زشت‌ترین خودروهای دههٔ 2000 میلادی!

چهارشنبه 29 دی 1400 - 08:30
مطالعه 8 دقیقه
Ugliest-Cars-13
هرچند از دههٔ 90 میلادی روند مدرن شدن خودروها آغاز شد اما در دههٔ 2000 با پیشرفت سریع تکنولوژی، تحول بزرگ‌تری در صنعت خودروسازی جهانی رخ داد و...
تبلیغات

هرچند از دههٔ 90 میلادی روند مدرن شدن خودروها آغاز شد اما در دههٔ 2000 با پیشرفت سریع تکنولوژی، تحول بزرگ‌تری در صنعت خودروسازی جهانی رخ داد و شاهد خلق شاهکارهایی تکرارنشدنی بودیم. بااین‌حال، در این دهه تعدادی از به‌یادماندنی‌ترین خودروهای زشت تاریخ هم متولد شدند که در همه‌جا از جاده‌ها گرفته تا پارکینگ‌های شلوغ مراکز خرید دیده می‌شدند و آلودگی بصری ایجاد می‌کردند؛ بنابراین، در ادامه لیست کوتاهی از زشت‌ترین خودروهای دههٔ 2000 را تقدیم شما می‌کنیم.

کپی لینک

سوبارو ترایبکا سال‌های 2006 تا 2014

سوبارو ترایبکا که نام خود را از محله‌ای در نیویورک گرفته است، جلوپنجره‌ای داشت که فریاد می‌زد من زشتم. به همین دلیل، طراحی این خودرو با انتقادات زیادی مواجه شد و سوبارو را مجبور کرد تنها دو سال بعد آن را فیس‌لیفت کند. بااین‌حال این فیس‌لیفت هم چندان کارساز نبود و مجموع فروش ترایبکا در طول سال‌های تولید به 77 هزار دستگاه نرسید و آن را به یکی از کم‌فروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا تبدیل کرد.

کپی لینک

بیوک راندیوو سال‌های 2002 تا 2007

با وجود ظاهر وحشتناک و حضور در بین زشت‌ترین خودروهای دههٔ 2000، بیوک راندیوو درواقع از فروش مورد انتظار جنرال موتورز فراتر رفت و به این شرکت کمک کرد تا از اشتباه مهلک پونتیاک آزتک نجات یابد. قیمت‌گذاری مناسب راندیوو موجب شد نسبت به رقبایی مثل لکسس RX و آکورا MDX به گزینهٔ مقرون‌به‌صرفه‌تری تبدیل شود. بااین‌حال، این کراس‌اوور بیوک که پلت‌فرم مشترکی با آزتک داشت، در طراحی بیرونی خصوصاً در نمای عقبی واقعاً زشت بود.

کپی لینک

کیا اوپیروس سال‌های 2003 تا 2010

اوپیروس که در بازار آمریکا با نام با نام آمانتی عرضه می‌شد، اولین محصول لوکس کیا به‌حساب می‌آمد و سدان پرچم‌دار این شرکت بود. طراحان کیا سعی کرده بودند اوپیروس را با الهام گیری از سدان‌های لوکس مشهور بازار طراحی کنند اما نتیجهٔ این کار خودرویی از آب درآمد که در جلو کپی ناشیانه‌ای از مرسدس بنز E کلاس بود و در عقب خصوصاً در قسمت خط سقف و پنجره‌های جانبی به بدترین شکل ممکن از لینکلن تاون کار کپی‌برداری کرده بود.

کپی لینک

دوج نیترو سال‌های 2007 تا 2012

به نظر می‌رسد طراحان گروه کرایسلر برای یک دهه به مرخصی رفته بوده‌اند زیرا این گروه تعدادی از زشت‌ترین خودروهای دههٔ 2000 را تولید کرده است. به همین دلیل، خودروهایی مثل دوج کالیبر، کرایسلر PT کروزر و جیپ کامپس هرگز نتوانستند نظر خریداران را به خود جلب کنند. بااین‌حال، کرایسلر از این اشتباهات درس نگرفت و یک خودروی زشت دیگر یعنی دوج نیرو را هم در سال 2007 به بازار فرستاد. این ماشین که روی پلت‌فرم جیپ لیبرتی ساخته شده بود، هیچ‌گاه فروش خوبی را تجربه نکرد و در سال 2011 از خط تولید کنار رفت.

کپی لینک

ساترن آیون سال‌های 2003 تا 2007

ساترن برندی بود که جنرال موتورز آن را برای رقابت با ژاپنی‌ها ایجاد کرد اما این شرکت در دورانی مسئولیت ساخت زشت‌ترین محصولات تاریخ جنرال موتورز را بر عهده گرفت. یکی از این خودروها سدان کامپکتی بنام آیون بود که پس از تنها چهار سال ناپدید شد و نسخهٔ ری‌بج شدهٔ اوپل آسترا جای آن را گرفت. در همین دورهٔ کوتاه، نسخهٔ کوپهٔ آیون هم با درهای عقب عکس بازشوی عجیبی تولید شد.

کپی لینک

شورلت HHR سال‌های 2006 تا 2001

شورلت HHR که در نمایشگاه لس‌آنجلس 2005 رونمایی شد، یک فاجعهٔ چهارچرخ بود. این خودرو در طراحی شباهت زیادی به کرایسلر PT کروزر داشت که البته این تصادفی نبود زیرا طراح هردو خودرو یک نفر بود. هرچند در طراحی HHR از شورلت‌های دههٔ 40 و 50 الهام گرفته شده بود اما این خودرو درواقع بیشتر شبیه یک اسپین آف از PT کروزر به نظر می‌رسید. بااین‌حال، HHR در سال 2007 با 105,175 دستگاه، به بهترین سال فروش خود دست یافت.

کپی لینک

سوزوکی لیانا سال‌های 2001 تا 2007

سوزوکی لیانا که در دو نسخهٔ سدان و هاچ‌بک ساخته می‌شد و در ایالات‌متحده با نام آئریو به فروش می‌رسید، به دلیل سه سال حضور در تاپ گیر شهرت یافت. هرچند لیانای هاچ‌بک ظاهر اسپرت‌تری داشت اما نسخهٔ سدان آن با قسمت جلویی باریک، خیلی احمقانه به نظر می‌رسید. تولید این خودرو در سال 2007 در سراسر جهان پایان یافت و سوزوکی SX4 جایگزین آن شد اما در چین تا سال 2013 روی خط تولید باقی ماند.

کپی لینک

هوندا المنت سال‌های 2003 تا 2011

گنجاندن هوندا المنت در این لیست کمی آزاردهنده است زیرا این خودرویی بسیار کاربردی بود که خصوصاً با گیربکس دستی، رانندگی جذابی هم داشت. المنت که روی نسخهٔ اصلاح‌شدهٔ پلت‌فرم CR-V ساخته شده بود، از درهای عقب عکس بازشو و طراحی داخلی درخشانی برخوردار بود که فضای بار زیادی را ارائه می‌کرد. این خودرو هنگام معرفی فراتر از انتظارات عمل کرد و مجموعاً بیش از 67 هزار دستگاه از آن فروخته شد اما این فروش چشمگیر نمی‌توانست ظاهر عجیب آن را کمرنگ کند.

کپی لینک

جیپ کامپس سال‌های 2007 تا 2011

خیلی‌ها از نسل اول جیپ کامپس متنفر هستند اما این اصلاً مهم نیست زیرا اگر به آمار فروش آن در ایالات‌متحده نگاهی بیندازید از تقاضای بسیار بالا برای این جیپ زشت شگفت‌زده خواهید شد. البته نسل دوم کامپس که در سال 2016 معرفی شد و هم‌اکنون در بازار حضور دارد، با ظاهری شبیه به گرند چروکی، اصلاً خودروی زشتی نیست اما نسل اول تا قبل از فیس‌لیفت سال 2011 واقعاً چشم را آزار می‌داد. نسل اول کامپس در نمایشگاه دیترویت 2006 برای اولین بار رونمایی شد و برای خریداران زشتی نمای جلوی آن هیچ اهمیتی نداشت زیرا فروش این کراس‌اوور کامپکت در سال 2007 از 18 هزار دستگاه فراتر رفت و سال بعد دو برابر شد.

کپی لینک

کرایسلر PT کروزر سال‌های 2001 تا 2010

زمانی که کرایسلر PT کروزر معرفی شد، مردم شیفتهٔ آن شدند. در آن زمان، ظاهر این خودرو دل‌پذیرتر بود زیرا اشتیاق برای طراحی‌های رترو در اواخر قرن بیستم خیلی زیاد شده بود. PT کروزر در زمان عرضه به بازار به چنان محبوبیتی دست یافت که برخی از خریداران حاضر می‌شدند با قیمتی بیش از قیمت اعلامی کارخانه آن را خریداری کنند. این خودرو که با الهام از هات رودهای دههٔ 30 طراحی شده بود، در نسخهٔ دودر کانورتیبل هم ساخته شد. بااین‌حال، گذشت زمان نشان داد که PT کروزر چقدر زشت بوده است.

کپی لینک

سانگ‌یانگ اکتیون سال‌های 2006 تا 2011

سانگ‌یانگ شرکتی است که کلاً به ساخت خودروهای زشت شهرت دارد. البته محصولات اخیر این شرکت کاملاً از زشتی مدل‌های قدیمی فاصله گرفته‌اند اما در گذشته در سبد محصولات این شرکت کره‌ای پیدا کردن خودرویی زیبا خیلی دشوار بود. از سوی دیگر، از بین این همه خودروی زشت، انتخاب زشت‌ترین هم کار سختی است! بااین‌حال، این عنوان را به اکتیون می‌دهیم زیرا این خودرو ازهرجهت واقعاً طراحی فاجعه‌باری داشت. البته در سال 2012 سانگ‌یانگ این خودرو را فیس‌لیفت کرده و اوضاع طراحی آن را بهبود بخشید.

کپی لینک

پونتیاک آزتک سال‌های 2001 تا 2005

هرچند پونتیاک آزتک ویژگی‌های جالبی داشت که در آن زمان بسیار خلاقانه بودند اما هرگز نمی‌شد از طراحی بی‌نهایت زشت آن چشم‌پوشی کرد. این خودرو شبیه ترکیبی از بیوک راندیوو و تویوتا پریوس به نظر می‌رسید و هرچند برای جلب نظر خریداران تلاش زیادی کرد اما شکست خورد. آزتک از همان ابتدای عرضه به بازار با بی‌مهری خریداران مواجه شد اما تا سال 2003 یعنی پیش از آنکه سیاه‌ترین روزها را در آخرین سال تولید خود تجربه کند، از نظر آمار فروش کور سوی امیدی را دید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.