  4. عجب

    ۲۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    مدیران لگن سازی جهانسومی و همچنین دلالان و سوداگران بازار خودروی جهانسومی که دستشان باهم در یک کاسه هست خودشان هم میدانند چه فجایعی به بار آوردن و خودشان هم میدانند که هیچی در مورد تویوتا نمیدانند و نمیفهمند که تویوتا چیست ! اما با این وجود چون پای منفعتشان در میان است به محض اینکه کسی از آنها کوچکترین انتقادی میکنه فوراً خشمگین میشن و در تلوزیون و روزنامه و فضای مجازی در مذمت منتقدان سخن رانیها میکنن و حتی مدعی مجازات این منتقدان هستند !! و در مقایسه با رفتار کسانی که به خودروهای جهانسومی زوار در رفته راضی هستن و در نکوهش و ملامت منتقدانشان پاراگرافها مینویسند ! و نمیدانم پس اینها دیگر کی و کجا میخواهند بفهمند که تویوتا چیست ؟

    موافقم 15
    مخالفم 4
    1. noir

      ۲۰ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (362 ديدگاه)

      کی و کجا میخوان بفهمن ؟
      همه جوابشو میدونن سودشون در نفهمیدنه عده ای هم که کلا از نعمت مغز بی بهره هستند جلو اینا راه میافتن

      موافقم 5
      مخالفم 0
  5. Ehsan

    ۲۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (538 ديدگاه)

    پیش بینیش سخت بود ولی خب مشخصات خوبی داره،تبریک با آمریکن فن ها

    موافقم 17
    مخالفم 6
  6. 13

    ۲۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (54 ديدگاه)

    چراغای توناله شبیه چشمای مادربزرگه توی برنامه کودک خونه مادربزرگه هست

    موافقم 8
    مخالفم 5
    1. بنده خدا

      ۲۰ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (495 ديدگاه)

      بهترین نظر امسال😂😂😂
      دقیقا خودشه😁

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. blackwing

    ۲۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (893 ديدگاه)

    عه بلیزر برنده شد ؟ اصلاً انتظار نداشتم ، چون رقبای خیلی قوی داشت.

    یکی از دوستان من امریکا هست میگه بین برقی‌ها ، این یکی از خوباشونه ، خیلی‌ها ثبت نام کردن براش ، تو نسخه SS قدرت به ۵۷۰ اسب بخار میرسه و شتاب زیر ۴ ثانیه داره ، ناوگان پلیس چندین ایالت هم با شورولت قرارداد بستن برای به خدمت گرفتن بلیزر جدید.

    ولی کاش موتور LT4 بنزینی داشت… 🤦🏻‍♂️😁

    موافقم 10
    مخالفم 4
  8. Dark Knight

    ۲۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (453 ديدگاه)

    اگر دقت کرده باشین متوجه حتما میدونید که رسانه های خودرویی مشهور دنیا مثل همین motor trend الان یه چند سالی میشه که دارن برقی ها رو برنده اعلام میکنن برای اینکه مردم رو وسوسه به خرید این ماشینا کنن و گرنه برترین ها از نظر کیفیت ساخت ، لذت رانندگی و کلا همه معیار ها مهم به ترتیب : بنز gle ، لکسوس lx و مقام سوم هم یا لکسوس rx هست یا کادیلاک لیریک برقی که واقعا طراحی زیبایی داره ( بلیزر برقی رو نمیشناسم ولی قطعا از نظر کیفیت ساخت و لاکچری بودن از کادیلاک پایین تر هست )

    موافقم 14
    مخالفم 4
  9. علی جردن

    ۲۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1049 ديدگاه)

    پورشه ماکان نیست این چه داوریه؟!

    موافقم 6
    مخالفم 7
  10. Killer

    ۲۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (471 ديدگاه)

    خوبه

    موافقم 1
    مخالفم 3
  11. ALi

    ۲۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (168 ديدگاه)

    آلفا رومئو چه مزیتی داره که مستقیم از خط تولید اومده تو لیست؟

    موافقم 1
    مخالفم 5
  12. ❤BMW❤

    ۲۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    از نظر من ،
    ‌پورشه کاین یا ماکان هم میتونس مورد بررسی قرار بگیره یا حتی برنده بشه
    ولی خب نظر موتور ترند هم مهمه

    موافقم 7
    مخالفم 6
  13. Amir

    ۲۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    چرا فراری پروسانگوئه و اوروس نیست؟

    موافقم 1
    مخالفم 2
  14. samurai

    ۲۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (546 ديدگاه)

    باز چکتو پاس نکردی که اح………..:)) جایزه پرید :((

    موافقم 4
    مخالفم 2
  15. سعید

    ۲۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    بیوک انویستا یکی از قشنگترین خودروهای دو هزار بیست چهار هست البته به مراتب از شورولت تراکس قشنگتره تو این لیست نیومده و کیفیت قطعاتش بهتره چون لاکچریتره و پلت فورمش هم دقیقا شرولت تراکس هست قیمتش هم زیاد فرقی نداره ،،از طرفی میتونستن بیوک انویژن رو ارائه کنند که به مراتب از بی ام و ایکس وان و شورولت بلیزر سر تره که شاید جون فیس جدیدش راسما هنوز نیومده نیاووردنش ،،بهر جهت از مطلب زیباتون لذت بردیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا