ارزان‌ترین خودروهای اسپرت 2024، از النترا و سیویک تا موستانگ و کامارو

دوشنبه 27 فروردین 1403 - 14:30
مطالعه 8 دقیقه
Cars-1
چندین خودروساز هنوز هم خودروهای اسپرت جذابی تولید می‌کنند که لذت و هیجان رانندگی را بدون خالی کردن حساب بانکی ارائه می‌کنند.
تبلیغات

در حال حاضر، کسانی که توان خرید یک خودروی صفرکیلومتر را داشته باشند، می‌توانند سراغ گزینه‌های اسپرت هم بروند. هرچند انتخاب‌ها نسبت به قبل کمتر شده و قیمت‌ها افزایش پیدا کرده اما هنوز هم خودروسازان زیادی هستند که خودروهای اسپرت هیجان‌انگیزی را با قیمتی بسیار کمتر از میانگین قیمت 48 هزار دلاری خودروهای صفرکیلومتر بازار آمریکا عرضه می‌کنند.

همچنین بخوانید:

ارزان‌ترین سدان‌های سال 2024، از مزدا 3 و سیویک تا النترا و کیا ریو

ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس 2024، از مرسدس GLA تا لکسوس NX

کپی لینک

10-نیسان Z

قیمت: 43,450 دلار

پیشرانه

3.0 لیتری V6 توئین توربو

قدرت

400 اسب بخار

گشتاور

475 نیوتن متر

محور محرک

عقب

وزن

1581 کیلوگرم

شتاب صفر تا 96

4.9 ثانیه

داتسون 240Z خودروهای اسپرت ژاپنی را بین آمریکایی‌ها محبوب کرد و نیسان Z ادامهٔ آن تاریخ درخشان است. این خودرو هرچند از لحاظ سرعت و پویایی نمی‌تواند با سوپرای برگرفته از ب‌ام‌و برابری کند اما قدرتی که توسط پیشرانهٔ V6 توئین توربو تولید می‌شود، Z را در کلاسی بالاتر از خودروهای اسپرت سبک‌تر مثل GR86 و میاتا قرار می‌دهد. Z برخلاف سوپرا به‌صورت استاندارد با پیشرانهٔ V6 عرضه می‌شود اما متأسفانه برای داشتن دیفرانسیل لغزش محدود باید 10 هزار دلار بیشتر پرداخت کرد آن‌هم آپشنی که در خودروهای اسپرت بسیار ارزان‌تر به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.

کپی لینک

9-تویوتا GR کرولا

قیمت: 37,595 دلار

پیشرانه

1.6 لیتری I3 توربو

قدرت

300 اسب بخار

گشتاور

370 نیوتن متر

محور محرک

جلو

وزن

1475 کیلوگرم

شتاب صفر تا 96

5.4 ثانیه

دقیقاً مثل خودروهای هومولوگیشن رالی گروه A، تویوتا هم کرولا را از یک خودروی اقتصادی شایسته و درعین‌حال بی‌هیجان به یک خودروی اسپرت فوق‌العاده تبدیل کرده است. GR کرولا فقط با گیربکس دستی عرضه می‌شود و برای کسانی طراحی شده که بیشتر به دنبال ارتباط مکانیکی هستند تا تکنولوژی. این کرولا می‌تواند در جاده‌ها همپای خودروهای بسیار قوی‌تر و گران‌تری پیش برود درحالی‌که پیشرانهٔ توربوشارژ آن غوغا به پا می‌کند.

کپی لینک

8-هیوندای النترا N

قیمت: 34,500 دلار

پیشرانه

2.0 لیتری I4 توربو

قدرت

276 اسب بخار

گشتاور

392 نیوتن متر

محور محرک

جلو

وزن

1445 کیلوگرم

شتاب صفر تا 96

5.5 ثانیه

النترا N تقریباً همه‌چیز برای علاقه‌مندان به خودرو دارد. این خودرو با توربوشارژر، گیربکس دستی و درها و صندلی‌های کافی برای همراهی دوستانتان ارائه می‌شود و این کار را با قیمت زیر 35 هزار دلار انجام می‌دهد. قدرت موتور چهار سیلندر توربوشارژ النترا N قابل‌توجه است اما این هندلینگ است که خودروی اسپرت کره‌ای‌ها را از سدان‌های معمولی خیابان‌ها متمایز می‌کند. النترا N مثل بهترین خودروهای دیفرانسیل جلو بدون زحمت در پیچ‌ها می‌پیچد تا جایی که وادار کردن آن به بیش‌فرمانی آسان خواهد بود. النترا N همچنین با برخورداری از ترمزدستی مکانیکی، برای هیجان در پیست هم آماده است.

کپی لینک

7-سوبارو WRX

قیمت: 33,855 دلار

پیشرانه

2.4 لیتری H4 توربو

قدرت

271 اسب بخار

گشتاور

350 نیوتن متر

محور محرک

چهارچرخ

وزن

1495 کیلوگرم

شتاب صفر تا 96

5.7 ثانیه

سوبارو WRX روی کاغذ نسبت به نسل قبلی خود کندتر است و آن‌طور که طرفداران انتظار داشتن از آب درنیامده اما بااین‌حال، هنوز هم یک سدان اسپرت چهارچرخ محرک ارزان‌قیمت با تاریخچه‌ای درخشان است. هرچند این کامپکت اسپرت چهارچرخ محرک توربو حدود 3,500 دلار از GR کرولا ارزان‌تر است اما متأسفانه این یعنی از مواردی است که بهتر است سراغ گزینهٔ گران‌تر بروید. البته WRX سدان اسپرت بدی نیست و با وجود برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک، با این قیمت می‌تواند گزینهٔ مناسبی باشد اما در جایی که النترا N و GR باعث می‌شوند راننده از هیجان فریاد بزند، WRX یک خودروی اسپرت معمولی است.

کپی لینک

6-فورد موستانگ اکوبوست

قیمت: 32,515 دلار

پیشرانه

2.3 لیتری I4 توربو

قدرت

315 اسب بخار

گشتاور

475 نیوتن متر

محور محرک

عقب

وزن

1702 کیلوگرم

شتاب صفر تا 96

4.9 ثانیه

پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوی موستانگ را نباید دست‌کم گرفت زیرا می‌تواند این کوپهٔ 1.7 تنی را در کمتر از پنج ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برساند. مشکل از گیربکس شروع می‌شود زیرا موستانگ اکوبوست به‌صورت استاندارد با گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شود و برای داشتن گیربکس دستی نیاز به سفارش پکیج 3,475 دلاری «های پرفورمنس» خواهد بود. این پکیج علاوه بر اینکه گیربکس دستی را ارائه می‌کند، دیفرانسیل تورسن، ترمز دریفت برقی، ترمزهای پرفورمنس بالای برمبو و بسیاری از دیگر ارتقاءهای فنی و نرم‌افزاری را هم به همراه دارد. با سفارش پکیج «های پرفورمنس»، موستانگ اکوبوست به یک خودروی اسپرت با توانایی‌های جدی در بازهٔ قیمتی 36 هزار دلار تبدیل می‌شود.

کپی لینک

5-شورلت کامارو 1LT

قیمت: 32,495 دلار

پیشرانه

3.6 لیتری V6

قدرت

335 اسب بخار

گشتاور

385 نیوتن متر

محور محرک

عقب

وزن

1521 کیلوگرم

شتاب صفر تا 96

5.2 ثانیه

هرچند آخرین نمونهٔ شورلت کامارو در 14 دسامبر 2023 از خط تولید خارج شد اما نمونه‌های صفرکیلومتر آن هنوز در نمایندگی‌ها موجود است. شورلت برای مدل 2024 پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوی کامارو را حذف کرد تا پیشرانه‌های قابل‌اعتماد V6 و V8 به تنها گزینه‌های قابل انتخاب تبدیل شوند. هرچند نمونه‌های V8 کامارو تقریباً هم‌سطح موستانگ GT جدید هستند اما مدل پایهٔ V6 کامارو از موستانگ اکوبوست پایه با قیمت یکسان کندتر است. بااین‌حال، نسل ششم کامارو در طول دوران تولید نه‌سالهٔ خود از لحاظ پرفورمنس و هندلینگ همیشه یک قدم جلوتر از موستانگ بود. فضای داخلی محدود و صندوق‌عقب کوچک هم از نقاط ضعف کامارو هستند.

کپی لینک

4-سوبارو BRZ

قیمت: 31,315 دلار

پیشرانه

2.4 لیتری H4

قدرت

228 اسب بخار

گشتاور

250 نیوتن متر

محور محرک

عقب

وزن

1277 کیلوگرم

شتاب صفر تا 96

5.9 ثانیه

برای کسانی که به دنبال لذت ناب رانندگی هستند، سوبارو BRZ و برادر دوقلوی آن، تویوتا GR86 بهترین گزینه محسوب می‌شود. BRZ یک خودروی اسپرت واقعی با تعادل، وزن سبک و ظاهری زیبا در دنیایی پر از سدان‌ها و شاسی‌بلندها است. بااین‌حال، برخلاف میاتا، BRZ و GR86 فضای کافی برای چهار تایر مخصوص پیست در صندوق بار و دو صندلی کوچک در عقب دارند. BRZ هرچند بسیار سریع‌تر از نسل قبلی شده اما هنوز هم خودرویی است که بجای پیست درگ روی چابکی و لذت رانندگی تمرکز دارد.

کپی لینک

3-هوندا سیویک Si

قیمت: 30,195 دلار

پیشرانه

1.5 لیتری I4 توربو

قدرت

200 اسب بخار

گشتاور

260 نیوتن متر

محور محرک

جلو

وزن

1339 کیلوگرم

شتاب صفر تا 96

7.1 ثانیه

تمام نسخه‌های نسل یازدهم سیویک عملکرد خوبی دارند اما در سیویک Si شاسی درخشان هوندا با پیشرانه‌ای همراه است که می‌تواند پرفورمنس قابل‌توجهی را فراهم کند. این موتور 1.5 لیتری توربو شتاب صفرتاصد را بیش از دو ثانیه نسبت به سیویک‌های معمولی بهبود می‌بخشد و این را با قیمت پایهٔ ارزان و مصرف سوخت عالی تا 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر در بزرگراه ترکیب می‌کند. هرچند سیویک Si به‌اندازهٔ خودروهای بالا قدرتمند نیست اما مثل النترا N گزینه‌ای بسیار مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود که لبخند را بر لبان شما می‌نشاند خصوصاً اگر مسیر روزانه جاده‌ای پرپیچ‌وخم باشد.

کپی لینک

2-مزدا میاتا

قیمت: 30,150 دلار

پیشرانه

2.0 لیتری I4

قدرت

181 اسب بخار

گشتاور

205 نیوتن متر

محور محرک

عقب

وزن

1062 کیلوگرم

شتاب صفر تا 96

5.7 ثانیه

میاتا با وزن سبک، سقف بازشو و دینامیک دیفرانسیل عقب حداکثر لذت رانندگی را ارائه می‌کند. میاتا که سبک‌ترین خودروی اسپرت بازار آمریکا محسوب می‌شود، حتی بیشتر از BRZ و GR86 روی راننده تمرکز دارد. این رودستر ژاپنی در جاده‌ای پیچ‌درپیچ از بسیاری از خودروهای پرفورمنس گران‌تر، لذت‌بخش‌تر است. البته کمبود فضای بار و کابین نقاط ضعف میاتا هستند.

کپی لینک

1-تویوتا GR86

قیمت: 29,495 دلار

پیشرانه

2.4 لیتری H4

قدرت

228 اسب بخار

گشتاور

250 نیوتن متر

محور محرک

عقب

وزن

1275 کیلوگرم

شتاب صفر تا 96

5.8 ثانیه

GR86 نسبت به دوقلوی سوباروی خود به لیز خورد تمایل بیشتری دارد. این جدیدترین تجسم خودروهای اسپرت سبک‌وزن تویوتا است که پیشینهٔ آن‌ها به AE86 و GT86 بازمی‌گردد. مثل BRZ و میاتا، بزرگ‌ترین دارایی GR86 هم وزن سبک و تعادل است. به زبان ساده، GR86 خودروی اسپرتی برای کسانی است که رانندگی را بیشتر یک هنر می‌دانند تا یک کار روتین روزانه.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.