چشم انداز

بهترین شاسی‌بلندهای بزرگ لوکس سال 2022 کدامند؟

این روزها شاسی‌بلندهای بزرگ لوکس بازار قدرت، راندمان، توانایی و تجهیزاتی بیشتر از گذشته را در اختیار خریداران قرار می‌دهند. به‌عنوان‌مثال، بنتلی بنتایگا می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و مرسدس بنز G کلاس با سه دیفرانسیل قفل شونده توانایی عبور از سخت‌ترین مسیرها را دارد. این هتل‌های مجلل همچنین کم‌مصرف‌تر هم شده‌اند. مثلاً کادیلاک اسکالید را می‌توان با پیشرانهٔ شش سیلندر دیزلی خرید که مصرف سوخت ۹ لیتری آن در هر صد کیلومتر در بزرگراه نزدیک به ۶ لیتر در اولین اسکالیدی که در سال ۱۹۹۹ به بازار آمد کمتر است؛ اما همهٔ این‌ها هزینه دارند به‌گونه‌ای که قیمت ارزان‌ترین خودروی این لیست یعنی ب‌ام‌و X7 از نزدیک ۷۶ هزار دلار شروع می‌شود. بااین‌حال، بازار این شاسی‌بلندهای بزرگ از همیشه پررونق‌تر شده و در ادامه با بهترین‌های آن‌ها در سال ۲۰۲۲ آشنا می‌شویم.

۱۰-رولزرویس کولینان

امتیاز: ۷.۵ از ۱۰

قیمت پایه: ۳۳۲,۷۵۰ دلار

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: اعلام نشده

هدف کولینان این است که سختگیرترین افراد را به راحت‌ترین شیوهٔ ممکن از جایی به جای دیگر منتقل کند. به‌عنوان‌مثال، یکی از ویژگی‌های این خودرو برخورداری دوربینی در جلو است که اطلاعات مسیر پیش رو را در اختیار سیستم تعلیق قرار می‌دهد تا خود را متناسب با شرایط مسیر تنظیم کند. پیشرانهٔ V12 توئین توربوی کولینان هم نیروی مناسبی را در سکوت کامل فراهم می‌کند. طراحی داشبورد این ماشین علیرغم برخورداری از صفحه آمپر دیجیتالی هنوز هم به بهترین شکل ممکن کلاسیک به نظر می‌رسد و قسمت عقب خودرو نیز فضای پای فراوانی دارد هرچند که صندلی‌ها به‌طور عجیبی سفت هستند. برای داشتن همهٔ این ویژگی‌ها اما باید حداقل ۳۳۲ هزار دلار پرداخت کرد.

۹-بنتلی بنتایگا

امتیاز: ۷.۵ از ۱۰

قیمت پایه: ۱۶۶,۴۲۵ دلار

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: اعلام نشده

هرچند قیمت پایهٔ بنتایگا از ۱۶۶ هزار دلار آغاز می‌شود اما این رقم با سفارش پیشرانه‌های قوی‌تر و آپشن‌های سفارشی به‌راحتی می‌تواند از ۲۵۰ هزار دلار هم فراتر رود. به گفتهٔ بنتلی، این خودرو در نسخهٔ اسپید که به پیشرانهٔ W12 با ۶۳۵ اسب بخار قدرت مجهز است، می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا محسوب می‌شود. بااین‌حال کسانی که به این میزان قدرت و سرعت نیازی ندارند می‌توانند سراغ موتورهای V6 هیبریدی ۴۵۰ اسب بخاری یا V8 توئین توربوی ۵۵۰ اسب بخاری بروند. همان‌طور که انتظار می‌رود، در داخل هم خریداران می‌توانند تمام متریال را به‌دلخواه خود انتخاب کنند.

۸-لندروور رنجروور

امتیاز: ۸.۰ از ۱۰

قیمت پایه: ۹۳,۳۵۰ دلار

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۷,۲۸۵ دستگاه

هرچند نسل جدید رنجروور چندی پیش معرفی شد و به‌زودی به بازار خواهد آمد اما نسل قبلی این خودرو با برخورداری از توانایی‌های آفرود افسانه‌ای، سطح بالایی از تجمل و مجموعهٔ خیره‌کننده‌ای از آپشن‌ها هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. خریداران این پادشاه بریتانیایی می‌توانند از بین دو فاصلهٔ محوری مختلف و شش پیشرانهٔ گوناگون مثل V8 سوپرشارژ، پلاگین‌هیبریدی و حتی دیزلی یکی را انتخاب کنند. قیمت رنجروور از ۹۳ هزار دلار آغاز می‌شود اما در نسخهٔ پرچم‌دار اس‌وی‌اتوبیوگرافی کشیده، این رقم به بیش از ۲۰۰ هزار دلار افزایش پیدا می‌کند و وارد قلمروی بنتایگا می‌شود.

۷-لینکلن نویگیتور

امتیاز: ۸.۰ از ۱۰

قیمت پایه: ۷۸,۰۰۵ دلار

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۵,۶۳۱ دستگاه

نویگیتور برای مدل ۲۰۲۲ فیس‌لیفت شده که جلوپنجرهٔ جدید و نمایشگر بزرگ‌تر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های آن هستند؛ اما عجیب اینکه در این فیس‌لیفت قدرت پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی نویگیتور با ۱۰ واحد کاهش به ۴۴۰ اسب بخار رسیده است. این خودرو در پنج تیپ مختلف ارائه می‌شود که از بین آن‌ها دو تیپ رزرو و بلک لیبل در نسخهٔ کشیدهٔ L قابل خریداری هستند. بهترین تیپ نویگیتور را می‌توان رزرو دانست که از تجهیزاتی مثل صندلی‌هایی با تنظیم ۳۰ جهته، گرم‌کن، تهویه و ماساژور به همراه هدآپ دیسپلی بهره می‌برد.

۶-مرسدس بنز G کلاس

امتیاز: ۸.۰ از ۱۰

قیمت پایه: ۱۳۲,۸۰۰ دلار

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۸,۵۲۳ دستگاه

G کلاس خودرویی شیک، نمادین و توانمند است. نسل فعلی این ماشین با وجود حفظ ظاهر سنتی و کلاسیک، رانندگی بسیار بهتری نسبت به نسل قبلی دارد. همچنین G کلاس در داخل هم از متریال درجه‌یک و تکنولوژی‌های فراوانی بهره می‌برد که با استایل بیرونی سنتی آن در تضاد است. این خودرو در نسخهٔ G550 از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که ۴۲۰ اسب بخار قدرت دارد اما در نسخهٔ G63 قدرت همین موتور با تقویت AMG به ۵۸۵ اسب بخار می‌رسد. قیمت G500 از ۱۳۲ هزار دلار و G63 از ۱۵۷ هزار دلار آغاز می‌شود اما سفارش آپشن‌ها می‌توان قیمت هردو مدل را بسیار افزایش دهد.

۵-کادیلاک اسکالید

امتیاز: ۸.۵ از ۱۰

قیمت پایه: ۷۷,۸۹۰ دلار

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۴۰,۵۰۵ دستگاه

چهارچرخ محرک یا محرک عقب؟ بنزینی با دیزلی؟ طول استاندارد یا کشیده؟ کادیلاک اسکالید جدید حق انتخاب زیادی به خریداران می‌دهد. قیمت این خودرو از ۷۷ هزار دلار آغاز می‌شود و در بالاترین تیپ یعنی اسپرت پلاتینوم به ۱۰۳,۲۴۰ دلار می‌رسد. یکی از تفاوت‌های اسکالید جدید با نسل قبلی برخورداری از تعلیق عقب مستقل است که در کنار کمک‌فنرهای تطبیقی موجب بهبود کیفیت سواری و عملکرد این اس‌یووی سه تنی در پیچ‌ها می‌شود. اسکالید جدید در داخل هم از فضایی مجلل با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها مثل سیستم خودران سوپر کروز جنرال موتورز بهره می‌برد.

۴-لکسس LX

امتیاز: ۸.۵ از ۱۰

قیمت پایه: ۸۸,۲۴۵ دلار

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۳,۵۶۳ دستگاه

امسال سرانجام پس از پانزده سال نسل جدید لکسس LX به بازار آمده است. این خودرو حالا باید در بازار ایالات‌متحده جای خالی لندکروزر را هم پر کند زیرا نسل جدید این آفرودر نمادین ژاپنی در آمریکا عرضه نمی‌شود. LX جدید روی پلت‌فرم TNGA-F تویوتا مشترک با لندکروزر و تاندرا ساخته شده و پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی خود را هم با یک نمونهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی جدید عوض کرده که ۴۱۰ اسب بخار قدرت دارد. قیمت پایه نسل جدید LX از ۸۸ هزار دلار شروع می‌شود و در بالاترین تیپ که اولترا لاکچری نام دارد به ۱۲۷ هزار دلار می‌رسد تا با رنجروور سرشاخ شود.

۳-جیپ گرند واگنییر

امتیاز: ۸.۵ از ۱۰

قیمت پایه: ۸۹,۸۴۵ دلار

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲,۵۸۵ دستگاه (فقط در آخرین ماه سال)

پس از نزدیک به سه دهه وقفه، نام گرند واگنییر بازگشته است و برخلاف پدربزرگ خود کابینی پر از تکنولوژی و پیشرانه‌ای قدرتمند دارد. زیر کاپوت گرند واگنییر جدید یک موتور ۶.۴ لیتری V8 با ۴۷۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است که این نیرو به‌صورت استاندارد به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. البته مصرف سوخت ترکیبی این موتور ۱۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است. خرید گرند واگنییر همچنین ضربهٔ بزرگی به حساب بانکی خریداران میزند زیرا قیمت ارزان‌ترین نسخهٔ آن از ۹۰ هزار دلار آغاز می‌شود. بااین‌حال، این جیپ بزرگ جادارترین صندلی‌های ردیف سوم را در این کلاس دارد و فضای بار آن‌هم در بین رقبا جزء بهترین‌ها است.

۲-مرسدس بنز GLS

امتیاز: ۹.۰ از ۱۰

قیمت پایه: ۷۸,۲۵۰ دلار

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۴,۴۸۲ دستگاه

مرسدس بنز GLS خانوادهٔ بسیار متنوعی دارد. نسخهٔ پایهٔ این خودرو که GLS450 نام دارد، با یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر ۳۶۷ اسب بخاری و قیمت ۷۸ هزار دلاری عرضه می‌شود اما این تازه ابتدای ماجرا است زیرا نسخهٔ قوی‌تری به اسم GLS580 با موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی ۴۹۰ اسب بخاری هم با قیمت ۱۰۰ هزار دلار وجود دارد. کسانی که از این هم قدرت بیشتری می‌خواهند می‌توانند سراغ مدل GLS63 با ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۳ هزار دلار قیمت بروند؛ و نهایتاً در صدر خانوادهٔ این خودرو هم مدل مایباخ GLS600 قرار دارد که در داخل از تریم چوبی واقعی و دو ردیف صندلی با چرم درجه‌یک ناپا و ماساژور و گرم‌کن برخوردار است. البته در نسخهٔ مایباخ صندلی‌های ردیف سوم وجود ندارد. GLS600 از همان موتور V8 توئین توربوی آشنا استفاده می‌کند که در اینجا ۵۶۵ اسب بخار قدرت دارد. این ویژگی‌ها اما بسیار گران تمام می‌شوند زیرا قیمت GLS مایباخ از ۱۶۱ هزار دلار آغاز می‌شود و با سفارش آپشن‌ها به‌سرعت افزایش پیدا می‌کند.

۱-ب‌ام‌و X7

امتیاز: ۹.۵ از ۱۰

قیمت پایه: ۷۵,۸۹۵ دلار

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۳,۰۴۶ دستگاه

هندلینگ اسپرت و پیشرانه‌های قدرتمند از ویژگی‌های جذاب X7 هستند. نسخهٔ پایهٔ xDrive40i این خودرو از یک پیشرانهٔ شش سیلندر خطی با ۳۴۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و ۷۶ هزار دلار قیمت دارد. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند نیز می‌توانند سراغ مدل‌های M50i یا آلپینا XB7 بروند که هردو موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو دارند اما قدرت این پیشرانه در اولی ۵۳۰ اسب بخار و در دومی ۶۲۰ اسب بخار است. قیمت M50i از کمی بیش از ۱۰۰ هزار دلار و قیمت XB7 از ۱۴۲ هزار دلار شروع می‌شود. همهٔ نسخه‌های X7 به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک و سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو مجهز هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۶ دیدگاه‌ها

  1. samurai

    ۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (529 ديدگاه)

    فقط لکسوس جدید اونم تیپ اولترا لاکچری بعدم لندروور بقیه هم سوم به بعد جایزه بگیرای خاک گرفته هم که کلا تو باقالیا :)

    موافقم 14
    مخالفم 56
  2. یوسف

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (921 ديدگاه)

    به نظر من هیچ کدوم ظاهر و پرستیژ و عملکرد خوب رنجرور رو نداره
    اول رنجرور
    دوم آمریکایی ها… چون تقریبا هم کلاس و همگن هستن
    سوم هم bmw
    آخر هم بنز gls…. چون شخصیت شاسی بودن رو نداره و بیشتر میخوره ون باشه

    موافقم 16
    مخالفم 49
  3. حسین قاصدی

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    تو لیستی که کولینان هست فن المانیا BMWX7 رو برتر از همه میدونن جالبه

    موافقم 17
    مخالفم 5
    1. م

      ۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (79 ديدگاه)

      اتفاقاً آدم کولینان و بنتایگا رو که میبینه، دلش میخواد فقط به قیافشون بخنده!!

      موافقم 8
      مخالفم 14
      1. ابوالفضل

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (7 ديدگاه)

        بنتایگا و کولینان جزو جذاب ترین ها و لاکچری ترین ها هستند که بیشترین ارامش و کم ترین صدا و لرزش رو به شما هدیه نیدن

        موافقم 6
        مخالفم 2
  4. Dariush

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (78 ديدگاه)

    Bmw شد اول واقعا خنده داره با اون جلو پنجره گنده مضخرف با اون امکانات سفارشی با اون کابین مضخرف که تو تمام مدل ها تکراریه؟!!!! در عوض رولزرویس و بنتلی ده و نه شدن !!!!!

    موافقم 9
    مخالفم 29
  5. Mirza

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دوستان موسسه جی دی پاور در سال 2021 اعلام کرده که میتونید برید لیستشو ببینید از لحاظ کمترین مشکلات فنی برند لکسوس در جهان در سال 2021 اول شده

    موافقم 2
    مخالفم 6
  6. سهیل

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (121 ديدگاه)

    همیشه حق به حقدار میرسه. بی ام و شاید در برخی زمینه ها عالی نباشه ولی در همه زمینه ها خیلی خوب هست.

    موافقم 3
    مخالفم 4
  7. رام

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به درد ایران خودمون نمیخوره. چون نمیشه آورد. بعدشم فرضا که آوردن کمتر از ۱۵ میلیارد تومن نمیدنش. اونم برای یه عده خاصی

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      ماشین لوکس رو هر کسی نمیتونه بخره چه خارج چه ایران

      موافقم 4
      مخالفم 0
    2. کاوه

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (54 ديدگاه)

      ۱۵ میلیارد؟؟؟مرد حسابی لندکروز مدل ۲۰۱۰ رو ۹ میلیارد قیمت میذارن توی این خراب شده.پاترول صفر اورده بودن قیمتشو زده بودن چهل میلیارد(البته شندیم اینو راست و دروغشو نمیدونم)این بیاد توی ایران پلاک بشه ۴۰ -۵۰ تا هم نمیدنشش،

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا