بهترین پیکاپ‌های میان سایز سال ۲۰۲۵، از هایلوکس تا موسو

چهارشنبه 2 مهر 1404 - 12:00
مطالعه 6 دقیقه
بهترین پیکاپ‌های میان سایز سال 2025
در این فهرست، بهترین پیکاپ‌های میان سایز سال ۲۰۲۵ را معرفی می‌کنیم که ترکیبی از دوام، راحتی و فناوری را ارائه می‌دهند.
تبلیغات

پیکاپ‌ها با دوام، استحکام و تطبیق‌پذیری، در سال‌های اخیر به گزینه‌ای بسیار مطلوب تبدیل شده‌اند تا جایی که افراد عادی حالا پیکاپ‌های دو کابین را به شاسی‌بلندها ترجیح می‌دهند. قبلاً پیکاپ‌ها صرفاً خودروهای کاری بودند اما حالا لوکس‌تر شده‌اند و با راحتی، راحتی و فناوری در سطح شاسی‌بلندها، خریداران را جذب می‌کنند. این استراتژی جواب داده و تعداد پیکاپ‌های دو کابین در جاده‌های اروپا گواه آن است. پس از بررسی همه پیکاپ‌های جدید بازار، فورد رنجر انتخاب برتر ما است. قیمت معقول، کابین لوکس با فناوری‌های کاربرپسند و سواری و هندلینگ شبیه به یک شاسی‌بلند بزرگ، آن را از رقبا متمایز می‌کند اما کدام پیکاپ‌های دیگر ارزش بررسی دارند؟ در ادامه، فهرست بهترین مدل‌های سال ۲۰۲۵ را ارائه می‌کنیم.

کپی لینک

۱. فورد رنجر

• بهترین برای: رانندگی روزمره

• امتیاز: ۴.۵ از ۵.۰

فورد رنجر محبوب‌ترین پیکاپ کوچک بریتانیاست و دلیل واضحی دارد. این خودرو دقیقاً انتظارات از یک پیکاپ را برآورده می‌کند. فورد نسل جدید رنجر را به شکل معناداری بهبود داده تا مشکلات یک خودروی تجاری سبک را کاهش دهد. نسبت به نسل قبلی، رنجر در جذابیت ظاهری هم جهش بزرگی داشته و از فورد F-150 افسانه‌ای الهام گرفته است. رنجر در مدل‌های تک کابین و دو کابین با ظرفیت بار بین ۱۰۳۵ تا ۱۲۰۰ کیلوگرم عرضه می‌شود. قسمت بار با طول ۱۵۶۴ میلی‌متر، رقابتی است. کابین با جدیدترین صفحه‌نمایش لمسی عمودی فورد که استفاده از آن آسان و کاربرپسند است، مجهز به فناوری دیجیتال است و دکمه‌های فیزیکی زیر آن هنگام رانندگی کاربردی هستند. کیفیت مواد هم خوب است و طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌ها ارائه می‌شود که شامل دیزلی چهار سیلندر با ۱۶۸ یا ۲۰۲ اسب بخار، دیزلی V6 توربو با ۲۳۷ اسب بخار و یک پیشرانه پلاگین‌هیبریدی بنزینی جدید با ۲۷۷ اسب بخار و برد الکتریکی ۴۲ کیلومتر است. در رانندگی، رنجر بیشتر شبیه یک شاسی‌بلند است تا پیکاپ. محور عقب با فنرهای شمش ممکن است روی دست‌اندازها کمی آشفته باشد اما درمجموع راحت است و فرمان‌پذیری دقیقی دارد.

کپی لینک

۲. اینیوس گرنادیر کوارترمستر

• بهترین برای: آفرود

• امتیاز: ۴.۰ از ۵.۰

با قیمت حدود ۶۶ هزار پوند، گرنادیر کوارترمستر جزء گران‌تر پیکاپ‌های بازار است. این خودرو بر پایه شاسی‌بلند گرنادیر ساخته شده و اینیوس با افزودن تطبیق‌پذیری و کارایی قسمت بار، جذابیت گرنادیر را گسترده‌تر کرده است. کوارترمستر ۳۰۵ میلی‌متر بلندتر از مدل شاسی‌بلند است و قسمت باری به طول ۱۵۶۴ میلی‌متر و عرض ۱۶۱۹ میلی‌متر ارائه می‌کند. بااین‌حال، ظرفیت بکسل و بار کوارترمستر بیشتر با یک شاسی‌بلند 4x4 پنج‌نفره هم‌خوانی دارد تا پیکاپ. ظرفیت یدک کشی ۳۵۰۰ کیلوگرم است اما ظرفیت بار فقط ۸۳۵ کیلوگرم است. کوارترمستر با دو پیشرانه ۳ لیتری از ب‌ام‌و عرضه می‌شود که بنزینی یا دیزلی هستند. هر دو به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل‌اند که هر چهارچرخ را به‌صورت دائمی به حرکت درمی‌آورد. پیشرانه‌ها نرم و پاسخگو هستند. در آفرود، کوارترمستر با فاصله از زمین عالی و قابلیت عبور از آب، بسیار توانمند است. شاسی نردبانی خودرو حس سنتی‌تری در جاده می‌دهد اما برای این کلاس به‌اندازه کافی آرام و راحت است.

کپی لینک

۳. تویوتا هایلوکس

• بهترین برای: قابلیت اطمینان

• امتیاز: ۳.۵ از ۵.۰

هایلوکس عضو قدیمی خانواده تویوتا است و به خاطر تطبیق‌پذیری، دوام و قابلیت اطمینان شهرت دارد. این تنها پیکاپی است که واقعاً فروش رنجر را در اروپا به چالش کشیده است. قابلیت‌های بی‌نظیر هایلوکس غیرقابل‌انکار است. صرف‌نظر از تریم، کابین هایلوکس راحت و مجهز است. سواری و هندلینگ آن‌هم تا حدی باکیفیت است اما در راحتی سفرهای طولانی و کنترل بدنه به‌پای رنجر نمی‌رسد. صدای باد و جاده هم زیاد است. می‌توان هایلوکس را با پیشرانه دیزلی چهار سیلندر ۲.۴ لیتری با ۱۴۸ اسب بخار یا ۲.۸ لیتری با ۲۰۱ اسب بخار انتخاب کرد. ظرفیت بار هایلوکس از اکثر رقبا بهتر است و مثل رنجر در نسخه‌های تک کابین و دو کابین عرضه می‌شود. همچنین نسخه یک‌ونیم کابین هم ارائه می‌شود. ظرفیت یدک کشی هایلوکس تا ۳۵۰۰ کیلوگرم ظرفیت بار آن تا ۱۰۰۰ کیلوگرم است اما اتاق بار با ۱٬۵۵۵ میلی‌متر طول، کمی کوتاه‌تر از رنجر است.

کپی لینک

۴. فولکس‌واگن آماروک

• بهترین برای: راحتی

• امتیاز: ۳.۵ از ۵.۰

نسل اول آماروک موج پیکاپ‌های روزمره را آغاز کرد و ویژگی‌های خشن پیکاپ را با کابین و ظاهر بیرونی لوکس ترکیب کرد. این آماروک جدید با قلب فورد اما پیکاپی به‌مراتب بهتر از نسل قبلی است. آماروک با وجود محبوبیت، نتوانست بودجه لازم برای توسعه نسل دوم را از حسابداران فولکس‌واگن جلب کند و به همین دلیل بیشتر قطعات این مدل جدید از فورد رنجر قرض گرفته شده است. آماروک با سه پیشرانه دیزلی به فروش می‌رسد که شامل دو پیشرانه چهار سیلندر با ۱۶۸ و ۲۰۲ اسب بخار قدرت و یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 با ۲۲۷ اسب بخار است که به گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک فورد و سیستم چهارچرخ محرک دائمی متصل است. آماروک پیکاپی خوش‌ساخت است. فرمان‌پذیری دقیق و منظمی دارد و فولکس‌واگن با ظرافت و راحتی بالا اثر خودش را گذاشته هرچند تعلیق فنر شمش قرض‌گرفته از رنجر باعث می‌شود روی جاده‌های ناهموار کمی به مشکل بخورد و ریشه‌های پیکاپی خود را نشان دهد. با وجود سواری نه‌چندان ایده‌آل، آماروک می‌تواند تا ۱۱۳۰ کیلوگرم بار حمل کند. داخل کابین، آماروک معماری رنجر را دارد، اما با مواد ولفسبورگ پوشانده شده تا حس لوکس و پریمیوم بدهد. تجهیزات هم خوب است و در کل بیشتر شبیه یک شاسی‌بلند احساس می‌شود تا پیکاپ.

کپی لینک

۵. ایسوزو D-Max

• بهترین برای: دوام

• امتیاز: ۳.۰ از ۵.۰

ایسوزو D-Max سال‌ها است که گزینهٔ خاموش بخش پیکاپ‌ها محسوب می‌شود و برای کسانی که گزینه‌ای ارزان‌تر و کاربردی‌تر می‌خواهند، انتخابی مناسب است. D-Max تمام نقاط قوت کلیدی پیکاپ یعنی استحکام، دوام و کارایی را به‌خوبی پوشش می‌دهد و در نسخه‌های مختلفی عرضه می‌شود از مدل پایه کاری تا نسخه‌های ماجراجویی با تجهیزات استاندارد مناسب و مدل Arctic Trucks که تعلیق بلندتر، لاستیک‌های آفرود و کیت بدنه خشن شبیه فورد رنجر رپتور دارد. علاوه بر این، نسخه‌های تک کابین، یک‌ونیم کابین و دو کابین هم وجود دارند. D-Max برای رانندگی آفرود طراحی شده و در سواری و هندلینگ جاده‌ای به‌اندازه برخی رقبا راحت نیست. قدرت از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۹ لیتری تأمین می‌شود که صدایی خشن دارد و با ۱۶۲ اسب بخار چندان پرزور نیست؛ بنابراین، D-Max حتی برای یک پیکاپ، کند است و شتاب صفرتاصد با گیربکس شش سرعته اتوماتیک یا دستی، ۱۳ ثانیه طول می‌کشد. بااین‌حال، ایسوزو هنوز یکی از ارزان‌ترین پیکاپ‌های بازار است.

کپی لینک

۶. سانگ‌یانگ موسو

• بهترین برای: ارزش خرید

• امتیاز: ۳.۰ از ۵.۰

KGM موسو (که قبلاً سانگ‌یانگ موسو بود) جایگزینی منطقی و مقرون‌به‌صرفه برای گزینه‌های اصلی بازار پیکاپ‌ها است. پیشرانه موسو از نظر نرمی کارکرد با بهترین‌های کلاس رقابت می‌کند و این پیکاپ کره‌ای عملکرد و هندلینگ قابل‌قبولی ارائه می‌دهد و با ظرفیت بکسل مناسب و مصرف سوخت مناسبی دارد. زیر کاپوت یک پیشرانه دیزلی ۲.۲ لیتری با ۱۹۹ اسب بخار قرار گرفته است که نسبت به اکثر رقبا گشتاور بیشتری دارد. مدل پایه دستی ظرفیت یدک کشی ۳۲۰۰ کیلوگرم دارد که با گیربکس شش سرعته اتوماتیک به ۳۵۰۰ کیلوگرم می‌رسد. بسته به نسخه، موسو می‌تواند بین ۱۰۹۵ تا ۱۲۰۵ کیلوگرم بار حمل کند. موسو در پیچ‌ها چسبندگی و کنترل بدنهٔ مناسبی دارد و اگرچه راحتی سواری کمی متغیر است اما پیشرانه پرگشتاور و ساکت است. ظاهر این پیکاپ در حالت استاندارد با اتاق بار کوتاه کمی عجیب است اما چهار صندلی مناسب برای بزرگ‌سالان ارائه می‌دهد.

منبع: Autocar

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.