معرفی نمادین‌ترین محصولات روزمره خودروسازان مشهور دنیا (قسمت پایانی)

شنبه 14 بهمن 1402 - 14:30
مطالعه 10 دقیقه
40-porsche-boxster_ac_1_2
در این مقاله نمادین‌ترین و مشهورترین محصولات روزمره خودروسازان معتبر دنیا را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

وقتی که بخواهید از واژه “نمادین” درباره خودروها استفاده کنید کار سختی خواهید داشت. وقتی هم واژه “روزمره” را به آن اضافه کنید کار شما سخت‌تر خواهد شد اما درهرصورت ما لیستی از این خودروها را آماده کرده‌ایم. در ادامه خودروهایی را خواهید دید که نمادهای روزمره هستند، خودروهایی که شاید بهترین محصول یک برند نباشند اما بنا به دلایلی در بین عموم مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند.

همچنین بخوانید: معرفی نمادین‌ترین محصولات روزمره خودروسازان معتبر دنیا (قسمت اول)

کپی لینک

نمادین‌ترین محصولات روزمره خودروسازان معتبر دنیا

کپی لینک

لوتوس سِوِن

اولین نسخه سون از پیشرانه 1.2 لیتری فورد استفاده می‌کرد، پیشرانه‌ای که قدرت چندانی نداشت اما سون خودروی بسیار سبک‌وزنی بود و به خاطر هندلینگ خود در بین افرادی که خواهان محصولی برای جاده و پیست بودند بسیار محبوب شد. پس از تغییرات زیاد که شامل افزایش قدرت پیشرانه بود، لوتوس تولید سون را پس از چهار نسل متوقف کرد. کاترهام در سال 1973 حق تولید این خودرو را خریداری کرد و امروز نیز نسخه‌های شبیه آن را می‌سازد. پس از حدود 60 سال، سون همچنان نماد یک خودروی پرفورمنس به شمار می‌رود و تجربه رانندگی لذت بخشی را با هزینه‌ای کم ارائه می‌کند.

کپی لینک

مزدا MX-5

تا اواسط دهه 80 میلادی رودسترهای کوچک ظهور چندانی نداشتند اما مزدا به خوبی حدس زد که MX-5 میاتا می‌تواند فروش بسیار خوبی را تجربه کند و نسل اول این خودرو را در سال 1989 راهی بازار کرد. چهار نسل گذشته و این خودرو جزو بهترین‌های کلاس خود هستند. مردم از همان ابتدا میاتا را دوست داشتند و تولید آن در سال 2016 به 1 میلیون دستگاه رسید، رقمی که هیچ برند دیگری نمی‌تواند به آن برسد.

کپی لینک

مرسدس بنز 190

190 که با کد W201 شناخته می‌شود اولین محصول کامپکت و مدرن مرسدس بنز بود و به همین خاطر مشتریان رده میانی را به خود جذب کرد. اگرچه 190 فقط به‌صورت سدان عرضه شد اما پیشرانه‌های مختلف بنزینی و دیزلی با حجم 1.7 تا 2.5 لیتر برای آن قابل سفارش بودند. این خودرو به خاطر فضای کابین جادار و قابلیت اطمینان بالا به عنوان تاکسی هم بکار گرفته شد. گل سرسبد این خانواده مدل اوولوشن II با 232 اسب بخار قدرت بود که در اوایل دهه 90 میلادی قدرت قابل‌توجهی به حساب می‌آمد.

کپی لینک

میتسوبیشی لنسر

لنسر یک خودروی سرراست دیگر بود که از طریق موفقیت در موتور اسپرت به محبوبیت زیادی بین عموم دست یافت. اندرو کووان با اولین نسل این خودرو توانست عنوان قهرمانی رالی کراس استرالیا در سال‌های 1973 تا 1976 را به دست آورد. تامی ماکینن هم با لنسر موفقیت‌های زیادی را در رالی جهان کسب کرد. نسخه‌های جاده‌ای لنسر از سیستم چهار چرخ محرک و پیشرانه توربو سود می‌بردند و جزو جذاب‌ترین سدان های پرفورمنس زمان خود بودند هرچند قیمت بالایی نیز داشتند.

کپی لینک

نیسان میکرا

میکرا یکی از موفق‌ترین محصولات نیسان در بیش از 4 دهه تولید بوده است. اولین نسل این خودرو موفقیت خاصی به دست آورد زیرا سواری راحتی داشت و افراد تازه‌کار و حتی باتجربه که به دنبال یک وسیله نقلیه ساده بودند میکرا را انتخاب می‌کردند. البته خریدارانی که بیشتر به دنبال رانندگی هیجان‌انگیز بودند به طرف میکرا نمی‌رفتند.

کپی لینک

اوپل کادت

اوپل قبلاً چندین نسل از کادت را تا قبل از سال 1973 تولید کرده بود اما این نسخه از کادت به موفقیت قابل‌توجهی دست یافت. کادت موردبحث نسخه‌ای آلمانی از جنرال موتورز تی کار بود و به‌صورت سدان، استیشن، کوپه و هاچبک عرضه می‌شد. تمامی این مدل‌ها جایگاه ویژه‌ای در بازار داشتند اما بی‌شک موفق‌ترین مدل از نوع کوپه GTE با پیشرانه 2 لیتری بود که در مسابقات رالی بسیار رقابتی ظاهر شد هرچند نتوانست در برابر فورد اسکورت پرقدرت خودی نشان دهد.

کپی لینک

پژو 205

پژو به خاطر تولید خودروهای قابل‌اعتنا اما نه چندان جالب شناخته می‌شود. عرضه مدل 205 در سال 1993 همه‌چیز را تغییر داد چراکه به عنوان یکی از بهترین هاچبک های اروپایی شناخته شد. مدل پیشرانه وسط T16 نیز در مسابقات رالی درخشید و بر شهرت این خودرو افزود. نسخه GTI پژو 205 برای مدت‌ها جزو بهترین هاچبک های اسپرت بازار بود و حتی پس از چندین دهه توقف تولید نیز درباره آن صحبت می‌شود. البته نسخه‌های عادی 205 هم مدل‌هایی جادار، زیبا و هیجان‌انگیز بوده‌اند.

کپی لینک

پونتیاک فیرو

اکثر افراد معتقدند فیرو خودروی فوق‌العاده‌ای نبود و در اواخر تولید آن خود ظرفیت‌های واقعی‌اش را نشان داد اما در آن زمان مشتریان علاقه خود به خودروی پونتیاک را از دست ‌داده بودند. آتش‌سوزی برخی مدل‌های اولیه هم باعث بدتر شدن وضعیت شده بود؛ اما فیرو یک خودروی اسپرت دو نفره و پیشرانه وسط بود که رقیب چندانی نداشت و از ظاهری جذاب و هزینه‌های خرید و نگهداری کم ‌بهره می‌برد. تولید فیرو در سال 1988 متوقف شد.

کپی لینک

پورشه باکستر

اولین نسل باکستر اولین پورشه از زمان 914 دهه 70 میلادی با طراحی پیشرانه وسط محسوب می‌شود. این خودرو همانند نسخه فعلی ارزان‌تر از 911 پیشرانه عقب است و به همین خاطر افراد بیشتری می‌توانند آن را خریداری کنند. تقاضا برای باکستر به حدی زیاد بود که پورشه در ابتدا با مشکل پاسخگویی به خریداران مواجه شد. در روزهای اولیه تولید، نسخه‌های کم کارکرد این خودرو با قیمتی بسیار بالاتر فروخته می‌شدند.

کپی لینک

رنو 4

رنو 4 در اوایل دهه 60 میلادی و زمانی که فرانسوی‌ها در آستانه ورشکستی بودند معرفی شد. 4 خودرویی ساده و کم‌توان به حساب می‌آمد اما بسیار کاربردی بود و مشتریان فرانسوی بسیار دل‌بسته آن شدند. رنو 3 که حتی ساده‌تر و کم‌توان‌تر بود با استقبال چندانی مواجه نشد اما داستان 4 فرق می‌کرد و رنو رکورد تولید جدیدی را برای این خودرو ثبت کرد. فرانسوی‌ها در عرض 4.5 سال یک میلیون دستگاه از این خودرو را تولید کردند و از طوفان‌های اقتصادی به سلامت رهایی یافتند.

کپی لینک

رولزرویس 20hp

این خودرو را می‌توان اولین محصول پایه رولزرویس دانست. برخلاف مدل 40/50 که با نام سیلور گوست نیز شناخته می‌شود، 20hp مخصوص افرادی بود که خودشان رانندگی می‌کردند. البته خریداران باید قیمت بالایی را برای آن می‌پرداختند و پس از خرید می‌توانستید از شرکتی دیگر سفارش ساخت بدنه را بدهید. همانند برخی محصولات دیگر در این لیست، 20hp در مقایسه با دیگر خودروهای رولزرویس به عنوان خودرویی روزمره و ارزان‌قیمت تلقی می‌شود.

کپی لینک

سوبارو ایمپرزا

ایمپرزا با رونمایی در سال 1992 به موفقیت زیادی دست یافت که علت آن را می‌توان پیشرانه 4 سیلندر تخت و سیستم چهار چرخ محرک دانست. سوبارو تا چندین سال نسخه هاچبک ایمپرزا را تولید نکرد اما نسخه‌های سدان و استیشن آن از همان ابتدا در دسترس بودند. مدل‌های توربوی ایمپرزا را می‌توان جزو محبوب‌ترین‌های زمان خود دانست که در رالی نیز موفقیت زیادی کسب کرد. البته نسخه تنفس طبیعی این خودرو هم جذابیت‌های سواری زیادی داشته است.

کپی لینک

سوزوکی جیمنی

سومین نسل جیمنی در سال 1998 تولید شد و تا مدت 20 سال تغییر خاصی نکرد. ابعاد بدنه کوچک، ظاهر عجیب و سادگی سواری باعث شده بودند جیمنی گزینه‌ای ایده آل برای خریداران باشد. ارتفاع زیاد خودرو نیز باعث می‌شد ورود و خروج به کابین راحت‌تر باشد. میدان دید خودرو نیز خوب بود و اگر می‌خواستید راهی آفرود شوید مشکل خاصی وجود نداشت. افراد زیادی خواهان چنین خودرویی برای ترددهای روزمره نیستند اما افرادی که آن را انتخاب کرده‌اند کاملاً رضایت دارند.

کپی لینک

تویوتا کرولا

با فروش بیش از 50 میلیون دستگاهی از سال 1966 تاکنون، تویوتا کرولا موفق‌ترین نام در دنیای خودروست. نسل‌های مختلف کرولا تقریباً ارتباطی با یکدیگر ندارند اما از میزان فروش یاد شده مشخص است که تویوتا هدف خود را به خوبی شناخته است. کرولاهای جذاب به ندرت پیدا می‌شوند هرچند دو مدل GT در دهه 80 میلادی تولید شدند و جزو استثناها هستند. اکثر نسخه‌های این خودرو جادار، خوش‌ساخت و مطمئن هستند و به همین خاطر هم خریداران زیادی دارند.

کپی لینک

فولکس‌واگن بیتل

اولین نسل بیتل که البته هرگز به‌صورت رسمی با این نام شناخته نشد گزینه حمل‌ونقل ساده و ارزان برای ژرمن‌های طبقه متوسط بود. البته این برنامه در دوران هیتلر عملیاتی نشد اما پس از جنگ جهانی دوم بود که ارتباط بیتل با نازی‌ها سریعاً به فراموشی سپرده شد و خودروی موردبحث به عنوان یک نماد راهی بازار گردید. تا دهه 70 میلادی از بیتل به عنوان خودرویی کند، پر سروصدا و ناراحت یاد می‌شد اما تولید آن تا سال 2003 ادامه یافت که دستاوردی قابل‌توجه برای خودرویی محسوب می‌شود که اولین بار در سال 1938 عرضه شده بود.

کپی لینک

ولوو سری 200

هرگز یک خودروی تکی با نام ولوو 200 وجود نداشته و نسخه‌های متنوعی همچون 245 و 262 تحت این مجموعه تولید شده‌اند. عدد دوم نشان دهنده تعداد سیلندرهای پیشرانه و عدم سوم هم تعداد درها را نشان می‌دهد. طراحی سری 200 به سختی عبارتی همچون ظریف را به ذهن می‌آورد اما مشتریان می‌دانستند که با انتخاب آن مالک خودرویی جادار و ایمن می‌شوند. سری 200 از سال 1974 تا 1993 تولید شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.