نمایشگاه ژنو 2019، میعادگاه سوپراسپرت‌های قدرتمند

جمعه 24 اسفند 1397 - 10:30
مطالعه 7 دقیقه
Geneva-Auto-Show-2019-Super
نمایشگاه ژنو بهترین جا برای دیدن جدیدترین سوپراسپرت‌های دنیا است و نمایشگاه 2019 نیز از این لحاظ هیچ تفاوتی با سال‌های قبل نداشت چراکه امسال هم...
تبلیغات

نمایشگاه ژنو بهترین جا برای دیدن جدیدترین سوپراسپرت‌های دنیا است و نمایشگاه 2019 نیز از این لحاظ هیچ تفاوتی با سال‌های قبل نداشت چراکه امسال هم سوپراسپرت‌های فراوانی برای اولین بار در این نمایشگاه رونمایی شدند. اکثر این سوپراسپرت‌ها و هایپراسپرت‌ها قدرت‌های بسیار بالایی دارند به‌گونه‌ای که قدرت بسیاری از آن‌ها مرز 1000 اسب بخار را رد کرده و حتی به 2000 اسب بخار نزدیک شده است؛ اما امسال چیزی که بیشتر از میزان قدرت شگفت‌انگیز بود، نحوهٔ بسیار متفاوت تولید این قدرت‌ها بود. در ژنو امسال خودروهایی که صرفاً با بنزین کار می‌کنند در کنار نمونه‌های تمام الکتریکی حضور داشتند درحالی‌که نمونه‌های پلاگین‌هیبریدی نیز رواج زیادی داشتند؛ اما دنیا در حال تغییر است زیرا قدرتمندترین خودروی بنزینی نمایشگاه امسال، بوگاتی Voiture Noire بود که حتی در بین سه خودروی قدرتمند ژنو 2019 جای نمی‌گیرد درحالی‌که هایپرکارهای تمام الکتریکی پینین‌فارینا و ریماک صدر لیست را به خود اختصاص داده‌اند. با این مقدمه به سراغ معرفی جذاب‌ترین سوپراسپرت‌های نمایشگاه ژنو 2019 به ترتیب میزان قدرت می‌رویم.

آستون‌مارتین ونکوئیش ویژن کانسپت

قدرت: نامعلوم

آستون‌مارتین امسال حضور بسیار قدرتمندی در نمایشگاه ژنو داشت و سه خودروی مختلف بنام‌های AM-RB 003، لاگوندا کانسپت و ونکوئیش ویژن را برای اولین بار در این نمایشگاه رونمایی کرد. در این میان، ونکوئیش ویژن جذاب‌ترین نمایندهٔ آستون در ژنو محسوب می‌شود زیرا هرچند به‌اندازهٔ والکری و AM-RB 003 افراطی نیست اما ایده‌ای از سوپراسپرت موتور وسط آستون‌مارتین را نشان می‌دهد و همانند یک خودروی تولیدی جاده‌ای به نظر می‌رسد. فعلاً میزان قدرت این سوپراسپرت بریتانیایی مشخص نیست ولی میدانیم که به یک پیشرانهٔ V6 توربو به همراه سیستم هیبریدی مجهز خواهد بود. هرچند ونکوئیش ویژن فعلاً یک کانسپت است اما تا پیش از ساخت نمونهٔ تولیدی نهایی، از همین کانسپت برای انجام آزمایش‌های مختلف استفاده می‌شود.

مرسدس AMG GT R رودستر

قدرت: 585 اسب بخار

AMG GT R قوی‌ترین عضو خانوادهٔ مرسدس AMG GT محسوب می‌شود و حالا نسخهٔ روباز یا رودستر آن در نمایشگاه ژنو رونمایی شده است. در سینهٔ این سوپراسپرت روباز آلمانی همانند همتای کوپه‌اش، همان پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو با 585 اسب بخار قدرت قرار گرفته و بنابراین ضعیف‌ترین خودروی این لیست محسوب می‌شود ولی بااین‌حال هنوز هم عملکرد و جذابیت بی‌نظیری دارد. از AMG GT R رودستر تنها 750 دستگاه ساخته می‌شود.

بنتلی کانتیننتال شماره 9 مولینر

قدرت: 635 اسب بخار

بنتلی به مناسب جشن سالگرد صدسالگی خود، در نمایشگاه ژنو نسخهٔ ویژه‌ای از مدل کانتیننتال را با نام نسخهٔ شماره 9 معرفی کرده است. این خودرو توسط مولینر ساخته شده و تنها 100 دستگاه از آن تولید می‌شود. نسخهٔ شماره 9 علاوه بر برخورداری از ارتقاءهای ظاهری آشکاری در جلوپنجره و چرخ‌ها، در داخل نیز از صندلی‌های مولینر با چرم سبزرنگ، لوگوی B در رو دری‌ها و تریم‌های چوبی سود می‌برد. پیشرانهٔ این نسخهٔ ویژه اما تغییری نکرده و همچنان همان نیروگاه 6 لیتری W12 توئین توربو با 635 اسب بخار قدرت در زیر کاپوت آن قرار دارد.

فراری F8 تریبوتو

قدرت: 720 اسب بخار

جدیدترین سوپراسپرت موتور وسط V8 فراری، F8 تریبوتو نام دارد. این سوپراسپرت جدید اما پیشرانهٔ خود را از مدل 488 پیستا گرفته که این یعنی در F8 هم شاهد همان موتور 3.9 لیتری V8 توئین توربو با 720 اسب بخار قدرت هستیم. سوپراسپرت جدید مارانلو با تکیه بر این پیشرانه می‌تواند ظرف 2.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

لامبورگینی اونتادور SVJ رودستر

قدرت: 770 اسب بخار

چه چیزی از یک لامبورگینی اونتادور SVJ با 770 اسب بخار قدرت بهتر است؟ همان اونتادور SVJ اما بدون سقف! نسخهٔ روباز یا رودستر این سوپراسپرت ایتالیایی با همان پیشرانهٔ 6.5 لیتری V12 و ویژگی‌های ظاهری نسخهٔ کوپه در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. تنها اختلاف عملکردی قابل‌توجه میان نسخهٔ کوپه و رودستر SVJ در شتاب صفرتاصد است زیرا درحالی‌که نسخهٔ روباز ظرف 2.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد، نسخهٔ کوپه برای این کار تنها به 2.8 ثانیه زمان نیاز دارد.

پوریتالیا برلینتا

قدرت: 965 اسب بخار

شاید تاکنون هرگز نام پوریتالیا را نشنیده باشید زیرا این شرکت چندان شناخته‌شده‌ای نیست. حال اما این شرکت جدیدترین محصول خود بنام برلینتا را در نمایشگاه ژنو رونمایی کرده است. این خودرو یک کوپهٔ دودر پلاگین‌هیبریدی است. قوای محرکهٔ برلینتا از یک پیشرانهٔ 5 لیتری V8 به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده که در قسمت عقب خودرو نصب شده است. مجموع خروجی این سیستم به قدرت قابل‌توجه 965 اسب بخار رسیده که خودرو را ظرف 2.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. برلینتا با استفاده از موتورهای خود می‌تواند به حداکثر سرعت 335 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

بوگاتی La Voiture Noire

قدرت: 1500 اسب بخار

بوگاتی La Voiture Noire از لحاظ پیشرانه و قدرت خودروی شگفت‌انگیزی نیست زیرا این ماشین از همان پیشرانهٔ شانزده سیلندر چهار توربو 1500 اسب بخاری شیرون استفاده می‌کند؛ اما شگفتی ساختهٔ جدید بوگاتی در جای دیگری یعنی در برچسب قیمتی آن دیده می‌شود که عدد 11 میلیون یورو روی آن نقش بسته است؛ بنابراین La Voiture Noire گران‌ترین خودروی نو یا صفرکیلومتر دنیا محسوب می‌شود.

کوئنیگ‌زگ جسکو

قدرت: 1600 اسب بخار

جسکو هایپرکار جدید کوئنیگ‌زگ است که بازگشت این برند سوئدی به قدرت‌های فوق‌العاده بدون استفاده از نیروی کمکی الکتریکی را نشان می‌دهد. این هایپرکار جدید از یک پیشرانهٔ 5 لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که با استفاده از سوخت E85 می‌تواند تا 1600 اسب بخار قدرت تولید کند. در صورت استفاده از بنزین معمولی اما این عدد به 1200 اسب بخار کاهش پیدا می‌کند. البته کسانی که توانایی خرید جسکو را دارند، قطعاً می‌توانند به سوخت E85 هم دسترسی داشته باشند تا بتوانند از توانایی‌های کامل این هایپرکار لذت ببرند. کوئنیگ‌زگ ادعا کرده که جسکو می‌تواند به حداکثر سرعت 480 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

پینین‌فارینا باتیستا

قدرت: 1900 اسب بخار

شرکت طراحی معروف ایتالیایی یعنی ایتال‌دیزاین تاریخی طولانی دارد. حال اما این شرکت در نمایشگاه ژنو هایپرکاری تمام الکتریکی بنام باتیستا را رونمایی کرده است. این هایپرکار به چهار موتور الکتریکی مجهز است که هرکدام در یکی از چرخ‌ها نصب شده و مجموعاً 1900 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. پینین‌فارینا ادعا کرده باتیستا می‌تواند در کمتر از 2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که با توجه به قدرت خارق‌العادهٔ آن، زمان قابل‌باوری به نظر می‌رسد.

ریماک C Two

قدرت: 1914 اسب بخار

ریماک C Two را به‌سختی می‌توان پادشاه نمایشگاه ژنو 2019 دانست. این به خاطر قدرت بسیار نزدیک آن به پینین‌فارینا باتیستا نیست بلکه به این خاطر است که ریماک اساساً C Two را برای اولین بار در نمایشگاه ژنو سال گذشته رونمایی کرد و این خودرو امسال صرفاً با رنگی جدید به ژنو آمده است. درهرحال این هایپرکار تمام الکتریکی با 1914 اسب بخار قدرت هنوز هم خودروی بسیار قابل‌توجهی است که می‌تواند در کمتر از 12 ثانیه از صفر به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

 

منبع: Motor1

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.