پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ کمپانی‌های مشهور دنیا (قسمت دوم)

شنبه 10 تیر 1402 - 08:30
مطالعه 11 دقیقه
40-citroen_2cv_1_0_1_0_0_0_0_0_7_1_0
در این نوشتار مفصل و چند قسمتی می‌خواهیم پرفروش‌ترین خودروی هر کمپانی معتبر خودروسازی را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. همراه ما باشید.
تبلیغات

احتمالاً شما نیز در فکر این بوده‌اید که پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ هر خودروساز چه محصولی بوده است. یافتن برخی اطلاعات در این زمینه کار راحتی بود اما برخی نیز زمان برد. همچنین برخی نتایج به دست آمده سورپرایز کننده بودند و بسیاری از خودروهای پرفروش اسیر زمانه شده و از یادها رفته‌اند. لیست خودروهایی که در ادامه مطالعه خواهید فرمود از کمترین میزان فروش تا بیشترین آن‌ها مرتب شده است.

همچنین بخوانید: پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ کمپانی‌های مشهور دنیا (قسمت اول)

لانچیا: اپسیلون (سال 1996 تاکنون)

میزان فروش: 1.7 میلیون دستگاه

لانچیا نامی است که دیگر در اکثر کشورها به فراموشی سپرده شده اما خودروی اپسیلون همچنان پرفروش‌ترین خودروی تاریخش به شمار می‌رود. متأسفانه طراحی نه چندان جالب و مهندسی سطح پایین باعث تولید یک هاچبک کوچک و عجیب شده است. دو نسل اول اپسیلون طراحی‌های مشابهی داشته‌اند و نسل فعلی نیز به زودی بازنشسته خواهد شد. البته می‌ترسیم لانچیا هم به همراه همین خودرو راهی موزه شود...

کرایسلر: نیوپورت (سال 1961 تا 1981)

میزان فروش: 1.9 میلیون دستگاه

نیوپورت شاید اولین خودرویی نباشد که با فکر کردن به کرایسلر در ذهن شما نقش ببندد اما پرفروش‌ترین خودروی این شرکت محسوب می‌شود. نیوپورت به دو صورت سدان و استیشن و به مدت 20 سال عرضه شد. از نظر طراحی باید گفت نمونه‌های تولیدی در اواسط دهه 60 میلادی زیباترین بودند درحالی‌که نسخه‌های تولیدی دهه 80 میلادی تعریف چندانی نداشتند و افت فاحش میزان فروش نیز چنین چیزی را نشان می‌داد.

اسمارت: فورتو (سال 1998 تاکنون)

میزان فروش: 2 میلیون دستگاه

همانند بسیاری از خودروهای ساختارشکن، اسمارت فورتو نیز مسیر سختی را تا رسیدن به خط تولید پیمود. شرکت سواچ در ابتدا با فولکس‌واگن قرارداد همکاری بست اما ژرمن‌ها کنار کشیدند و در ادامه ایده استفاده از پیشرانه برقی و هیبریدی رد شد. در نهایت فورتو با پیشرانه 3 سیلندر 599 سی‌سی بنزینی و توانایی پارک در فضاهای بسیار کوچک تولید شد. این خودرو که طول 2.5 متری داشت توانست به فروش بیش از 2 میلیون دستگاهی برسد.

لندروور: دیفندر (سال 1948 تا 2016)

میزان فروش: 2.06 میلیون دستگاه

لندروور دیفندر در طول 67 سال تولید تغییرات زیادی داشته اما فلسفه اصلی آن تغییری نکرده است. هدف لندروور تولید خودرویی ساده، خشن و با توانایی زیاد در عبور از مسیرهای سخت بوده است. دیفندر با پیشرانه‌ها و آپشن های گوناگونی عرضه شده اما آن‌ها یک هدف را دنبال کرده‌اند یعنی همه‌جارو بودن! تولید دیفندر در سال 2016 متوقف شد اما نسل جدید آن سال 2019 پدیدار گشت و البته بازخوردهای مثبتی نیز دریافت نمود.

ساترن: سری S (سال 1991 تا 2002)

میزان فروش: 2.21 میلیون دستگاه

ساترن سری S بخشی از خانواده جنرال موتورز بود که به خاطر پوزه عجیب خود شناخته می‌شد. پیشرانه 1.9 لیتری نسل اول سری S جزو ویژگی‌های عادی این خودرو بود اما آنچه واقعاً باعث تمایز شده بود پانل‌های پلاستیکی بدنه و شاسی فریم فضایی بود. ساترن همچنین 450 نمونه فرمان راست این خودرو را برای اداره پست آمریکا تولید کرد. این برند در سال 2010 و پس از بحران اقتصادی رخ داده برای همیشه بازنشسته شد.

لینکلن: تاون کار (سال 1981 تا 2011)

میزان فروش: 2.45 میلیون دستگاه

میزان توجه فورد به لینکلن با تصمیم به استفاده از نام تاون کار مشخص شد. لینکلن به لطف ابعاد بزرگ تاون کار و کابینی پر از تجهیزات زنده ماند. برخی مدل‌های اولیه حتی به داشبورد دیجیتال و سیستم ورود با صفحه‌کلید مجهز بودند هرچند در مدل‌های بعدی از طراحی محافظه‌کارتری استفاده شد. تاون کار همچنین در نسخه‌های لیموزین موردعلاقه توریست‌ها نیز تولید شده بود.

هولدن: کومودور (سال 1978 تا 2018)

میزان فروش: 2.5 میلیون دستگاه

هولدن خودروسازی استرالیایی است که تا همین اواخر نیز نیازهای داخلی را تأمین می‌کرد. کومودور همواره بر پایه پلتفرم‌های جنرال موتورز تولید شد اما از استایل و پیشرانه‌های خاص خود سود برد. در دل برخی مدل‌های کومودور پیشرانه‌های 8 سیلندر پرقدرت قرار گرفته است. با پایان تولید داخلی کومودور در سال 2017 پنجمین نسلش یک سال بعد معرفی شد. این خودرو از ابعاد کوچک‌تر و طراحی دیفرانسیل جلو برخوردار بود و بر اساس اوپل اینسیگنیا و در آلمان تولید شد. واکنش‌ها به این نسل کومودور خوب نبود و تولیدش در همان سال متوقف شد. خود هولدن نیز در سال 2021 با بازار وداع کرد.

دوج: کورونت (سال 1949 تا 1976)

میزان فروش: 2.5 میلیون دستگاه

دوج کورونت همیشه از استایل منحصربه‌فرد سود می‌برد و این موضوع به ویژه در نسل چهارم تولیدی بین سال‌های 1957 تا 1959 مشهود بود. خریداران می‌توانستند نسخه‌های سدان، کوپه و کانورتیبل را خریداری کنند. در طول 27 سال تولید کورونت تعداد 2.5 میلیون دستگاه از آن به فروش رسید.

ولوو: 200 (سال 1974 تا 1993)

میزان فروش: 2.86 میلیون دستگاه

اگر یک خودروساز به خاطر یک خودرو شناخته شود آن برند ولوو و خودرو نیز 200 خواهد بود. برخلاف طراحی مربعی شکل، ولوو بیش از 2.8 میلیون دستگاه از سری 200 را در طول 19 سال به فروش رساند. اگر خواهان مدلی لوکس‌تر بودید 262C کوپه با سقف وینیل و پیشرانه 6 سیلندر در دسترس بود. این مدل به فروش 5622 دستگاهی رسید.

لکسوس: RX (سال 1998 تاکنون)

میزان فروش: 2.9 میلیون دستگاه

RX طول عمر بیشتری نسبت به بسیاری از رقبای لوکس و بزرگ خود دارد. این خودرو به‌صورت هیبریدی نیز تولید می‌شود، مدلی که حدود یک‌سوم کل فروش محصولات هیبریدی لکسوس در یک سال را به خود اختصاص داده است و در آمریکا نیز محبوبیت بالایی دارد به گونه‌ای که سالانه بیش از 100 هزار دستگاه از آن راهی خانه خریداران می‌شوند.

مرکوری: گرند مارکیس (سال 1975 تا 2011)

میزان فروش: 2.96 میلیون دستگاه

گرند مارکیس به دنبال حضور پررنگ در بازار خودروهای میان سایز آمریکا بود و رقیب خودرویی همچون بیوک لسابر به شمار می‌رفت. خودروی یاد شده به‌صورت سدان و کوپه عرضه شد و پیشرانه 8 سیلندر جزو جداناپذیر هویت آن بود. متأسفانه استایل خودرو رفته‌رفته وضعیت بدی پیدا کرد و نهایتاً در سال 2011 سدانی گرد و ساده را شاهد بودیم. برند مرکوری هم با گرند مارکیس به خاطره‌ها پیوست.

جیپ: رانگلر (سال 1987 تاکنون)

میزان فروش: 3.2 میلیون دستگاه

رانگلر از نظر میزان فروش رقابت سختی با چروکی دارد. این خودرو در سال 1987 جایگزین CJ شد و به موفقیت زیادی دست یافت که دلیل آن سادگی، توانایی‌های آفرود فوق‌العاده و بدنه‌ای روباز است. نسل جدید رانگلر در سال 2018 راهی بازار شد و دوباره از نظر فروش عملکرد خوبی داشت.

پلیموث: فیوری (سال 1956 تا 1978)

میزان فروش: 3.68 میلیون دستگاه

این خودرو در ابتدا به عنوان نسخه‌ای از Belvedere تولید شد اما اواخر دهه 50 میلادی هویت خاص خودش را یافت. فروش این خودرو به لطف وجود مدل‌های سدان، استیشن، کوپه و کانورتیبل بالا بود و همین موفقیت در دهه 60 میلادی نیز ادامه یافت. در خلال آخرین نسل تولیدی یعنی نسل هفتم، پلیموث فیوری به خودرویی میان سایز تبدیل شده بود و این جزو نشانه‌های بازنشستگی‌اش بود. خود برند پلیموث نیز در سال 2001 برای همیشه بازنشسته شد.

سیتروئن: 2CV (سال 1948 تا 1990)

میزان فروش: 3.9 میلیون دستگاه

این خودرو فاقد هرگونه پیچیدگی بود و به همین خاطر از استقبال زیادی برخوردار شد. پروژه تولید 2CV در خلال جنگ جهانی دوم از دید اشغالگران آلمانی در فرانسه پنهان ماند و سپس در سال 1948 معرفی شد. سیتروئن تنها 672 دستگاه از این خودرو را در بریتانیا تولید کرد و بخش اعظم آن در فرانسه و سپس در پرتغال تولید شد.

کادیلاک: دویل (سال 1959 تا 2005)

میزان فروش: 3.9 میلیون دستگاه

دویل در ابتدا به عنوان یک تریم برای سایر محصولات کادیلاک معرفی شد اما در ادامه به خودرویی ویژه با استایل منحصربه‌فرد تبدیل گشت. اگرچه ابعاد دویل چیز دیگری می‌گفت اما همیشه هدف کادیلاک ارائه محصولی شهری بود. شایان ذکر است تمامی نسخه‌های دویل در بازار آمریکا به فروش رفتند.

هندوستان: آمباسادور (سال 1958 تا 2014)

میزان فروش: 4 میلیون دستگاه

یک طراحی از مد افتاده بریتانیایی را راهی هندوستان کنید، یعنی جایی که نیازمند حمل‌ونقل ارزان و ساده هستند؛ و این‌گونه است که هندوستان آمباسادور متولد می‌شود. این خودرو که در واقع موریس آکسفورد سری 3 بوده هنوز هم در خیابان‌های هند دیده می‌شود. قوای محرکه ساده به معنی کارکرد بالا و هزینه‌های کم است. برخی نمونه‌های آمباسادور حتی در دهه 90 میلادی و قبل از وضع قوانین آلایندگی جدید به بریتانیا نیز صادر شدند.

پونتیاک: گرند ای ام (سال 1973 تا 2006)

میزان فروش: 4 میلیون دستگاه

گرند ای ام شاید به اندازه ترنس ای ام جذاب و پرسروصدا نبود اما با فروش بالای خود پونتیاک را در بازار حفظ کرد. این خودرو در طول 33 سال عرضه به فروش 4 میلیون دستگاهی رسید. اگرچه نمونه‌های اولیه این خودرو از پیشرانه حجیم همچون 8 سیلندر 7.5 لیتری استفاده می‌کردند اما نسخه‌های پایانی به پیشران 4 سیلندر 2.2 لیتری مجهز شدند. خود پونتیاک هم قربانی بحران اقتصادی سال 2010 شد.

مزدا: 3 (سال 2003 تاکنون)

میزان فروش: 4.2 میلیون دستگاه

شاید شهرت اصلی مزدا به خاطر تولید یکی از محبوب‌ترین خودروهای اسپرت دنیا یعنی میاتا باشد اما پرفروش‌ترین محصول تاریخ این برند مزدا 3 است. مزدا 3 جایگزین 323 بوده و با استایل جذاب و شاسی برگرفته از فورد فوکوس توانست جزو بهترین‌های کلاس خود باشد. مزدا 3 همواره فروش بالایی داشته و 4 برابر بیشتر از میاتا فروخته شده است. نسل جدید این خودرو اخیراً راهی اکثر بازارهای جهانی شده است.

نیسان: قشقایی (سال 2006 تاکنون)

میزان فروش: 4.2 میلیون دستگاه

چندین محصول نیسان به فروش چند میلیون دستگاهی رسیده‌اند اما قشقایی که در آمریکا با نام روگ اسپرت شناخته می‌شود پرفروش‌ترین خودروی تاریخ ژاپنی‌هاست. این رکورد زمانی احساس‌برانگیز می‌شود که بدانیم قشقایی در سال 2006 به بازار عرضه شده اما از همان زمان تاکنون محبوبیت فراوانی کسب کرده است.

سوبارو: لگاسی (سال 1988 تاکنون)

میزان فروش: 4.8 میلیون دستگاه

سوبارو ایمپرزا به خاطر سواری برگرفته از رالی شناخته می‌شود و طرفداران زیادی هم دارد اما لگاسی پرفروش‌ترین خودروی این برند است. نسخه‌های سدان و استیشن این خودرو طرفداران زیادی داشته‌اند و هرساله حدود 300 هزار نفر جذب این مدل می‌شوند.

ادامه دارد...

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.