بهترین کانسپت‌های نمایشگاه توکیو 2017

شنبه 13 آبان 1396 - 15:30
مطالعه 14 دقیقه
Mazda-4
خب نمایشگاه خودروی توکیو 2017 پایان یافت و هم‌اکنون فرصت مناسبی است تا بتوانیم نگاهی جامع‌تر به برجسته‌ترین محصولات به نمایش درآمده در این رویداد...
تبلیغات

خب نمایشگاه خودروی توکیو 2017 پایان یافت و هم‌اکنون فرصت مناسبی است تا بتوانیم نگاهی جامع‌تر به برجسته‌ترین محصولات به نمایش درآمده در این رویداد خودرویی مهم قاره آسیا داشته باشیم. در نمایشگاه امسال توکیو شاهد نمایش فوق‌العاده خودروسازهای ژاپنی به ویژه هوندا، نیسان، تویوتا و مزدا بودیم.

در این نوشتار 10 خودرو و کانسپت برجسته نمایشگاه توکیو 2017 را خدمت شما معرفی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

  • مزدا کای

مزدا از فرصت نمایشگاه توکیو 2017 برای نمایش محصولی مفهومی به نام کای استفاده کرد. گفته می‌شود این خودرو پیش‌نمایش نسل آینده مزدا 3 خواهد بود و طراحی آن اصلاً ناامید کننده نیست. منابع داخلی شرکت می‌گویند مدل تولیدی مشابه کای خواهد بود.

این برند زبان طراحی کودو را در فرم یک هاچبک کامپکت تکامل بخشیده است. نسل بعدی مزدا 3 اولین خودرویی خواهد بود که از معماری جدید و همچنین نسل بعدی پیشرانه بنزینی اسکای اکتیو X بهره خواهد برد.

  • هوندا اسپورت الکتریکی

ما کانسپت اوربان الکتریکی نمایش داده شده در نمایشگاه فرانکفورت را بسیار دوست داشتیم و هوندا ادامه این کار را در توکیو نشان داد.

ما نمی‌دانیم مدل اسپورت الکتریکی تولید خواهد شد یا خیر اما تایید شده مدل هاچبک تا سال 2020 تولید خواهد شد. همانند آن خودرو، کانسپت اسپورت الکتریکی یک محصول کاملا الکتریکی بوده و اگر به یک اینتگرای تازه متولد شده تبدیل نشود ناامید خواهیم شد.

  • نیسان IMx

این کراس اوور الکتریکی خودران شبیه یک محصول اوریگامی بوده و دارای صفحات نمایش هدآپ دیسپلی و کنترل حرکتی چشمگیر است. IMx کانسپت برجسته نیسان در توکیو بوده و پیش‌نمایشی از مدل تولیدی در سال 2022 می‌باشد.

زیر طراحی وحشی این خودروی مفهومی پلتفرم الکتریکی جهانی رنو-نیسان قرار داشته که باعث می‌شود کف کابین کاملاً مسطح باشد و وزن باتری به منظور بهبود مرکز ثقل کاهش یافته است. همچنین دو پیشرانه الکتریکی در جلو و عقب نصب شده که قابلیت چهار چرخ محرک بودن را به خود اعطا می‌کند. محدوده حرکتی این خودرو 600 کیلومتر اعلام شده است.

  • تویوتا سنچوری

این رولزرویس ژاپنی دست‌ساز بوده و از موارد برجسته آن می‌توان به شیشه‌های تیره و 16 لایه رنگ بدنه اشاره کرد.

پیشرانه 12 سیلندر قدیمی جای خود را به یک پیشرانه 8 سیلندر هیبرید داده و اساساً در زیر پوست آن یک لکسس LS قرار دارد؛ اما طراحی رتروی آن بسیار جذاب‌تر است... این‌طور نیست؟!

  • سوبارو ویزیو پرفورمنس

ویزیو (VIZIV) پرفورمنس دارای سیستم چهار چرخ محرک مشهور سوبارو، پیشرانه باکسری و ابعادی مشابه با WRX فعلی داشته اما به‌طور قابل‌توجهی پهن‌تر بوده و 80 میلی‌متر فضای بیشتر بین اکسل‌ها وجود دارد.

از دیگر موضوعات برجسته این خودرو می‌توان به جدیدترین تکنولوژی‌های کمک راننده EyeSight اشاره کرد که در سال 2020 به سایر محصولات شرکت راه خواهند یافت.

  • میتسوبیشی e-Evolution

اگرچه نام اوولوشن تصویر خودروهای رالی توربو و اسپویلرهای عقب بزرگ را به خاطر می‌آورد اما حرف e در ابتدای آن نشان دهنده مدلی کاملاً الکتریکی است که نیرویش را از باتری با ظرفیتی که در کف خودرو قرار گرفته به دست می‌آورد. این خودرو تنها مدلی مفهومی بوده و به این زودی‌ها تولید نمی‌شود.

برخی موارد برجسته درباره میتسوبیشی e-Evolution وجود دارند که از آن جمله می‌توان به چندین پیشرانه الکتریکی اشاره کرد. دو واحد الکتریکی در اکسل عقب وجود داشته و سومین پیشرانه نیز در اکسل جلو قرار گرفته تا در زمین‌های خیس و لغزنده چسبندگی بهتری را ایجاد کند.

  • مزدا ویژن کوپه

به عنوان سنت مزدا، این کمپانی از نمایشگاه توکیو برای نمایش کانسپت های خود استفاده کرده و این بار شاهد معرفی ویژن کوپه بوده‌ایم.

کانسپت مزدا ویژن کوپه که دارای چهار درب است نسخه تکامل یافته کانسپت RX ویژن نیست اما احتمال دارد پیش‌نمایشی از سدان های بزرگ شرکت در آینده باشد.

  • لکسس LS+

این کانسپت نشان دهنده آینده پرچم‌دار لوکس کمپانی است. در زیر پوست LS+ بسته کاملی از سیستم‌های رانندگی خودکار قرار گرفته‌اند.

این سیستم که هم‌تیمی بزرگراه نام گرفته در سال 2020 عرضه خواهد شد. لکسس می‌گوید سیستم خودران کمپانی می‌تواند خودرو را در لاین خود نگه دارد و فاصله با خودروی جلویی را حفظ کند و البته به‌صورت خودکار لاین رانندگی را تغییر داده یا از بزرگراه خارج شود. هوش مصنوعی بکار رفته در LS+ به این معنی است که خودرو همواره در حال یادگیری از اطراف است.

  • یاماها کراس هاب

مشکل اکثر خودروهایی که در بالا ذکر شدند یافتن راهی برای گشتن و پارک کردن آن‌ها در شهر و خارج از شهر است. اینجاست که کانسپت یاماها کراس هاب وارد می‌شود. یاماها می‌گوید این خودرو ابعادی مناسب برای افرادی دارد که می‌خواهد در آخر هفته‌ها از شلوغی شهری فرار کنند.

با طول/عرض/ارتفاع برابر با 4490/1960/1750 میلی‌متری، کراس هاب خودرویی کوتاه، پهن و قدبلند است. صندلی راننده و فرمان در مرکز قرار گرفته و دو نفر نیز کنار راننده می‌نشینند. ورود و خروج به این خودرو با درب‌های کوچک جلویی که به عقب باز می‌شوند آسان‌تر می‌شود. البته این خودرو تولید نخواهد شد.

  • ایسوزو FD SI

اکثر خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه توکیو 2017 دارای بدنه‌ای جعبه‌ای و کوچک هستند که به منظور افزایش فضای مورد استفاده در جاده طراحی شده و این یکی نیز مستثنا نیست.

ایسوزو FD SI یک کانسپت ون تحویل است که ظاهری مرموز و دیوانه‌وار دارد.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.