محبوب‌ترین و منفورترین برند خودروساز از دیدگاه بانوان!

چهارشنبه 17 اسفند 1401 - 07:30
مطالعه 3 دقیقه
Untitled-1
بررسی خریداران برندهای مختلف در امریکا نشان می‌دهد بیوک محبوب‌ترین خودروساز در بین بانوان است و رم کمترین طرفدار را دارد.
تبلیغات

مطالعهٔ جالبی از «گلوبال موبیلیتی» نشان داده است که کدام خودروسازان در بین بانوان در ایالات‌متحده محبوب‌تر هستند و کدام‌یک طرفدار کمتری دارند. این مطالعه محبوبیت خودروها بین بانوان را از طریق دو روش تجزیه‌وتحلیل کرده است. بخش اول این مطالعه بررسی کرده است که از کل خریداران یک برند مشخص، چند درصد مردان و چند درصد زنان هستند. بخش دوم هم خودروهایی که بیشتر از همه توسط زنان خریداری شده‌اند را مشخص کرده است.

طبق بررسی‌های گلوبال موبیلیتی، بیوک محبوب‌ترین برند در بین بانوان بوده و حدود 55 درصد از خریداران آن را زنان تشکیل می‌دهند که بسیار بالاتر از میانگین 41.2 درصدی کل خودروسازان است. پس از بیوک، میتسوبیشی با 51.4 درصد، مینی با 51.1 درصد، لکسس با 50.4 درصد و اینفینیتی با 49.6 درصد در صدر جدول قرار گرفته‌اند و پس از آن‌ها هم مزدا و کیا هردو با 49 درصد دیده می‌شوند.

محبوب‌ترین برندها در بین بانوان

رتبه

برند

درصد خریداران زن

1

بیوک

55.0 درصد

2

میتسوبیشی

51.4 درصد

3

مینی

51.1 درصد

4

لکسس

50.4 درصد

5

اینفینیتی

49.6 درصد

6

مزدا

49.0 درصد

7

کیا

49.0 درصد

میانگین

41.2 درصد

در سال 2022 اما زنان بیش از هر برندی از تویوتا خودرو خریده‌اند. این شرکت سال گذشته 606,985 دستگاه خودرو به بانوان فروخته که 43.3 درصد از کل فروش آن در آمریکا را شامل می‌شود. پس از تویوتا هم هوندا با 363,799 دستگاه، شورلت با 340,999 دستگاه، فورد با 313,477 دستگاه و هیوندای با 294,380 دستگاه قرار دارند.

پرفروش‌ترین برندها در بین بانوان

رتبه

برند

فروش

درصد خریداران زن

1

تویوتا

606,985 دستگاه

43.0 درصد

2

هوندا

363,799 دستگاه

48.0 درصد

3

شورلت

340,999 دستگاه

35.0 درصد

4

فورد

313,477 دستگاه

31.0 درصد

5

هیوندای

294,380 دستگاه

48.0 درصد

از سوی دیگر اما برخی برندها برای بانوان جذابیتی ندارند. رم کمترین محبوبیت را در بین زنان دارد و تنها 17 درصد از خریداران آن از جنس مؤنث هستند. پس از آن نیز جی‌ام‌سی با 28.7 درصد، فورد با 31.1 درصد، تسلا با 33.1 درصد و دوج با 33.9 درصد قرار دارند. گلوبال موبیلیتی تعدادی از دلایل محبوبیت بیوک در بین بانوان را شرح داده است. به‌عنوان‌مثال، جنرال موتورز یک شبکهٔ فروش مخصوص بانوان دارد که مدیران آن همگی زن هستند. همچنین مدیر اجرایی این شرکت «مری بارا» هم در بین زنان محبوب است و ایمنی را در اولویت این شرکت قرار داده یعنی چیزی که برای بانوان اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این، سبد محصولات بیوک فقط از کراس‌اوورهای کامپکت و میان سایز تشکیل شده که محبوبیت بیشتری در بین زنان دارند.

کم‌طرفدارترین برندها در بین بانوان

رتبه

برند

درصد خریداران زن

1

رم

17.0 درصد

2

جی‌ام‌سی

28.7 درصد

3

فورد

31.1 درصد

4

تسلا

33.1 درصد

5

دوج

33.9 درصد

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.