بهترین خودروهای کلاسیک سال ۲۰۲۶، لیست جذابی از گلف تا کوروت

سه‌شنبه 25 آذر 1404 - 12:00
مطالعه 6 دقیقه
بهترین خودروهای کلاسیک 2026
هاگرتی به‌رسم هرسال، لیست بهترین خودروهای کلاسیک برای خرید در سال ۲۰۲۶ را اعلام کرده است که گزینه‌هایی عالی بری سرمایه‌گذاری هستند.
تبلیغات

موسسهٔ معتبر هاگرتی که در حوزهٔ بیمه و ارزش‌گذاری خودروهای کلاسیک یک مرجع جهانی به شمار می‌رود، نهمین فهرست سالانهٔ «بازار صعودی» خود را منتشر کرده است؛ فهرستی که حکم یک نقشه گنج را برای علاقه‌مندان به دنیای خودروهای کلاسیک دارد. این لیست خودروهایی را معرفی می‌کند که نه‌تنها از نظر لذت رانندگی و هزینه‌های مالکیت، بلکه از نظر پتانسیل افزایش قیمت در ۱۲ ماه آینده، گزینه‌هایی درخشان محسوب می‌شوند. فهرست امسال تمرکز ویژه‌ای بر خودروهای دهه‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ میلادی دارد؛ دورانی که از آن به‌عنوان آخرین عصر مدرنیتهٔ آنالوگ یاد می‌شود. این خودروها ترکیبی جادویی از عملکرد واقعی، درگیری خالص راننده با ماشین و حداقل سیستم‌های الکترونیکی مزاحم را ارائه می‌دهند و اغلب به گیربکس دستی مجهز هستند. از مزدا میاتای دوست‌داشتنی با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار تا پورشه کررا GT چند میلیون دلاری، این فهرست ثابت می‌کند که سرگرمی و سرمایه‌گذاری همچنان برای هر بودجه‌ای امکان‌پذیر است.

شورلت کوروت Z06 مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳

قیمت متوسط: ۵۵,۹۰۰ دلار

کوروت C6 Z06 هنوز هم یکی از بهترین معاملات در دنیای خودرو برای خرید اسب بخار است. پیشرانهٔ ۷ لیتری تنفس طبیعی آن ۵۰۵ اسب بخار قدرت و شخصیتی طوفانی تولید می‌کند، درحالی‌که قیمت آن برای خودرویی با عملکرد در حد سوپراسپرت‌ها به طرز شگفت‌انگیزی پایین مانده است.

ب‌ام‌و M5 مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰

قیمت متوسط: ۳۶,۰۰۰ دلار

سدان افسانه‌ای ب‌ام‌و با پیشرانهٔ V10 برگرفته از فرمول یک، در حال تبدیل شدن به یک اسطورهٔ مدرن است. این موتور ۵۰۰ اسب بخاری که فقط روی این نسل نصب شده، صدایی دیوانه‌وار دارد و حالا که ب‌ام‌و از موتورهای تنفس طبیعی فاصله گرفته، ارزش آن بیش‌ازپیش درک می‌شود.

پورشه کررا GT مدل ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷

قیمت متوسط: ۱.۵۵ میلیون دلار

این یکی از خالص‌ترین مخلوقات پورشه است. پیشرانهٔ V10، گیربکس دستی و تولید محدود، کررا GT را به خودرویی دست‌نیافتنی بدل کرده است. تقاضای شدید از سوی کلکسیونرهای جوان و ثروتمند نیز این ماشین را به یک هایپرکار کلاسیک و خواستنی تبدیل کرده است.

مزدا MX-5 میاتا مدل ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵

قیمت متوسط: ۱۶,۶۰۰ دلار

نسل دوم میاتا جذابیت نسل اول را با کمی قدرت بیشتر همراه کرد. ارزان، بی‌نهایت سرگرم‌کننده و محبوب همه. جای تعجب نیست که تقاضا برای این رودستر کوچک همچنان از عرضه پیشی گرفته اما تنها نگرانی پیدا کردن یک نمونهٔ سالم و بدون زنگ‌زدگی است.

نیسان اسکای‌لاین GT-R مدل ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸

قیمت متوسط: ۸۲,۳۵۰ دلار

شهرت بازی گرن توریسمو، پیشرانهٔ توئین توربو و سال‌ها ممنوعیت ورود به بازار آمریکا، اسکای‌لاین R33 را به یک گزینهٔ به‌شدت خواستنی تبدیل کرده است. از زمانی که واردات آن قانونی شده، نمونه‌های تمیز با سرعت سرسام‌آوری گران شده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

فولکس‌واگن گلف GTI VR6 مدل ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸

قیمت متوسط: ۲۰,۰۰۰ دلار

گلف نسل سوم با آن پیشرانهٔ شش سیلندر و صدای منحصربه‌فردش، حس نوستالژی فوق‌العاده‌ای به همراه دارد. ترکیب کارایی روزمره و شخصیت یک موتور VR6 با قدرت ۱۷۲ اسب بخار، سرانجام ارزش واقعی خود را در بازار پیدا کرده است.

شورلت 454 SS مدل ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۳

قیمت متوسط: ۵۹,۸۰۰ دلار

یک وانت عضلانی واقعی، پیش از آنکه این کلاس خودرویی به پدیدهٔ امروز تبدیل شود. گشتاور عظیم یک موتور بلوک بزرگ، ظاهر خشن و جذابیت روزافزون برای کلکسیونرها، قیمت این پیکاپ را بالا برده اما هنوز از بسیاری از وانت‌های اسپرت مدرن ارزان‌تر است.

دوج رم‌چارجر مدل ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۳

قیمت متوسط: ۲۵,۳۰۰ دلار

تقاضا برای شاسی‌بلندهای کلاسیک در حال انفجار است و رم‌چارجر قدرت یک موتور هشت سیلندر را بدون قیمت‌های نجومی فورد برانکو ارائه می‌دهد. طراحی جعبه‌ای و سادگی فنی، خریدارانی را که به دنبال یک شاسی‌بلند سرسخت و کلاسیک هستند، به‌سوی خود می‌کشد.

آلفارومئو GTV مدل ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲

قیمت متوسط: ۱۰۵,۰۰۰ دلار

کلکسیونرهایی که دیگر توان خرید پورشه‌های کلاسیک را ندارند، در حال کشف مجدد زیبایی‌های آلفا GTV هستند. طراحی جاودانه، دینامیک رانندگی درگیرکننده و پیشینهٔ درخشان در مسابقات، قیمت این کوپهٔ ایتالیایی را به‌شدت بالا برده است.

دوج چارجر مدل ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۰

قیمت متوسط: ۹۱,۴۵۰ دلار

کمتر خودرویی به‌اندازهٔ دوج چارجر می‌تواند نماد اسطورهٔ خودروهای عضلانی آمریکایی باشد. جذابیت آن فراتر از نسل‌های قدیمی رفته و حالا نسل‌های جوان‌تر نیز به دنبال مدل‌های قدرتمند R/T با پیشرانه‌های V8 هستند که روند صعودی قیمتشان ادامه دارد.

لینکلن کانتیننتال مارک II مدل ۱۹۵۶ تا ۱۹۵۷

قیمت متوسط: ۸۲,۷۰۰ دلار

این خودرو زمانی گران‌ترین ماشین ساخت آمریکا بود؛ یک اثر هنری متحرک که نماد اوج لوکس‌گرایی دههٔ ۱۹۵۰ است. با وجود طراحی اشرافی، مهندسی دقیق و تاریخچهٔ غنی، مارک ۲ هنوز با قیمتی کمتر از ارزش واقعی‌اش معامله می‌شود و گزینه‌ای جذاب برای خرید است.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.