رضایتبخشترین برندهای خودرویی به اعلام کانسومر ریپورتز
جدیدترین مطالعهٔ کانسومر ریپورتز در رابطه با رضایتمندی خریداران در آمریکا نشان داده است که خریداران محصولات هوندا بیشترین رضایت را از خودروی خود دارند. این مطالعه بین 6 جولای 2020 تا 28 ژوئن 2021 بر اساس مصاحبه با 4,888 مصرفکننده که بهصورت تصادفی انتخاب شدهاند انجام گرفته است. از این افراد خواسته شده تجربهٔ خود از مالکیت خودرویی که اخیراً خریدهاند را بیان کنند. بر این اساس، به برندهای خودروسازی از 0 تا 100 امتیاز داده شده است.
همانطور که در ابتدا ذکر شد، هوندا با امتیاز 82 از 100 در جایگاه اول قرار گرفته و نسبت به امتیاز 79 خود در مطالعهٔ سال گذشته، 4 درصد پیشرفت داشته است. پس از این برند ژاپنی، بامو با 81 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفته و آئودی، رم و تسلا هم رتبههای بعدی را به خود اختصاص دادهاند. غیر از این برندها، تنها خودروسازان دیگری که بالاتر از میانگین رضایتمندی کل صنعت خودرو قرار گرفتهاند، هیوندای، مزدا و تویوتا هستند که هر سه از 100 موفق به کسب 79 امتیاز شدهاند. میانگین صنعت خودرو هم 78 امتیاز است که 3 درصد نسبت به سال 2020 بهبود داشته است.
در مطالعهٔ امسال، برندهای دوج، فورد، مرسدس بنز، نیسان، بیوک کادیلاک، کیا، فولکسواگن، ولوو، آکورا، شورلت، جیپ و لینکلن با امتیازی بین 76 تا 78 پایینتر از میانگین قرار دارند. دراینبین، اوضاع میتسوبیشی بسیار بدتر شده زیرا امسال امتیاز آن با کاهشی 8 درصدی از 77 به 71 رسیده و در رتبهٔ یکی مانده به آخر جای گرفته است. آخرین رتبهٔ این جدول هم با 70 امتیاز به کرایسلر رسیده است.
این مطالعه ایمنی، قابلیت اطمینان، پرفورمنس رانندگی، طراحی بیرونی، راحتی، داخل، کیفیت اپلیکیشنهای موبایلی، تکنولوژی، مصرف سوخت و گارانتی خودروها را بررسی میکند. در مطالعهٔ سال 2021 رضایت خریداران تقریباً در همهٔ این موارد نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده و صرفاً رضایت از مصرف سوخت و گارانتی ثابت مانده است.