انتخاب خودروی سال 2022 موتورترند

سه‌شنبه 25 آبان 1400 - 08:30
مطالعه 10 دقیقه
MotorTrend-Car-5
جایزهٔ خودروی سال موتورترند از سال 1949 هرساله اعطا می‌شود و سابقه‌ای بسیار طولانی دارد. حال این رقابت جذاب به ایستگاه سال 2022 رسیده است. هرچند...
تبلیغات

جایزهٔ خودروی سال موتورترند از سال 1949 هرساله اعطا می‌شود و سابقه‌ای بسیار طولانی دارد. حال این رقابت جذاب به ایستگاه سال 2022 رسیده است. هرچند این روزها پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندها بر بازار خودروی آمریکا حکمرانی می‌کنند اما بااین‌حال در رقابت خودروی سال 2022 بیش از پانزده خودروی مختلف حضور دارند که برای رسیدن به کالیپر طلایی تلاش می‌کنند. هرکدام از این خودروها نه در برابر یکدیگر بلکه طبق شش معیار موتورترند شامل ایمنی، ارزش، طراحی، مهندسی کارایی و پرفورمنس بررسی می‌شوند و خودرویی که در هر شش زمینه برتر باشد، پیروز رقابت خواهد بود.

کپی لینک

شرکت‌کنندگان رقابت خودروی سال 2022 موتورترند

  • آئودی E-Tron GT
  • شورلت بولت
  • هوندا سیویک
  • هیوندای الانترا
  • کارما GS-6
  • کیا کارنیوال
  • کیا استینگر
  • لکسس IS500
  • لوسید ایر
  • مرسدس بنز S کلاس
  • مرسدس بنز EQS
  • پورشه پانامرا
  • پورشه تایکان
  • سوبارو BRZ
  • تویوتا GR 86
  • فولکس‌واگن گلف

پس از بررسی کامل این شانزده خودرو، از بین آن‌ها هفت خودرو به‌عنوان فینالیست انتخاب شدند تا نهایتاً از میان آن‌ها یکی کالیپر طلایی را با خود به خانه ببرد. این هفت مدعی در شش معیار مذکور به‌اندازهٔ کافی برتری داشتند و توانستند به مرحلهٔ نهایی راه پیدا کنند. پس‌ازاین، کارشناسان موتورترند چند روز را صرف بررسی، آزمایش، رانندگی و سنجش هرکدام از این فینالیست‌ها بر اساس معیارهای شش‌گانه کردند تا به خودرویی برسند که بهترین سال باشد. این خودرو باید مملو از نوآوری، لذت رانندگی و... باشد و برندهٔ امسال ممکن است شما را شگفت‌زده کند.

کپی لینک

فینالیست‌های رقابت خودروی سال 2022 موتورترند

هوندا سیویک

نباید از اینکه نسل جدید هوندا سیویک این‌قدر خوب است تعجب کرد. منظور این است که نسل قبلی این خودرو توانست تا زمان بازنشستگی در صدر کلاس کامپکت بماند و به همین دلیل پس از نشستن پشت فرمان نسل جدید سوپراستار کامپکت هوندا نباید از فوق‌العاده بودن آن متعجب شد؛ اما سیویک جدید نباید این‌قدر خوب باشد. یک به‌روزرسانی ساده و جزئی روی نسل قبلی می‌توانست برای سه سال دیگر آن‌را رقابتی نگه دارد و موجب شود رقبا حتی تصور سبقت گرفتن از آن‌را هم نکنند.

هیوندای الانترا

خط و خطوط چشمگیر روی ورقه‌های فلزی بدنهٔ الانترا نشان می‌دهد که این یک سدان کامپکت معمولی نیست. این ماشین جاه‌طلبانه روی به چالش کشیدن هوندا سیویک و تویوتا کرولا تمرکز کرده است. الانترا بیش از هر زمان دیگری به سیویک نزدیک شده است. درنهایت اما باید گفت هرچند جدیدترین سدان کامپکت هیوندای گام‌های معناداری رو به جلو برداشته اما بزرگ‌ترین مشکل این است که سیویک هم همین‌طور عمل کرده است.

مرسدس بنز S کلاس

نسل جدید مرسدس بنز S کلاس با اغماض به مرحلهٔ فینال رقابت امسال راه پیدا کرد زیرا برخی از داوران معتقد بودند پرچم‌دار جدید مرسدس آن‌طور که انتظار می‌رفت روی مسیرهای مختلف آزمایش ندرخشید و برخی دیگر هم اذعان داشتند که متریال داخلی آن نسبت به نسل قبلی نزول کرده است. البته S کلاس مثل همیشه S کلاس است اما به نظر می‌رسد آن برتری مهندسی یا طراحی چشمگیری که قبلاً داشت را تکرار نکرده و از زیر سایهٔ نسل قبلی خارج نشده است.

مرسدس بنز EQS

EQS خودرویی بحث‌برانگیز است زیرا برخی آن‌را دوست دارند و برخی از آن متنفر هستند. EQS در مسابقات درگ با لامبورگینی پیروز نمی‌شود و سعی نمی‌کند بردی بیش از سایر خودروهای الکتریکی بازار ارائه کند. EQS صرفاً بیش از 120 سال سابقهٔ مرسدس بنز در خودروسازی را از بنزین به برق منتقل می‌کند و هرچند آن‌قدر پیشگامانه نیست که بتواند کالیپر طلایی را از آن خود کند اما آن‌قدر شما را در تجمل غرق می‌کند که صدای منتقدان در بیرون را نخواهید شنید.

پورشه تایکان

یکی از شدیدترین بحث‌هایی که در رقابت خودروی سال 2021 موتورترند جریان داشت، مربوط به برد پورشه تایکان بود و نهایتاً همین برد پایین دست سدان الکتریکی پورشه را از کالیپر طلایی کوتاه کرد. حال یک سال بعد، نسخهٔ تک موتورهٔ محرک عقب آن با برد بیشتر به بازار آمده است؛ بنابراین، آیا سال 2022 زمان درخشش پورشه تایکان است؟ پاسخ منفی است زیرا این پورشه برای کسب جایزهٔ کالیپر طلایی هنوز هم نواقصی دارد که یکی از آن‌ها گیربکس دو سرعتهٔ پیچیدهٔ آن است.

تویوتا GR 86

مردان موتورترند خودروهای اسپرت، خودروهای مقرون‌به‌صرفه، انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و گیربکس دستی را بسیار دوست دارند و بنابراین واضح است که عاشق نسل جدید تویوتا GR 86 و برادر دوقلوی آن سوبارو BRZ می‌شوند؛ اما در این ماشین دوست‌داشتنی هم ایراداتی مثل کابین پرسروصدا و سواری خشک به چشم می‌خورد. رانندگی طولانی با GR 86 خیلی خسته‌کننده است و اگر به خودرویی سرگرم‌کننده نیاز دارید که برای استفاده‌های روزانه هم مناسب باشد بهتر است سراغ فولکس‌واگن گلف GTI بروید.

کپی لینک

لوسید ایر، خودروی سال 2022 موتورترند

برای حضور در رقابت خودروی سال موتورترند، خودروها باید کاملاً جدید باشند یا به‌روزرسانی بزرگی را تجربه کرده باشند. لوسید ایر این شرایط را بهتر از هر شرکت‌کنندهٔ دیگری پس از تسلا مدل S که در سال 2013 در این رقابت پیروز شد دارد. این خودرویی کاملاً جدید از یک شرکت کاملاً جدید و ناشناخته است که به دنبال ارتقاء اساسی مفهوم یک سدان لوکس پرفورمنس بالا است. ایر همچنین به‌عنوان اولین خودروی الکتریکی که طبق آزمایش‌های EPA بردی بیش از 800 کیلومتر دارد، سروصدای زیادی به راه انداخته است.

این سدان تازه‌وارد آمریکایی، به لطف استفاده از تخصص آئرودینامیکی فرمول یک، به ضریب درگ 0.20 رسیده و امتیازات زیادی در بخش کارایی و مهندسی کسب می‌کند. این خودرو استایل بیرونی فوق‌العاده‌ای دارد و کابین آن بدون ادعا و خودنمایی‌های الکی، واقعاً لوکس است. درهای بسیار عریض، کابین آرام و راحت، دهانهٔ پهن صندوق عقب و صندوق جلوی عمیق 280 لیتری ایر نیز همهٔ داوران را تحت تأثیر قرار داد. لوسید ایر خودرویی است که مثل ب‌ام‌و M5 فوق‌العاده سریع اما بی‌صدا است و درعین‌حال سواری آن در حد مرسدس بنز انعطاف‌پذیر است.

مجموع این ویژگی‌ها بسیاری از داوران را در رابطه با این سدان الکتریکی شگفت‌زده کرد. البته درعین‌حال، برخی از داوران هم نگران بودند که شاید لوسید نتواند زنده بماند و یا اینکه آیندگان از ایر به‌عنوان شورلت وگای عصر ما یاد کنند. کدام دیدگاه درست است؟ زمان پاسخ خواهد داد. (شورلت وگا خودروی ساب‌کامپکتی بود که در سال 1970 به بازار آمد و در ابتدا بسیار تحسین شد و حتی جایزهٔ خودروی سال 1971 موتورترند را هم کسب کرد اما بعداً مشکلات فراوانی از مسائل مربوط به مهندسی، قابلیت اطمینان و ایمنی گرفته تا پوسیدگی و دوام پایین پیشرانه در آن پدیدار شدند و با وجود فراخوان‌های متعدد، اعتبار جنرال موتورز را خدشه‌دار کرد).

کپی لینک

مشخصات فنی

Lucid Air Grand Touring 2022

قوای محرکه

دو موتوره الکتریکی

قدرت

800 اسب بخار

گشتاور

1200 نیوتن متر

گیربکس

تک سرعته

محور محرک

چهارچرخ

طول

4,973 میلی‌متر

عرض

1,935 میلی‌متر

ارتفاع

1,412 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

2,959 میلی‌متر

وزن خالص

2388 کیلوگرم

توزیع وزن

50 به 50 جلو/عقب

شتاب صفر تا 96

3.0 ثانیه

مسافت 400 متر

10.8 ثانیه

توقف از 96

35 متر

شتاب جانبی

0.91 جی

برد

حدود 800 کیلومتر

قیمت پایه

139 هزار دلار

قیمت تست‌شده

139 هزار دلار

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.