چشم اندازهفته نامه

کم‌مصرف‌ترین شاسی‌بلندهای پلاگین‌هیبریدی دنیا در سال ۲۰۲۲

این روزها که قیمت سوخت در سطح جهان افزایش پیدا کرده است، خیلی از افراد نگران هزینهٔ بنزین خودروی خود هستند. علاوه بر این، برخی خریداران هم به دنبال کاهش تولید آلایندگی هستند اما هنوز برای خرید خودروهای تمام الکتریکی آمادگی ندارند. برای این افراد، خودروهای پلاگین‌هیبریدی بهترین گزینه خواهند بود؛ بنابراین و با توجه به اینکه این روزها شاسی‌بلندها در بازار بسیار محبوب هستند و خریداران زیادی دارند، لیستی از کم‌مصرف‌ترین شاسی‌بلندهای پلاگین‌هیبریدی بازار در سال ۲۰۲۲ تهیه کرده‌ایم. مصرف سوخت این خودروها توسط آژانس حفاظت از محیط‌زیست ایالات‌متحده یا همان EPA اعلام شده است.

این آژانس مصرف سوخت خودروهای پلاگین‌هیبریدی را در هنگام استفاده از برق و بنزین اعلام می‌کند و همچنین برد تمام الکتریکی آن‌ها را هم تخمین میزند. علاوه بر این، EPA مصرف سوخت این خودروها را در زمانی که شارژ باطری‌های آن‌ها به اتمام می‌رسد و فقط از بنزین استفاده می‌کنند را هم ارزیابی و اعلام می‌کند. بر اساس محاسبات این سازمان، در برخی موارد خودروهای هیبریدی معمولی می‌توانند کم‌مصرف‌تر از نمونه‌های پلاگین‌هیبریدی باشند ولی بااین‌حال، بسته به نوع رانندگی، اگر روزانه ترددهای کوتاهی داشته باشید و هر بار که به خانه می‌رسید خودرو را به برق متصل کنید، با خودروهای پلاگین‌هیبریدی می‌توانید مصرف سوخت بسیار پایینی داشته باشید.

در لیست زیر، ما کم‌مصرف‌ترین شاسی‌بلندهای پلاگین‌هیبریدی بازار را به ترتیب مصرف سوخت ترکیبی هنگام استفاده از برق و بنزین ذکر کردیم و همین‌طور برد تمام الکتریکی و مصرف بنزین هنگام اتمام باطری‌ها را هم عنوان کرده‌ایم. همچنین در مورد خودروهایی که چند نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی دارند، ما کم‌مصرف‌ترین آن‌ها را انتخاب کرده‌ایم.

رتبه

خودرو

مصرف ترکیبی برق و بنزین

برد تمام الکتریکی

مصرف صرفاً بنزین

۱ فورد اسکیپ PHEV ۲.۲ لیتر/صد کیلومتر ۶۰ کیلومتر ۵.۹ لیتر/صد کیلومتر
۲ کیا نیرو PHEV ۲.۲ لیتر/صد کیلومتر ۴۲ کیلومتر ۵.۱ لیتر/صد کیلومتر
۳ تویوتا رافور پرایم ۲.۵ لیتر/صد کیلومتر ۶۷ کیلومتر ۶.۲ لیتر/صد کیلومتر
۴ لکسس NX450h پلاس ۲.۸ لیتر/صد کیلومتر ۶۰ کیلومتر ۶.۵ لیتر/صد کیلومتر
۵ هیوندای توسان PHEV ۲.۹ لیتر/صد کیلومتر ۵۳ کیلومتر ۶.۷ لیتر/صد کیلومتر
۶ کیا سورنتو PHEV ۳.۰ لیتر/صد کیلومتر ۵۱ کیلومتر ۶.۹ لیتر/صد کیلومتر
۷ لینکلن کرسیر گرند تورینگ ۳.۰ لیتر/صد کیلومتر ۴۵ کیلومتر ۷.۱ لیتر/صد کیلومتر
۸ هیوندای سانتافه PHEV ۳.۱ لیتر/صد کیلومتر ۵۰ کیلومتر ۷.۱ لیتر/صد کیلومتر
۹ میتسوبیشی اوت‌لندر PHEV ۳.۲ لیتر/صد کیلومتر ۳۸ کیلومتر ۹.۰ لیتر/صد کیلومتر
۱۰ مینی کانتریمن SE ۳.۲ لیتر/صد کیلومتر ۲۴ کیلومتر ۸.۱ لیتر/صد کیلومتر
۱۱ ولوو XC90 T8 ریشارژ ۳.۵ لیتر/صد کیلومتر ۵۸ کیلومتر ۸.۴ لیتر/صد کیلومتر
۱۲ ولوو XC60 T8 ریشارژ ۳.۷ لیتر/صد کیلومتر ۵۸ کیلومتر ۹.۰ لیتر/صد کیلومتر
۱۳ آئودی Q5 TFSI e ۳.۸ لیتر/صد کیلومتر ۳۷ کیلومتر ۹.۰ لیتر/صد کیلومتر
۱۴ جیپ گرند چروکی ۴xe ۴.۸ لیتر/صد کیلومتر ۴۲ کیلومتر ۱۰.۲ لیتر/صد کیلومتر
۱۵ لینکلن اویاتور گرند تورینگ ۴.۲ لیتر/صد کیلومتر ۳۴ کیلومتر ۱۰.۲ لیتر/صد کیلومتر
۱۶ بی‌ام‌و X5 xDrive45e ۴.۷ لیتر/صد کیلومتر ۵۰ کیلومتر ۱۱.۷ لیتر/صد کیلومتر
۱۷ جیپ رانگلر ۴xe ۴.۸ لیتر/صد کیلومتر ۳۵ کیلومتر ۱۱.۷ لیتر/صد کیلومتر
۱۸ پورشه کاین e-Hybrid ۵.۱ لیتر/صد کیلومتر ۳۰ کیلومتر ۱۰.۷ لیتر/صد کیلومتر
۱۹ بنتلی بنتایگا هیبریدی ۵.۱ لیتر/صد کیلومتر ۲۹ کیلومتر ۱۲.۴ لیتر/صد کیلومتر
۲۰ رنجروور اسپرت PHEV ۵.۶ لیتر/صد کیلومتر ۳۰ کیلومتر ۱۲.۴ لیتر/صد کیلومتر

 

منبع
Autoblog

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. ‏제네시스

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (291 ديدگاه)

    اون سورنتو قرمزه رو عشقه 😋

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۹
    1. داود

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (125 ديدگاه)

      اگه ۱۲ لیتر کم مصرف حساب میشه من دیگه حرفی ندارم لکسوس nx و بی ام و x1 وخیلی شاسی بلندهای بنزینی زیر ده لیتر مصرف میکنن .۱۲ لیتر برای پلاگین هیبریدی فاجعه است. نویسنده پدال چی میزنه خدا می‌دونه.

      موافقم ۶
      مخالفم ۴
    2. شهر نشین

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (940 ديدگاه)

      «رو» دیگه چه معنی میده که تو جمله ازش استفاده می کنی؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
  2. ماشین باز

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    من سه تا المانی بیشتر تو این جمع پیدا نکردم چرا

    موافقم ۸
    مخالفم ۵
    1. پویان

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (619 ديدگاه)

      سلام ماشین باز. خوبی. همیشه ژاپنی ها در مصرف کم پیشگام بودن. هم در خودرو هم در وسایل خانگی مثل کولر گازی. چینی ها هم همین راه رو دارن طی میکنن. بی وای دی در شروع کار تویوتا رو به عنوان الگوی خود معرفی کرد. الان تویوتا داره از بی وای دی کمک میگیره برای خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی اینده

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱۷
      1. Azathoth

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        صدر نشین آمریکاییه رو ول دادی به ژاپنی چسبیدی اون هیچ اصلا ماشین چینی در لیست میبینی؟!!

        موافقم ۸
        مخالفم ۷
  3. Carlover

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    سورنتو چه مصرف کمی داره این مدلش،تو لیست کره ای ها ۴ تا نماینده دارن که این پیشرفت خیلی فوق العاده ای هست با توجه به اینکه تا ۴ سال پیش جدو اقتصادی های پرمصرف بودن

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱
  4. new reventon

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    بنظرم یه موتور ۱ لیتری توربو کم مصرف
    با یه پکیج باتری ۳۰ کیلوواتی که بتونه ۱۵۰ کیلومتر الکتریکی طی کنه و پلاگین هیبرید باشه
    بهترین ترکیبه
    نه اون قیمت بالای پکیج باتری رو داره، نه نگران تموم شدن شارژی
    اکثر رفتو آمداتوام پوشش میده
    شبام میزنیش به شارژ راحت
    آلودگی هواام تقریبا نداری

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
  5. Farimanico

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    عرض ادب و احترام
    اگر این اعداد که در مصرف ترکیبی نوشتند( مثلا مورد اول) درست باشه . عملا با یک باک ۵۰ لیتری باید بشه ۲۲۷۲ کیلومتر رو پیمود. در حالیکه عملا پیمایش اینها به ۷۰۰ کیلومتر هم نمیرسه
    پس اعداد دروغی بیش نیستند
    محاسبه ش هم ساده س هر صد کیلومتر ۲/۲ لیتر . پس ۵۰ لیتر چند کیلومتر . طرفین وسطین ساده که جواب ۲۲۷۲ کیلومتره که محاله

    موافقم ۱
    مخالفم ۸
    1. امیر دهقان

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (557 ديدگاه)

      سلام و ارادت
      اون عدد اول مال زمانیه که ماشین از برق و بنزین باهم استفاده میکنه و همونطور که میبینید، برد الکتریکی اکثر این ماشین‌ها کمتر از ۶۰ کیلومتره، این یعنی شارژ باطری‌ها خیلی زود تموم میشه و بعد از اون، مصرف سوخت تقریباً همه‌شون به بالای ۶ لیتر در هر صد کیلومتر میرسه

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۰
    2. s-k-power

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (23 ديدگاه)

      سلام

      با این نظر و نقد تخصصی شما تن و بدن من لرزید واقعا.

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
  6. meysam

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2875 ديدگاه)

    راو۴ پرایم
    لکسوس
    فورد اسکیپ
    هیوندای توسان
    عالی هستن

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  7. Jdm باز

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (900 ديدگاه)

    فورد چه‌ کرده
    دمش گرم

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  8. بهراد

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (706 ديدگاه)

    برد ترکیبی با یک بار شارژ رو باید بررسی می کردند. اینجور باشه یک ماشینی از مشهد باک پر میره تبریز برمیگرده و دوباره باکشو پر می کنه.

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  9. کوروش

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (89 ديدگاه)

    سلام علیکم ؛
    خودروی میتسوبیشی اوتلندر PHEV در نسل قبلی خود ، مصرف ترکیبی ۱/۸ لیتر را ثبت کرد ، چرا این
    رقم در نسل جدید به مصرف ترکیبی ۳/۲ لیتر رسیده است ؟!
    یعنی انجین ساخت خود میتسوبیشی موتورز کارآمدتر از انجین نسل جدید ساخته نیسان موتورز بوده؟

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
    1. meysam

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2875 ديدگاه)

      اون ۱.۸ لیتر در نسل قبلی در شرایط آزمایشگاهی بود که در بررسی های مختلف توسط مجلات به این عدد نمیتونستن حتی نزدیک بشن
      کلا اون چیزی که کارخانه ها اعلام میکنن وقتی در شرایط ایده آل آزمایشگاهیه
      وقتی در شرایط عادی و سخت تست میشن نتایج تغییر میکنه

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  10. Aliakbarkhoei

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    با درود و سپاس.

    در متن ‘لکسوس’ را بصورت ‘لکسس’ نوشتید که احتمالا اشتباه تایپی است.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا