چشم اندازهفته نامه

کیا EV9 خودروی سال 2024 جهان به انتخاب کارشناسان نمایشگاه نیویورک

کیا EV9 به‌عنوان خودروی سال ۲۰۲۴ جهان انتخاب شده است. ب‌ام‌و سری ۵، هیوندای آیونیک ۵ N، تویوتا پریوس و ولوو EX30 هم برندگان دیگر بخش‌های این رقابت بوده‌اند.

برندگان رقابت خودروی سال ۲۰۲۴ جهان اعلام شده‌اند. برندهٔ اصلی امسال، کیا EV9 است که به‌عنوان خودروی سال جهان انتخاب شده است. این کراس‌اوور کره‌ای همچنین عنوان خودروی الکتریکی سال را هم از آن خود کرده است. این در حالی است که کیا سال‌های قبل هم در این رقابت جوایز مهمی را به دست آورده است.

سال گذشته EV6 GT به‌عنوان خودروی پرفورمنس سال انتخاب شد و در سال ۲۰۲۰ هم تلوراید عنوان بهترین خودروی جهان را کسب کرد. رقابت خودروی سال جهان اما دسته‌های دیگری هم دارد که در ادامه با برندگان آن‌ها آشنا خواهیم شد.

خودروی لوکس سال: ب‌ام‌و سری ۵

ب‌ام‌و سری ۵ و همتای الکتریکی آن، i5، موفق به کسب عنوان خودروی لوکس سال ۲۰۲۴ جهان شده است. سدان میان سایز باواریایی‌ها در فینال رقابت‌ها با شکست دادن مرسدس بنز E کلاس و EQE SUV توانست به این عنوان ارزشمند دست پیدا کند. سری ۵ سال‌ها پیشتاز کلاس خود بوده و در جدیدترین نسل خود با ترکیب برق و بنزین پذیرای طیف بیشتری از خریداران خواهد بود.

خودروی پرفورمنس سال: هیوندای آیونیک ۵ N

هرچند شاید عشق ماشین‌های سنتی به خودروهای پرفورمنس الکتریکی علاقه‌ای نداشته باشند اما هیوندای آیونیک ۵ N ثابت کرده است که خودروهای الکتریکی هم می‌توانند جذاب و هیجان‌انگیز باشند. یکی از دلایل این موضوع شبیه‌سازی ویژگی‌های خودروهای بنزینی مثل گیربکس هشت سرعته و صدای پیشرانه است. وقتی دنیای ماشین به‌ناچار تمام الکتریکی شود، خودروهایی مثل این، انتقال از بنزین به برق را آسان‌تر خواهند کرد.

خودروی شهری سال: ولوو EX30

در رقابت برای جایزهٔ اصلی خودروی سال ۲۰۲۴ جهان، ولوو EX30 مغلوب کیا EV9 شد اما این کراس‌اوور سوئدی به لطف طراحی زیبا و ساده، کابین هوشمندانه، پرفورمنس مناسب و قیمت پایهٔ جذاب زیر ۳۵ هزار دلار، توانست جایزهٔ بخش خودروی شهری سال را به دست بیاورد.

طراحی سال: تویوتا پریوس

اگر دو سال پیش کسی می‌گفت تویوتا پریوس برندهٔ جایزهٔ طراحی سال خواهد شد به او می‌خندیدیم اما وقتی نسل پنجم پریوس با ظاهری زیبا به بازار آمد، همه‌چیز تغییر کرد. این خودرو هرچند نتوانست به جایزهٔ خودروی سال ۲۰۲۴ جهان برسد اما جایزهٔ خودروی سال ۲۰۲۳ ژاپن را هم از آن خود کرده است.

برندگان جوایز خودروی سال ۲۰۲۴ جهان

  • خودروی سال: کیا EV9
  • خودروی الکتریکی سال: کیا EV9
  • خودروی لوکس سال: ب‌ام‌و سری ۵
  • خودروی پرفورمنس سال: هیوندای آیونیک ۵ N
  • خودروی شهری سال: ولوو EX30
  • طراحی سال: تویوتا پریوس
  • شخصیت سال: آدریان نیوی (مدیر فنی تیم فرمول یک ردبول)

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۹ دیدگاه‌ها

  1. ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3303 ديدگاه)

    لطفاً زیر پست بحث های بچه گانه نکنید
    دوستان
    لاقل یه ماشین قشنگ کره ای رو انتخاب نکردن آخه کیا EV9 ???
    چرا قیافه های ماشین ها اینجوری داره میشه
    من اصلا به آینده طراحی خودرو اطمینان ندارم
    دیگه داره دوران ماشین های قشنگ به پایان میرسه
    (ماشین خوشگل قیمتش گرونه و ماشین های زشت همشون ارزون و اقتصادی)

    موافقم 10
    مخالفم 15
    1. پیام

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      استاد حسین و استاد امیر. بفرمایید اساتید زمان و مکان!اسطوره های جهان! بفرمایید سخنرانی رو شروع کنید تا ما از سخنان گوهربار شما استفاده کنیم.

      موافقم 6
      مخالفم 14
      1. حسین

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1097 ديدگاه)

        استاد که جرات حضور تو پست های دیگه نداری.
        به لطف دلارهای چیوندا، زباله دان تاریخ پر شده از بهترین خودورهای سال 😂 چی شده که چایونیک 5 و 6 هنوز هیچی نشده به بن بست فروش خوردن؟ هر وقت چیوندا فهمید با جایزه دلاری نمیتونه مارکت رو بدست بیاره اونوقت دوران حرص خوردن تو هم تموم میشه دیگه مجبور نیستی با صدتا اکانت کامنت بذاری 😂
        اون چیزی که مشتری باهاش سر و کار داره جایزه دلاری نیست فیلسوف تحلیلگر، ماشینی هست که هر روز فراخوان انفجار میخوره و مجوز پارک نداره، شب تو پارکینگ جزغاله میشه، بچه چهارده ساله با ایموبلایزر می دزده و شرکت هم فقط یه قفل فرمون میده بهش 😁
        فیس لیفت های پشت سر هم چیوندا هم سندی بر این وضعیت حقارت آمیزش هست مثلا میخواد جلوی کاهش فروش رو بگیره 😂

        موافقم 15
        مخالفم 7
        1. پیام

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1597 ديدگاه)

          حسین من زیر همه پستا بودم. اون تویی که با وضعیت کنونی نیسان اوضاعت خرابه!!! هیوندا هم فروشش خیلی بالاست هم تو تمام نظرسنجی ها از ژاپن برتر هست. بدون شک! اون تعداد محدودی که آتیش نیگیره رو با فراخوان های عحیب هوندا مقایسه کن که اول شد! دیگه نمی تونی انگار کنی چون هوندا خودروی فراخوان سال ۲۰۲۳ بود و قرعه به نام اون افتاد! هنوز ماور نزاییده فراخوان شش و نیم میلیون دودوتا رو بده 😂😂😂 کره برای کوجیکترین چیزا هم فراخوان میده. مال اینه امروز مثل ستاره نیدرخشه و هفته نییت که به خبر خیلی مهم از هیوندای بیرون نیاد! سه چرخه هاتون رو آماده کتید که سری N میخواد یه انتقام سخت ازشون بگیره. من که به شدت منتظرم ببینم چی میشه.

          موافقم 8
          مخالفم 12
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          سال به سال جهان داره بیشتر تو 💩 فرو میره!!!
          نه تنها صنعت خودرو متعجبم نمیکنه بلکه دیگه هیچی عجیب نیست!

          اون از صنعت مُد که هروز سلیقه‌ها بر اساس اِبتکار و خلاقیت زشتر میشه اما میگم چون متفاوتِ پس قبولِ!

          اون از صنعت سینما که سال‌ به سال داره وضعیتش خنده‌دارتر میشه ، چیزی که خودشون هم میگن و دیگه فیلم و سریال‌ها داره آبَکی میشه!
          البته جالبِ که در این ۵ سال اخیر ، فیلم‌های تایوانی کره‌ای ژاپنی کره‌ای قدرت بالایی نشون دادن اما هالیوود به 💩 کشیده شده و تنها هنرش اینه که فقط میلیون‌ها دلار خرج کنه بدونِ فایده!!!

          مطمئناً انتخاب این کیا ، اولویتش اول قیمت پرداختی در برابر آپشنی هست که خریدار تحویل میگیره((( منظور از آپشن ، گرمکن سردکن نیست و نمیگم‌ها ، منظور پکیج فنی ظاهری پولی خدماتی و…. هست )))

          شرایط خرید محصولات کره‌ای هنوزم از بقیه راحت‌تره و تنها خودروهای چینی توانایی رقابت با کره‌ای‌ها را در بحث خدمات و فروش دارند چرا که هردو خودروهایی میسازند که تا اتمام گارانتیشون به درد میخورند و همچون بقیه نیستند که بشه روی کارکردشون حساب باز کرد بخصوص ژاپن و محصولاتِ برترش!

          شما ببینید محصولات ژاپنی چقدر بادوامند که هنوز تو کشور خودشون از کراون سه دهه پیش استفاده میکنند چون پکیجی را میفروشند که میشه روی استهکامش حساب باز کرد نه فقط اتمام گارانتیشون!!!

          در آخر ، از این جایزه‌ها و کارت‌های آفرین زیاد دیدیم ، اما مرد عمل اونی هست که خودتون هم میدونید ، پس زیاد شلوغش نکنید از این جایزه‌های پولکی زیاد دیدیم ، کره هم که لا فساد داره بالا میاد از رئیس‌جمهوراش گرفته تا شرکتاشون!!!
          نکته‌ی جالبتر اینه که عملکرد تمام محصولاتشون از خودرو تا دیجیتالی‌ها و لوازم خانگیشون ، عملکرد واقعیشون با گفته‌ها و تبلیغاتشون کاملاً متفاوتِ و اصلاً اون چیزی نیست که بیان میکنند !!!
          تلویزیون آخرین مدل سامسونگ یا LG میخرید ولی در آخر میبینید حتی نصف اون کیفیتی که سونی ۲۰ سال پیش هم داره نداره ولی فقط ظاهر قشنگی داره یا مثل آپشن ماشیناشون که عملکردشون به درد خودشون میخوره و فقط اسم آپشن رو دارند نه عملکردی که در آلمانی‌ها و ژاپنی‌ها میبینیم!!!

          این رو با اطمینان کامل میگم که رو دست محصولات آلمانی ژاپنی آمریکایی نیومده و این سه کشور بر اساس وجدان محصول تولید میکنند نه شوآف تبلیغاتی!!!
          البته که محصولات این سه کشور هم دیگه مصرفی شدن و مانند گذشته نیستند و متاسفانه دیگه همه دارند مصرفی میشوند چون سود تو خدمات و قطعات محصولات هست نه دوام بالا همچون دهه ۹۰ و ۲۰۰۰ که فقط نیاز به سرویس داشتند و بس!!!!!

          دوستان ، این دنیا دیگه هیچیش زیبا نیست ، بخدا وقتی کسی میمیره همچون گذشته ناراحتش نمیشم چون همچین جای به دردنخوری هم نیست دیگر ، ترکش کرده و تازه راحت هم شده ، گریه نداره ولی باور کنید خوشحالی هم داره که راحت شده!!!

          موافقم 13
          مخالفم 7
      2. حسین

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1097 ديدگاه)

        فروش صنعت خودروی کره مربا : 7 میلیون.
        تک برند تویوتا : 11.5 میلیون 😂😂

        ده کمپانی ژاپنی = کل کشور کره مربا.

        موافقم 21
        مخالفم 6
        1. علی

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (392 ديدگاه)

          کیا مدیون پیتر شرایرهست طراح سابق آئودی
          اگه پیتر نبود. الان همنجای که پراید و ریو تولید میکرد مونده بود

          موافقم 12
          مخالفم 5
      3. اسد

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (836 ديدگاه)

        انتخاب یه خودروی برقی اونم کیا !!!!!!! سقوط آزاد مغزهای پرمدعای به اصطلاح کارشناس در منجلاب تبلیغات و پولای زیرمیزی

        موافقم 13
        مخالفم 6
      4. ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3303 ديدگاه)

        گفتم بحث بچه گانه نکنید

        موافقم 5
        مخالفم 3
    2. net

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      ماشینها روز به روز دارند طراحی بیرونیشون بد و چینی میشه و طراحی بیرونی بد ماشین های چینی به طراحی بیرونی ماشین های امریکایی و اروپایی و ژاپنی و کره ایی هم منتقل شده

      موافقم 11
      مخالفم 6
    3. ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3303 ديدگاه)

      نه داش راننده افغانستانی بوده گفته ماشین بهترین هست و عالیه
      فکر کنم همین کاربر پیام بوده(شوخی)

      موافقم 3
      مخالفم 2
    4. NAVID@@98

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (311 ديدگاه)

      واقعا 🏆🥇👑خداییش درواقعیت فقط خدایی شاهکار های اروپایی و یا آمریکایی بهترین و برترِ واقعی سال و همیشه هستند چون که جداً اینها را خدا میسازد معجزه های الهی که فَرادُنیَوی هَستند از بهترین های عالم هستی که اول هستند در هر چیز از بهترین و باهوش ترین های عالم که به دلیل هوش بسیار بالا بهترین ها را میسازند و انقدرخوب و خدایی هستند که میپرستنشون این انسان های خوب که الحق که خیر و نیکی و عمل صالح و ایمان به خدا سرلوحه کارشان است اروپا و آمریکا که چنین شاهکار های خدایی را می‌سازند به سبب هوش بسیار بالا که باهوش ترین ها هستند که طبعاً بهترین های عالم را رقم میزنند و بهترین ها را که در هر چیزی اول هستند را میسازند و آنقدر خوب و خدایی هستند که میپرستنشون چون خیر و نیکی و ایمان و عمل صالح سرلوحه کار این انسان های خوب خدایی هست که نتیجه اش هم بهترین های واقعیست 👑🥇🏆

      خداییش کلا اروپا و آمریکا بینظیرهستن بیهمتاهستن نامحدودهستن بینهایتهستن همیشه درود خداوند بر اینان بهترین و قابل اعتماد ترین خودروهای جهان هم در آمار های های واقعی که مهم و قابل استناد هستند کلا بهترین بودن مهمه و حتی چند مطلب پیش هم برای بهترین خودروهای توربوشارژر و سوپرشارژ تاریخ جهان هم بهترین هاش را ازشان دیدیم و همچنین در مطالب گفته شده برای با دوام ترین و قابل اعتماد ترین و باکیفیت ترین خودروهای جهان که رکورد کارکرد بالای ۱ میلیون کیلومتر را زدن هر یک شون خوب هستن بنازم این عشق های همیشگی بیوک و مرسدس بنز و فورد و بی ام و و جیپ و لندروور و پورشه و دوج گفتیم دوج چون دوج هم مطلبش را خواندیم که رکوردش در کارکرد بالا مثل آفرودر پیکاپ تراک وانت و اس یو وی و شاسی بلند های آمریکایی رکورد کارکرد بالای چند میلیون کیلومتر را با موتور و پیشرانه فابریک زده و مقام اول را کسب کرده بیشتر از هر کسی چیزی همچنین بهترین خودروهای آفرودر جهان انواع شاسی بلند ها و پیکاپ تراک های وانت های قوی و جان سخت اس یو وی و آفرودر ها و این عزیزان اروپایی و آمریکایی واقعاً از هر نظر در هر چیز شماره یک هستن با سلطه در صدر همیشه برتری و اول یی شان را در هر چیز اثبات کردند زنده باد و هست اروپا و آمریکا با مردمان خدایی با بهترین اخلاق و پرهیزکار در کل عالم هستی خودرویی پیدا بشه به خوبی جذابیت و محبوبیت و برتری و راستی فقط عشق های عزیز خدایی مثل بیوک و مرسدس بنز و فورد و بی ام و و جیپ و لندروور و پورشه دوج عشق های سلاطین اروپا و آمریکا هستن !!!♥1️⃣🔝🆙🅰💯👑🏆🥇💪😍
      مردان خوب خدایی پرهیزکاران باتقوا ، بهترین لقبی هست که میشه به این هیولاهای هر همه‌فن حریف مثل هامر ها و مرسدس بنز جی و فورد رپتور و هامر و دوج رم تی آر ایکس به بالا داد و ستایششون کرد. چون خدایی خوب و اهل بهشت هستن وقتی این قدر خوب و بالا هستن
      کلا اروپا و آمریکا قطعا مردان واقعی خدایی خوب اهل بالای بهشت هستن این راست گویان برتر جهان کلا بیوک و مرسدس بنز و ولوو و دوج و فورد و پورشه و.. عشق هستن
      درود بر سلطان های هر دویک عالم جهان هستی اروپا و آمریکای اعظم که هر که همه از روی عشق میپرستنشون الحق که همیشه از هر نظر در هر چیز شماره یک و اول هستن و برترییشان را در هر چیز اثبات کردند زنده باد و هست اروپا و آمریکا
      بهترین و شماره یک هستن در هر چیزی با سلطه در صدر همیشه برتری و اول یی شان را در هر چیز اثبات کردند این عشق های همیشگی که هم درمورد بهترین با دوام ترین و قابل اعتماد ترین و باکیفیت ترین خودرهای جهان رکورد کارکرد بالای ۱ و حتی ۵ میلیون کیلومتر را زدن وهم دوج هم مطلبش خوندیم که رکوردش مثل آفرودر پیکاپ تراک وانت و اس یو وی و شاسی بلند های آمریکایی رکورد کارکرد بالای چند میلیون کیلومتر را حتی با موتور و پیشرانه فابریک زده و مقام اول را کسب کرده بیشتر از هر کسی چیزی همچنین برای بهترین خودروهای توربوشارژر جهان همچنین بهترین خودروهای آفرودر جهان انواع شاسی بلند ها و پیکاپ تراک های وانت های قوی و جان سخت اس یو وی و آفرودر ها این عزیزان اروپایی آمریکایی با مردمانی خدایی با بهترین اخلاق و پرهیزکاران با تقوا بینظیرهستن مردان خدایی ، بهترین لقبی هست که میشه به این هیولاهای همه‌فن حریف مثل هامر ها و مرسدس بنز جی و فورد رپتور و هامر و دوج رم تی آر ایکس به بالا داد و ستایششون کرد.
      بیهمتاهستن نامحدودوبینهایتهستن بهترین عشقِ همیشگی هستند بهترین و قابل اعتماد ترین خودروهای جهان در آمار های واقعی و قابل استناد که مهم هستن عزیزان خدایی مثل
      بیوک و مرسدس بنز و فورد و بی ام و و جیپ و لندروور پورشه دوج و.. خدایی
      عشقِ عشقَن♥1️⃣🔝🆙🅰💯👑🏆🥇عجب عشقایی👍😍

      پس وقتی میگوییم
      چه کسانی بهترین خودروها یا هرچیزی را میخرند و از چه کسانی میخرند همیشه مطمئناً کسانی خریدارند که عاشق خودرو و هرچیز هستند و رانندگی هستند و خودرو و هرچیز را راه اش را میفهمند و درک میکنند

      چون برای پاسخ این پرسش که چه کسانی بهترین خودروها یا هرچیزی را میخرند و از چه کسانی میخرند همیشه ؟

      مطمئناً اینه که خوب🏆🥇👑بهترین ها از بهترین ها میخرند خدایی یعنی عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد از عزیزان بهترین عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد که آمریکایی ها و اروپایی ها هستند بهترین ها را میخرند که در هر چیزی بهترین و اول هستن با فاصله زیاد خدایی چون در هر دهه ای و دهه‌ ۹۰ و و ۱۰۰ و ۱۱۰ و کلا هر دهه ای اوج شکوفایی و پرچمداری اروپایی ها و آمریکایی هاست از ازل هرزمان ابد بینهایتهاااااا!!!!!

      چون برای همین گفتیم مطمئناً بهترین ها از بهترین ها میخرند خدایی یعنی عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد از بهترین عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد که آمریکایی ها و اروپایی ها هستند بهترین ها را میخرند که در هر چیزی بهترین و اول هستن با فاصله زیاد خدایی چون واقعا همیشه همینطوره چون در هر دهه ای و دهه‌ ۹۰ و ۱۰۰ و ۱۱۰ و کلا هر دهه ای اوج شکوفایی و پرچمداری اروپایی ها و آمریکایی هاست از ازل هرزمان ابد همیشه بینهایتهاااااا!!!!!

      چون چنان برتری و خوبی در هرچیز به پا میکنند که هنوزم که هنوزه همیشه حرف اول را میزنند در هر چیز و بهترین حرف‌ها و حرف اول برای گفتن دارند ، اما باز چرا ؟
      چون بهترین این پیشرانه های ریسینگ و تیونینگ و آفرود و هر چیز را دارند مثلا انجین ال اس جنرال موتورز که بین تیونر ها و ریسر ها و آفرودر ها حرف اول و آخر را میزند مثل بقیه اروپایی ها و آمریکایی ها که توسط تیونرها با راحت ترین حالت حتی ۱۰۰۰۰ و ۱۱۰۰۰ اسب قدرت ازشان بیرون میکشند ولی باز جالبتر اینکه استقامت این پیشرانه ها مثل ال اس جنرال موتورز که به چاقوی سوئیسی صنعت خودرو معرفند و مثل ساعت دقیق ترین و قویترین و بهترین شکل کار میکننند از خود قدرتش هم معروف‌تره که میتونه حتی ۱۰۰۰۰ و ۱۱۰۰۰ اسب هم دوام داشته باشه با کمتریناستهلاک به نسبت هر کلاس خودرو و هر قدرتی که بیرون میکشند از اون!!!
      از یاد نبرید که در اون سال‌ها یا هر سال ها و قبل و الا و بعدا . هر وقت در هر چیز ، مسابقات ۲۴ساعته اسقامتی لمانز و فرمول ۱ F1 و درگ NHRA و آفرود و… بهترین آفرودر های جهان و بهترین اس یو وی ها و بهترین شاسی بلند ها و بهترین وانت و پیکاپ تراک ها و بهترین آفرودر های جهان و یا کلا خدورهای مخصوص کار های سنگین و بسیار سرسخت یک چیزی مثل کامیون ها رکورد بادوام ترین و قابل اعتماد ترین و قابل اطمینان ترین و با کیفیت ترین و کارکرد بالا میلیون ها کیلومتر با بهترین و با کیفیت ترین و مقاومترین و قوی ترین متریال وآلیاژ های قوی برتر عزیز با فرمول مخفی که کسی ازشون سردرنمیاره برای همینه که یکه تاز هستند در هر چیز ماشین‌هایی با قدرت بالا بیش از ۱۰۰۰ ۱۱۰۰ نیوتون متر گشتاور موتور تصور فکرش هم فوق العادست همه و همه هرکدام و در هرچیز بهترین و اول هستند، که مُهر تأیید هست بر برتری همیشگی و اعتبار شرکت‌های اروپایی و آمریکایی که همیشه سال‌های نوری جلوتر هستند با این خودرو ها و استقامت پیشرانه‌ هایشان جاودان و جاوید و عزیز که اول در هر چیز هستند و بازی بزرگان را شروع کردند و تا امروز ادامه دارد و دست خودشان و متعلق به خودشان هست ، بزرگانی که حتی ۱۰۰ ساله‌های این صنعت هم جرئت نزدیک شدن به اون‌ها را چی چرا؟ چون، بزرگانِ برترِ واقعی فقط خودِ همین فراری مرسدس بنز فورد و پورشه و جنرال موتورز و کلا خودِ همین اروپایی و آمریکایی هستند
      👑🥇🏆

      شما نگاه کنید در هر دهه ای از جمله دهه ۹۰ و ۱۰۰ ۱۱۰ و… با خودروها و اسپرت‌ها و هرچیز اروپایی و آمریکایی عملاً به جنگ هرچیزی رفتند و در هرچیزی اول و پیروز شدند و هستند این عزیزان خوب و خوبان عالم 👑🥇🏆 😍
      معجزه های الهی فَرادُنیَوی که جداً اینها را خدا میسازد از خوبان عالم اروپا و آمریکا خدایی اگه به من یک پورشه کیمن و شورولت کوروت بدن دیگه چی میخوام😍

      موافقم 9
      مخالفم 6
      1. فرزند ایران

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (93 ديدگاه)

        سکته ناقص زدم تا به نصفش برسم

        موافقم 12
        مخالفم 0
    5. جومونگ

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یچیز جالب
      ماشالله اینقد این خبر مهم بود و دنیا رو تکون داد که تو خیلی از سایتای بزرگ خبری ازش نیست
      موتورترند – کار اند درایور – موتور وان – کارباز و کار اسکوپ و … هیچ پوششی ندادن این خبرو :)

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2361 ديدگاه)

        هر سال در پایان نمایشگاه خودروی نیویورک از خبرنگاران خودرویی کشورهای مختلف نظرسنجی می کنن تا بهترین مدل سال انتخاب بشه
        طبیعتا “داستان بهترین خودروی سال” ازرش خاصی نداره و خبرگزاری های مهم مثل تاپ گیر، بعدا خودشون ماشین تست می کنن و باز بهترین خودرو از نگاه اونها انتخاب می شه

        موافقم 7
        مخالفم 0
        1. جومونگ

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          متشکرم از شما بابت نکته ای که گفتید
          امیدوارم به صورت مخصوص ، مورد توجه عده ای از کاربرا قرار بگیره 😁

          موافقم 6
          مخالفم 2
  2. ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3303 ديدگاه)

    پریوس
    ایونیک
    سری ۵
    اینا از همشون بهتر بودن

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. Killer

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (471 ديدگاه)

      یعنی این خبر واقعا جای ناراحتی داره :)))
      بخش N باز شاهکار کرد و جواب سنگین داد
      جایزه خودرو سال هم که رسید به همونی که باید میرسید.نتیجه کار خیر و کمک به باتری بگیرا میشه این که خدا جوابتو میده

      امیدوارم این کمک ها باعث بشه ٣چرخ سازا هم بتونن صد سال دیگه برقی بسازن و اینطور برقیشون حالا برنده که عمرا و حداقل کاندید بشه :))))

      عجب خبر لذت بخشی اصلا عید رو زیباتر کرد.دوستان سامورایی و توکیو هم طبق روال هر سال سوت بلبلی و تشویق

      موافقم 3
      مخالفم 13
      1. حسین

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1097 ديدگاه)

        با این چیزا فشاری که این خبر بهت آورد کم نمیشه 😂😂عیدتو به آتیش کشید این خبر 😂 افزایش فروش تویوتا و هوندا، کاهش فروش چیوندای حقیر 😂
        https://www.pedal.ir/various/high-demand-hybrids-increased-sales-in-february/

        موافقم 8
        مخالفم 3
  3. net

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    برعکس کیا ev9 بدترین طراحی بیرونی خودرو سال هست

    موافقم 12
    مخالفم 10
  4. MASOUD 0099

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (422 ديدگاه)

    به به

    واقعا حق همشون بوده از پریوس بگیر تا آیونیک ۵

    موافقم 11
    مخالفم 4
  5. eternal

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    همشون عالین ارزش جایگاهشون رو دارن ولی با طراحی Ev9 زیاد حال نکردم جالب نبود
    تویوتا پریوس از همه جنبه ها عالیه واقعا دمش گرم👍

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. علی

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (392 ديدگاه)

      واقعا قیافه این کیا چرا آنقدر زشته

      موافقم 6
      مخالفم 3
  6. جومونگ

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ازین جایزه بگیرا زیاد اومدن و رفتن :)
    اونی که بمونه و ۲ سال بعد هم همچنان بدرخشه حسابه ‌. نه این که یه شبه بیاد و یه شبه هم بره :)

    موافقم 13
    مخالفم 6
    1. پیام

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      جومونگ همون موندن میتسوپیشی و اوزوکی کافیه.

      موافقم 5
      مخالفم 13
      1. حسین

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1097 ديدگاه)

        من از وقتی لگنسیس جی هفتاد رفته بغل سانگ یانگ دیگه سانگ یانگ تو زباله دان احساس تنهایی نمی کنه

        موافقم 9
        مخالفم 2
  7. پیام

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    جومونگ و absurd. بهشون ایمیل برنید بگید اینکه میگید (((اما هیوندای آیونیک ۵ N ثابت کرده است که خودروهای الکتریکی هم می‌توانند جذاب و هیجان‌انگیز باشند))) هیچی سرتون نمیشه چون هیوندای باتریش رو از چین در پیت میگیره. بهشون بگید اصلا چرا این تعداد کره ای تو لیسته!!! اصلا چه معنی میده! بگید که اونا نمی فهمن و شماها می فهمید.

    موافقم 5
    مخالفم 11
    1. علی

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (392 ديدگاه)

      نمی دونم هیوندای پرفورمنس از کجا یاد گرفته. کلا تا بحال ۳ تا ماشین اسپرت در پیت زده شده بهترین خخخخخ هیوندای رو چه به این حرفا

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. ابوالفضل

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (18 ديدگاه)

        نمیدونم شما ها چطونه ….
        ماشین باید ازش لذت ببری چه هیوندای چه نیسان چه شورولت چه چینی حتی ایرانی باید خودت راضی باشی نه اینکه برای خاطر حرف دیگران از ماشینت بگذری ….
        چه لذتی میبری از این که سلایق دیگران رو تحقیر کنی ؟
        مثلا خوبه ب تویوتا بگم پلاستیک های فشرده کم اصطحلاک ؟
        کمی فرهنگ داشته باشین ….

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. Killer

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (471 ديدگاه)

    آیونیک همونه که فروشش به تنهایی چند برابر فروش برقی دودتا و لکسوسه دوستان تازه اونم از نوع n line :)))

    موافقم 2
    مخالفم 13
  9. Car love

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (550 ديدگاه)

    خدایا مرسی که ٣چرخ فن نیستم و شب میتونم با این خبر خوشحال بخوابم و اعصابم خراب نشه 😂😂😂😂
    باور کنین ۵٠٠٠٠ تا متن و طومار و کامنتم این قضیه رو جمع نمیکنه الکی تلاش نکنین
    مرسی ev9 ایول آیونیک5
    😍😂😂

    موافقم 7
    مخالفم 11
    1. JaMsHiD

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (984 ديدگاه)

      این شبو که راحت نخوابی که سکته میکنی😂💥
      نداشتن ایموبلایزر و دزدی کره و پرداخت غرامت ۱۴۵ میلیون دلاری به نه میلیون آدم :
      https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/kia/1b-lawsuit-against-hyundai-and-kia/&ved=2ahUKEwiI5JOUrpqFAxXFcfEDHXenBCsQFnoECDIQAQ&usg=AOvVaw3lkvvlezPE3BSr8Qs2NePl
      رسوایی به‌کارگیری کودکان زیر سن قانونی در کارخانه هیوندای :
      https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-to-ditch-alabama-parts-factory/&ved=2ahUKEwi6vt_yrpqFAxVFOXoKHQlhAiEQFnoECBIQAQ&usg=AOvVaw0ptKLc1m-0YSXYsL8MneIH
      فراخوان گسترده کیا و هیوندای برای 3.3 میلیون خودرو با خطر آتش‌سوزی :
      https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-kia-recall-3-million-vehicles-fire-risk-park-outside/&ved=2ahUKEwj_3PyMr5qFAxWlVvEDHeiBCQcQFigAegQIDRAA&usg=AOvVaw3f_2FmeYwvEh9amgIzuAlg

      تونستین یه ماشین خوب بسازین ، آفرین
      ولی دیگه خودتون رو با تویوتا مقایسه نکنید .
      تویوتا یه فراخوان داد اونم برای درست کردن اعداد قدرت تولیدی توی موتور های دیزلش بود !
      مثل کره نبود که ده سال دزدی کنه و هیچی هم به رو خودش نیاره

      موافقم 10
      مخالفم 7
        1. JaMsHiD

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (984 ديدگاه)

          در جواب لینک اولی تویوتا هنوز بزرگ ترین خودرو ساز جهان هست بالای هفت بار دیگه هم قبلاً بزرگترین خودرو ساز جهان شده !
          جایگاهی که تو خواب و رویا های شماست .
          در جواب لینک دومی هم ، بزرگترین فراخوان مال کیا و هیوندا بوده ! با 3.3 میلیون فراخوان .
          بعدش هر کاری کنی از گند دزدی و گردن نگرفتن و پول ندادن به شرکت های بیمه اونم بخاطر ایموبلایزر که سایپا هم روی ماشیناش می‌زاره نمیشه گذشت ! ده سال دزدی !
          جالبه از نیروی کار کودک هم برای ساخت قطعات بدنه تیز خودرو های هیوندا هم استفاده میشد ! که ماسمالی شد رفت .
          حداقل ژاپن کاری می‌کنه گردن میگیره . مثل کره نیست ده سال دزدی کنه آخرشم بگه : من؟ با منی؟

          موافقم 3
          مخالفم 3
        2. JaMsHiD

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (984 ديدگاه)

          کاهش فروش چایونیک 5 تو سال 2024
          https://carfigures.com/us-market-brand/hyundai/ioniq-5
          کاهش فروش چیوندا در سال 2024
          https://www.goodcarbadcar.net/hyundai-us-sales-figures/
          رشد 664 درصدی دودوتا bz4x در سال 2023
          https://www.best-selling-cars.com/usa/2023-full-year-usa-toyota-and-lexus-us-car-sales-by-model/
          فروش نزدیک چایونیک 6 و bz4x :
          https://www.goodcarbadcar.net/2024-u-s-auto-sales-figures-by-model-all-vehicle-ranked/
          تازه نه ماشین اول هم یا آمریکایی هستن یا ژاپنی ! پر فروش ترینشون فورد و بعدش تویوتا راوفور و هوندا CR-V قرار داره !
          ژاپنی ها اصلا میلیاردی فراخوان بدن . به هر حال باز پر فروش ترین و برترین خودرو ساز های جهان میشن و شما ها باید فشارشو بخورید .
          با اجازه از حسین آقا که این لینک هارو در پدال قرار دادند و باعث رفتن فشار خون کره مربا باز ها روی 116 شدن😂
          مواظب باش 3.3 میلیون کیا و هیوندات بخاطر ریختن روغن منفجر نشن😂💥

          موافقم 3
          مخالفم 3
      1. ابوالفضل

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (18 ديدگاه)

        باشه حالا همیشه یه چیزی ابر قدرت نمیمونه تخمه جاپنی

        موافقم 1
        مخالفم 0
  10. Amirmohammad

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (447 ديدگاه)

    گفته بودم EV9 برنده میشه چون امسال هرجا کاندید شد برنده شد.تست درایوهایی که ازش اومد خیلی عالی بودن.تمام مجلات ستایش کردن.فروشش خیلی خوبه.قطعا موفقیت تلوراید رو تکرار میکنه

    آیونیک هم که زیاد عنوان کسب کرد این چند سال،مدل پرفورمنس n هم تو کلاس خودش بهترینه طبق نظرات.واقعا کره با استخدام اقای بیرمن ره صد ساله سخت پرفورمنس سازی رو چند ساله رفت.این نتیجه به کار گیری افراد کاربلد و با تجربس که طرف تجربه ناب آلمانی رو وارد هیوندای کرد
    پریوس هم انتظار داشتم جای دیگه عنوان کسب کنه

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. بهزاد

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2417 ديدگاه)

      بنده در همین تاریخ در حضور شما میگم آیونیک n5 با قیمت بیش از ۷۰ هزار دلار به طور قطعی و نزدیک ۹۹ درصد یک شکست کامل هست و مانند چند مدل n درون سوز از سبد محصولات هیوندای حذف خواهد شد چون طبق تجارب قبلی بازار هیچکدام از محصولات پرفورمنس هیوندای و کیا موفق نمیشن بنا به دلایل زیاد ، آیا حاضری بازهم از موضع خودت دفاع کنی؟!
      محصولات این دو شرکت کره ای کشش بازار با این قیمت را ندارند و به خاطر تیراژ کم مثل گذشتگان خودشون شکست خواهند خورد.
      میدونستی امسال تولید برقیشون نصف میشه؟!

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. Amirmohammad

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (447 ديدگاه)

        بهزاد جان شما که طرفدار ژاپن هستی از نوع بی منطقش کامنتای قبلیت رو دیدم،زیر خبری که کره این همه عنوان کسب کرده خداوکیلی با چه منطقی از شکست میگی؟ خدا خیرت بده حداقل زیر یه خبر دیگه میگفتی اینو!
        شکست آیونیک 5N رو ظاهرا فقط شما بهش پی بردی چون چند ساله داره فروش میکنه و هی عنوان کسب میکنه.تو چند سال گذشته کلی عنوان کسب کرد بخش N line .اون i30N که مدل N حذف شد تو خبر امروزی که خوندی خب جمله بعدش هم بگو که نوشته بود هیوندای مدل n رو حذف کردی براش تا مدل الکتریکی پرفورمنس بسازه،خبر رو نصفه میگی میخوای کی رو گول بزنی اخه؟ خودت که خوندیش! این کاریه که دقیقا تمام برندهایی که تو برقی توانایی دارن الان دارن انجام میدن.

        میدونستی برقی های گروه هیوندای پارسال ۶۴ درصد افزایش فروش داشتن گروه هیوندای رتبه دوم آمریکا رو کسب کرد تو فروش برقی؟
        میدونستی تا اینجای سال ٢٠٢۴ گروه هیوندای نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٧٧ درصد افزایش فروش داشت؟
        میدونستی همین آیونیک 5 سال گذشته ۴۸ ردرصد افزایش فروش داشت؟.واقعیت رو ببین،خیال و اینارو ول کن به دردت نمیخوره

        موافقم 4
        مخالفم 6
        1. حسین

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1097 ديدگاه)

          بهت یاد میدم از این به بعد با آمار حرف بزنی پیام.
          کاهش فروش ایونیک 5 سال 2024:
          https://carfigures.com/us-market-brand/hyundai/ioniq-5

          کاهش فروش هیوندا سال 2024:
          https://www.goodcarbadcar.net/hyundai-us-sales-figures/

          و اما درصد رشد bz4x در سال 2023!! 664 درصد!!!
          https://www.best-selling-cars.com/usa/2023-full-year-usa-toyota-and-lexus-us-car-sales-by-model/

          آمار فروش نزدیک ایونیک 6 و bz4x :
          https://www.goodcarbadcar.net/2024-u-s-auto-sales-figures-by-model-all-vehicle-ranked/
          خیلی بده بهترین محصولاتت با محصولات شکست خورده ی بقیه برابر باشن.
          خیلی بده یه چیزی بسازی و با پول دادن به مجلات سر زبون ها بندازی اما آخرش به همچین وضعی بیفتی!! بدتر اینه که یک میلیون زیر حداکثر فروشت در سال 2014 باشی در حالی که سبد محصولاتت دو برابر گسترده تر شده!!! این یعنی فاجعه. پس فکر نکن با مغالطه کردن و دروغ گفتن با آمار میتونی چیزی رو عوض کنی پیام. هر قدر سوئیچ اکانت کنی بازم نمیتونی روی وضعیت فلاکت بار هیوندا تاثیر بذاری.

          موافقم 4
          مخالفم 4
        2. بهزاد

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2417 ديدگاه)

          امیر محمد جدی میفرمائید!؟
          فروش هیوندای در سه ماه اول سال حدود ۸ درصد کاهش یافته و نمیدونم شخص شما با برخی مسئولین قرابت آماری دارید یا نه ولی شبیه همونا آمار میدی و انصافا بگو رشد ۷۷ درصدی را از کجا پیدا کردی؟!
          وقتی میگی عنوان کسب کرد ذهن دوستان مطلع میره سمت مسابقات مهم موتوری جهان و قبلش بگو چندتا خبرنگار در رای گیری به فلان خودرو رای دادن و متاسفانه محصولات پرفورمنس این گروه سالهاست در بازار شکست میخورند ولی شماها هنوز اینو متوجه نشدید.

          موافقم 3
          مخالفم 0
    2. حسین

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1097 ديدگاه)

      موفقیت تلوراید پیام؟ فروش تلوراید و پلاسیده با هم نصف فروش هایلندر یا اکسپلورر هم نیست😁

      ره صد ساله پرفورمنس سازی رو یه شبه طی کرد؟ کدوم پرفورمنس دقیقا؟ پرفورمنس هاش که هر بار رفتن تو پیست یا آتیش گرفتن، یا رفتن تو یونجه یا رفتن تو چمن. دقیقا کدوم پرفورمنس؟

      جایزه در پیت مجله پرفورمنس نیمشه صد اکانت علاف. وقتی رکورد چایونیک تو پیست اندازه بنزینی های دویست اسبی هست این اسمش بیشتر تررفورمنس هست نه پرفورمنس.
      عنوان کسب کرد 😂 در حقارت صنعت کره همین بس که عناوین پرفورمنس سازیش میشه تعریف و تمجید مجلات در حالی که حتی اجازه حضور در مسابقات رالی معتبر رو نداره!! پرفورمنس ینی فرمول یک و لمانس و مسابقات استقامتی آقا پسر. عنوان هم ینی قهرمانی این ها. برو بشین سر درس و مشقت

      موافقم 4
      مخالفم 5
  11. حسن

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1349 ديدگاه)

    واقعا باید به کره افرین گفت بنازم به همت پشتکار شعور و سواد و اگاهی
    انسان نادان همیشه در چاه میماند
    اگاهی کلید موفقیت ملتهاست

    موافقم 11
    مخالفم 7
    1. حسن

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1349 ديدگاه)

      مملکت با شما اسگولا به اینجا رسیده کره با ایران خودرو سازی را شروع کرد الان کره داره تو کل دنیا خودرو میفروشه برای جبران خسارت اشکالات کارش خسارت پرداخت میکنه امار فروشش هر روز داره بالاتر میره و بازارهای بیشتر را تصرف میکنه تو تمام حوزه ها از گوشی و تلویزیون و لوازم خانه و خودرو رنک یک دنیاست هر وقتی یک خبر از خودروهاش میاد شما و دوستان برگ سبزت انرژی و وقت میذارید تا با فن های کره کل کل کنید و تخریبش کنید
      حالا ببین سزاوار تحسین هستن یا یه ایرانی عقب مانده ی وامانده ی بیسواد با تفکرات عصر حجری سزاواره اونا را تحقیر کنه و خودش را برتر بدونه

      موافقم 3
      مخالفم 7
    2. حسن

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1349 ديدگاه)

      البته من فن کره نیستم که انقد فشاری شدی ولی کاری که کره کرده تو این چند سال اخیر هیچ کشور مشابهی در تاریخ نتونسته انجام بده .این حجم از پیشرفت واقعا حیرت اوره

      موافقم 5
      مخالفم 8
  12. عارف رضاییان

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (85 ديدگاه)

    طراحی تویوتا پریوس چقدر شبیه فراری اس آف نوده🤔

    موافقم 0
    مخالفم 6
  13. John Marston

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    خیلی خب
    حالا دیگه نمیشه فن بوی های کره رو متوقف کرد با اون همه اکانت
    کاربر امیر کجایی که نیازت داریم

    موافقم 4
    مخالفم 2
  14. حاج علی

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (134 ديدگاه)

    چنتا اکانت داری تو اخه😂
    واقعا اعضای سایت اگر به انداره تو وقت شون آزاد بود به درجات بالای معرفت میرسیدن😂😂

    موافقم 7
    مخالفم 0
  15. حاج علی

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (134 ديدگاه)

    فروش کیا و هیوندای باهم در سال ۲۰۲۳= بالای ۷ میلیون

    فروش تویوتا: بالای ۱۰ میلیون

    رفیق من نمیدونم شما از جهت سرگرمی میایی این چیزا رو مینویسی یا واقعا اطلاعاتت کمه، به هر حال موفق باشی.

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. ابوالفضل

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (18 ديدگاه)

      اولن این جایزه از نظر خبر متخصص هاست نه مردم
      دوما ملاک بهترین خودرو سال ب هزار تا چیز بستگی داره ….
      این نیست که فقط مجله ها یا متخصصان بگن کدوم بهترینه تو دنیا حتی شده متخصصان یا خبرنگاران نظرات متفاوت بدن
      در کل بهترین خودرو رو باید از نظر مردم بپرسی نه یه مشت ادم خود بزرگ بین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. ٣چرخه

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض پوزش من حوصله ندارم تلاش های بهوده از رو ناراحتی رو بخونم.دارم از خبر لذت میبرم چرا هی کامنت بخونم الکی.حالا دوست دارین باز ریپلای کنین فرقی نمیکنه 😆

    موافقم 1
    مخالفم 7
    1. JaMsHiD

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (984 ديدگاه)

      کل کره بسیج بشن با کمک خاور میانه هم باز به ژاپن نمی‌رسیم😂💥
      کل کره : هفت میلیون فروش
      همون دودوتای عقب مونده : ده میلیون فروش

      جالبه خود زنی میکنید . به تویوتا میگید عقب مونده ولی آخرش کل کره از همین خودرو ساز عقب مونده !

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. ابوالفضل

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (18 ديدگاه)

        شرط میبندم حتی سوار که هیچی یکبار هم یه هیوندای ایونیک رو از نزدیک ندیدی ….
        بذار بگم ریا نباشه من سال ۱۴۰۲ عمان که رفته بودم یه دونه دیدم و سوار شدم البته ایونیک ۵ . واقعا ماشینی دور از انتظار بود . عالی بود دقیقا یادمه کنارش یه کرولا مدل ۲۰۲۱ بود سوار اونم شده بودم ولی ایونیک با اختلاف بهتر بود ….
        من اصلا طرفدار هیچ برندی مطلق نیستم فقط خواستم بگم قضاوت بیجا نکنین

        موافقم 1
        مخالفم 0
  17. جومونگ

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طفلی کره فنا از بس عادت کردن خبرای بد از کره بشنون مثل فراخوان و دزدی و غرامت و جریمه دادگاه و غیره ، یه بار هم که خبر خوب میاد از خود بیخود میشن و با انواع اکانتای فیک حمله میکنن سایت رو به گند میکشن .
    علتش اینه طفلیا به این جور خبرا عادت ندارن و تجربه نکردن نمیتونن خودشون رو کنترل کنن :)

    موافقم 9
    مخالفم 4
  18. jalopy

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    حقیقت غیرقابل انکار اینه که کره پرچمدار خودروهای برقیه
    وضع بنزینی هاش هم خراب
    اوایل که یه چیزی اومد به اسم خودرو که میشد توش نفت و بنزین ریخت همه اول ازش متنفر شدن و گفتن این چیه فقط اسب
    خودرو های برقی هم اگر چیز خوبی هستن جایگزین میشن نشد هم پنج سال دیگه از بازار جمع میشن هنوزم خیلی مونده تا برقی ها تکامل پیدا کنن

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. Absurd Hero

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      کره پرچمدار خودرو های برقیه؟ ماشروم میزنی؟
      تسلا و byd رو که میشناسی دیگه؟!!

      موافقم 1
      مخالفم 1
  19. BMW

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    کره هم وارد میدون شده انگار👍ولی طراحی بی ام و رو دوست دارم حداقل کمی طراحی جلوش میشه امید داشت

    موافقم 2
    مخالفم 1
  20. زیزیگولو

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4970 ديدگاه)

    از همون اولشم قرار بود کیا EV9 به عنوان پرچمدار محصولات برقی کیا باشه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  21. فرزند ایران

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    اصلا با هیچ چیز دیگه کار ندارم
    ولی این قضیه که کیا/هیوندای هی فرت و فرت درحال گرفتن جایزه هستن یه ذره بودار نی؟

    موافقم 3
    مخالفم 4
  22. امین

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (591 ديدگاه)

    وضع کامنتها افتضاحه.
    دلم تنگ شد برای ۱۰ سال پیش که کامنت ها هم بار علمی داشت هم احترام در کنار کل کل های دوستانه.
    حیف و صد حیف.
    دلم بحال وطنم میسوزه
    چون این مشت نمونه خروار هست.

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. JaMsHiD

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (984 ديدگاه)

      واقعا جالبه . من یک سالی بیشتر نیست که کامنت میذارم سه سال هم هست مطلبارو دنبال میکنم .
      موقعی کامنت های سال های ۱۳۹۷ به قبل رو میخونم زمین تا آسمون با الان فرق داره
      الان یه مشت کره ای/چینی فن بدون منطق ریختن که سایت رو داغون کردن !

      موافقم 1
      مخالفم 2
  23. رامتین

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3053 ديدگاه)

    زیاد به این نتایج نمیشه دل بست. کلا انتخابات در هر زمینه ای ایراداتی داره. اما مثلا بگیم پرفروشترین خودروی سال می‌تونه معیار خوبی باشه. نمی‌دونم کریپتو کار میکنید یا نه. در اونجا معیار dominance بشدت اهمیت داره. در کل تبریک میگیم به کیا.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  24. yaghoub

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (297 ديدگاه)

    بهترین خودرو در هر کلاس خودرویی
    پرفروشترین اون کلاسه .

    موافقم 3
    مخالفم 3
  25. i hate Deutschland

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بهترین طراحی سال که تویوتا پریوس باشه باید فاتحه ی طراحان سال بعد رو خوند!!!

    موافقم 1
    مخالفم 7
  26. ALPINA

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خوب ببین کیا از همون اول ماشین های استاندارد و مناسب خانواده رو طراحی کرده و سراغ ماشین های سوپر اسپرت یا… نرفته بود و تمرکزش رو فقط روی این خودرو ها گذاشته بود ولی کیا به خاطر این اول نشد بلکه بخاطر :
    ظاهر مدرن و لوکس، کابین جادار و صندوق بزرگ ، قابلیت استفاده به عنوان منبع تغذیه دستگاه‌های برقی این اول شده بود که این موارد برای یه ماشین معمول برای خانواده خیلی مناسبه چون خانواده های سطح متوسط نه اونقد پول دارن که بی ام و XM بگیرن و نه اونقد ماشین نامعقول مثل آئودی Q7 رو بگیرن اگه همین خودرو وارد ایران میشد کسی چه میدونست شاید خیلی بهتر از ماشین های چینی میشد ! .

    موافقم 3
    مخالفم 0
  27. blackwing

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (895 ديدگاه)

    این دنیا دیگه ارزش نداره ، هرچی عجق وجق تر ، جایزه پشت جایزه !
    حالا ببین دوزاری مردم کی بیوفته ، این روزا یه تیپ اصطلاحاً old money ببینی قطعاً بیشتر حال میکنی تا یه تیپ پاره پوره با خشتک آویزون !!

    تو صنعت ماشین هم نهایت همین میشه ، یه روزی باید این طراحی ها مسخره تموم بشه.

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. بی خیال اسم 2

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (133 ديدگاه)

      (این روزا یه تیپ اصطلاحاً old money ببینی قطعاً بیشتر حال میکنی تا یه تیپ پاره پوره با خشتک آویزون !!)

      بلک وینگ جان این جملت زیباترین جمله ای بود که این چند وقته تو پدال دیدم دمت گرم عالی بود

      موافقم 2
      مخالفم 2
  28. froG-driVer

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    انصافا بهتر از پریوس و ev9ماشین سراغ نداشتن بکننش ماشین سال؟بابا این همه ماشین درست حسابی داریم تو این دنیا!اصلا لعنت به ماشین ها برقی!لعنت به سوخت پاک!لعنت به ماشین آسیایی کپی و تکراری!درود بر آمریکایی و اروپایی!لعنت به این خودرو های پاک!لعنت به سازمان حفاظت از محیط زیست

    موافقم 1
    مخالفم 4
  29. محمد

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (32 ديدگاه)

    هر چقدر هم زور بزنید نمیتونید خودرو های برقی رو همه گیر کنید، چند سال دیگه هم نابود میشن مطمئن باشید

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا