بهترین خودروهای سال 2024 به انتخاب کارانددرایور

جمعه 1 دی 1402 - 08:30
مطالعه 7 دقیقه
Cars-11
رقابت سالانهٔ 10Best کارانددرایور برای یافتن 10 خودرویی که با ارزش باورنکردنی در برابر قیمت و تجربهٔ رانندگی عالی، به هدف خود عمل می‌کنند برگزار...
تبلیغات

رقابت سالانهٔ 10Best کارانددرایور برای یافتن 10 خودرویی که با ارزش باورنکردنی در برابر قیمت و تجربهٔ رانندگی عالی، به هدف خود عمل می‌کنند برگزار می‌شود.

با پایان سال 2023، کارانددرایور به‌رسم هرسال بهترین خودروها را تحت عنوان 10Best معرفی کرده است. برای تهیه کردن این لیست، تمام خودروهای جدید بازار با قیمت زیر 110 هزار دلار بررسی شده‌اند. ویژگی متمایز رقابت 10Best این است که برندگان سال‌های قبل هم دوباره به میدان می‌آیند تا در برابر رقبای جدید از عنوان خود دفاع کنند. به همین دلیل، در لیست سال 2024 نه‌فقط خودروهای جدید بلکه بهترین خودروهایی که هم‌اکنون به بازار عرضه می‌شوند حضور خواهند داشت. پس از دو هفته آزمایش تمام خودروها و امتیازدهی به آن‌ها، نهایتاً 10 مدل برتر سال انتخاب شدند.

یک خودروی پرفورمنس که بتواند آدرنالین در خون شما ترشح کند هیجان‌انگیز است اما خودرویی این کار را در کنار قابلیت استفادهٔ روزمره، مصرف سوخت مناسب، ظرفیت حمل چهار بزرگ‌سال و فضای بار بزرگ انجام می‌دهد چه؟ البته هاچ‌بک‌های داغ مدت‌ها است که در بازار حضور دارند اما به‌ندرت همهٔ این کارها را باهم انجام می‌دهند. آکورا اما با احیای نام قدیمی اینتگرا تایپ S نشان داده است که چطور می‌توان یک هاچ‌بک داغ را به خودروی اسپرت عالی تبدیل کرد.

CT4-V بلک‌وینگ سه سال است که در لیست 10Best حضور دارد و از دیدن پیروزی آن خسته نمی‌شویم. این سدان اسپرت یکی از بهترین خودروهای رانندهٔ حال حاضر بازار است. این خودرویی خوش‌چهره و خوش‌صدا است که در استفاده‌های روزمره مشکلی نخواهد داشت. این اعجاز با پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 توئین توربوی 472 اسب بخاری آغاز می‌شود و هرچند گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک سفارشی آن فوق‌العاده توانمند است اما بهتر است قید این آپشن 3,175 دلاری را بزنید و CT4-V را با گیربکس دستی بخرید که درگیری رانندگی را بسیار بیشتر می‌کند.

CT5-V بلک‌وینگ هم مثل برادر کوچک‌تر خود برای سومین بار به این لیست راه پیدا کرده است. این کار برای هر خودرویی یک شاهکار به‌حساب می‌آید و CT5-V بلک‌وینگ ارزش هر ذره تحسینی که می‌شود را دارد. آخرین بار کی سدانی را دیده‌اید که بتواند در سرعت‌های بزرگراهی لاستیک‌های عقب را دود کند؟ سوپرسدان کادیلاک با پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ که 668 اسب بخار قدرت تولید می‌کند توان چنین کاری را دارد هرچند که با قیمت 97 هزار دلار، یک و نیم برابر گران‌تر از CT4-V بلک‌وینگ است.

کوروت با امسال، 25 بار به لیست 10Best راه پیدا کرده و پس از هوندا آکورد دومین خودروی پرافتخار تاریخ این رقابت محسوب می‌شود. متأسفانه به دلیل افزایش قیمت کوروت طی سال جاری، نسخهٔ Z06 خارج از سقف قیمتی 110 هزار دلاری ما قرار گرفت و نتوانست در رقابت حضور داشته باشد اما شورلت برگ برندهٔ دیگری را رو کرده است: کوروت E-Ray هیبریدی با قیمت پایهٔ 106 هزار دلار. این نسخه یک موتور الکتریکی روی محور جلو را با پیشرانهٔ V8 باشکوه استینگری ترکیب کرده و 655 اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار داده است تا با شتاب 2.5 ثانیه، به سریع‌ترین کوروت تاریخ تبدیل شود.

کپی لینک

هوندا آکورد

آکورد مدت‌ها است که نمونه‌ای برجسته از مهندسی هوشمندانه و مصداق چیزی است که یک سدان خانوادگی بزرگ باید باشد. از آغاز رقابت 10Best در سال 1983، این سی و هشتمین بار است که آکورد به لیست بهترین‌های سال راه پیدا کرده تا پرافتخارترین خودروی این رقابت‌ها لقب گیرد. دلیل موفقیت آکورد ساده است اما انجام آن برای دیگر خودروسازان سخت است: بهبود مستمر یک خودرو در طول چندین دهه. ارتقاءهای مختلف در هر نسل منجر به بزرگ‌تر، جادارتر، چابک‌تر، قوی‌تر، سریع‌تر، کم‌مصرف‌تر، لوکس‌تر، مجهزتر و لذت‌بخش‌تر شدن آکورد شده است.

کپی لینک

هوندا سیویک

دوست نداشتن سیویک سخت است. خانوادهٔ این خودرو بخش‌های زیادی از بازار را پوشش می‌دهد که همهٔ آن‌ها در چارچوب مأموریت خود فوق‌العاده هستند. آیا به دنبال یک سدان خانوادگی کم‌مصرف و ارزان هستند؟ سیویک پایه LX با پیشرانهٔ 2 لیتری گزینهٔ مناسبی خواهد بود. می‌خواهید کمی هیجان بیشتر بدون پرداخت مبلغ زیادی داشته باشید؟ تیپ‌های EX و تورینگ با پیشرانهٔ 1.5 لیتری توربو را انتخاب کنید. یک هاچ‌بک پنج‌در را ترجیح می‌دهید؟ سیویک برای این نیاز هم پاسخی دارد. به دنبال یک سدان پرفورمنس با قیمت مقرون‌به‌صرفه هستید؟ سیویک Si با 200 اسب بخار قدرت اینجا است.

کپی لینک

لوسید ایر

لوسید ایر این بار با نسخهٔ پایهٔ پیور به میدان آمده که هنوز هم چشمگیر است و حتی در پایین‌ترین نسخه هم شعاع حرکتی بهتری نسبت به گران‌ترین و دوربردترین خودروهای الکتریکی تسلا، هیوندای، مرسدس بنز یا هر شرکت دیگری ارائه می‌کند. همچنین برد ایر پیور هنوز هم از مسافتی که برخی خودروهای بنزینی با هر بار سوخت‌گیری می‌توانند طی کنند بیشتر است. به این دلیل و دلایل متعدد دیگر، ایر پیور جایزهٔ 10Best را کسب کرده است. این نسخه با قیمت پایهٔ 79 هزار دلار، تنها چیزهایی را از دست داده که زندگی بدون آن‌ها دشوار نخواهد بود. ایر پیور فاقد سقف شیشه‌ای، در صندوق برقی، تهویهٔ صندلی‌های جلو و گرم‌کن شیشهٔ جلو است.

پورشه 718

هیچ‌چیزی نمی‌تواند جلوی حضور پورشه کیمن و باکستر در لیست 10Best برای نوزدهمین بار متوالی را بگیرد. این خودرو از زمان ورود به بازار در سال 1998 تنها دو بار نتوانسته به این لیست راه پیدا کند. البته نمی‌توان انکار کرد که نسل کنونی 718 سن بالای خود را نشان می‌دهد. باکستر و کیمن کنونی در سال 2017 به بازار آمدند و طراحی داخلی آن‌ها به 911 نسل 991 نزدیک‌تر است تا 992. این موضوعات اما اهمیت چندانی ندارند زیرا کیمن و باکستر هنوز هم بهترین خودروهای اسپرت بازار هستند.

کپی لینک

سوبارو BRZ / تویوتا GR86

ازآنجایی‌که شاسی‌بلندسازی در بازار خودرو بی‌وقفه ادامه دارد و خودروهای الکتریکی مگا اسب بخاری به جذابیت جدید بخش پرفورمنس تبدیل شده‌اند، سوبارو BRZ و تویوتا GR86 بیشتر و بیشتر شبیه تافتهٔ جدا بافته به نظر می‌رسند. کوچک، سبک، تنفس طبیعی و با گیربکس دستی، این دو کوپهٔ آنالوگ لذت‌بخش در برابر بسیاری از رویه‌های کنونی خودروسازی ایستادگی می‌کنند. BRZ و GR86 در طول آزمایش 10Best در قسمت‌های چالش‌برانگیز مسیر به همان اندازهٔ رقبای قوی‌تر و گران‌تر سریع بودند. این ماشین‌ها با هندلینگ چابک، رفتار قابل پیش‌بینی و بازخورد فراوان، راننده را تشویق می‌کنند که بیشتر فشار بیاورد.

20 سال پیش در سال 2004 تویوتا پریوس برای اولین بار وارد لیست 10Best شد و پس از دو دهه تویوتا دوباره همان ترکیب خاص اولیه را به دست آورده و به آن چیزی برای جلب‌توجه علاقه‌مندان به رانندگی هم اضافه کرده است: قدرت. در سال 2004 خبری از پریوس 220 اسب بخاری نبود اما حالا پریوس پرایم چنین قدرتی را ارائه می‌کند و ظرف 6.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شاید فکر کنید خودرویی که این‌قدر سریع است و در ظاهر شبیه کانسپت به نظر می‌رسد قیمت گرانی دارد اما این‌طور نیست زیرا قیمت پایهٔ پریوس از زیر 30 هزار دلار آغاز می‌شود و در پریوس پرایم فول آپشن تنها کمی از 40 هزار دلار فراتر می‌رود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.