بهترین خودروهای آلمانی تاریخ، از گلف و 911 تا S کلاس و M3

جمعه 25 فروردین 1402 - 14:30
مطالعه 10 دقیقه
Untitled-18
آلمان یکی از فعال‌ترین کشورهای جهان در زمینهٔ خودروسازی محسوب می‌شود و به همین دلیل، کارنامه‌ای درخشان از تولید انواع خودروهای فوق‌العاده دارد. در...
تبلیغات

آلمان یکی از فعال‌ترین کشورهای جهان در زمینهٔ خودروسازی محسوب می‌شود و به همین دلیل، کارنامه‌ای درخشان از تولید انواع خودروهای فوق‌العاده دارد. در اینجا بهترین خودروهای تاریخ آلمان از گذشته تا امروز را معرفی خواهیم کرد.

کپی لینک

آئودی کواترو

این خودرویی است که به پایه و اساس برند آئودی در دوران مدرن تبدیل شد و به لطف حضور در مسابقات رالی، سامانهٔ چهارچرخ محرک افسانه‌ای آئودی را متولد کرد. ایدهٔ اولیهٔ سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو از یک کامیون نظامی گرفته شد اما آئودی به‌سرعت آن را اصلاح کرد تا در مسابقه و جاده‌ای به سلاحی مخوف تبدیل شود. آئودی کواترو تا سال 1991 در بازار دوام آورد درحالی‌که قرار بود خیلی زودتر از این‌ها کنار گذاشته شود.

کپی لینک

آئودی R8

آئودی R8 بر اساس کانسپت جذاب لمانز کواترو شکل گرفت و در نسخهٔ تولیدی تغییرات اندکی را تجربه کرد. این خودرو خیلی زود به کاربردی‌ترین سوپراسپرت دنیا شهرت یافت زیرا رانندگی با R8 و استفاده‌های روزمره از آن بسیار آسان بود و حتی رانندگان معمولی هم می‌توانستند این سوپراسپرت را به‌راحتی کنترل کنند. نمونه‌های اولیهٔ R8 با پیشرانهٔ 4.2 لیتری V8 به بازار آمدند اما بعداً آئودی سوپرکار خود را به پیشرانهٔ V10 لامبورگینی گالاردو مجهز کرد.

کپی لینک

ب‌ام‌و 2002

هرچند سدان‌های کوچک ب‌ام‌و با مدل‌های 1502 و 1602 معرفی شدند اما این 2002 بود که الگوی مدل‌های بعدی و به‌ویژه سری 3 را بنیان نهاد. پیشرانهٔ 2 لیتری 2002 با 100 اسب بخار قدرت، در زمانی که رقبا می‌توانستند نهایتاً به سرعت 145 کیلومتر بر ساعت برسند امکان دستیابی به حداکثر سرعت بیش از 160 کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کرد اما این پایان ماجرا نبود زیرا ب‌ام‌و بعداً مدل 2002tii با 130 اسب بخار قدرت، سیستم انژکتوری و حداکثر سرعت 193 کیلومتر بر ساعت معرفی کرد.

کپی لینک

ب‌ام‌و M3 نسل E30

نسل E30 ب‌ام‌و نه‌فقط یکی از بهترین خودروهای تاریخ آلمان بلکه یکی از بهترین خودروهای دهه 80 جهان محسوب می‌شود. این خودرو با گلگیرهای برجسته و ارتفاع پایین، کاملاً با سری 3 معمولی متفاوت بود. ب‌ام‌و در ابتدا صرفاً تولید 5 هزار دستگاه از این M3 را برای دریافت جواز حضور در مسابقات قهرمانی تورینگ اروپا برنامه‌ریزی کرده بود اما تقاضای بالا باعث تولید 17,184 هزار دستگاه از E30 M3 شد.

کپی لینک

ب‌ام‌و سری 5 نسل E39

ب‌ام‌و سری 5 در سال 1972 با کد E12 متولد شد اما این نسل چهارم با کد E39 بود که سری 5 را به خودرویی که امروز می‌شناسیم تبدیل کرد. E39 تقریباً در هیچ مقایسهٔ هیچ مجله‌ای شکست نخورد و با خانواده‌ای گسترده از مدل پایهٔ 520i تا M5 آتشین، برای هر نیازی گزینه‌ای داشت. این نسل با فروش 250 هزار دستگاه در یک سال و فروش کلی 1.5 میلیون دستگاه، در بازار نیز موفقیت بزرگی برای ب‌ام‌و به دنبال داشت.

کپی لینک

فورد کاپری

فورد کاپری ریشهٔ انگلیسی-آلمانی دارد. این خودرو که در هردو کشور مذکور تولید می‌شد، پاسخ اروپایی به موستانگ آمریکا بود. کاپری با فروش بیش از 1.9 میلیون دستگاه در سه نسل، موفقیت بزرگی را برای فورد اروپا به دنبال داشت. مدل‌های اولیهٔ این ماشین از پیشرانهٔ 2 لیتری V4 اسکس استفاده می‌کردند. این نام از شهری در بریتانیا گرفته شده بود که محل تولید این پیشرانه بود. فورد برای خریداران اروپایی کاپری اما موتورهای 2 لیتری و 2.3 لیتری V6 کلن را ارائه کرد.

کپی لینک

مرسدس بنز E کلاس نسل W124

زمانی از هر پنج مرسدسی که در سراسر جهان فروخته می‌شد یکی E کلاس بود. این خودرو هنوز هم یکی از محصولات مهم مرسدس محسوب می‌شود اما هیچ‌گاه به‌اندازهٔ نسل W124 اواخر دههٔ 80 نماد این شرکت نبوده است. کیفیت ساخت و قابلیت اطمینان این ماشین هنوز هم افسانه‌ای است و به همین دلیل است که همچنان تعداد زیادی از این نسل E کلاس در سراسر جهان در حال کار هستند.

کپی لینک

مرسدس بنز S کلاس

مرسدس بنز S کلاس از سال 1965 تاکنون همواره کاپیتان سدان‌های لوکس جهان بوده و نماد راحتی و تجمل محسوب می‌شود. مرسدس از همان ابتدا نسخه‌های کشیدهٔ S کلاس را با نام SEL برای خریدارانی که ترجیح می‌دادند از نشستن در صندلی‌های عقب لذت ببرند ارائه کرد. برای کسانی که خواهان پرفورمنس بودند نیز در ابتدا مدل 300SEL 6.3 ارائه شد که ظرف 5.7 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسید. این راه بعداً با مدل‌های AMG ادامه پیدا کرد.

کپی لینک

مرسدس بنز SL نسل R230

می‌توان هرکدام از نسل‌های مرسدس SL را به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای ساخت آلمان انتخاب کرد ولی ما نسل R230 سال 2001 را نقطهٔ اوج SL میدانیم. ظاهر این خودرو هنوز هم قدیمی نشده، رانندگی آن همچنان عالی است و نسخهٔ SL55 AMG پرفورمنسی که از یک رودستر لوکس می‌خواهیم را ارائه می‌کند. وقتی به این ترکیب سقف فلزی تاشو را هم اضافه کنیم نتیجه یک کوپه کانورتیبل عالی خواهد بود.

کپی لینک

اوپل مانتا

اوپل به‌سرعت با کوپهٔ مانتا به فورد کاپری پاسخ داد. نسل اول این ماشین که با نام مانتا A شناخته می‌شد و در طراحی آن به ماسل کارهای آمریکایی توجه شده بود، خودروی خوبی بود اما مانتا B که در سال 1975 به بازار آمد با ظاهر مدرن‌تر، کابین جادارتر و از همه مهم‌تر هندلینگ بهتر، عالی بود. این کوپهٔ آلمانی در نسخهٔ GT/E با موتور 2 لیتری 110 اسب بخار قدرت داشت و تا سال 1988 با فروش 603 هزار دستگاه کاپری را پشت سر گذاشت.

کپی لینک

پورشه 356

356 پایه و اساس پورشه را شکل داد. هرچند این خودرو در اکثر مدل‌ها قدرت زیادی نداشت اما با وزن سبک، آیرودینامیک مناسب و هندلینگ عالی توانست مخالفان خود را ساکت کند. موفقیت 356 در ایالات‌متحده جا پای پورشه را محکم کرد. این ماشین همچنین پایهٔ طراحی 911 بود. البته 356 تا سال 1965 در کنار 911 تولید شد زیرا برخی خریداران همچنان ظاهر قدیمی‌تر و پیشرانهٔ کوچک‌تر را می‌خواستند.

کپی لینک

پورشه 911

تصور پورشه بدون 911 دشوار است. این خودرو از سال 1964 تاکنون بدون تغییر بزرگی در ظاهر تولید شده حتی با اینکه ابعاد و قدرت آن رشد بسیاری داشته است. 911 سال‌ها از پیشرانه‌های هوا خنک استفاده می‌کرد اما نسل 996 با موتور آب خنک این ماشین را وارد عصر مدرن کرد.

کپی لینک

پورشه 928

اگر برنامه‌های پورشه برای جایگزینی 911 با 928 عملی می‌شدند، امروزه شرایط این شرکت بسیار متفاوت بود اما خوشبختانه 928 به‌عنوان یک کوپهٔ لوکس در کنار 911 تولید شد و این نقش را به‌خوبی ایفا کرد. کوپهٔ موتور جلوی پورشه در ابتدا با یک پیشرانهٔ 4.5 لیتری V8 عرضه می‌شد که 240 اسب بخار قدرت داشت اما در طول سال‌ها 928 قوی‌تر شد و نهایتاً به 345 اسب بخار رسید تا توانایی رقابت خود را حفظ کند.

کپی لینک

اسمارت فورتو

اسمارت فورتو یک خودروی حبابی برای دوران مدرن بود و به نیاز برای یک ماشین شهری جمع‌وجور و کم‌مصرف پاسخ داد. ویژگی مهم فورتو امکان پارک کردن آن به‌صورت عمودی در حاشیهٔ خیابان‌ها بود زیرا طول این خودرو به‌اندازهٔ عرض خودروهای معمولی بود. نمونه‌های اولیهٔ فورتو با یک پیشرانهٔ 600 سی‌سی سه سیلندر توربو عرضه می‌شدند و 17.2 ثانیه طول می‌کشید تا از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسند.

کپی لینک

فولکس‌واگن بیتل

هرچند فورد مدل T اولین خودروی تولید انبوه جهان بود اما مفهوم خودروی مردمی با فولکس‌واگن بیتل شکل گرفت. این خودرو قبل از جنگ جهانی دوم طراحی شد و در سال 1938 روی خط تولید رفت اما پس از جنگ تولید آن در سال 1946 توسط بریتانیایی‌ها از سر گرفته شد. بیتل‌های اولیه تنها 25 اسب بخار قدرت داشتند اما خودروهایی ساده و بادوام بودند. آخرین بیتل کلاسیک در سال 2003 پس از ساخت 21.5 میلیون دستگاه در مکزیک از خط تولید خارج شد.

کپی لینک

فولکس‌واگن گلف

فولکس‌واگن گلف نمادین‌ترین هاچ‌بک تاریخ و انتخاب پیش‌فرض برای بسیاری از خریداران محسوب می‌شود. گلف همهٔ وظایف از حمل‌ونقل خانوادگی ساده گرفته تا هاچ‌بک داغ را خیلی خوب انجام می‌دهد. نسل اول گلف آن‌قدر خوب بود که تا سال 2009 در آفریقای جنوبی با نام سیتی گلف تولید می‌شد.

کپی لینک

فولکس‌واگن شیراکو

گلف GTI ممکن است توجهات زیادی را به خود جلب کرده باشد اما دو سال پیش از تولد این خودرو فولکس‌واگن یک مدل اسپرت محرک جلو را به سبد محصولات خود اضافه کرده بود. این خودرو شیراکو نام داشت، یک کوپهٔ جذاب که از همان پیشرانهٔ 1.6 لیتری 110 اسب بخاری گلف GTI استفاده می‌کرد و ظرف 8.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسید. نسل اول شیراکو توسط جوجارو طراحی شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.