از بین تمام خودروهای جدید سال ۲۰۲۴، این سه ماشین بیشتری تأثیر و جذابیت را داشتهاند اما کدامیک از آنها برتر خواهد بود؟
در سال ۲۰۲۴ خودروهای فوقالعاده و جذاب زیادی به بازار عرضه شد و درنتیجه، انتخاب بهترین خودروهای سالی که پشت سر گذاشتیم اصلاً آسان نخواهد بود. در اوایل سال، لامبورگینی روئلتو با پرفورمنس مهیج خود نفس ما را بند آورد ولی با قیمت نیم میلیون پوندی، خودرویی نبود که در دسترس همه باشد. خودروی فوقالعادهٔ بعدی، پورشه ۹۱۱ S/T بود که از دید ما بهترین خودروی اسپرت تاریخ محسوب میشود ولی این پورشه حتی از لامبورگینی هم کمیابتر است و کسانی که در نمایندگیهای پورشه آشنا نداشته باشند حتی شانس دیدن آن را هم نخواهند داشت.
فولکسواگن ID.Buzz و داچیا داستر هم دیگر خودروهایی بودند که ما را مجذوب کردند ولی بااینوجود، از بین همهٔ خودروهای جدید سال ۲۰۲۴، انتخاب ما باید تعادل را برقرار میکرد و چیزی میبود که واقعاً ما را هیجانزده کرده باشد. پس از هفتهها سروکله زدن با خودروهای مختلف، نهایتاً سه خودرو را بهعنوان بهترینهای سال ۲۰۲۴ انتخاب کردیم. تویوتا GR یاریس فیسلیفت، آستونمارتین ونتیج جدید و هیوندای آیونیک ۵ N. هرچند این خودروها هرگز رقیب مستقیم یکدیگر نیستند ولی هرکدام به روش متفاوتی نظر ما را جلب کردند.
تویوتا GR یاریس
GR یاریس خودرویی است که تویوتا دیگر نیازی به تولید آن ندارد زیرا تعداد لازم برای برآورده کردن الزامات مسابقات WRC ساخته شد ولی بااینحال، شرکت ژاپنی تصمیم گرفته به تولید این هاچبک کوچک آتشین ادامه دهد و حتی آن را مورد بهروزرسانی قرار داده است. هرچند GR یاریس جدید اساساً همان خودرویی است که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد ولی آنقدر بروز شده است که بتوانیم آن را محصول جدیدی بدانیم. در این نسخهٔ جدید دو تغییر مهم صورت گرفته است. اولی، افزایش ۱۹ اسب بخاری قدرت و ۳۰ نیوتن متری گشتاور است که خروجی موتور ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربو را به ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است.
تغییر جذابتر اما ارائهٔ گیربکس اتوماتیک است. هرچند شیفتر این گیربکس از کرولا CVT قرض گرفته شده ولی این یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید است که تویوتا آن را گیربکس دایرکت اتوماتیک مینامد. البته GR یاریس با گیربکس دستی میتواند خودروی بهتری برای رانندگی باشد ولی اولین فرصتی که برای رها کردن افسار این هاچبک داغ در جادهای پرپیچوخم پیدا کنید، خواهید فهمید که گیربکس اتوماتیک هم چقدر عالی است. قرار دادن خودرو در حالت اسپرت و به وجد آوردن موتور سه سیلندر، گیربکس هشت سرعته را زنده میکند. این گیربکس در تعویض دندهها بسیار سریع است و حتی بهتر از گیربکسهای دوکلاچه عمل میکند.
به لطف ضرایب کوتاه گیربکس، بهراحتی میتوان از تمام تواناییهای یاریس استفاده کرد. این هاچبک ژاپنی در جادههای پیچدرپیچ فوقالعاده چابک است و بیشتر از همیشه شبیه یک خودروی رالی برای جاده احساس میشود. البته این بدان معنا نیست که GR یاریس خودروی بینقصی خواهد بود. کابین خودرو هرچند حالا با طراحی جدیدی مشابه نسل چهارم سوپرا بسیار زیباتر به نظر میرسد ولی همچنان کیفیت متریال بسیار ضعیفی دارد. هرچند زمانی که یاریس زیر ۳۰ هزار پوند قیمت داشت این مشکل قابلچشمپوشی بود اما قیمت این نسخهٔ جدید اکنون به نزدیک ۵۰ هزار پوند رسیده است.
آستونمارتین ونتیج
ونتیج نقطهٔ مقابل یاریس است. البته مطمئناً کابین یک آستونمارتین بسیار بهتر از یک تویوتا است ولی منظور ما، ارائهٔ چیزی مطابق با قیمت است. داخل ونتیج با قیمت پایهٔ ۱۶۵ هزار پوند، مکانی استثنایی است. مثل یاریس، ونتیج هم بهتازگی مورد بهروزرسانی قرار گرفته و یکی از تغییرات آن بازطراحی کامل داشبورد است. هرچند این خودرو از لحاظ فنی فیسلیفت ونتیجی است که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد ولی به گفتهٔ آستون، حدود ۸۰ درصد از قطعات آن جدید هستند. در داخل خودرو دیگر خبری از قطعات قرضی مرسدس نیست و کابین خیلی زیبا طراحی شده است. هرچند صندلیهای اسپرت فیبر کربنی ناراحت ونتیج کمی با حال و هوای گرند تورر خودرو در تضاد هستند ولی جذابیت رانندگی را افزایش میدهند.
با اینکه زیر کاپوت همچنان همان موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG را میبینیم ولی آستونمارتین کاملاً این پیشرانه را ارتقاء داده و خروجی آن را از ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۵ نیوتن متر گشتاور به اعداد چشمگیر ۶۶۵ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن متر افزایش داده است. در ابتدا دستیابی به چسبندگی مناسب در ونتیج کمی دشوار است زیرا تحویل نیرو بیرحمانه صورت میگیرد و به دردسر انداختن محور عقب بسیار آسان است. انتظار من از ونتیج یک گرند تورر آرام بود ولی خودرو در ابتدا نشان میدهد که سعی دارد شبیه یک ماشین اسپرت رفتار کند.
بااینحال، کمی صرف زمان پشت فرمان ونتیج همهچیز را بهتر میکند. پس از مدتی کلنجار رفتن با سیستم کنترل کشش مرحلهای خودرو برای ارائهٔ اندکی لغزش بدون زیادهروی و همینطور نرم کردن کمکفنرها برای عملکرد بهتر روی مسیرهای ناهموار، کوپهٔ آستونمارتین شخیصت کاملاً جدیدی را نشان میدهد. البته هنوز هم باید با پدال گاز مدارا کنید تا قدرت موتور تحت کنترل باشد اما ونتیج با افزایش سرعت زنده میشود و هرچه سریعتر بروید احساس بهتری خواهید داشت. بهطورکلی، ونتیج هرچند عالی است ولی بین اینکه خودروی اسپرتی باشد یا گرند تورر، بلاتکلیف است و باید کمی با آن کلنجار بروید تا بتوانید بهترین ویژگیهایش را بیرون بکشید.
هیوندای آیونیک ۵ N
انتخاب یک کراساوور الکتریکی بهعنوان بهترین خودروی سال چیزی است که اگر چند سال پیش میگفتیم همه به آن میخندیدند ولی در سال ۲۰۲۴ خودرویی به بازار آمد که ما را مجبور کرد در مورد هر چیزی که در رابطه با خودروهای الکتریکی فکر میکردیم تجدیدنظر کنیم. این خودرو هیوندای آیونیک ۵ N است. ماشینی که آن را اولین خودروی الکتریکی واقعاً عالی جهان میدانیم. این کراساوور کرهای هرچند با وزن حدود ۲.۲ تن، خودروی بسیار سنگینی است ولی با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۵ نیوتن متر گشتاور، خروجی دو موتور الکتریکی آن بسیار به ونتیج نزدیک است.
برخلاف اکثر خودروهای الکتریکی سریع که اساساً همان نسخههای پایه با قدرت بیشتر هستند، بخش N هیوندای برای متمایز کردن آیونیک ۵ N از نسخههای معمولی کارهای زیادی انجام داده است که شامل دیفرانسیل عقب الکترونیکی، کنترل گشتاور بُرداری، تقویت شاسی، ارتقاء ترمزها و حتی Rack جدید فرمان میشود. این تغییرات، آیونیک ۵ را به خودرویی تبدیل کردهاند که بیاحساسی ما نسبت به خودروهای الکتریکی را از بین میبرد. قدرت توقف این کراساوور الکتریکی با وجود وزن سنگین، عالی است و کمکفنرهای ارتقاءیافته نیز خیلی خوب وزن ماشین را پنهان میکنند.
سیستم e-Shift حس تعویض دندههای یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک را شبیهسازی میکند و صدای مصنوعی موتور هم در داخل کابین پخش میشود تا تجربهٔ رانندگی با یک خودروی بنزینی واقعی را ایجاد کند. هرچند همهٔ اینها مصنوعی هستند اما بسیار سرگرمکننده خواهند بود و در فریب دادن مغز راننده برای اینکه حس کند زیر کاپوت یک موتور بنزینی قرار دارند تأثیرگذار است. البته آیونیک ۵ N هم خودروی بینقصی نیست. به خاطر وجود باطریها در کف خودرو، محل نشستن راننده برای یک خودروی پرفورمنس کمی بالا است و شعاع حرکتی اندک که با رانندگیهای تهاجمی به حدود ۳۲۰ کیلومتر میرسد هم به معنای توقف مکرر برای شارژ کردن خواهد بود.
بهترین بهترینها
هرچند وسوسه شدیم ولی به دلیل مشکلاتی که گفته شد، نمیتوانیم آیونیک ۵ N را خودروی سال ۲۰۲۴ بدانیم. این ماشین بسیار چشمگیری است ولی هنوز برای مغلوب کردن بنزینیها کافی نخواهد بود. ونتیج نیز هرچند خودروی فوقالعادهای محسوب میشود اما زمان زیادی لازم است تا بتوان از پتانسیل کامل آن بهره برد؛ بنابراین، از بین این سه ماشین، تویوتا GR یاریس خودرویی بود که همهٔ ما میخواستیم سوئیچ آن را داشته باشیم. این بهترین خودروی سال ۲۰۲۴ است.
مردیم از خوشی
۶ دی ۱۴۰۳در مطالب همه سایت ها از ایونیک تعریف وتمجید میشه آدم وسوسه میشه یه بار هم که شده تجربه سواریش داشته باشه
پیام
۶ دی ۱۴۰۳مگه کسی خیلی نادان باشه و تویوتا رو به استون ترجیح بده!!!
AZ
۶ دی ۱۴۰۳و احمق ترین آدم رو کره زمین کسیه که آیونیک رو انتخاب کنه
جرمی کلارکسون
۶ دی ۱۴۰۳من از این فشار میخورم که بانوان کشور من هاچ بک چینی را به پاترول ترجیح میدهند
پیام
۶ دی ۱۴۰۳آیونیک همون ماشینیه که نیسان مونده بعد از جی تی آر چی بزنه که بتونه باهاش رقابت کنه!!! مثل چی تو گل موندن! الانم میخوان ۶۰ تا برند رو ادغام کنن که ورشکست نشن!
amir
۷ دی ۱۴۰۳ببین سطح زباله سازی چیوندا دیگه چیه داره با فسیل بیست سال پیش نیسان رقابت میکنه بازم نمیتونه از پسش بر بیاد
دعا کن نیسان نزنه وگرنه دیگه چایونیک یتیم میشه😂😂
JaMsHiD-B
۶ دی ۱۴۰۳پیام مگر چقدر یه آدم نادان و بی سواد میتونه باشه که گرند تورر اسپرت رو با هات هچ مقایسه کنه
اگه میگفتی مگر چقدر یه آدم میتونه نادان باشه که شصت و خورده ای هزار دلار پول بیزبون رو بده به آشغال چهار چرخه کره ای که راه نیوفتاده باید بزنیش به شارژر در حالی که میشه ماشینی مثل بی ام و M2 ، آئودی RS3 و مرسدس بنز A45 خرید اون موقع نمیشد خرده ای گرفت
R@min
۶ دی ۱۴۰۳هر سه تاشون تبلیغاته همشون مشکل فروش دارن و تمام مجلات شارژ کردن تا مشتری جذب کنن.
JaMsHiD-B
۶ دی ۱۴۰۳یاریس دقیقا چه نیازی به بازار فروش داره؟
تویوتا که برای قوانین هومولوگیشن فروش مورد نیاز رو داشته
اون یکی لگن که به کنار
سعی میکنه پرچمدار کره باشه ولی فعلا درگیر شیائومیه
آستون هم ولش کن زیبایی رو بنگر
حالا کاری به سن و سال و موتورش ندارم
R@min
۶ دی ۱۴۰۳قوانین هومولوگیشن چیه مگه دهه هفتاده برای برند مورد علاقتون داستان میبافین الان فورد و هیوندای هم تو رالی هستن مگه هومولگیشن دارن اینارو جای دیگه نگین 😂😂 کسی به هاچبک سه سیلندر ۵۰ هزار دلار نمیده تو اروپا و آمریکا رو هم فروشش به ده هزار تا هم نمیرسه کرولا gr هم همینه، ماشینای فوق العاده ای هستن ولی بازار هاچبک اسپرت خیلی وقته مرده. سیاست تویوتا تو محصولات اسپرت بسیار ضعیفه و تمام محصولات اسپرتش شکست خوردن هر چقدر تو موتوراسپرت موفق بودن.
هیوندای هم بخش N تماما شکسته و این محصول هم مثلا داره گپ یه الکتریکی اسپرت پر میکنه که اینم شکست خوردس هیچ احمقی پول یه کراس 2 تنی نمیده که فاز اسپرت بگیره اونم وقتی با دو تا گاز باید بزنش به پریز آشغال جدید داج هم همین داستانو پیش میگیره.
استون هم روزای آخرشه روزی یک میلیون ضرر برای برند کوچک یعنی همه چی تمومه، اگر مالک پیدا نکنه فاتحش خوندس.
هر وقت دیدین تو حوزه خودرو یه محصول بیش از حد پروموت میشه بدونین مشتری نداره و باد کرده تو نمایندگی.
JaMsHiD-B
۷ دی ۱۴۰۳دقت کن
باید از محصولات تولیدی برای رالی استفاده کرد
هم فورد هم هیوندا از مدل های تولیدی استفاده کردن
همشون هم پنج درب هستن
ولی تویوتا یه ماشین سه درب برای رالی ساخت تحت عنوان یاریس رالی !
که از اون ماشین تا حالا تولید انبوه نشده بود
برای همین باید یه ماشین سه در تحت عنوان یاریس برای قوانین میساخت
برای همین یاریس GR رو ساخت
اون دوتا از خط تولید ماشینو کشیدن بیرون و ماشین رالی ساختن
تویوتا برای ماشین رالیش خط تولید راه انداخت .
( البته با توجه به ماهیت و تفاوت های موتور اسپرت و خودروی جاده ای تنها وجه اشتراک این ماشین ها با نسخه های مسابقاتیشون استایل بدنه ست )
تویوتا فروشش هم کرده بیشتر از این هم نیازی نداره
همین الان هم تقاضای این ماشین خیلی بیشتر از حد انتظاره تا اون دوتای دیگه که با حمد و صلوات زنده ان
R@min
۷ دی ۱۴۰۳به این چیزی که میگی هومولگیشن نمیگن تویوتا و هیچ کس دیگه ای هم برای شرکت تو مسابقه خط تولید راه ننداخته. یاریس 20 سال قبل از حضورش تو مسابقات تولید میشه و سری gr صرفا یه ماشین تبلیغاتی هست مثل ماستنگ GTD و خیلی نمونه های دیگه.
هومولگیشن یعنی از روی نمونه مسابقه ای، سلف جاده ای می سازن.
JaMsHiD-B
۷ دی ۱۴۰۳الان 405 T16 یکی از نمونه های هومولوگیشن قدیمیه
نه مثل نسخه گرند رید و پایکس پیک موتور وسطه نه کوپه
ولی هومولوگیشن حساب میاد
حتما نباید کامل شبیه به نسخه مسابقاتی باشه
اونم که گفتم خط تولید راه انداخته یه توضیح خیلی سطحی بود . یعنی تویوتا برای قوانین هومولوگیشن پاشده یه ماشین رو خیلی تغییرات داده و تا حدودی از لحاظ ظاهری شبیه به ماشین رالی شده بر خلاف هیوندا و فورد و حتی نسل های قبلی یاریس GR که به چند تا استیکر بسنده کرده بودن
از لحاظ تبلیغات هم خیلی برای تویوتا خوب بود
یه ماشین سه سیلندر سیصد اسبی که لقب قوی ترین سه سیلندر جهان رو گرفت و نشون داد که تویوتا بجز موتور اسپرت به محصولات اسپرت جاده ای هم که برگرفته از موتور اسپرت هست اهمیت میده
خب تبلیغات خوبی برای تویوتا هم بود دیگه
فروش لازم رو هم کرده
حالا نمیدونم یا میخوان بیشتر بفروشن یا واقعا ماشین سال شده
AZ
۶ دی ۱۴۰۳بنظر من کسی که خریدار ونتیج باشه اصلا به مجلات خودرویی اهمیتی نمیده که چی میگن
خیلی از خریداراش شاید حتی نتونن ۲ تا مجله ماشین اسم ببرن. ولی اون دوتای دیگه تبلیغات خیلی میتونه تاثیر گذار باشه مخصوصا اون جارو برقیه
R@min
۶ دی ۱۴۰۳رسانه خیلی تاثیرگذارتر از تصوره قرار بود محصولی بدون تبلیغ فروش کنه الان استون ورشکست نبود.
Amir Machine
۶ دی ۱۴۰۳ولی در مورد یاریس تو ویکیپدیا اینطوری نوشته
It is a three-door hatchback which was designed to meet World Rally Championship (WRC) homologation rules.
منبع همین مطلب رو هم سرچ کردم و اینو نوشته بود
A car that Toyota doesn’t need to build anymore, given the original was designed for a now-redundant WRC homologation rule
R@min
۷ دی ۱۴۰۳امیر جان تو همون ویکی پدیا بزنی قوانین هست. فولکس، فورد، هیوندای، اشکودا، پژو، سیتروئن تو ۳۰ ۴۰ سال اخیر نمونه هومولوگیشن ساختن ؟ هومولگیشن اینا کو ؟
جرمی کلارکسون
۶ دی ۱۴۰۳ونتیج رو بنگر🤤🔥
قنداق
۶ دی ۱۴۰۳یه سوال
توی آپارات میرم ویدیو یه تصویر سیاه میشه و صدای اون به گوش می رسه کسی این مشکلو داره ؟؟؟؟؟؟؟؟
∆
۶ دی ۱۴۰۳مرورگرت رو عوض کن
اگه نشد برای مشاهده ویدیو گزینه دانلود رو بزن و در یک تب جدید ویدیو رو ببین
nissan skyline
۶ دی ۱۴۰۳از یاریس GR میشه به عنوان خودروی روزمره استفاده کرد بنظرتون؟
Taha Ayoobi
۶ دی ۱۴۰۳آره چرا نشه
AZ
۶ دی ۱۴۰۳زباله ساز کبیر رو کی راه داده تو جمع تویوتا و آستون ؟
nissan skyline
۶ دی ۱۴۰۳انصافا کسی که پرفروشترین ماشین کشورش لگنی به اسم پرایده مرا به همچنین خودرو های مدرنی که از نزدیکم ندیده میگه زباله
شرط میبندم همین هیوندای که میکوبیش یه آفتابه مدل جدیدش رو بده بهت با کله میری سوارش میشی
AZ
۶ دی ۱۴۰۳نگران من نباش . اون آفتابه جدید هم که بهم بده بلافاصله میفرستم برای تو که خیلی چشت دنبال آفتابه است
제네시스
۶ دی ۱۴۰۳ببخشید ماشین شما چیه!! پیکان یا پراید مدل 75 !!
U-DRAG RACE: Tesla Model 3
Performance vs. Hyundai Ioniq 5 N
https://m.youtube.com/watch?v=c8rBbgXXrjo
JaMsHiD-B
۶ دی ۱۴۰۳حالا تویی که جنسیس سوار میشی
جرعت داری چایونیک زباله دان تاریخ رو با گوشی سازی شیائومی مقایسه کنی؟
جرعتشو داری یا نه؟
JJ
۶ دی ۱۴۰۳من که از سایپا چیزی ندیدم
AZ
۶ دی ۱۴۰۳من از سایپا طرفداری کردم ؟
JJ
۶ دی ۱۴۰۳از زباله سازی صحبت کردی
Cehx
۶ دی ۱۴۰۳اتفاقاً بین برقی های زیر 100 هزارتا هم از لحاظ طراحی بهترینه هم از لحاظ تکنولوژی و ماشینش روح داره فقط برد باطری هاش کمه ولی خب صد در صد تویوتا جی ار رو انتخاب می کنم
Galant.VR4(JDM)
۷ دی ۱۴۰۳از کی تاحالا هیوندای شده زبالهساز ؟
آمار فروش اینو نمیگه
هیوندای خریدارای خودشو داده در حال حاضر تنها زباله این جمع آستون مارتینه که توی ضرر هاش داره شنا میکنه هیچ نکته مثبتی هم مقابل رقباش نداره
اما چه آیونیک چه یاریس جز بهترین های کلاس خودشونن
محمد
۶ دی ۱۴۰۳پدال چرا نیمی از کامنت های من منتشر نمیشه؟
JaMsHiD-B
۶ دی ۱۴۰۳کی هست دلش نخواد سوییچ یاریس و کرولا GR رو داشته باشه🥲
Cehx
۶ دی ۱۴۰۳چیزی که برای من این خودرو های ژاپنی رو خاص می کنه اینه که یه ماشین شهری اند تا زمانی که پاتو تا ته فشار بدی البته ژاپنی ها خیلی از این دور شده اند و دهه نودشون واقعا افسانه ای بود
JaMsHiD-B
۷ دی ۱۴۰۳ژاپن که دهه نود رقیب مستقیم آلمان شده بود
JaMsHiD-B
۷ دی ۱۴۰۳آره طاها😅
بندازی کوچه پس کوچه فقط گاز بدی
Taha Ayoobi
۶ دی ۱۴۰۳جمشید دقیقا همین امروز بود هوس یه هاچپک داغ کرده بودم🥲
هرچی هاچپک داغه واقعا عالیه ولی من سه تارو خیلی دوست دارم،
فورد فوکس، یاریس، گلف.
محله های قم پر از کوچه های تنگ و باریکه که بعضی وقتا منو از فکر کادیلاک و شورلت های بزرگ در میاره و یاد هاچپک میندازه😂، و چه هاچپکی بهتر از اینا.
حس خیلی باحالیه، یه ماشین کوچولو داری که وقتی تخته کنی تبدیل میشه به فلفل نبین که ریزه.
راستی گفتم کوچه های قم، امروز دوتا بنز S400 داشتن از کوچه ای که پراید با صلوات رد میکنه رد میشدن😳
Siyavash
۶ دی ۱۴۰۳چه میکنه این یاریس کوچلو💯
دیا
۶ دی ۱۴۰۳همشون عالی هستن البته کامنتهای دوستان خیلی عالی تره.
ما که از همشون محرومیم. خیلی دلم به حال خودم و دوستایی که تو ایران هستن میسوزه. مثه بچه ها فقط رویای داشتن اینچنین خودروهایی رو داریم و با وجود نبودش داریم سرشون دعوا میکنیم. به قول یکی از دوستام عکس همین کامنتها رو نشون کشور های خارجی بدیم شهروند درجه یکی رو بهمون اعطا می کنن. به کجا رسیدیم ……
Taha Ayoobi
۶ دی ۱۴۰۳قابل مقایسه نیستن ولی همه عالی
طراحی وینتیج خیلی خوبه
یاریس هم که عشق…
samurai
۶ دی ۱۴۰۳اینجا سه تا ماشین نیست دو تا ماشین هست تویوتا و استون مارتین و یه لگن چهارچرخ از کرره جنوب :))
nima.jdm
۶ دی ۱۴۰۳تویوتا یاریس جی ار ۲۸۰ اسبی و کرولا جی ار ۳۰۰ اسبی دقیقا حکایت اون ضربالمثل رو دارن که میگه فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه
محمود مولایی ماشین باز
۶ دی ۱۴۰۳همه ی خودرو ها بجز برقی 👎👎👎
hosen
۶ دی ۱۴۰۳ونتیج چقدر خوشگله اخه
AZ
۶ دی ۱۴۰۳تویوتا و آستون دارن سلفی میگیرن
آیونیک هم اون پشت مشتا انگار داره اد.رار میکنه 😂
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/12/COTY-lead.jpg.webp
Faster
۷ دی ۱۴۰۳دهنت سرویس خیلی باحال بود😂😂
بازم مثل همیشه بهترین بهترینها میرسه به تویوتا
B
۶ دی ۱۴۰۳فاقد ارزش خرید هستند مگه پولت اضافه کرده باشه بری استون بخری برای کلکسیون یا صرفا برا دلت