پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی بازار آمریکا تا به اینجای سال

یک‌شنبه 19 اردیبهشت 1400 - 08:30
مطالعه 7 دقیقه
Best-Selling-Electric-Cars
پس از حدود یک دهه هیاهوی تبلیغاتی، نشانه‌هایی دیده می‌شود که نشان می‌دهد انقلاب خودروهای الکتریکی سرانجام در حال تحقق است. در سه‌ماههٔ نخست امسال...
تبلیغات

پس از حدود یک دهه هیاهوی تبلیغاتی، نشانه‌هایی دیده می‌شود که نشان می‌دهد انقلاب خودروهای الکتریکی سرانجام در حال تحقق است. در سه‌ماههٔ نخست امسال 19 خودروی الکتریکی مختلف به‌علاوهٔ تعداد زیادی نمونه‌های هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی در بازار ایالات‌متحده وجود داشته‌اند. تقریباً هر کانسپتی که از سوی خودروسازان رونمایی می‌شود از الکتریکی‌سازی بهره‌مند است. خودروسازان وعده داده‌اند طی سال‌های آینده ده‌ها خودروی الکتریکی مختلف را به بازار عرضه کنند و دولت‌ها نیز به دنبال ممنوع کردن فروش خودروهای درون‌سوز هستند. همچنین پیشرفت در زیرساخت‌های شارژ و تکنولوژی باطری‌ها نیز نوید آینده‌ای روشن برای الکتریکی‌ها را می‌دهد. با توجه به این موارد، در این مطلب نگاهی داریم به پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی بازار آمریکا در سه‌ماههٔ اول سال 2021 تا ببینیم خودروهای الکتریکی تا این لحظه چه میزان از بازار خودروی آمریکا را تصاحب کرده‌اند.

کپی لینک

10-هیوندای کُنا الکتریکی

فروش: 1,556 دستگاه

قیمت پایه: 38,575 دلار

بُرد: 415 کیلومتر

هیوندای کُنا الکتریکی در سه‌ماههٔ نخست امسال بیش از سه برابر آیونیک الکتریکی فروش داشته است. البته این موضوع طبیعی است زیرا پکیج باطری کُنا بزرگ‌تر است و بُرد 415 کیلومتری آن‌هم از 270 کیلومتر آیونیک بیشتر است. همچنین این خودرو بر اساس کراس‌اوور محبوب کُنا ساخته شده و جذابیت بیشتری برای بخش عمده‌ای از خریداران که تشنهٔ کراس‌اوور هستند دارد.

کپی لینک

9-پورشه تایکان

فروش: 2,008 دستگاه

قیمت پایه: 81,250 دلار

بُرد: 320 کیلومتر در نسخهٔ محرکت عقب و 365 کیلومتر در نسخهٔ 4S

پورشه به ساخت خودروهای بسیار جذاب و درجه‌یک مشهور است و بنابراین تعجبی ندارد که یک خودروی الکتریکی استثنایی ساخته باشد؛ بنابراین، به نظر می‌رسد خریداران ‌هم از اولین محصول الکتریکی پورشه هیجان‌زده شده‌اند. همهٔ نسخه‌های تایکان به تکنولوژی شارژ 800 ولت مجهز هستند که امکان شارژ سریع‌تر از هر خودروی الکتریکی دیگری در بازار را فراهم می‌کند. پرچم‌دار این خانواده یعنی تایکان توربو S نیز ظرف تنها 2.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

کپی لینک

8-نیسان لیف

 فروش: 2,925

قیمت پایه: 32,620 دلار

بُرد: 240 کیلومتر در نسخهٔ پایه و 360 کیلومتر در نسخهٔ S

روی کاغذ، نیسان لیف خودروی چندان جالبی نیست. قیمت آن‌ هم‌ردهٔ شورلت بولت است اما با پکیج باطری استاندارد تنها می‌تواند 240 کیلومتر را با هر بار شارژ طی کند درحالی‌که بُرد بولت حدود 420 کیلومتر است. لیف همچنین به‌اندازهٔ دیگر خودروهای این لیست جذاب نیست و از طرح داخلی عجیبی رنج می‌برد؛ اما لیف در دنیای الکتریکی‌ها تا حدودی به یک نماد تبدیل شده زیرا زمانی که برای اولین بار در سال 2011 وارد بازار آمریکا شد، یکی از تنها چند خودروی الکتریکی بازار بود. از آن زمان تاکنون لیف پیشرفت کرده اما رقبا سریع‌تر پیشرفت کرده‌اند.

کپی لینک

7-تسلا مدل S

فروش: 4,155 دستگاه

قیمت پایه: 81,190 دلار

بُرد: 650 کیلومتر در نسخهٔ دوربُرد پلاس

مدل S اولین سفیر واقعی برای خودروهای الکتریکی پیشگام تسلا و همین‌طور تکنولوژی‌های خودران بود اما در حال حاضر، علاقهٔ خریداران که منتظر اولین به‌روزرسانی بزرگ مدل S هستند، به نسخهٔ کنونی این خودرو کم شده است زیرا مدل S جدید وعدهٔ بُرد فوق‌العادهٔ 840 کیلومتری را در بالاترین نسخه‌ها داده است. در ابتدا تسلا وعده داد که تحویل مدل S جدید از آوریل امسال آغاز می‌شود اما اکنون این کار تا ماه ژوئن به تعویق افتاده است. نسخهٔ فوق دوربُرد پلاد پلاس نیز قرار است در اواسط سال 2022 راهی بازار شود.

کپی لینک

6-آئودی E-Tron

فروش: 4,324 دستگاه

قیمت پایه: 66,995 دلار

بُرد: 360 کیلومتر

کراس‌اوور الکتریکی آئودی E-Tron و برادر کوپهٔ آن، E-Tron اسپرت‌بک در سه‌ماههٔ نخست امسال 4,324 دستگاه فروش داشته است. این خودرو با دو موتور الکتریکی و مجموع قدرت 355 اسب بخار در آمریکا عرضه می‌شود و با هر بار شارژ می‌تواند تا 360 کیلومتر را طی کند. هرچند قیمت E-Tron بالا است اما درحالی‌که کابین بسیاری از خودروهای الکتریکی با پلاستیک ارزان‌قیمت ساخته می‌شود، داخل این خودرو از چرم و چوب واقعی برخوردار است.

کپی لینک

5-تسلا مدل X

فروش: 5,106 دستگاه

قیمت پایه: 91,190 دلار

بُرد: 600 کیلومتر در نسخهٔ دوربُرد پلاس

فروش مدل X نیز مثل مدل S به خاطر انتظار برای عرضهٔ نسخهٔ جدید کمی کاهش یافته است. مدل X جدید هم از همان کابین مدل S جدید با غربیلک فرمان هواپیما مانند برخوردار است. در ابتدا انتظار می‌رفت مدل X جدید در سه‌ماههٔ اول سال 2021 به بازار عرضه شود اما اکنون عرضهٔ آن تا پاییز به تعویق افتاده است.

کپی لینک

4-فورد موستانگ مک‌ایی

فروش: 6,614 دستگاه

قیمت پایه: 43,995 دلار

بُرد: 370 کیلومتر در نسخهٔ محرک عقب و 490 کیلومتر در نسخهٔ پریمیوم

مک‌ایی اولین محصول تمام الکتریکی فورد نیست اما اولین فورد الکتریکی است که به دنبال هیجان است و در لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار می‌گیرد. مک‌ایی در نسخه‌های مختلفی مثل محرک عقب و چهارچرخ محرک با حداکثر بُرد 490 کیلومتر به بازار عرضه می‌شود. این ماشین به سبک موستانگ طراحی شده و نسخهٔ اسپرت آن‌هم با نام مک‌ایی GT در راه است. این نسخه 480 اسب بخار قدرت دارد و ظرف 3.8 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

کپی لینک

3-شورلت بولت

فروش: 9,025 دستگاه

قیمت پایه: 37,495 دلار

بُرد: 420 کیلومتر

شورلت بولت به‌تازگی فیس‌لیفت شده و یک عضو جدید بنام EUV به خانوادهٔ آن اضافه شده که یک کراس‌اوور است؛ اما وعدهٔ ارائهٔ این نسخه‌های جدید هیچ تأثیر منفی روی فروش بولت نگذاشته است زیرا فروش این خودرو در سه‌ماههٔ نخست امسال 54 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است. بولت 200 اسب بخار قدرت و 420 کیلومتر بُرد دارد و با برخورداری از قابلیت شارژ سریع، با هر 30 دقیقه شارژ 160 کیلومتر بُرد را به راننده هدیه می‌دهد.

کپی لینک

2-تسلا مدل 3

فروش: 23,110 دستگاه

قیمت پایه: 38,690 دلار

بُرد: 420 کیلومتر در نسخهٔ استاندارد و 570 کیلومتر در نسخهٔ دوربُرد

تقریباً چهار سال از ورود تسلا مدل 3 به بازار می‌گذرد اما این خودرو هنوز هم به خاطر ارائهٔ ترکیبی از بُرد پیشرو در کلاس خود و قیمت مناسب، قابل‌توجه است. طراحی ساده و نمایشگر عظیم لمسی مدل 3 نیز روندی را برای خودروهای الکتریکی دیگر تعیین کرده و خریداران را به سمت نمایندگی‌های تسلا سرازیر کرده است؛ اما بااین‌حال محبوبیت فوق‌العادهٔ این خودرو طی سال‌های گذشته هم‌اکنون کمی فروکش کرده است زیرا فروش 23 هزار دستگاهی آن در سه‌ماههٔ نخست امسال 45 درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

کپی لینک

1-تسلا مدل Y

فروش: 33,629 دستگاه

قیمت پایه: 41,190 دلار

بُرد: 390 کیلومتر در نسخهٔ استاندارد و 520 کیلومتر در نسخهٔ دوربُرد

فروش مدل Y از تابستان سال گذشته آغاز شد و به‌سرعت تقاضا برای سایر محصولات تسلا را کاهش داد. درواقع، فروش این خودرو در سه‌ماههٔ نخست امسال از مجموع فروش همهٔ خودروهای الکتریکی غیر تسلا در بازار آمریکا بیشتر بوده است. رانندگی و ظاهر مدل Y اما مثل یک مدل 3 باد کرده به نظر می‌رسد اما در مدل Y خریداران می‌توانند صندلی‌های ردیف سوم هم داشته باشند هرچند که این صندلی‌ها تنگ هستند و فضای بار را قربانی می‌کنند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.