بهترین شاسی‌بلند ساب‌کامپکت لوکس کار اند درایور: ب‌ام‌و X1

پنج‌شنبه 12 بهمن 1396 - 14:30
مطالعه 5 دقیقه
thumb-ca-bmw-x1-20d
به منظور تعیین بهترین شاسی بلندها و پیکاپ تراک های سال 2018، برندگان سال 2017 به همراه خودروهایی که کاملاً جدید بوده یا به‌روزرسانی زیادی را تجربه...
تبلیغات

به منظور تعیین بهترین شاسی بلندها و پیکاپ تراک های سال 2018، برندگان سال 2017 به همراه خودروهایی که کاملاً جدید بوده یا به‌روزرسانی زیادی را تجربه کرده‌اند با یکدیگر مقایسه شده‌اند. خودروهای حاضر در این مسابقه باید قیمت پایه کمتر از 80 هزار دلار داشته و از 31 ژانویه سال 2018 برای فروش عرضه شده باشند. هر خودرو توسط تیم داوری کاملاً حرفه‌ای بررسی مفصل شده و برندگان از طریق رأی داوران انتخاب شده‌اند. هر خودرو باید در فاکتورهای کلیدی‌ای چون ارزش، لذت رانندگی و انجام مناسب مأموریت‌های خاص در کلاس خود سرآمد دیگران باشند.

مشابه همان روشی که فرمول مخفی کوکاکولا ترکیبی از شکر، فسفریک اسید، آب کربنات دار و دیگر افزودنی‌های طبیعی می‌باشد، BMW نیز معجون شگفت‌انگیز پیشرانه‌های 6 سیلندر خطی، گیربکس‌های دستی و شاسی دیفرانسیل عقب را می‌سازد؛ اما این اواخر، بسیاری از محصولات ب‌ام‌و خیلی باب میل ما نبوده است.

خب شاید برنده شدن یکی از محصولات BMW یعنی X1 که خیلی سنتی نبوده کمی سورپرایز کننده باشد؛ اما X1 انتخابی واضح برای تعیین برنده بوده است. باواریایی ها این خودروی کاربردی را با برخی ویژگی‌های بهتر ارائه کرده‌اند تا ما را بیش از پیش به محصولات خود معتاد کنند. این موضوع برخلاف روش تقریباً مشابه با رقبای نزدیک یعنی ارائه پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو می‌باشد.

فضاسازی فوق‌العاده X1 باعث شده کابینی جادار با فضای سر و پای زیادی مخصوصاً برای سرنشینان عقب فراهم شود. بدنه سرراست این شاسی‌بلند لوکس دید زیادی را از میان شیشه‌های بزرگ به وجود آورده و فضای بار آن با وجود صندلی‌های عقب تاشونده جادارتر از هر رقیب مستقیم بوده و مدل حاضر در تست‌ها توانست چمدان‌های بیشتری نسبت به برخی شاسی بلندهای بزرگ‌تر از خود از جمله آئودی Q5 را حمل نماید. با بررسی بیشتر به کابینی می‌رسیم که اگرچه متریال باکیفیتی داشته اما همان احساس ارزان‌تر بودن رقیب یعنی مرسدس GLA را تداعی می‌کند.

اما ب‌ام‌و مهندسی اعلای خود را به منظور دستیابی به کابینی جادار و کاربردی قربانی نکرده است. X1 به لطف سواری سفت و کنترل شده لذت سواری بالایی داشته و تغییر جهت‌های آن با علاقه فراوانی صورت می‌گیرد. فرمان خودرو نیز دقیق و ارتباطی‌تر بوده و رضایت‌بخش‌تر از رقبا احساس می‌شود.

نام BMW با پیشرانه‌های عالی عجین شده و پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری خطی نیز از این قاعده مستثنا نیست. پیشرانه یاد شده تقریباً بدون تأخیر بوده و تحویل قدرت خطی را دارد. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز به کار رفته که تعویض‌های دقیق و تیزی دارد.

درحالی‌که برخی مواقع نوشابه‌های پر از شکر کوکاکولا جوابگوی نیازهای ما هستند اما بهتر است اغلب نوشابه‌های زیروی این برند را بنوشید! این کلاس خودرویی نیز مشابه توصیه یاد شده بوده و هیچ خودروساز دیگری نمی‌تواند یک شاسی‌بلند ساب کامپکت لوکسی را بسازد که به اندازه ب‌ام‌و X1 خوب باشد...

کپی لینک

مشخصات ب‌ام‌و X1

  • نوع خودرو: پیشرانه در جلو، دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک، 5 نفره، 4 درب هاچبک
  • قیمت پایه: 34895 تا 36895 دلار
  • پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربوی 228 اسب بخاری
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک با حالت تعویض دستی
  • وزن خالص: 1610 تا 1678 کیلوگرم
  • شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 6.4 تا 6.6 ثانیه
  • مسافت 400 متر: 14.9 تا 15 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 210 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 10.7/9.4/9
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.