10 شاسی بلند لوکس و مشهور آلمانی که خریداری در بازار ندارند!

شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 08:30
مطالعه 8 دقیقه
bmw-x5-mercedes-gle-mdm
خودروسازان آلمانی تولید کننده برخی از بهترین شاسی بلند های لوکس و مطرح دنیا هستند و شکی در این موضوع وجود ندارد اما گاهی به دلیل نگرانی‌ها و...

خودروسازان آلمانی تولید کننده برخی از بهترین شاسی بلند های لوکس و مطرح دنیا هستند و شکی در این موضوع وجود ندارد اما گاهی به دلیل نگرانی‌ها و مشکلاتی که وجود دارد خریداران روی خوشی به چنین محصولاتی نشان نمی‌دهند و در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

خودروهای لوکس آلمانی از کیفیت ساخت بالا، تکنولوژی مدرن و تجهیزات رفاهی و لوکس قابل‌توجهی سود می‌برند و اغلب به پیشرانه‌های پرقدرت مجهز هستند؛ اما برخی مدل‌ها به خاطر هزینه‌های نگهداری و تعمیرات سنگین شناخته شده‌اند و معمولاً افرادی سراغ این دسته از خودروها می‌روند که از نظر بودجه مشکلی نداشته باشند. چنین امری به ویژه در بازار خودروهای دست‌دوم صدق می‌کند. شاسی بلند های لوکس آلمانی همچنین به خاطر قوای محرکه قوی که می‌توانند پرفورمنس و راحتی بالایی را ارائه کنند شناخته شده‌اند.

دست کشیدن از چنین محصولاتی به سختی ممکن است مخصوصاً وقتی پای مدل‌هایی همچون مرسدس بنز G کلاس، آئودی Q7 و یا بی ام و X5 در میان باشد. اکثر قدبلندهای لوکس آلمانی سرعت بالایی داشته و رقیب چندانی برای پرفورمنس و هندلینگ آن‌ها وجود ندارد؛ اما همه شاسی بلند های لوکس آلمانی عین هم نیستند. اگرچه ما بخش اعظم این خودروها را دوست داریم اما برخی مدل‌ها نیز به خاطر دلایل گوناگون خریداری نمی‌شوند که یکی از اصلی‌ترین دلایل آن نگرانی‌های مربوط به قابلیت اطمینان است. در ادامه 10 شاسی بلند لوکس و مشهور آلمانی که خریداری در بازار ندارند را خدمت شما عزیزان معرفی کرده‌ایم.

کپی لینک

بی ام و X5 مدل 2008

بی‌شک بی ام و X5 جزو شاسی بلندهای جذابی است که تجربه واقعی مالکیت یک بی ام و با هندلینگ خوب به نسبت کلاس خودرویی را ارائه می‌کند. X5 تاریخچه‌ای درخشان داشته هرچند برخی مدل‌های آن به خاطر مشکلات قابلیت اطمینان شناخته شده‌اند. برجسته‌ترین مدل‌های دارای مشکل X5 مدل 2008 است که افراد زیادی از آن دوری می‌کنند. دلیل آن‌هم مشکلات مربوط به خرابی پمپ خنک‌کننده، مشکلات پیشرانه، نفوذ آب به بخش‌های داخلی پیشرانه و هزینه‌های تعمیر و نگهداری بالاست.

کپی لینک

مرسدس بنز GL کلاس مدل 2015

باید گفت مرسدس بنز GL کلاس سه بار توسط NHTSA فراخوان شده است. همچنین این خودرو از جی دی پاور به خاطر مشکلات کیفیتی و قابلیت اطمینان امتیاز متوسط 78 از 100 را دریافت کرده و به همین خاطر در لیست ما حضور دارد. ما از شاسی‌بلندی با این جایگاه و قیمت انتظار قابلیت اطمینان بهتری را داریم اما مدل 2015 مرسدس بنز GL کلاس محبوبیتی بین خریداران ندارد. از جمله مشکلات این خودرو می‌توان به گیر کردن دنده گیربکس اشاره کرد که هزینه تعمیر بالایی دارد. اگرچه شاسی بلندهای مرسدس در بازار کارکرده‌ها ارزش بسیار خوبی دارند اما شاید GL کلاس 2015 جزو آن‌ها نباشد.

کپی لینک

آئودی Q7 مدل 2014

مدل سال 2014 آئودی Q7 پایین‌ترین میزان اطمینان را دارد. مشکلات اصلی این خودرو به ترمزها مربوط می‌شود که استهلاک بالایی دارند. تعویض لنت‌ها و روتورها هزینه زیادی را روی دست مالک خواهند گذاشت و مصرف سوخت بالای آن نیز جزو دیگر مسائل مهم خواهد بود. جی دی پاور برای این خودرو امتیاز 69 از 100 را در نظر گرفته که امتیاز پایینی محسوب می‌شود و مخصوصاً زمانی که به امتیاز رقبا نگاه کنید این موضوع برجسته‌تر خواهد شد.

کپی لینک

بی ام و X3 نسل E83

اگرچه بی ام و X3 به ویژه نسل اول E83 آن در زمان معرفی توانایی‌های زیادی داشت اما اکثر افراد آن را دوست ندارند. X3 با قیمت بالا عرضه شد و از نظر آفرود حرفی برای گفتن نداشت و به همین خاطر در جاده بهترین عملکرد را به نمایش می‌گذاشت. طرفداران بی ام و به همین خاطر علاقه‌ای به X3 نداشتند. خودروی موردبحث در نمایشگاه فرانکفورت 2003 معرفی شد و بر اساس سری 3 آن زمان شکل گرفته بود. به این ترتیب از نظر هندلینگ می‌توان X3 نسل E83 را تحسین کرد. البته خودروی موردبحث جزو کم اقبال ترین شاسی بلندهای باواریا به شمار می‌رود.

کپی لینک

بی ام و X5 مدل 2012

مدل سال 2012 این خودرو هوشمندتر از مدل 2008 به نظر می‌رسد زیرا به‌روزرسانی نسبتاً جامعی را تجربه کرده است. البته از نظر قابلیت اطمینان تفاوت زیادی وجود ندارد. بنا به گزارش‌های منتشر شده بیش از 300 شکایت از این خودرو به دست NHTSA رسیده و 12 فراخوان نیز برای آن ثبت شده است. از جمله مشکلات X5 مدل 2012 می‌توان به مشکلات برقی، لرزش به ویژه در گیربکس و... اشاره کرد که همگی هزینه‌های زیادی را به مالک تحمیل خواهند کرد.

کپی لینک

پورشه کاین نسل اول

کاین خودروی مهمی برای پورشه بود و نسل اول آن ژرمن‌ها را نجات داد و راه را برای تولید محصولات اسپرت آتی باز کرد. کاین شاسی بلندهای فوق‌العاده با توانایی‌های آفرود خوب و هندلینگ اسپرت بود اما هزینه‌های نگهداری بالایی داشت و به همین خاطر خریداران مدل‌های کارکرده به ندرت سراغ آن می‌رفتند. مدل‌های مجهز به پیشرانه 8 سیلندر 4.5 لیتری نیز از نظر مصرف سوخت اصلاً جای تعریفی ندارند. از دیگر مشکلات کاین نسل اول می‌توان به خرابی لوله رادیاتور، مشکلات استارتر و حتی از کار افتادن پیشرانه اشاره کرد.

کپی لینک

بی ام و X6 نسل اول

X6 اولین بار در سال 2007 معرفی شد و به نظر ما جلوتر از زمان خود بود. در آن زمان همه ایده تولید شاسی بلند کوپه را رد می‌کردند اما حالا چنین کلاس خودرویی طرفداران زیادی دارد و رقبای قابل‌توجهی وارد آن شده‌اند. البته به همین خاطر شما نسل اول X6 را یا دوست خواهید داشت یا از آن متنفر خواهید بود. این خودرو در آن زمان به خاطر سبک بدنه جدید خود کمی عجیب به نظر می‌رسید. جدیدترین نسل X6 نیز به خاطر جلوپنجره بزرگ خود با انتقاداتی روبرو شده و در کل مدل‌های کارکرده آن به خاطر هزینه‌های نگهداری بالا طرفداران زیادی ندارند.

کپی لینک

فولکس‌واگن توارگ V10 TDI

نسخه استاندارد فولکس‌واگن توارگ در حالت کلی به خاطر قابلیت اطمینان بالا شناخته نشده اما ما باید از ژرمن‌ها برای ریسک کردن و عرضه این خودرو با پیشرانه 10 سیلندر 5 لیتری تشکر کنیم. چنین کاری منجر به تولید یکی از اولین شاسی بلندهای اسپرت دیزلی و پرمصرف شد. نیروگاه آهنین توارگ 309 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد اما به خاطر هزینه‌های نگهداری بالا طرفداران چندانی نداشت. هرچند اگر فردی این خودرو را انتخاب کند قطعاً جزو طرفداران دوآتشه برند فولکس‌واگن است.

کپی لینک

آئودی Q7 V12 TDI

افتخار استفاده از بزرگ‌ترین و آلاینده‌ترین پیشرانه دیزلی تاریخ در خودرویی سواری به آئودی Q7 V12 TDI می‌رسد. این نیروگاه 6 لیتری توربو قدرت قابل‌توجه 500 اسب بخار را تولید کرده و گشتاور تولیدی آن نیز برای جابجایی کوه‌ها کافی به نظر می‌رسد. اگرچه چنین عملکردی برای رقابت با خودروهای کنونی کفایت می‌کند اما از نظر مصرف سوخت و آلایندگی پیشرانه دیزلی حرفی برای گفتن ندارد. شاید ما را دیوانه بنامید اما ما این شاسی بلند را دوست داریم هرچند عموم مردم نظری متفاوت داشته‌اند.

کپی لینک

بی ام و XM

طراحی ظاهری یک خودرو امری سلیقه‌ای و شخصی است اما این موضوع درباره بی ام و XM جدید صدق نمی‌کند. واقعیت این است که XM به خاطر زبان طراحی‌ای که برای هیچ‌کسی به جز پسربچه‌ای 3 ساله جذاب نیست زشت به نظر می‌رسد. البته XM فقط به طراحی ظاهری خود بسنده نکرده و با قدرت 644 اسب بخار عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. شاید در حال حاضر هیجان زیادی برای تولید این خودرو وجود داشته باشد اما فکر نمی‌کنیم افراد زیادی حتی به دنبال نسخه مشکی‌رنگ آن باشند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.