بهترین خودروهای کلاسیک سال 2025، از فورد برانکو تا لامبورگینی گالاردو

جمعه 30 آذر 1403 - 10:30
مطالعه 7 دقیقه
Classic-Cars-1
در سال 2025 می‌توان با بودجه‌ای از 12 هزار دلار تا بیش از ۱۸۰ هزار دلار خودروهای کلاسیک جذابی در بازار پیدا کرد.
تبلیغات

یکی از گزینه‌های پرسود برای سرمایه‌گذاری، خودروهای کلاسیک هستند ولی این بدان معنا نیست که فقط خودروهای کلاسیک کمیاب و میلیون دلاری رشد ارزش دارند. هاگرتی خودروهای کلاسیکی با انواع قیمت‌ها را مشخص کرده که طی یک سال آینده افزایش ارزش را تجربه خواهند کرد. این لیست بسیار متنوعی است و خودروهایی از شش دهه مختلف و در هر نوع قابل‌تصوری از شاسی‌بلند گرفته تا رودستر و حتی یک استیشن V8 را شامل می‌شود. قیمت این خودروها نیز از ۱۲ هزار دلار تا بیش از ۱۸۰ هزار دلار است تا برای هر بودجه‌ای گزینه‌ای مناسب داشته باشد.

کپی لینک

داتسون 280ZX مدل‌های 1978 تا 1983

قیمت: 32,800 دلار

ازآنجایی‌که داتسون 280ZX سنگین‌تر و کندتر از مدل‌های قبلی Z شد و درنهایت بیشتر به یک گرند تورر تبدیل شد که حال و هوای اسپرتی کمتری داشت، بین علاقه‌مندان طرفدار چندانی نداشت و کلکسیونرها سراغ مدل‌های قدیمی‌تر Z می‌رفتند ولی رفته‌رفته، کلاسیک بازان متوجه شدند که 280ZX با قیمتی بسیار کمتر می‌تواند همان جذابیت Z اولیه را ارائه کند. به همین دلیل، قیمت این نمونه‌ها از سال ۲۰۱۹ تاکنون ۱۳۸ درصد افزایش داشته و این رشد می‌تواند همچنان ادامه پیدا کند.

کپی لینک

دلورین DMC-12 مدل‌های 1981 تا 1983

قیمت: 75,100 دلار

دلورین با وجود ناکامی در زمان تولید و داستانی که شبیه فیلم‌نامه‌های هالیوودی به نظر می‌رسد، یکی از خودروهای نمادین تاریخ محسوب می‌شود و قیمت نمونه‌های باقیماندهٔ آن از سال 2019 تاکنون بیش از 73 درصد رشد داشته است. بااین‌حال، همچنان می‌توان یک DMC-12 را با قیمتی کمتر از یک پورشه کیمن صفرکیلومتر خرید.

کپی لینک

جگوار E تایپ مدل‌های 1961 تا 1964

قیمت: 182,800 دلار

جگوار E تایپ هنوز هم روح انسان را تسخیر می‌کند و پیشرانهٔ شش سیلندر آن قلب را به تپش درمی‌آورد. البته ارزش این خودرو طی سه سال گذشته رشدی نداشته و به همین دلیل، در دسترس نسل جدیدی از خریداران قرار گرفته است. به گفته هاگرتی، علاقه نسل X (متولدین اوایل دهه ۸۰ میلادی یا دهه ۶۰ شمسی) به E تایپ طی سال گذشته ۸ درصد افزایش پیدا کرده و این می‌تواند قیمت خودروی کلاسیک محبوب جگوار را دوباره بالا ببرد.

کپی لینک

لامبورگینی گالاردو مدل‌های 2003 تا 2013

قیمت: 157,700 دلار

گالاردو هرچند تنها 500 اسب بخار قدرت دارد که شاید در قیاس با سوپرکارهای امروزی رقم چندان چشمگیری به نظر نرسد ولی با پیشرانهٔ V10 و گیربکس شش سرعته دستی، به علاقه‌مندان یادآوری می‌کند که تجربهٔ رانندگی با یک خودرو همیشه مهم‌تر از اعداد روی کاغذ است یعنی چیزی که در سوپراسپرت‌های امروزی فراموش شده است. قیمت گالاردو از سال 2019 تاکنون تنها 7 درصد افزایش پیدا کرده که بسیار کمتر از افزایش قیمت دیگر لامبورگینی‌ها است و بنابراین حالا زمان خوبی برای خرید یک گالاردو به نظر می‌رسد.

کپی لینک

دوج مگنوم SRT-8 مدل‌های 2005 تا 2008

قیمت: 32,600 دلار

زمانی که دوج مدل مگنوم SRT-8 را با پیشرانهٔ 425 اسب بخاری V8 همی به بازار فرستاد، یکی از جذاب‌ترین استیشن‌های تاریخ خلق شد. استیشن‌های کمتری قبل و بعدازاین ماشین توانستند قدرت و کارایی را تا این حد باهم ترکیب کنند و استیشن‌های اسپرت کمی با چنین قیمت پایینی قابل خریداری هستند. با وجود افزایش قیمت 39 درصدی مگنوم SRT-8 طی پنج سال گذشته، هنوز هم می‌توان یک نمونه از آن را با قیمتی در حدود 32 هزار دلار خرید.

کپی لینک

ولوو P1800 مدل‌های 1961 تا 1972

قیمت: 44,200 دلار

هرچند P1800 سرعت بالایی ندارد ولی این را با ظاهر چشمگیر جبران می‌کند. خطوط و منحنی‌های ایتالیایی بدنهٔ این کوپهٔ سوئدی، P1800 را بسیار گران‌تر از آنچه هست جلوه می‌دهند. نسل جدید کلکسیونرها به این خودرو علاقه‌مند شده و هزینهٔ بیشتری نسبت به مجموعه‌داران قدیمی‌تر برای آن پرداخت می‌کنند.

کپی لینک

فراری 400 / 412 مدل‌های 1976 تا 1989

قیمت: 59,900 دلار

فراری 400 / 412 با طراحی زیبای پینین‌فارینا، ترکیب 2+2 صندلی‌ها و موتور V12، هنوز هم خودروی شیک و چشم‌نوازی به نظر می‌رسد. هرچند ارزش این گرند تورر ایتالیایی از سال 2019 تاکنون بیش از 50 درصد افزایش پیدا کرده ولی هنوز هم با قیمتی در حدود 60 هزار دلار، کلاسیک مقرون‌به‌صرفه‌ای محسوب می‌شود. این ماشین ارزان‌ترین فراری عصر انزو به‌حساب می‌آید.

کپی لینک

مینی کوپر S مدل‌های 2002 تا 2006

قیمت: 12,000 دلار

مینی کوپر یکی از نقاط اوج تب طراحی‌های رترو در آغاز قرن جدید بود که هم زیبایی ظاهری و هم لذت رانندگی مینی قدیمی را به شیوه‌ای تازه ارائه می‌کرد. این هاچ‌بک بریتانیایی سواری پویایی را در پکیجی جمع‌وجور ارائه می‌کند و با قیمت تنها 12 هزار دلار برای نمونه‌های بسیار تمیز، واقعاً کلاسیک ارزان‌قیمتی به‌حساب می‌آید. ارزش این خودرو طی پنج سال گذشته نیز تنها 4 درصد رشد داشته است.

کپی لینک

هوندا پریلود مدل‌های 1997 تا 2001

قیمت: 17,400 دلار

در بین خودروهای اسپرت ژاپنی، نسل پنجم هوندا پریلود در بین علاقه‌مندان چندان شناخته‌شده نیست ولی هندلینگ چابک، کیفیت ساخت بالا و قیمت در دسترس، این کوپهٔ ژاپنی را در دید کلکسیونرهای جوان قرار داده است. میانگین سن مالکین پریلود 13 سال کمتر از علاقه‌مندان معمولی خودروهای کلاسیک است و نشان از محبوبیت این خودرو در بین جوان‌ها دارد.

کپی لینک

مرسدس بنز G500 مدل‌های 2002 تا 2008

قیمت: 53,200 دلار

این اولین G کلاسی است که در بازار آمریکا عرضه شد. این خودرو ظاهر جعبه‌ای شکل موردعلاقهٔ طرفداران شاسی‌بلندها را با تجملی که شایستهٔ نشان ستارهٔ سه‌پر مرسدس است، باهم ترکیب کرده بود. قیمت بسیار بالای G کلاس‌های جدید باعث افزایش جذابیت نسل‌های قبلی این شاسی‌بلند آلمانی شده است به‌گونه‌ای که قیمت مدل‌های 2002 تا 2008 مرسدس G500 که در حراجی‌ها فروخته شده‌اند، طی یک سال گذشته 47 درصد افزایش پیدا کرده است.

کپی لینک

فورد برانکو II مدل‌های 1984 تا 1990

قیمت: 15,600 دلار

هرچند این روزها شاسی‌بلندهای قدیمی بسیار مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند ولی برانکو II که مدلی کوچک‌تر از برانکوی اصلی بود هنوز قیمت پایینی دارد. قیمت ارزان و جذابیت دهه هشتادی این خودرو باعث افزایش جذابیت برانکو II بین جوان‌ها شده است به‌گونه‌ای که 38 درصد از خریداران این خودرو از نسل Z هستند. ازآنجایی‌که برانکو II سرگرمی و لذت ارزان‌قیمتی را چه روی جاده و چه خارج از جاده ارائه می‌کند، انتظار می‌رود در آینده با افزایش قیمت مواجه شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.