ارزانترین خودروهای با سیستم تمام‌چرخ متحرک

سه‌شنبه 13 اسفند 1392 - 05:48
مطالعه 9 دقیقه
toyota engine 2 litre
دارا بودن سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ (AWD) برای شرایط خاص، می‌تواند یکی از ویژگی‌های کلیدی یک اتومبیل باشد. با وارد شدن نیرو به هر چهار چرخ، این...
تبلیغات

دارا بودن سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ (AWD) برای شرایط خاص، می‌تواند یکی از ویژگی‌های کلیدی یک اتومبیل باشد. با وارد شدن نیرو به هر چهار چرخ، این امکان به‌وجود می‌آید که نیروی کشش بهتری در برف و یخ و شرایط سخت دیگر در دسترس راننده قرار گیرد. استفاده از تایرهای مخصوص زمستان، برای هر خودرویی در این شرایط توصیه می‌شود؛ ولی در همین حال، داشتن سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ، نیاز به یدک‌کش را در این شرایط، هم کاهش خواهد داد. با این‌حال، داشتن اتومبیل‌هایی با این امکانات، چندان هم کم‌خرج نخواهد بود. در ادامه یک لیست ده‌تایی از پایین‌ترین قیمت‌ها در خودروهای با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ را مرور می‌کنیم. البته در این لیست، بر روی خودروهای تراک و آف‌رود تمرکز نشده است.

کپی لینک

۱) سوبارو ایمپرزا 2.0i سدان گیربکس دستی مدل ۲۰۱۴

  • قیمت ۱۸۶۹۰ دلار
  • مصرف شهری: ۹/۴۱ لیتر.
  • مصرف جاده ای۶/۹۲ لیتر.
  • ۸/۷۱ لیتر در شهر و ۶/۵۳ لیتر در جاده برای CVT.

سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ، به جز در مدل اسپورت BRZ، در تمام مدل‌های جدید سوبارو به صورت استاندارد عرضه شده است و در این میان، ارزان‌ترین آن‌ها، مدل ایمپرزا است. از عوارض جانبی این قیمت کم برای سوبارو ایمپرزا سدان، می‌توان به سیستم گیربکس دستی ۶ دنده اشاره کرد. اگر از سیستم اتوماتیک تغییر سرعت پیوسته در کنار موتور ۲ لیتری و ۱۴۸ اسب‌بخاری ایمپرزا استفاده کنید، مبلغ نوشته شده بر روی برچسب این خودرو، ۱۰۰۰ دلار بالاتر خواهد رفت. مدل پنج‌در سوبارو ایمپرزا 2.0i نیز با قیمت ۱۹ هزار و ۱۹۰ دلار برای سیستم گیربکس دستی و ۲۰ هزار و ۱۹۰ دلار برای سیستم CVT، نیز می‌تواند یکی از موارد پیشنهادی باشد و با این‌حال، فضای حمل وسایل بزرگتری را نیز ارائه خواهد کرد. چهار مدل از سوبارو در این لیست حضور دارند و از این رو، دیدن نمایش مناسب این خودروهای ژاپنی در شرایط سخت رانندگی، جای تعجب نخواهد داشت.

کپی لینک

۲) جیپ پاتریوت اسپورت 4×4 با سیستم گیربکس دستی مدل ۲۰۱۴

  • قیمت ۱۹۲۹۰ دلار.
  • مصرف شهری: ۱۱/۲ لیتر.
  • مصرف جاده ای: ۸/۷۱ لیتر در جاده برای اتوماتیک.
  • ۱۱/۸ لیتر در شهر ؛ ۱۰/۲ لیتر در جاده برای CVT.

جیپ پاتریوت در ارزان‌ترین حالت، با سیستم گیربکس ۶ دنده دستی ارائه می‌شود. ولی خریداران آن می‌توانند با ‍پرداخت ۱۲۰۰ دلار اضافی، سیستم گیربکس را به ۶ دنده اتوماتیک یا CVT ارتقا دهند. البته جیپ پاتریوت به دلیل پلتفروم قدیمی خود، نمی‌تواند تجربه دلچسبی را در رانندگی با دیفرانسیل تمام‌چرخ ایجاد کند. با این‌حال، این کراس‌آور کاربردی، بیشتر برای شرایط سخت، تدارک دیده شده است و در صورت استفاده از تجهیزات مناسب، می‌تواند تا حدود ۹۰۰ کیلوگرم را به دنبال خود یدک بکشد.

کپی لینک

۳) سوبارو لگاسی 2.5i سیستم گیربکس دستی مدل ۲۰۱۴

  • قیمت ۲۱۰۹۰ دلار.
  • مصرف شهری: ۱۱/۲ لیتر.
  • مصرف جاده ای: ۸/۱۱ لیتر.
  • ۹/۸ لیتر در شهر ؛ ۷/۳۵ لیتر در جاده برای CVT.

سوباروی بعدی در این لیست، یک سدان با ابعاد کمی بزرگتر است. این خودرو، مدل پایه سوبار لگاسی است که با سیستم گیربکس دستی ارائه می‌شود. الیته اینکه بیشتر خریداران برای داشت سیستم گیربکس تغییر سرعت پیوسته حاضرند یک هزار دلار اضافی بپردازند، کاملاً‌ قابل‌درک است. ولی اگر سوبارو لگاسی چنین سیستمی را هم نداشته باشد، باز هم برای داشتن خودرویی با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ، گزینه‌ای مناسب است. مدل پایه این خودرو با موتور ۲/۵ لیتری عرضه می‌شود که دارای قدرتی برابر ۱۷۳ اسب‌بخار است. با این‌حال، اگر بتوانید ۲۹ هزار و ۶۹۰ دلار خرج کنید، یک‌ موتور ۳/۶ لیتری با قدرت خروجی ۲۵۶ اسب‌بخار در اختیار خواهید داشت. مدل ۲۰۱۵ از سوبارو لگاسی در نمایشگاه شیکاگو ۲۰۱۴ معرفی شده و در ماه‌های آینده برای فروش در بازار ارائه خواهد شد.

کپی لینک

۴) میتسوبیشی لنسر SE-AWC سدان مدل ۲۰۱۴

  • قیمت ۲۱۴۹۰ دلار.
  • مصرف شهری: ۱۰/۷ لیتر.
  • مصرف جاده ای ۸/۱۱ لیتر.

میتسوبیشی لنسر سدان مدل ۲۰۱۴، اگرچه مطابق پیشرفت خودروهای دارای سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ، عملکرد بالایی نخواهد داشت، ولی داشتن این سیستم، یکی از مزیت‌های این خودرو به شمار می‌رود. پایین‌ترین قیمت متعلق به ورژن SE-AWC از میتسوبیشی لنسر است که در آن یک سیستم دیفرانسیل دو حالته بین دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل تمام‌چرخ درنظر گرفته شده که میتواند بر روی تمام‌چرخ، «قفل» شود و همیشه چرخ‌های عقب را درگیر نگه دارد. پیشرانه این خودرو از یک موتور ۲/۴ لیتری با چهار سیلندر در یک ردیف تأمین شده و توسط سیستم گیربکس CVT تنظیم می‌شود. کسانی که به میتسوبیشی لنسر اسپورت‌بک هاچ‌بک علاقه‌ دارند، باید بدانند که سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ برای این مدل بدنه، ارائه نشده است.

کپی لینک

۵) جیپ کمپس اسپورت 4×4 با سیستم گیربکس دستی مدل ۲۰۱۴

  • قیمت ۲۱۵۹۰ دلار
  • مصرف شهری: ۱۰/۲ لیتر.
  • مصرف جاده ای: ۸/۴ لیتر.
  • ۱۱/۲ لیتر در شهر و ۸/۷۱ لیتر در جاده برای اتوماتیک.
  • ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۱۰/۲ لیتر در جاده برای CVT.

با حضور جیپ پاتریوت، جیپ کومپس با ظاهر آراسته‌اش، چندان بزرگ و زمخت به حساب نمی‌آید. برای پیشرانه، خریداران می‌توانند از بین موتور چهار سیلندر ۲ لیتری یا ۲/۴ لیتری، انتخاب کنند. هر دوی این موتورها می‌توانند با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ همراه شوند. البته مانند پاتریوت، کومپس هم در طراحی داخلی نسبت کراس‌آورهای امروزی، نقطه‌ضعف‌های زیادی دارد. ارتقای سیستم گیربکس دستی به ۶ دنده اتوماتیک یا تغییر سرعت پیوسته (عرضه به صورت انحصاری با سیستم Freedom Drive II)، هزینه‌ای برابر ۱۲۰۰ دلار در پی خواهد داشت.

کپی لینک

۶) نیسان جوک S AWD مدل ۲۰۱۴

  • قیمت ۲۱۸۰۰ دلار.
  • مصرف شهری: ۹/۴۱ لیتر.
  • مصرف جاده ای: ۷/۸۴ لیتر.

نیسان جوک، ثابت کرده که یک روزنه امیدی برای این خودروساز ژاپنی است. به عنوان مثال در امریکا، جوک کراس‌آور دارای آمار فروش بیشتری نسبت به مدل‌هایی چون 370Z اسپورت، لیف الکتریک، کوئست مینی‌ون و ایکس‌ترا شاسی‌بلند است. استفاده از سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ در نیسان جوک، مستلزم انتخاب سیستم تغییر سرعت پیوسته است. البته با این‌وجود، نیسان جوک یک خودروی سریع و چابک است؛ به علاوه، فضای حمل وسایل بسیار بزرگی دارد. پیشرانه این خودرو از موتور ۱/۶ لیتری تأمین می‌شود که می‌تواند مصرف سوختی برابر ۷/۳۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر جاده داشته باشد.

کپی لینک

۷) نیسان روگ Select S AWD مدل ۲۰۱۴

  • قیمت ۲۲۲۰۰ دلار.
  • مصرف شهری:‌ ۱۰/۷ لیتر.
  • مصرف جاده ای: ۸/۷۱ لیتر.

نیسان روگ سلکت یکی از سری‌های قدیمی کراس‌آور روگ است. این خودرو نسخه آمریکایی قشقایی محسوب می شود بنابراین قشقایی AWD نیز در همین فهرست جای می گیرد. با وجود بهینه‌سازی طراحی روگ برای سال ۲۰۱۴، کمپانی نیسان تصمیم گرفت تا این مدل قدیمی خود را به منظور رفع نیاز مشتریان با سطح اقتصادی پایین‌تر حفظ کند. در نتیجه، مشتریان با درایت نیسان، می‌توانند از سیستم دیفرانسیل چهارچرخ در روگ سلکت، بدون صرف هزینه زیاد برای خرید مدل تازه نیسان، استفاده کنند. در همین حال، باید گفت که روگ سلکت، ضعف‌های زیادی نسبت به روگ جدید، در سواری، کنترل خودرو، مصرف سوخت و تکنولوژی‌های پیشرفته دارد. با این‌وجود، باز هم از یک اتومبیل کاملاً بد فاصله دارد و فروش و محبوبیت خود را دارد. روگ ۲۰۱۳ توانست ۶۲۷۵۱ دستگاه در ایالات متحده بفروشد و بعد از آلتیما، دومین مدل پرفروش نیسان شد.

اگر بخواهیم نیسان روگ ۲۰۱۴ جدید را به سیستم دیفرانسل چهارچرخ مجهز کنیم، قیمتی برابر ۲۴ هزار و ۶۵۰ دلار خواهد داشت که از حدود قیمت این لیست ۱۰‌تایی خارج خواهد بود.

کپی لینک

۸) سوبارو فارستر 2.5i با سیستم گیربکس دستی مدل ۲۰۱۴

  • قیمت ۲۲۸۲۰ دلار.
  • مصرف شهری: ۱۰/۷ لیتر.
  • مصرف جاده ای: ۸/۱۱ لیتر.
  • ۹/۸ لیتر در شهر و ۷/۳۵ لیتر در جاده برای CVT .

سوباروی بعدی در این لیست، فارستر نام دارد؛ مدلی که برای سال ۲۰۱۴، طراحی جدیدی به خود دیده است. برای مدل پایه این خودرو، سیستم گیربکس دستی ارائه شده است و این درحالی است که بسیاری از خریداران به سمت مدلی با سیستم CVT جذب می‌شوند که قیمتش از ۲۳ هزار و ۸۲۰ دلار شروع می‌شود. با این‌حال، در همان مدل پایه، ترکیب امکانات، راحتی و مصرف سوخت مناسب، میتواند برای مشتری متقاعد‌ کننده باشد. کسانی که به دنبال عملکرد بالا هستند می‌توانند با پرداخت مبلغی اضافه‌تر، فارستر 2.0XT را تهیه کنند که پیشرانه‌‌ آن از موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با توربوشارژر است که قدرتی برابر ۲۵۰ اسب‌بخار دارد.

کپی لینک

۹) سوبارو XV کراس‌ترک پرمیوم با سیستم گیربکس دستی مدل ۲۰۱۴

  • قیمت ۲۲۸۲۰ دلار.
  • مصرف شهری: ۱۰/۲ لیتر.
  • مصرف جاده ای: ۸/۴ لیتر.
  • ۹/۸ لیتر در شهر و ۷/۳۵ لیتر در جاده برای CVT .

با این‌که سوبارو XV کراس‌ترک با ایمپرزاهاچ‌بک وجه اشتراک دارد، ولی در واقع یک خودروی کوچک کاملاً متفاوت با ایمپرزا ست که حالت کراس‌آور کوچک و کابین بزرگتر، گویایی این مطلب است. به علاوه، XV کراس‌ترک برای استفاده در شرایط سخت‌تر درنظر گرفته شده است. آماده کردن این مدل برای شرایط سخت آب و هوایی و زمین‌های ناهموار، البته بدون عوارش جانبی نبوده است. مصرف سوخت XV کراس‌ترک نسبت ایمپرزا هاچ‌بک، افزایش نشان می‌دهد. البته کسانی که تمایل دارند، می‌توانند سوبارو XV کراس‌ترک هیبرید و گران‌قیمت را تهیه کنند که دارای مصرف سوخت ۸/۱۱ لیتر در شهر و ۷/۱۳ لیتر در جاده است.

کپی لینک

۱۰) میتسوبیشی اوت‌لندر اسپورت ES AWC مدل ۲۰۱۴

  • قیمت ۲۲۸۹۵ دلار.
  • مصرف شهری: ۹/۸ لیتر.
  • مصرف جاده ای: ۸/۱۱ لیتر.

میتسوبیشی اوت‌لندر اسپرت با سیستم دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد عرضه می‌شود؛ ولی در همین حال، استفاده از سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ که در میتسوبیشی به All-Wheel Control موسوم است، باز هم حدود قیمت اوت‌لندر را از این لیست خارج نکرده است. تمام ورژن‌های اوت‌لندر اسپورت از یک موتور ۲ لیتر با چهار سیلندر در یک ردیف برای پیشرانه استفاده می‌کنند که ۱۴۸ اسب‌بخار قدرت ایجاد می‌کند. همراه با سیستم دیفرانسیل جلو، یک سیستم گیربکس ۵ دنده دستی عرضه می‌شود، ولی مدل‌های دیفرانسیل تمام‌چرخ با سیستم CVT همراه می‌شوند. البته، اوت‌لندر اسپورت، برخلاف نامش و با شرایطی که در رانندگی دارد، چندان اسپورت نیست. با این‌حال، حداقل دارای این مزیت است که همراه با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ، چند چشمه از طراحی خوب و مصرف سوخت مناسب را در اختیار خواهید داشت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.