کممصرفترین شاسیبلندهای پلاگینهیبریدی دنیا در سال 2022
این روزها که قیمت سوخت در سطح جهان افزایش پیدا کرده است، خیلی از افراد نگران هزینهٔ بنزین خودروی خود هستند. علاوه بر این، برخی خریداران هم به دنبال کاهش تولید آلایندگی هستند اما هنوز برای خرید خودروهای تمام الکتریکی آمادگی ندارند. برای این افراد، خودروهای پلاگینهیبریدی بهترین گزینه خواهند بود؛ بنابراین و با توجه به اینکه این روزها شاسیبلندها در بازار بسیار محبوب هستند و خریداران زیادی دارند، لیستی از کممصرفترین شاسیبلندهای پلاگینهیبریدی بازار در سال 2022 تهیه کردهایم. مصرف سوخت این خودروها توسط آژانس حفاظت از محیطزیست ایالاتمتحده یا همان EPA اعلام شده است.
این آژانس مصرف سوخت خودروهای پلاگینهیبریدی را در هنگام استفاده از برق و بنزین اعلام میکند و همچنین برد تمام الکتریکی آنها را هم تخمین میزند. علاوه بر این، EPA مصرف سوخت این خودروها را در زمانی که شارژ باطریهای آنها به اتمام میرسد و فقط از بنزین استفاده میکنند را هم ارزیابی و اعلام میکند. بر اساس محاسبات این سازمان، در برخی موارد خودروهای هیبریدی معمولی میتوانند کممصرفتر از نمونههای پلاگینهیبریدی باشند ولی بااینحال، بسته به نوع رانندگی، اگر روزانه ترددهای کوتاهی داشته باشید و هر بار که به خانه میرسید خودرو را به برق متصل کنید، با خودروهای پلاگینهیبریدی میتوانید مصرف سوخت بسیار پایینی داشته باشید.
در لیست زیر، ما کممصرفترین شاسیبلندهای پلاگینهیبریدی بازار را به ترتیب مصرف سوخت ترکیبی هنگام استفاده از برق و بنزین ذکر کردیم و همینطور برد تمام الکتریکی و مصرف بنزین هنگام اتمام باطریها را هم عنوان کردهایم. همچنین در مورد خودروهایی که چند نسخهٔ پلاگینهیبریدی دارند، ما کممصرفترین آنها را انتخاب کردهایم.
رتبه | خودرو | مصرف ترکیبی برق و بنزین | برد تمام الکتریکی | مصرف صرفاً بنزین |
1 | فورد اسکیپ PHEV | 2.2 لیتر/صد کیلومتر | 60 کیلومتر | 5.9 لیتر/صد کیلومتر |
2 | کیا نیرو PHEV | 2.2 لیتر/صد کیلومتر | 42 کیلومتر | 5.1 لیتر/صد کیلومتر |
3 | تویوتا رافور پرایم | 2.5 لیتر/صد کیلومتر | 67 کیلومتر | 6.2 لیتر/صد کیلومتر |
4 | لکسس NX450h پلاس | 2.8 لیتر/صد کیلومتر | 60 کیلومتر | 6.5 لیتر/صد کیلومتر |
5 | هیوندای توسان PHEV | 2.9 لیتر/صد کیلومتر | 53 کیلومتر | 6.7 لیتر/صد کیلومتر |
6 | کیا سورنتو PHEV | 3.0 لیتر/صد کیلومتر | 51 کیلومتر | 6.9 لیتر/صد کیلومتر |
7 | لینکلن کرسیر گرند تورینگ | 3.0 لیتر/صد کیلومتر | 45 کیلومتر | 7.1 لیتر/صد کیلومتر |
8 | هیوندای سانتافه PHEV | 3.1 لیتر/صد کیلومتر | 50 کیلومتر | 7.1 لیتر/صد کیلومتر |
9 | میتسوبیشی اوتلندر PHEV | 3.2 لیتر/صد کیلومتر | 38 کیلومتر | 9.0 لیتر/صد کیلومتر |
10 | مینی کانتریمن SE | 3.2 لیتر/صد کیلومتر | 24 کیلومتر | 8.1 لیتر/صد کیلومتر |
11 | ولوو XC90 T8 ریشارژ | 3.5 لیتر/صد کیلومتر | 58 کیلومتر | 8.4 لیتر/صد کیلومتر |
12 | ولوو XC60 T8 ریشارژ | 3.7 لیتر/صد کیلومتر | 58 کیلومتر | 9.0 لیتر/صد کیلومتر |
13 | آئودی Q5 TFSI e | 3.8 لیتر/صد کیلومتر | 37 کیلومتر | 9.0 لیتر/صد کیلومتر |
14 | جیپ گرند چروکی 4xe | 4.8 لیتر/صد کیلومتر | 42 کیلومتر | 10.2 لیتر/صد کیلومتر |
15 | لینکلن اویاتور گرند تورینگ | 4.2 لیتر/صد کیلومتر | 34 کیلومتر | 10.2 لیتر/صد کیلومتر |
16 | بیامو X5 xDrive45e | 4.7 لیتر/صد کیلومتر | 50 کیلومتر | 11.7 لیتر/صد کیلومتر |
17 | جیپ رانگلر 4xe | 4.8 لیتر/صد کیلومتر | 35 کیلومتر | 11.7 لیتر/صد کیلومتر |
18 | پورشه کاین e-Hybrid | 5.1 لیتر/صد کیلومتر | 30 کیلومتر | 10.7 لیتر/صد کیلومتر |
19 | بنتلی بنتایگا هیبریدی | 5.1 لیتر/صد کیلومتر | 29 کیلومتر | 12.4 لیتر/صد کیلومتر |
20 | رنجروور اسپرت PHEV | 5.6 لیتر/صد کیلومتر | 30 کیلومتر | 12.4 لیتر/صد کیلومتر |