بهترین خودروهای دهه 90 میلادی را بشناسید (قسمت پایانی)
بهترین خودروهای دهه 90 میلادی از نظر شما کدام ها هستند؟ قطعاً خودروهای زیادی را میتوان در این لیست جای داد اما ما تلاش داشتهایم شاخصترین آنها را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.
دهه 90 میلادی که با دهه 70 شمسی ما تقریباً همزمان بوده حس و حال دیگری داشته و قطعاً خاطرههای زیادی را تداعی میکند. این دهه برای ماشین بازها نیز جزو طلاییترین دوران صنعت خودرو بوده و در آن زمان شاهد معرفی خودروهای جذابی بودهایم. البته وقتی دهه 80 میلادی با آن هاچبک های داغ ارزانقیمت، خودروهای مسابقهای و خیابانی پرقدرت و سوپرکارهای جذاب را از نظرها بگذرانیم شاید دهه 90 میلادی را کمی محافظهکارتر بدانیم اما اینطور نیست!
در دهه 90 میلادی بود که تکنولوژیهایی همچون تزریق سوخت، ترمز ضد قفل، فرمان هیدرولیک و کولر همهگیر شد و خودروها نیز باکیفیت، ایمنی و راحتی بیشتری تولید شدند. بهطور خلاصه باید گفت خودروهای دهه 90 میلادی به اندازه کافی مدرن و کاربردی و از طرفی قدیمی و کلاسیک هستند و میتوانند توجه زیادی را در عصر کنونی به خود جلب کنند؛ و برخلاف خودروهای دهه 80 میلادی، جانشین آنها هنوز هم در دسترس افراد زیادی قرار دارند و با قیمتهای نازلی میتوان آنها را سر پا نگه داشت. خودروهای حاضر در این لیست به ترتیب زمان تولید مرتب شدهاند و سالهای 1996 تا 1999 را پوشش میدهند. قبلاً در سه قسمت مجزا خودروهای شاخص این دهه طی سالهای 1990 تا 1995 را خدمت شما عزیزان معرفی کرده بودیم.
همچنین بخوانید:
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت اول)
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت دوم)
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت سوم)
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت چهارم)
معرفی بهترین خودروهای دهه 90 میلادی (قسمت پنجم)
میتسوبیشی لنسر اوو V (سال 1998 تا 2003)
با پنجمین نسل اسطوره پرفورمنس ژاپن بود که سدان توربوی میتسوبیشی بهصورت جدی وارد میدان شد. در آن دوران بود که استایل مشهور لنسر اوو به همراه برخی ویژگیها همچون صندلیهای مسابقهای، فاصله بیشتر بین چرخ های روبرویی و ترمزهای برمبو و البته پیشرانه ارتقا یافته خودنمایی کرد. این خودرو آخرین نسخه از لنسر اوو قبل از شروع صادرات رسمی میتسوبیشی بریتانیا بود و بیشک آن را میتوان جزو بهترین خودروهای تاریخ صنعت خودروسازی ژاپن دانست. ما یک میتسوبیشی لنسر اوو V مدل 1998 را با قیمت 18 هزار پوند یافتیم.
نیسان پریمرا GT (سال 1998 تا 1999)
یکی از خودروهای کمتر شناخته شده در دهه 90 میلادی پریمرا GT بود که پیشرانه 2 لیتری اتمسفریک آن فقط 148 اسب بخار تولید میکرد اما باید آن را جزو بهترین خودروهای دهه 90 میلادی انست. پریمرا GT صفر تا 100 حدود 8 ثانیهای داشت و یافتن آن در بازار کارکردهها کار سختی است. برخی منابع مدعی هستند تنها 24 دستگاه پلاک شده از این خودرو وجود دارد اما اگر شما خواهان طراحی اسپرت و هندلینگی جذاب هستید این خودرو ارزش جستوجو کردن را دارد. ما یک دستگاه نیسان پریمرا GT مدل 1999 را با قیمت 1250 پوند پیدا کردیم.
فولکسواگن گلف نسل چهارم (سال 1998 تا 2004)
کابین خوشساخت، پیشرانههای نرم 5 و 6 سیلندر و فاصلههای بسیار کم بین پانلهای بدنه چیزی بود که گلف نسل چهارم را توصیف میکرد. این هاچبک آلمانی همچنین دارای هندلینگ تیز و استایل خاص خود بود و کاملاً به عنوان محصولی محبوب از فولکسواگن در دل طرفداران جا خوش کرده بود. در واقع کسانی که نمیتوانستند آئودی A3 بخرند اما هنوز هم یک هاچبک بسیار خوب را میخواستند گلف را انتخاب میکردند. ما یک فولکسواگن گلف نسل چهارم مدل 2003 را با قیمت 2000 پوند پیدا کردیم.
آئودی TT نسل اول (سال 1998 تا 2006)
یکی دیگر از بهترین خودروهای دهه 90 میلادی TT است که علیرغم تولید در بیش از 20 سال پیش هنوز هم خودروی جذابی به نظر میرسد. نسخههای اولیه این خودرو با پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری توربو که قدرت 177 و 221 اسب بخار داشت عرضه میشدند و نیرو نیز به تمامی چرخ ها فرستاده میشود. مدلهای دیفرانسیل جلو نیز در ادامه تولید شدند و پیشرانه 6 سیلندر 3.2 لیتری نیز در سال 2003 زیر کاپوت TT جا خوش کرد. در سال 2005 نیز مدل سفارشی TT اسپرت تولید شد و پیشرانه 1.8 لیتری آن 237 اسب بخار قدرت داشت. شما میتوانستید این خودرو را بهصورت روباز نیز سفارش دهید. ما یک دستگاه آئودی TT مجهز به پیشرانه 1.8 لیتری توربو و مدل 2001 را با قیمت 3 هزار پوند پیدا کردیم.
آلفارومئو 166 (سال 1998 تا 2005)
164 هماکنون با قیمتهای نسبتاً بالایی برای نسخههای تمیز خرید و فروش میشود. برخی نسخههای این خودرو قیمتهای نازلتری دارند اما اگر بودجه شما اجازه دهید بهتر است نسخه 6 سیلندر در تریم لوسو را خریداری کنید که کاراکتر بهتری داشته و از تجهیزات بیشتری نیز سود میبرد. ما یک دستگاه آلفارومئو 166 مجهز به پیشرانه 3 لیتری و مدل 2001 را با قیمت 5 هزار پوند یافتیم.
رنو کلیو 172 (سال 1999 تا 2004)
دیگر خودروی حاضر در لیست بهترین خودروهای دهه 90 میلادی رنو کلیو 172 است که توسط بازوی رنو اسپرت این برند تدارک دیده شد. دومین نسل کلیو از پیشرانه 2 لیتری با زمانبندی متغیر سوپاپها استفاده میکرد و قدرت 172 اسب بخار و وزن 1035 کیلوگرمی داشت. به همین خاطر کلیو 172 خودروی چابکی بود و جذابیتهای فراوانی داشت. نسخه کاپ این خودرو از سال 2002 تولید شد و وزن آن به 1021 کیلوگرم کاهش یافت. این نسخه همچنین از سیستم تعلیق سفت تر و ارتفاع کمتر سود میبرد و سپرهای جلو و عقب نیز اندکی تغییر یافته بودند. در نسخه کاپ خبری از کولر و ترمزهای ضد قفل نبود تا وزن خودرو کاهش یابد. ما یک دستگاه رنو کلیو 172 مدل 2004 را با قیمت 6 هزار پوند پیدا کردیم.
تویوتا سلیکا نسل هفتم (سال 1999 تا 2006)
استایل تیز سلیکا هنوز هم جدید و جذاب به نظر میرسد. در نظر داشته باشید زیر کاپوت این خودرو همان پیشرانه 1.8 لیتری MT2 نسل سوم جای گرفته و نیازی نیست به شاسی آن اشاره کنیم که جذابیتهای فراوانی دارد. ما یک دستگاه تویوتا سلیکا نسل هفتم مدل 2002 را با قیمت 2 هزار پوند پیدا کردیم.
اوپل/واکسهال آسترا کوپه توربو (سال 1999 تا 2005)
آسترا کوپه توربو نیز جزو بهترین خودروهای دهه 90 میلادی بوده است. طراحی ظاهری این خودرو کار شرکت برتونه بود و بدنه نیز 20 درصد نسبت به نسخههای استاندارد مستحکمتر شده بود که به معنی بهبود سواری بود. همچنین نسخه توربوی این خودرو پرفورمنس خوبی داشت. ما یک دستگاه اوپل/واکسهال آسترا کوپه توربو 2003 را با قیمت 6 هزار پوند پیدا کردیم.
بی ام و X5 (سال 1999 تا 2006)
X5 یکی از اولین شاسی بلندهایی است که به منظور رقابت با رنجروور راهی بازار شد و البته کمی هم دردسر برای آن ایجاد کرد. در واقع X5 را میتوان برادر قدبلند و لوکس سری 5 دانست که البته سواری کموبیش شبیه آن نیز داشت. در آن زمان آفرودرهای لوکس زیادی برای رقابت با X5 در بازار حضور نداشتند. ما یک دستگاه بی ام و X5 4.4i V8 مدل 2001 را با قیمت 2500 پوند پیدا کردیم.
روور 75 (سال 1999 تا 2005)
این خودرو در آستانه ورود دنیا به هزاره سوم راهی بازار شد. طراحی جذاب بدنه آن ما را به یاد خودروهای قدیمی روور میانداخت و کابین باکیفیتش نیز با چرم و چوب پر شده بود. 75 اولین خودروی روور بود که در زمان انتقال مالکیتش از بی ام و تولید میشد و بهطور سورپرایز کنندهای خوشساخت بود. سیستم تعلیق پیشرفته خودرو نیز سواری خوبی را ارائه میکرد. تمامی نسخههای روور 75 تجهیزات مناسبی داشتند و پیشرانههای متنوعی همچون 2 لیتری دیزلی بی ام و به همراه پیشرانه 6 سیلندر بنزینی روور را میتوانستید برای آن سفارش دهید. ما یک دستگاه روور 75 مدل 2005 را با قیمت 1300 پوند پیدا کردیم.
اوپل/واکسهال وکترا GSI (سال 1999 تا 2002)
معمولاً واژههای اوپل/واکسهال وکترا و جذاب کنار یکدیگر نمیآیند اما عرضه نسخه GSI در سال 1999 این ترکیب را تغییر داد. خودروی موردبحث از موتور اسپرت الهام گرفته بود و پیشرانه 6 سیلندر 2.5 لیتری آن به همراه وزن نسبتاً پایین باعث ارائه پرفورمنس قابلتوجهی میشد. تنها چند هزار دستگاه از این خودرو تولید شد و بنابراین محصولی نسبتاً کمیاب به شمار میرود. ما یک دستگاه وکترا GSI مدل 2000 را با قیمت 3500 پوند پیدا کردیم.
آئودی A2 (سال 1999 تا 2005)
یکی از خاصترین خودروهای حاضر در لیست بهترینهای دهه 90 میلادی A2 است که هرگز تصور تولیدش را نداشتیم. A2 خودرویی هوشمند و خلاق بود و سریعاً به نمونهای کلاسیک تبدیل شد. این خودرو ابعادی مشابه فولکسواگن گلف داشت و از نظر فنی نیز ساده و بیآلایش بود. ما یک دستگاه آئودی A2 1.4 SE مدل 2000 را با قیمت 2400 پوند پیدا کردیم.
مرسدس بنز S کلاس W220 (سال 1999 تا 2005)
این نسل از S کلاس مشابه تمامی مرسدسهای دوران خود از خوردگی بدنه رنج میبرد اما زمانی که یک نسخه تمیز از آن را پیدا کنید طعم واقعی سوار شدن بر S کلاس را خواهید چشید. با 3 هزار پوند میتوانید مدلهای تمیز آن را پیدا کنید. S کلاس W220 اولین نسل این خودرو بود که راحتی زیاد را با هندلینگ گیرا ترکیب میکرد. ما یک دستگاه مرسدس بنز S350 3.7 مدل 2003 را با قیمت 4300 پوند پیدا کردیم.