آزمایش بزرگ سیستمهای کمکراننده در چین، نبرد 36 خودرو در 15 سناریوی خطرناک
رسانه چینی دانگچدی آزمایشی گسترده برای ارزیابی سیستمهای کمکراننده پیشرفته (ADAS) انجام داد که در آن 36 خودرو در 15 سناریوی مختلف آزمایش شدند. این سناریوها شامل 6 موقعیت در بزرگراه با سرعت بالا و 9 موقعیت در محیطهای شهری بودند. در این بخش، 36 خودرو در 6 سناریوی مختلف بزرگراهی آزمایش شدند، از توقف ناگهانی در بزرگراه گرفته تا جلوگیری از برخورد با محل ساختوساز و یک گراز وحشی. نماد (Y) نشاندهنده موفقیت خودرو در تغییر مسیر یا فعالسازی ترمز اضطراری خودکار (AEB) و نماد (N) نشاندهنده برخورد خودرو است. سدان تسلا مدل 3 و شاسیبلند مدل X به ترتیب با کسب 5 از 6 امتیاز، جایگاه اول و دوم را به خود اختصاص دادند و تقریباً در تمام سناریوها موفق بودند. مدل X تنها خودرویی بود که توانست از برخورد با گراز وحشی جلوگیری کند. برخلاف بسیاری از خودروهای دیگر، خودروهای تسلا به لیدار مجهز نبودند.
جایگاه سوم به خودروی وی 07 از گریت وال رسید که مجهز به سیستم Coffee Pilot Ultra ADAS بود. خودروهایی مانند زیکر 7X، ژیپنگ P7+، اونوو L60، فایرفلای الکتریکی و مرسدس بنز C کلاس در انتهای جدول قرار گرفتند و در هیچیک از سناریوها موفق به اجتناب از برخورد نشدند. نکته جالب اینکه خودروهای یک برند که به سیستم ADAS یکسانی مجهز بودند، گاهی در سناریوهای مختلف عملکرد متفاوتی داشتند. این تفاوت میتواند ناشی از نسخههای نرمافزاری کمی متفاوت، موقعیتهای مختلف حسگرها که ورودیها را به نرمافزار ADAS ارسال میکنند، یا چیپهای ADAS با قدرت محاسباتی متفاوت باشد که بر زمان واکنش یا سایر متغیرهای آزمایش در دنیای واقعی تأثیر میگذارند.
سپس 26 خودرو در 9 سناریوی رانندگی شهری آزمایش شدند که شامل ورود به میدان، انجام دوربرگردان و مواجهه با عابران پیاده در حال عبور یا دوچرخهسواران بود. تسلا بار دیگر با مدل X در صدر قرار گرفت و 8 از 9 سناریو را با موفقیت پشت سر گذاشت. پسازآن، لوکسید R7 و آواتر 12، هر دو مجهز به سیستم ADS هواوی، در رتبههای بعدی قرار گرفتند. زیکر 7X و اونوو L60 بار دیگر در میان بازندگان بودند و این بار بائوجون شیانگجینگ نیز به آنها پیوست.
پخش از رسانه