10 خودرویی که در سال 2023 ارزش آن‌ها افزایش پیدا خواهد کرد

جمعه 18 آذر 1401 - 14:30
مطالعه 7 دقیقه
Bull-Market-2023_Group_Lipman_JL93798
در این مطلب، با 10 خودرو و یک موتورسیکلتی آشنا خواهیم شد که انتظار می‌رود ارزش آن‌ها در سال 2023 افزایش پیدا کند
تبلیغات

شرکت آمریکایی هاگرتی که بزرگ‌ترین ارائه‌دهندهٔ بیمه برای وسایل نقلیهٔ کلاسیک است، لیستی از 10 خودرو و یک موتورسیکلت را منتشر کرده است که انتظار می‌رود ارزش آن‌ها در سال 2023 افزایش پیدا کند. این لیست تنوع بالایی دارد و از یک سوزوکی ارزان‌قیمت با نامی جالب گرفته تا یک لامبورگینی نزدیک به 350 هزار دلاری را شامل می‌شود. کسانی که به دنبال سرمایه‌گذاری هستند، می‌توانند یکی از این خودروها را پیش از آنکه گران شود خریداری کنند. لازم به ذکراست، قیمتی که در اینجا برای خودروها ذکر شده متعلق به نمونه‌هایی است که در شرایط عالی قرار دارند.

کپی لینک

هامر H1 مدل‌های 1992 تا 2006

قیمت بین 105,000 تا 127,300 دلار

هرچند این هیولای کلاسیک به‌صورت قانونی مجوز تردد در جاده‌ها را دارد اما در دنیایی که به کراس‌اوورهای محرک جلوی چینی شاسی‌بلند گفته می‌شود، استفاده از این عنوان برای H1 می‌تواند یک توهین به آن باشد. به گفتهٔ هاگرتی، احیای هامر توسط جنرال موتورز باعث افزایش علاقه به H1 خصوصاً بین متولدین دههٔ 60 تا 80 میلادی شده است. این در حالی است که هامر H1 مدت‌ها بود افزایش قیمت چندانی را تجربه نکرده بود.

کپی لینک

AMC AMX مدل‌های 1968 تا 1970

قیمت بین 30,500 تا 40,600 دلار

این روزها شاید هیچ‌کس شرکت آمریکن موتورز یا AMC را به یاد نیاورد اما این شرکت در دههٔ 60 و 70 به‌عنوان قطب چهارم خودروسازی آمریکا با سه غول این صنعت یعنی جنرال موتورز، فورد و کرایسلر رقابت می‌کرد. در اشتیاقی که اواخر دههٔ 90 و اوایل دههٔ 2000 برای خرید خودروهای کلاسیک به راه افتاد، کسی به محصولات AMC توجه نداشت اما انتظار می‌رود طی سال‌های آینده مدل‌های جذاب این شرکت مثل AMX موردتوجه قرار گیرند.

کپی لینک

آئودی R8 دستی مدل‌های 2008 تا 2015

قیمت بین 154,000 تا 186,700 دلار

آئودی R8 سوپرکار روزمره در دوران پس از آکورا NSX محسوب می‌شد. این ماشین که ارتباط نزدیکی با لامبورگینی داشت، زمانی که در سال 2008 معرفی شد توجهات بسیاری را برانگیخت اما نسل دوم آن به‌زودی بدون معرفی جانشین از روی خط تولید کنار خواهد رفت. R8 هنوز هم یکی از مناسب‌ترین سوپراسپرت‌های جهان برای استفاده‌های روزمره محسوب می‌شود و ارزش نمونه‌های اولیهٔ گیربکس دستی آن رو به افزایش است.

کپی لینک

شورلت کوروت C5 Z06 مدل‌های 2001 تا 2004

قیمت بین 31,400 تا 39,300 دلار

هرچند طرفداران جنرال موتورز معتقدند که کوروت Z06 صرفاً محصول دانش مهندسی گرفته‌شده از تیم موفق کوروت ریسینگ بود اما این ادعا که Z06 در اصل پاسخ مستقیمی به موفقیت دوج وایپر V10 بوده به واقعیت نزدیک‌تر است. کوروت Z06 حدود دو دهه است که خودروی محبوب علاقه‌مندان به پیست و مسابقه بوده اما نمونه‌های تمیز نسل C5 آن در حال تبدیل شدن به خودروهای کلکسیونی هستند.

کپی لینک

هارلی دیویدسون ناکل‌هد مدل‌های 1936 تا 1947

قیمت بین 90,300 تا 115,000 دلار

این موتورسیکلت نه‌فقط تنها وسیلهٔ نقلیهٔ دوچرخ در این لیست محسوب می‌شود بلکه تعریف «کلاسیک» را هم به شکلی اساسی تغییر می‌دهد. تولید ناکل‌هد قبل از جنگ جهانی دوم آغاز شد و کل در طول دوران جنگ همچنان به تولید می‌رسید. با خرید این موتورسیکلت می‌توان به دوران پیش از جنگ جهانی دوم بازگشت و به همین دلیل هاگرتی معتقد است که ناکل‌هد به‌مرور ارزشمندتر خواهد شد.

کپی لینک

لامبورگینی مورسیه‌لاگو مدل‌های 2001 تا 2010

قیمت بین 302,700 تا 342,700 دلار

مورسیه‌لاگو اولین لامبورگینی V12 در دوران آئودی بود. کیفیت ساخت، پرفورمنس و قابلیت اطمینان لامبورگینی در دوران مالکیت آلمان‌ها همگی پیشرفت بسیار خوبی داشتند و هرچند مورسیه‌لاگو هرگز به‌اندازهٔ برخی از هم‌دوره‌ای‌هایش مثل پورشه کاررا GT خواستنی نخواهد بود اما علاقه به آن هرسال بیشتر می‌شود.

کپی لینک

مرسدس بنز SLR مک‌لارن مدل‌های 2004 تا 2010

قیمت بین 329,300 تا 380,700 دلار

هاگرتی این خودرو را یک سوپرکار فراموش‌شده می‌داند چون فاقد جذابیت و درهای گالوینگ مدل SLS AMG است و قدرت 626 اسب بخاری آن در دنیای چلنجر هلکت‌های 700 اسب بخاری 65 هزار دلاری چندان چشمگیر نیست ولی بااین‌حال، SLR هنوز هم خودروی پرفورمنس فوق‌العاده‌ای است و به اعتقاد هاگرتی در آینده خواستنی‌تر هم خواهد شد.

کپی لینک

نیسان 350Z مدل‌های 2003 تا 2008

قیمت بین 37,500 تا 44,900

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، قیمت‌هایی که در اینجا ذکر شده برای خودروهایی است که در شرایط عالی قرار دارند که این یعنی هنوز هم می‌توان نیسان‌های 350Z با قیمتی بسیار کمتر از این پیدا کرد اما نمونه‌های تمیز و کم‌کار این کوپهٔ ژاپنی همین حدود قیمت دارند. مثل کوروت و آئودی R8، هنوز هم امکان خرید یک Z صفرکیلومتر از نمایندگی‌های نیسان وجود دارد و اساس شاسی نسل کنونی این خودرو به همان 350Z بازمی‌گردد که این می‌تواند باعث پایین ماندن ارزش 350Z شود اما کسانی که خواهان یک Z اصیل تنفس طبیعی با کابین مدرن هستند بهتر است پیش از افزایش قیمت، سراغ دو نسل قبلی کوپهٔ اسپرت نیسان بروند.

کپی لینک

ساب 300 توربو مدل‌های 1985 تا 1993

قیمت بین 22,200 دلار تا 25,800 دلار

شاید فکر کنید این روزها برند سوئدی ساب فراموش شده است اما طبق اعلام هاگرتی، مدل 900 توربو در بین جوانان موردتوجه قرار گرفته است. هرچند این کوپهٔ فست‌بک در ظاهر چندان هیجان‌انگیز به نظر نمی‌رسد اما زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ 2 لیتری شانزده سوپاپ دارد که به لطف توربوشارژر و اینترکولر، 175 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و با آن کیت بدنهٔ جالب که توسط گروه پرفورمنس ویژهٔ ساب برای بازار آمریکای شمالی طراحی شده بود در زمان جوانی می‌توانست به حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

کپی لینک

سوزوکی کاپوچینو مدل‌های 1991 تا 1998

قیمت بین 12,200 تا 16,700 دلار

کاپوچینو خودروی بسیار کوچکی است و قیمت آن نیز حداقل در حال حاضر با اندازه‌اش مطابقت دارد. این کوپهٔ ژاپنی ممکن است در ظاهر شبیه به ماشین‌های کوبنده شهربازی به نظر برسد اما 63 اسب بخار قدرت دارد که هرچند رقم زیادی نیست اما برای اندازهٔ کوچک و وزن سبک آن کافی خواهد بود.

کپی لینک

تویوتا پیکاپ 4x4 مدل‌های 1984 تا 1988

قیمت بین 20,700 تا 26,700 دلار

هاگرتی این پیکاپ تویوتا را گزینهٔ خوبی برای کسانی می‌داند که توان پرداخت مبالغ بالایی برای خرید فورد برانکو یا تویوتا لندکروزر را ندارند اما همچنان یک خودروی 4x4 توانمند می‌خواهند. هرچند هم‌اکنون افراد مسن‌تر 43 درصد از نمونه‌های بیمه‌شدهٔ این ماشین توسط هاگرتی را در اختیار دارند اما به گفتهٔ این شرکت بیمه، جوان‌ترها هم در حال علاقه‌مند شدن به این پیکاپ ژاپنی هستند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.