معرفی بهترین سدان های اجرایی سال 2021 برای سازمانها
برای سالهای زیادی سدان های اجرایی جزو انتخابهای اصلی خریداران بودند. این خودروها ترکیب مناسبی از ابعاد و فضای کابین با عملکردی درخور در جادهها را ارائه میکردند اما عرضه محدود برخی سدان ها به همراه قبضه بازار توسط شاسی بلندها و کراس اوورها باعث شده سدان ها آنطور که بایدوشاید در معرض توجهات نباشند. البته وقتی از دید منطقی به قضیه نگاه کنید این خودروها را کاملاً مناسب خواهید یافت. سدان ها هنوز هم ظاهر جذابی داشته و همواره سواری خوبی را ارائه میکنند. همچنین بسیاری از این سدان ها در نسخههای اسپورت خود جزو گزینههای ایده آل برای رانندگان حرفهای هستند. از طرف دیگر سدان ها قیمت و میزان آلایندگی کمتری نسبت به شاسی بلندهای بزرگ دارند و از این نظر نیز بهینه نشان میدهند. در ادامه شما را با 10 سدان اجرایی برتر سال جاری به انتخاب مجله اتوکار آشنا خواهیم کرد. این لیست به ترتیب الفبای انگلیسی آماده شده است. با ما همراه باشید.
آئودی A6
همانند ولوو S90 که در ادامه خواهید دید آئودی A6 بهترین گزینه موجود نیست اما ترکیبی از آرامش کابین، طراحی تیز و تکنولوژی مدرن میباشد. همانگونه که انتظار میرود نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو منطقیترین گزینه برای خریداران ناوگانی و سازمانی است. نسخههای TFSle این خودرو با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری یا 6 سیلندر 3 لیتری و واحدی الکتریکی عرضه میشوند و در حالت تمام الکتریکی شعاع حرکتی 70 کیلومتری دارند. نسخه 6 سیلندر که با نام 55 TFSle شناخته میشود بسیار نرم بوده و قدرت 362 اسب بخاری دارد اما قیمت آن به رقم قابلتوجه 73105 پوندی میرسد. برای اکثر خریداران نسخه 295 اسب بخاری 50 TFSle کفایت خواهد کرد. این خودرو پرفورمنس خوبی داشته و سواری نرم آن بسیار مناسب است.
BMW سری 5
خودروهای معدودی میتوانند در بحث خریدهای ناوگانی و سازمانی به اندازه سری 5 مناسب باشند. چندین دهه است که این BMW بزرگ انتخاب اول برای مدیرانی است که میخواهند اطرافیان را تحت تأثیر قرار دهند. این خودرو درعینحال از هندلینگ دیفرانسیل عقب درگیر کننده و پیشرانههای پرقدرت و کممصرف سود برده و نیازی به نام بردن از سواری عالی سری 5 هم نیست. مدل پلاگین هیبریدی 530e و 545e جزو کمهزینهترین نسخههای این خانواده بوده و البته میتوان نیمنگاهی هم به مدل دیزلی 520d داشت. این سدان جادار در نسخه استیشن هم عرضه میشود.
جنسیس G80
برند لوکس هیوندای در آمریکا کاملاً شناخته شده اما این اولین باری است که در اروپا خودنمایی میکند. البته که جنسیس محصول خوبی را تولید کرده است. این کرهای بزرگ از نظر راحتی و آرامش کابین گزینه مناسبی بوده و از سواری نرمی سود میبرد. البته به عنوان یک خودروی ناوگانی شاید G80 خیلی مناسب نباشد زیرا فقط با پیشرانههای 4 سیلندر بنزینی و دیزلی در دسترس بوده و خبری از قوای محرکه الکتریکی شده نیست. با این وجود قیمت جذاب و مالیات کم باعث شده G80 در این لیست حضور داشته باشد.
جگوار XF
علیرغم حضور در کلاس کراس اوورهای الکتریکی با مدل آی پیس، جگوار در بحث الکتریکی سازی سایر محصولات خود با کندی حرکت کرده است. پیشرانه 2 لیتری بنزینی و دیزلی این سدان فاقد دستیار هیبریدی بوده و البته خبری هم از نسخه پلاگین هیبریدی نیست. به همین خاطر خریداران سازمانی باید مالیات بیشتری برای این خودرو بپردازند. البته با قیمت پایه کمتر جگوار جبران میکند. در عوض شما مالک یک سدان شیکی میشوید که از هندلینگ خوبی سود برده و سواری نرمی دارد. این خودرو همچنین یکی از بهترین کابینها در این کلاس را داشته و از جدیدترین تکنولوژیها سود برده است.
لکسوس ES
لکسوس ES شاید یک سدان اجرایی فراموش شده باشد اما هنوز هم نقاط قوتی همچون کیفیت ساخت عالی و آرامش بالای کابین را ارائه میکند. این خودرو ظاهر متمایزی هم داشته و کابین آن بسیار مناسب گذراندن وقت است. سواری خودرو خیلی چشمگیر نیست اما پیشرانه 2.5 لیتری هیبریدی 215 اسب بخاری آن نرم بوده و میتوان از نظر راندمان و مالیات آن را با پیشرانههای دیزلی رقبا مقایسه کرد. مدل استاندارد ES ارزانتر بوده اما ما مدل پریمیوم ادیشن را با نمایشگر بزرگتر 12.3 اینچی انتخاب میکنیم که ارزشش را دارد.
مرسدس بنز E کلاس
رقیب سنتی BMW سری 5 یعنی E کلاس روش بالغتری را برای حضور در این کلاس انتخاب کرده است. این خودرو به اندازه رقیب باواریایی درگیر کننده نیست اما سواری نرم آن جبران میکند و حتی از نظر میزان صدا و اشرافیت کابین برتر ظاهر میشود. مدل پلاگین هیبریدی E کلاس منطقیترین گزینه برای خریداران سازمانی بوده اما مرسدس با پیشرانههای بنزینی و دیزلی نیز در دسترس است. ما مدل نرم و پرقدرت C300e با 316 اسب بخار قدرت و تریم AMG Line را توصیه میکنیم.
اشکودا ساپرب
شاید فکر کنید اشکودا نباید با خودروهای یاد شده مقایسه شود اما ساپرب به راحتی میتواند در لیست ما جای گیرد. این خودرو نه تنها ظاهری هوشمند دارد بلکه شیک و خوشساخت نشان میدهد. از نظر فضای کابین و بار نیز ساپرب حرف اول را در این لیست میزند. سواری خوب جزو نقاط قوت ساپرب بوده و هندلینگ دقیق و مطمئن آن باعث شده سواری خودرو قابلکنترل باشد. مدل 2.0 TDI SE Technology در صورت عدم دسترسی به شارژر الکتریکی گزینه قابلاعتنایی خواهد بود اما از نظر مالی مدل پلاگین هیبریدی iV منطقیترین گزینه است. این مدل قدرت 215 اسب بخاری و شعاع حرکتی 63 کیلومتری در حالت تمام الکتریکی دارد.
تسلا مدل S
این سدان الکتریکی جزو پیشتازان بازار بوده و اخیراً بهبودهای چشمگیری را تجربه کرده که شامل کابینی بهتر و شیکتر است. مدل لانگ رنج تسلا مدل S هماکنون شعاع حرکتی حدود 645 کیلومتری داشته و شما میتوانید به شبکه سوپرشارژر تسلا هم دسترسی داشته باشید. گزینه هفتنفره هم چیزی است که در دیگر خودروهای لیست به چشم نمیخورد. تخفیفهای مالیاتی این خودرو به حدی است که تنها 1 درصد میباشد. البته قیمت 95980 پوندی تسلا چیزی است که باید مدنظر قرار دارد و به همین خاطر است که شاید خریداران سازمانی این خودرو را انتخاب نکنند. اگرچه مدل S شتابی فوقالعاده دارد اما هندلینگ بیروح آن رانندگان مشتاق را مأیوس خواهد کرد.
ولوو S90
ولوو با ارائه سدان پرچمدار خود در نسخه انحصاری پلاگین هیبریدی خاصتر از رقبا عمل کرده است. در S90 باتری بزرگ 18.8 کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی قویتر 141 اسب بخاری به همراه نیروگاه 2 لیتری توئین شارژ بکار رفته و حاصل این مجموعه قدرت ترکیبی 445 اسب بخاری و شعاع حرکتی بیش از 50 کیلومتری در حالت الکتریکی است. این سوئدی پرقدرت مثالی بارز از کروزری نرم در اتوبانها بوده و واقعاً خودرویی نرم است.
فولکسواگن آرتئون
این خودرو اساساً یک ساپرب با لباسی شیکتر است و از نظر جذابیت هیچ کمبودی در برابر مدلهای گرانتر این لیست ندارد. فیس لیفت اخیر این خودرو به معنی اضافه شدن پیشرانه 1.4 لیتری پلاگین هیبریدی ساپرب به آرتئون بوده و باعث شده این خودرو جذابتر از هر زمان دیگری باشد. فولکسواگن راحتی سواری را به هندلینگ گیرا ترجیح داده هرچند پیشرانه 215 اسب بخاری آن قدرت کافی را در اختیار مالکان میگذارد. تریم الگانس آرتئون تمامی تجهیزات مدنظر را دارد اما تریم R-Line هم به اندازه کافی مجهز میباشد.