ارزان‌ترین سدان‌های چینی بازار ایران در سال ۱۴۰۴

چهارشنبه 26 شهریور 1404 - 12:00
مطالعه 6 دقیقه
ارزان‌ترین سدان‌های چینی بازار ایران
اگر قصد خرید خودروی جدیدی دارید و به دنبال ارزان‌ترین سدان‌های صفرکیلومتر چینی بازار هستید، این مطلب پدال را تا انتها دنبال کنید.
تبلیغات

اگر با حدود یک یا ۱٫۵ میلیارد تومان به دنبال یک سدان صفرکیلومتر در بازار کشورمان باشید، اصلی‌ترین انتخاب‌ها سدان‌های داخلی مثل دنا پلاس، تارا و شاهین هستند اما اگر علاقه‌ای به این خودروهای تکراری و خسته‌کننده ندارید و به دنبال گزینه‌ای متفاوت و بروزتر هستید، می‌توانید سراغ سدان‌های چینی بروید. هم‌اکنون با بودجه‌ای تا حدود ۱٫۵ میلیارد تومان امکان انتخاب چندین گزینهٔ چینی صفرکیلومتر را خواهید داشت. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم به معرفی ارزان‌ترین سدان‌های چینی صفرکیلومتر حال حاضر بازار کشورمان بپردازیم تا راهنمایی باشد برای کسانی که در این بازهٔ قیمتی علاقه‌ای به خودروهای ایرانی ندارند.

کپی لینک

۱-جک J4

قیمت کارخانه: یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان

قیمت بازار: یک میلیارد و ۸۸ میلیون تومان

ارزان‌ترین سدان چینی صفرکیلومتری که در حال حاضر در بازار کشورمان می‌توان خرید، جک J4 مونتاژ گرمان موتور است. البته J4 خودرویی سالخورده است که پیشینهٔ آن به سال ۲۰۱۲ بازمی‌گردد. این خودرو همچنین از طراحی کسل‌کننده‌ای رنج می‌برد که حتی در برابر رقبای ایرانی هم حرفی برای گفتن ندارد و در داخل نیز سن بالای خود را نشان می‌دهد. بااین‌حال، برگ برندهٔ مهم جک J4 برخورداری از گیربکس اتوماتیک است که آن را به یکی از ارزان‌ترین سدان‌های اتوماتیک بازار تبدیل کرده است. البته گیربکس اتوماتیک این خودرو از نوع CVT است و در کنار یک پیشرانهٔ ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور نباید انتظار رانندگی هیجان‌انگیزی را از آن داشته باشید اما در عوض J4 استهلاک پایینی دارد. کرمان موتور همچنین نسخهٔ فیس‌لیفت این خودرو را هم با نام ایگل عرضه می‌کند که کمی گران‌تر است ولی ظاهر چندان بهتری نسبت به J4 ندارد.

کپی لینک

۲-فردا ۵۱۱

قیمت کارخانه: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان

قیمت بازار: یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان

یکی دیگر از سدان‌های چینی که با قیمت حدود یک میلیارد تومان می‌توان خرید، فردا ۵۱۱ مونتاژ فردا موتور است. این خودرو درواقع محصول چانگان است و آلسوین نام دارد. هرچند از زمان معرفی این خودرو هم حدود هشت سال می‌گذرد ولی ۵۱۱ در ظاهر لااقل از جک J4 شرایط بهتری دارد. این سدان مونتاژی هم مثل رقیب اصلی خود از یک پیشرانهٔ ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۱۰۶ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد اما برخلاف دیگر خودروهای این لیست که از گیربکس اقتصادی و کسل‌کنندهٔ CVT استفاده می‌کنند، ۵۱۱ به گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه مجهز است که برگ برندهٔ مهمی محسوب می‌شود. این سدان چینی مونتاژی از امکانات مناسبی هم بهره می‌برد (هرچند متأسفانه فردا موتور برخی امکانات مهم مثل کروز کنترل را حذف کرده است) و ازآنجایی‌که ساخت چانگان است، از لحاظ کیفیت هم شرایط خوبی دارد اما شرکت فردا موتور به بدقولی در تحویل و خدمات پس از فروش ضعیف شهرت دارد که باعث شده ۵۱۱ در بازار نتواند جایگاهی که شایسته است را پیدا کند.

کپی لینک

۳-لونا GRE

قیمت کارخانه: یک میلیارد و ۲۱۱ میلیون تومان

قیمت بازار: یک میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان

لونا GRE گزینه‌ای کاملاً متفاوت از دیگر خودروهای این لیست است زیرا این یک سدان برقی است که توسط ایران‌خودرو وارد می‌شود. این خودرو درواقع JMEV Yi نام دارد و از طریق سرمایه‌گذاری مشترک یکی از شرکت‌های زیرمجموعه رنو بنام موبیلایز با گروه جیانگ‌لینگ موتورز چین توسعه پیدا کرده است. همان‌طور که اشاره شد، ایران‌خودرو اقدام به واردات لونا می‌کند و برخلاف دیگر خودروهای لیست، مونتاژی نیست. لونا به یک موتور الکتریکی با ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور روی محور جلو مجهز است که یعنی ارقامی در حد موتورهای توربوشارژ رقبا می‌دهد و شتاب‌گیری نرم و نسبتاً سریعی را فراهم می‌کند (شتاب صفرتاصد ۹٫۵ ثانیه) اما از لحاظ امکانات حرف چندانی برای گفتن ندارد. هرچند لونا قیمت نسبتاً مناسبی دارد اما درحالی‌که به گفتهٔ سازنده، با هر بار شارژ می‌تواند تا ۴۰۰ کیلومتر را طی کند، در دنیای واقعی این رقم بسیار کمتر و در حدود ۲۵۰ کیلومتر است و بنابراین برای ترددهای طولانی مناسب نخواهد بود.

کپی لینک

۴-سابرینا U5 پلاس

قیمت کارخانه: یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان

قیمت بازار: -

سابرینا U5 پلاس جدیدترین سدان چینی بازار کشورمان است که به‌تازگی عرضهٔ آن توسط دیار خودرو آغاز شده است. این خودرو محصول شرکت بایک است و در چین با برند بیجینگ عرضه می‌شود. U5 پلاس از طراحی بروزی بهره می‌برد و در داخل نیز با متریال باکیفیت و نمایشگرهای پیوسته، چند سر و گردن از رقبای داخلی بالاتر است. بااین‌حال، زیر کاپوت این خودرو هم پیشرانهٔ هیجان‌انگیزی قرار ندارد زیرا U5 پلاس از یک موتور ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و به یک گیربکس CVT متصل است. البته نقطهٔ قوت این قوای محرکه، استهلاک پایین و نداشتن دردسرهای موتورهای توربو است. سابرینا با قیمت ۱٫۵ میلیارد تومانی، اختلاف زیادی با رقبایی مثل دنا پلاس توربو اتوماتیک و تارا V4 دارد و دیار خودرو هم تاکنون سابقهٔ خوبی در عرضهٔ مداوم و منظم خودروهای خود نداشته است اما اگر بتواند با U5 پلاس این رویه را تغییر دهد، احتمالاً خواهد توانست برخی از خریداران سدان‌های داخلی را به سمت خود بکشاند.

کپی لینک

۵-چری آریزو ۵

قیمت کارخانه: یک میلیارد و ۵۷۲ میلیون تومان

قیمت بازار: یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان

آریزو ۵ یکی از باسابقه‌ترین سدان‌های چینی در بازار کشورمان محسوب می‌شود که تاکنون چند بار فیس‌لیفت شده و همچنان روی خط تولید مدیران خودرو قرار دارد. جدیدترین نسخهٔ این خودرو که با نام آریزو ۵ اسپرت شناخته می‌شود، از سال ۱۴۰۲ به بازار آمد و با جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر، ظاهری بروزتر و جذاب‌تر دارد. آریزو ۵ ارزان‌ترین سدان چینی توربوشارژ بازار کشور محسوب می‌شود. این خودرو همچنان از همان پیشرانهٔ ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژی استفاده می‌کند که اولین بار در سال ۱۳۹۶ معرفی شد و ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیرو هم توسط همان گیربکس CVT با ۹ دنده مصنوعی صورت می‌گیرد. آریزو ۵ از لیست امکانات مناسبی بهره می‌برد و از آن‌هایی که سال‌ها است در بازار کشورمان حضور دارد، از لحاظ بازار دست‌دوم و قطعات یدکی شرایط بهتری نسبت به دیگر چینی‌های بازار دارد ولی یکی از مشکلات این خودرو، حساسیت موتور به بنزین بی‌کیفیت است که باعث ناک زدن می‌شود به مکمل سوخت نیاز دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.