چشم انداز

جان‌سخت‌ترین خودروهای تاریخ که هنوز در جاده‌ها دیده می‌شوند!

در کشورهای غربی، با افزایش سن خودرو، هزینه‌های نگهداری آن بسیار گران می‌شود و به همین دلیل، پس از گذشت چندین سال از تولید یک خودرو، هزینهٔ تعمیر پیشرانه یا گیربکس آن بیشتر از خرید یک نمونهٔ جدیدتر یا کم‌کارتر از همان خودرو تمام می‌شود. خودروهای مدرن امروزی می‌توانند حدود ۳۲۰ هزار کیلومتر را بدون نیاز به تعمیر اساسی پیشرانه طی کنند اما این موضوع به چگونگی نگهداری خودرو هم بستگی دارد. مثلاً اگر روغن و مایعات به‌طور منظم تعویض نشوند عمر مفید خودرو کاهش پیدا می‌کند. بااین‌حال، دوام همهٔ خودروها باهم یکسان نیست و برخی از آن‌ها بسیار جان‌سخت هستند. حال در ادامه با تعدادی از این خودروها آشنا خواهیم شد که هنوز در جاده‌ها دیده می‌شوند و احتمالاً کسانی که آن‌ها را در حال تردد می‌بینند تعجب می‌کنند که چطور این‌قدر دوام آورده‌اند.

۱-تویوتا کمری مدل ۱۹۹۲ به بعد

قطعاً همهٔ خودروسازان دوست دارند محصولاتشان به دوام بالا شهرت پیدا کنند و تویوتا پادشاه این شهرت در ایالات‌متحده و سراسر جهان است. این شهرت زمانی جدی شد که تویوتا کمری مدل ۱۹۹۲ را به‌عنوان مدلی جهانی معرفی کرد. این خودرو به دلیل تعمیر و نگهداری ساده، به قابلیت اطمینان و هزینه‌های نگهداری پایین شهرت یافت. سپس با افزایش سن این نسل از کمری، دیدن کارکردهای ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار کیلومتر روی صفحه آمپر آن به موضوعی معمول تبدیل شد درحالی‌که عمر مورد انتظار آن ۲۵۰ هزار کیلومتر بود. حتی تاکنون کمری‌هایی با کارکردی بیش از ۵۰۰ هزار کیلومتر را دیده‌ایم که مالکان آن‌ها گفته‌اند در طول این سال‌ها فقط روغن خودرو را عوض کرده‌اند. تویوتا کمری هرگز خودروی هیجان‌انگیزی نبوده است اما قطعاً شهرت فوق‌العاده‌ای به دوام و قابلیت اطمینان دارد.

۲-هوندا آکورد مدل ۱۹۸۹ به بعد

مثل کمری، نسل سوم هوندا آکورد هم در دههٔ ۹۰ به دوام بالا شهرت یافت. نسل‌های سوم و چهارم این سدان ژاپنی به خودروهای نامیرا شهرت پیدا کرده‌اند که دلیل آن مشاهده نمونه‌هایی با کارکرد بیش از ۱.۵ میلیون کیلومتر است. به‌عنوان‌مثال، یک آکورد مدل ۱۹۹۰ در سال ۲۰۱۱ از مرز کارکرد یک میلیون مایل یا ۱.۶ میلیون کیلومتر گذشت و مالک آن کاری جز سرویس‌های دوره‌ای توصیه‌شده توسط سازنده را انجام نداده بود. هوندا به مالک این خودرو یک آکورد صفرکیلومتر هدیه کرد. اخیراً یعنی در سال ۲۰۱۹ نیز یک آکورد مدل ۲۰۰۰ در کارولینای شمالی از مرز کارکرد یک میلیون مایل عبور کرد.

۳-تمام مدل‌های قدیمی ولوو

محصولات ولوو با نام‌های سه عددی متعلق به دهه‌های ۷۰، ۸۰ و اوایل ۹۰، به تانک‌هایی شهرت دارند که هیچ‌گاه از بین نمی‌روند. بسیاری از نمونه‌های ولوو ۲۴۰ استیشن توسط والدین به فرزندان دانشجو داده شدند و با جان سالم به دربردن از سفرهای جاده‌ای طولانی و تعمیرات و سرویس‌های دیربه‌دیر، به دست مالکین چهارم و پنجم رسیدند؛ اما مشهورترین ولوو به جان‌سختی، یک P1800 مدل ۱۹۶۶ متعلق به شخصی در نیویورک است که در سپتامبر سال ۲۰۱۸ به کارکرد سه میلیون مایل معادل ۴.۸ میلیون کیلومتر رسید. همچنین یک ولوو ۲۴۵ GL مدل ۱۹۷۹ که به‌عنوان خودروی شرکتی مورداستفاده قرار می‌گرفت نیز توانست به کارکردی بیش از ۲.۵ میلیون کیلومتر دست پیدا کند.

۴-فولکس‌واگن بیتل مدل‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۹

بیتل سال‌های سال بدون تغییر روی خط تولید ماند اما برای اولین بار در سال ۱۹۵۰ به ایالات‌متحده آمد و در سال ۱۹۷۹ واردات آن متوقف شد. این روزها نمونه‌های اولیهٔ این خودرو بیشتر در کلکسیون‌ها نگهداری می‌شوند اما هنوز هم می‌توان مدل‌های دهه‌های ۶۰ و ۷۰ آن را دید که بدون پوسیدگی در حال تردد در جاده‌ها هستند. بیتل به خاطر نگهداری بسیار ساده و آسان توانست کل دنیا را فتح کند. مهم‌ترین ویژگی این خودرو پیشرانهٔ هوا خنک آن بود که یعنی هیچ سیستم خنک‌کننده با آبی در آن وجود نداشت و به همین دلیل فقط زنگ‌زدگی می‌توانست آن را از پای درآورد. حتی در حال حاضر نیز هنوز قطعات این خودرو به‌راحتی پیدا می‌شوند و می‌توان آن را در پارکینگ خانه تعمیر کرد.

۵-مرسدس بنز ۲۴۰D و ۳۰۰D مدل ۱۹۷۵ به بعد

E کلاس نسل W123 به‌عنوان یکی از بادوام‌ترین محصولات تاریخ مرسدس بنز شناخته می‌شود. نمونه‌های دیزلی این خودرو از این لحاظ شرایط بهتری دارند و از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند. این مدل‌ها پیشرانهٔ دیزلی ساده و خوش‌ساختی دارند که می‌توانند بیش از ۸۰۰ هزار کیلومتر را بدون نیاز به سرویس یا تعمیر اساسی طی کنند. بهترین مثال برای اثبات دوام بالای این مرسدس پیدا کرد، نمونه‌ای متعلق به یک راننده تاکسی یونانی است که کارکردی بیش از ۴.۵ میلیون کیلومتر دارد.

۶-فورد کراون ویکتوریا

در مورد دوام فورد کراون ویکتوریا حتی یک کتاب نوشته شده است! هرچند نسخه‌های پلیس و تاکسی این خودرو با قطعات ارتقاءیافته مثل سیستم تعلیق و خنک‌کنندهٔ روغن قوی‌تر تولید شدند اما این قطعات برای رانندگی‌های معمولی نمونه‌های شخصی ضروری نیستند و فرمول کلی همهٔ نسخه‌های کراون ویکتوریا باهم یکسان بود: یک پیشرانهٔ V8 قدرتمند، اکسل عقب صلب، شاسی مستقل مشابه پیکاپ و گیربکس خراب نشدنی. هرچند کراون ویکتوریا در سال ۲۰۱۱ از روی خط تولید کنار رفت اما هنوز در بازار خودروهای کارکرده هزاران نمونه از آن وجود دارد و احتمالاً تا ده بیست سال دیگر همچنان در جاده‌ها تردد خواهند کرد. کراون ویکتوریا همچنین یکی از قابل‌اعتمادترین خودروهای تاریخ آمریکا محسوب می‌شود تا جایی که یک ناشر آمریکایی با یک نمونه از آن بیش از ۷۵۰ هزار کیلومتر رانندگی کرد و سپس کتابی با عنوان «خودرویی که نتوانستم فرسوده کنم» را در این رابطه نوشت.

۷-جیپ چروکی XJ مدل‌های ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۱

هرچند جیپ چروکی XJ در سال ۱۹۸۴ به بازار آمد اما زمانی که در سال ۱۹۸۷ پیشرانهٔ شش سیلندر خطی برای آن ارائه شد به دوام بالا شهرت یافت. البته اگر در حال حاضر یک نمونه از این خودرو را بخرید، داخلی کثیفی دارد، پنجره‌هایش پایین نمی‌آیند و رادیوی آن زمزمهٔ آزاردهنده دارد اما همچنان بدون مشکل راه می‌رود. هرچند چروکی XJ شاسی مستقل ندارد (این خودرو یکی از مدعیان اصلی اولین کراس‌اوور دنیا است) اما از توانایی‌های آفرود مناسبی برخوردار است از و سیستم انژکتور فوق‌العاده بادوامی بهره می‌برد.

منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۹ دیدگاه‌ها

  1. miladzm

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    ««قطعاً همهٔ خودروسازان دوست دارند محصولاتشان به دوام بالا شهرت پیدا کنند و تویوتا پادشاه این شهرت در ایالات‌متحده و سراسر جهان است»»
    ای جانم !
    ای جانم !
    ای جانم !
    همین جمله به تنهایی کافیه تا فشار خون هر چی عروسک و اسبا بازی فن رو ببره بالا !
    تویوتا پادشاه دوام !
    خیلی حرفه یه کار بکنی که چشم بسته مردم برن از نمایندگی محصولاتت رو سفارش بدن !
    بعد بعضیا ماشین های لوکس خودشون رو میزارن کنار اکسنت تا بلکه فروش بره !😂🤦
    تویوتا پادشاه فروش !

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۸۴
    1. phonix

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (599 ديدگاه)

      به جان خودم این نویده
      نوید داداش چرا اکانت عوض کردی؟

      موافقم ۵۰
      مخالفم ۸
      1. Dian

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (273 ديدگاه)

        وقتی من تازه به سایت اومده بودم نوید ۶۵۰۰ تا کامنت داشت ، الان ۷۵۰۰ تا
        یعنی به ازای هر کامنت من ۵ تا کامنت داده
        بعد بیاد یه اکانت دیگه هم بسازه با اونم تازه کامنت بده
        مگه هر روز ۲۴ ساعت نیست؟

        موافقم ۲۷
        مخالفم ۳
    2. Iman99

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1115 ديدگاه)

      جایگاه واقعی اول یعنی رکورد دار های دوام و کارکرد کیلومتراژ در جهان همه آلمانی ( اروپایی ) و امریکایی هستن که در رکورد های گینس هم ثبت شدن و اگه بطور دقیق بخواهیم بگیم
      مقام های اول متعلق به ولوو p1800 هست که در رکورد های گینس ثبت شده و همچنین مرسدس ۲۴۰ آلمانی و ولوو ۲۴۵ و پلیموث فیوری دهه ۶۰ میلادی و لینکلن تاون کار آمریکایی که همه از اروپا و امریکا هستن
      و هچنین چندین مدل تراک ها و آفرودردها شاسی بلند های امریکایی که بهترین هستن و مقام های اول رو دارن و رکورد دار هستن که تو گینس هم ثبت شدن
      نکته جالب اینکه هرکدوم از اینها بدون تعویض موتور بالای دو ۲ میلیون کیلومتر بدون تعمیر و با موتور پلمپ طی کردن و دوام داشتن و بعضی هاشون هم با یک موتور عوض کردن دوباره بیش از دو میلیون کیلومتر راه رفتن که خیلی حرفه برای یک موتور با کارکرد بیش از دو میلیون کیلومتر با یک موتور
      نکته دیگه اینکه مقام های اول همه از خودرو های اروپایی و امریکایی همه هم از حدود دهه ۷۰ میلادی هستن و از زمان خودشون تا حال حاضر کسی به گرد پاشون تو دوام و کلا در بهترین بودن کلا نمیرسه

      و بعد از اینها هم خودرو های ژاپنی بخصوص از دهه ۹۰ میلادی راه اونها رو ادامه دادن ولی بازم هنوز به دوام اون قبلی ها نرسیدن

      تو خودرو های ساخت زمان حال هم خودرو های مقرون به صرفه و بادوام هنوزم ساخته میشه با این هدف ولی به پای همون دهه ۹۰ میلادی هم نمیرسن چه برسه به رکورد دارهای دهه ۶۰ و ۷۰ که بادوام ترین بودن و روددستشون نیست

      این موضوع هم منطقی نوشتم و بی‌طرفانه و مثل متعصب هایی که میبینید یا بعضی دیگه میتونستم تعصبی حرف بزنم و بگم پادشاه جهان خدایی اروپا و امریکا هستن و بینهایت هستن و بینهایت کار میکنن و و مرسدس بنز آلمان و اروپا و فورد و جنرال موتورز امریکا پادشاه دوام و همه چیز جاودانه و بهترین از همه نظر در همه چیز کسی به گرد پاشون هم نمیرسه و همه چیز هم از خودشونه و خیر و نیکی دنیا و آخرت خدایی اروپا و امریکا اینکارا رو کردن و بادوام ترین هستن
      ولی من مثل بعضیا انشاء نمینویسم و از تخیلات و رویا پردازیها و فانتزی های ذهنی و… نگفتم مگر اینکه بعضیا با نظرات متعصبانه که نشون از عدم تعادل روانی درونی خودشون داره باعث شن جوابی بدیم
      تناسب و تعادل اگه وجود داشته باشه بهتره ما هم سعی کردیم اگه چیزی از نرمالش خارج باشه رو درستش کنیم و درستش رو بگیم پس این تناسب رو نگه داریم بهتره و وقتی احترام ها سرجاش باشه خوبه

      تو خود موتور ها هم موتور های آلمانی و امریکایی مثل موتور های دیزلی مرسدس بنز و موتور های دیزلی کامینز و… و همچنین در موتور های بنزینی موتور های جنرال موتورز و کرایسلر اسطوره دوام هستن و بادوام ترین هستن و بعنوان بادوام ترین ها شناخته شدن

      بعد از اونها هم موتور های ژاپنی از هوندا و تویوتا بعنوان موتور های بادوام شناخته شدن
      که هنوز هم راه اونها رو ادامه میدن

      در زمان حاضر هم این موضوع کمتر اهمیت داده میشه چون با گسترش صنعت خودرو و اضافه شدن تکنولوژی ها و افزایش خدمات و محصولات و بروزرسانی ها سیاست های تولید این اولویت ها تغییر کرده و کمرنگ تر شده و مثل اون زمان ماشینی نمیسازن که طول عمرش از صحابش بیشتر باشه مثل مثلا مرسدس ۲۴۰ آلمانی یا لینکلن تاون کار امریکایی و یا ولوو های قدیمی از سوئد اینها معروف بودن به این که عمرشون از مالکشون بیشتر هست و بادوام ترین بودن ولی الان دیگه اولویت ها تغییر کردن و اگرم باشه مثل همون ها دیگه نمیاد

      موافقم ۴۴
      مخالفم ۲۴
      1. viper2

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (915 ديدگاه)

        اقای iman خودت میدونی که من امریکایی فن هستم اما واقعا موتور ها و ماشین های تویوتا هم حرف ندارن . مخصوصا توی موتور های شیش سیلندر که واقعا حرف اول رو میزنن ‌.

        موافقم ۳۷
        مخالفم ۱۹
        1. Iman99

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1115 ديدگاه)

          بله درست میفرمائید بعد از اونها ژاپنی ها هم بعنوان موتور های بادوام شناخته شده هستن بالا هم خودم نوشتم. تو چهار سیلندر ها هم همینطور هستن و من خودم چهار سیلندر ژاپنی که قبلا داشتم تا زمانی که کار میکرد زیر پام خراب نشد بعنی ندیدم خراب شه هرکاریش کردم حتی داشتم که ترموستات قفل کرده بود موتور هم روشن بود اونموقه ولی واشر نزد موتور تبدیل به زلزله شده بود ولی تا لخظه آخر نمرد و نجات پیدا کرد بعد هم ترموستات رو عوضش کردم و مشکلی نداشتو کار کرد
          این خاطره هم از ژاپنی ها نوشتم که نگید من مخالفشونم من خودم رانندگی رو با تویوتا یادگرفتم و واسم نوستالژیکه

          ولی اگه یه وقت چیزی میگم فقط دلیلش جواب کامنتای متعصبانه و غیر نرماله که از تعادل خارج میشن اونموقه من رو طوری دیگه میبینید بخاطر حرفای نامتعادل اونها
          که
          اگه اونها نباشن من خودم رو میبینید که چطور میام از ژاپنی ها دفاع هم میکنم تعریف هم میکنم از اونها

          ولی فقط چون وقتی چیزای متعصبانه و یکطرفه میبینم برای اینکه بگم این اصل ماجرا نیست چیزایی که خودم دوست ندارم بگم رو میگم بار ها هم گفتم ولی بعضیا که بهشون بر میخوره متوجه نمیشن
          که اینم عادتی هست که من دارم چون هیچوقت زیر بار حرف زور یا ناحق یا چاخان و یا خالی بندی و یا گزافه گویی و تعصب بیخودی و ..‌‌نمیرم و مجبور میشم حرفم یا برخوردم مثل خودشون اون لحظه باشه

          موافقم ۲۵
          مخالفم ۱۲
        2. Iman99

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1115 ديدگاه)

          الان همین بالا یه نیگا بنداز ببین اون اولی که خودمونم میدونم جنس جملاتش رو
          نظرت چیه در موردش jdm باز ها اصلا اینو گردن نمیگیرن و مایه شرمساری میدونن چون این رویکرد به خودشون ضربه میزنه
          و واقعا زشته

          موافقم ۲۴
          مخالفم ۸
      2. علی

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (263 ديدگاه)

        شما یه آلمان فن متعصبی ! لطفا صادق باشین . هزینه تعمیر و نگهداری را باید در نظر گرفت اگه بخواد یه بنز یا یه بی ام و مثل یه تویوتا عمر کنه ، چقدر باید هزینه نگهداری بدی؟ اگه هزینه نگهداری را در نظر نگیرید خیلی از خودروهای دیگه هم میاد تو لیست

        موافقم ۹
        مخالفم ۱۰
        1. Iman99

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1115 ديدگاه)

          صادق هستیم آلمان و امریکا قبلا ثابت کردن که خودروهاشون بیشترین طول عمر رو با کمترین هزینه های نگه داری رو دارن همونهایی که رکورد دارن

          و بیش از دو ۲ میلیون کیلومتر رو با کمترین هزینه نگهداری و بدون خرابی طی کردن و از این حیث خودشون رکورد دار هستن و کسی به گرد پاشون هم نمی‌رسه
          ما صادق هستیم

          کسی که صادق نیست هم اون ژاپنی فن متعصب هست که کمترین دانش رو داره با بیشترین تعصب
          چون کلا از تاریخچه صنعت خودرو فقط همون ده درصدش رو در نظر گرفته و نود درصدش رو اصلا در نظر نمیگیره
          اگه برعکسش بود یه چیزی .
          ولی ۹۰ درصد صنعت خودرو از اختراع خود موتور و ماشین بگیر تا پیشرفته ترین تکنولوژی های این صنعت و بهترین تکنولوژی های اون از اروپا و امریکا هست ده درصد بقیه آسیا
          منظور فروش نیست منظور دستاورد ها و علم و تکنولوژی و اختراعات بزرگش هست که سطح بالا هستن ( نه تعداد پنت های جزئی و سطح پایین )

          پس جایی که لازم به اثبات باشه هرجا همون اروپا بخصوص آلمان و امریکا برتری و شماره یک بودنشون رو اثبات کردن در این زمینه و در همه چیز و نیازی به بحث نیست
          اونم با کسی که مولتی اکانت باشه و غیر از اسم خودش با هزار اسم و ایمیل دیگه بیاد کاری به حالا هم ندارم کلا گفتم این مورد رو دیدم و مهم نیست که الان اینطور باشه یا نباشه

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۵
        2. Iman99

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1115 ديدگاه)

          و همون رکورد داران اروپایی و امریکایی در دوام از هر تویوتایی که باشه خیلی بیشتر عمر کردن با هزینه خیلی کمتر یعنی عمر و دوام خیلی بیشتر رو در عین هزینه خیلی کمتر و کمترین هزینه که همون رکوردداران کارکرد و دوام هستن که همه اروپایی و امریکایی هستن
          و بادوام میساختن زمانی که بادوام بودن مددنبود
          و الان هم در یک سطح و لول بالاتری هستن و دوام معقول رو در عین پیشرو و برتر بودن در همه چیز دارن

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۵
      3. Alireza.w

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (18 ديدگاه)

        توی کردستان خودمون یه تویوتا هایلوکس قدیمی هست که بالای ۸ میلیون کیلومتر کارکرد داره.. اینا هیچی نیستن در برابرش

        موافقم ۳
        مخالفم ۷
        1. Iman99

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1115 ديدگاه)

          فرض کنیم واقعی باشه ت‌.یوتا میاد میلیون ها خرج همین کار می‌کنه براب اینکه تبلیغی هم واسه خودش باشه ولی اینطور نیست
          بعد صاحب همونم راحت تو رکورد های گینس ثبتش میکنه و نونش تو روغنه

          ولی آفرودر هایی از اروپا و امریکا منم میتونم پیدا کنم که بالای ۱۰ میلیون کیلومتر کار کرد دارن و هر تویوتایی هیچه در برابرشون و هیچ ت.یوتایی به گرد پاشونم نمیرسه و نمیتونه هم برسه هرکاری کنه و هیچی نیست در برابرشون

          در دوام خدایی حرف اول رو اروپایی ها و امریکایی ها از سالها قبل زده بودن و بادوام میساختن زمانی که بادوام ساختن مد نبود و حرف اول رو در آفرودر ها میزنن و حرف اول رو در بادوام ترین ها میزنن و حرف اول رو در همه چیز و بهترین بودن از همه نظر در همه چیز با فاصله زیاد میزنن کلا اروپا و امریکا قطعا و مطلق ثابت شده در نزد خدا و با اثباتی علمی و ریاضی و عرفانی و منظور از دید عم مهندسی و هم از دید هنری طبق کشفیات علمی دانشمندان و فلاسفه و مطابق با علم خدایی کشف شده توسط دانشمندان نامی جهان که همونها هم همه اروپایی و انریکایی هستن
          زمانی که آلمان ( اروپا ) و امریکا بادوام ترین ماشینهای جهان رو می‌ساختن که هنوزم رکورد دار بادوام ترین خودرو های جهان خودشون هستن و دست خودشونه اون زمان ت.یوتا هنوز کپی نعل به نعل جیپ بود و تا سالها بعدشم همین بود و الانشم همینطوره و چیزی از خودشون ندارن هرچی تولید می‌کنند نگاه کنی ریشه یابی کنی میبینی همش برمیگرده به اروپا و امریکا که همینشم البته به گرد پای خود اروپا و امریکا هم نمیرسه
          چون بهترین از همه نظر در همه چیز که سطح بالا هستن و جلو و یکه تاز هستن خدایی اروپا و امریکا هستن که از همه نظر در همه چیز بهترین و سطح بالا و پیشرفته و پیشرفته ترین و بسیار پیشرفته هستن خدایی و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه کلا

          موافقم ۷
          مخالفم ۱
    3. Reza Waffen SS

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (4191 ديدگاه)

      فقط فولکس‌واگن بیتل بقیه رو بیخیال شین

      موافقم ۷
      مخالفم ۱۳
    4. علی

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (263 ديدگاه)

      کسی با حرفهایت ضدژاپنی نمیشه ، چون می‌دونن کره ای فنی ، با مسخره بازی به جایی نمیرسی!! بیشتر افراد اینجا کار درست و آگاهن!! درضمن کسی که حرفی برا گفتن نداشته باشه اینطوری مسخره بازی در میاره !!

      موافقم ۳
      مخالفم ۵
  2. محمد

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (222 ديدگاه)

    فیلم جنایی آمریکایی وجود نداره که فورد کراون توش ایفای نقش نکرده باشه.

    موافقم ۷۷
    مخالفم ۴
    1. Iman99

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1115 ديدگاه)

      آره بدنه بسیار محکمی هم داشت بعد از شورلت کاپریس و مدل های مشابه اون

      در مورد دوام هم که بحثی نیست همه خودرو های این لیست خوبن و نباید گفت کدوم برتره مگر اینکه حرفای متعصبانه بیاد وسط که اونوقت دیگه قضیه فرق میکنه

      موافقم ۳۵
      مخالفم ۱۰
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (7629 ديدگاه)

        مثل همیشه تویوتا اول 👑
        چقدر سخته تحمل چنین مقالاتی که هرکجا نام نیکی هست ، این ژاپن بدجوری میزنه تو برجَکِشون !

        میدونید چرا تویوتا اینقدر قابل اعتماد و پُرطرفداره ؟!
        چون فقط انفجار و تصادفات شدید میتونه مرگ اون را رقم بزنه و اگر نه تمام مدل‌هایش مثل پازل چیده میشوند و مثل آب خوردن اوورهال میشوند و اگر قطعات اورجینال باشند هر ۱۰ سال میشه با خیال راحت رسیدگی و سوار شد و تازه اگر درست و منظم به خدماتش برسند تا بی‌نهایت کار میکنند بدونِ خرابی و مشکل !

        (( حالا دوباره این یارو پیداش میشه برامون روضه میخونه از مشکلات تَوَهُمی که البته اینجا تو پدال کنتر نمیندازه و اگر نه هرجایی چنین شعرهایی بخواند به حالش ناراحت میشوند و دنبال ساقیش میگردند 😂👋🏻 !
        حالا پیداش میشه و تومار شعر میگه ! )) .

        موافقم ۲۷
        مخالفم ۵۳
    2. حق گوی باطل

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (388 ديدگاه)

      الان شهاب و اکانت هاش میان میگه سانتافه توی لیست جاش خالیه😂😂

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۱۶
    3. viper2

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (915 ديدگاه)

      اقا ولی انصافا ماشینای جنرال موتورز هم خیلی سگ جونن . مخصوصا موتوراش . پدال کلا با جنرال موتورز و امریکایی ها مشکل داره .
      GM for ever

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۱۸
      1. viper2

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (915 ديدگاه)

        ببینید با دوام ترین موتور های جهان توی این لیست هست که شما سرچ کنید the most reliable engine با همین لیست مواجه میشید و معتبر هست و میتونید جزئیات این موتور ها هم ببینید .
        ۸ Honda B Series Engine.
        ۷ Honda K Series Engine.
        ۶ Lexus 1UZFE Engine.
        ۵ Lexus 2UR-GSE Engine.
        ۴ BMW M57 Diesel Engine.
        ۳ Nissan RB26DETT Engine.
        ۲ Mercedes-Benz OM617 Diesel Engine.
        ۱ General Motors LS Engine.

        همونجور که میبینید اولین موتور ls جنرال موتورزه .
        و همچنین این هم با دوام ترین موتور های v8 تاریخ . که اینم باز معتبر هست . و میتونید عبارت the most reliable v8 engine رو سرچ کنید و جزئیاتشون رو نگاه کنید .
        ۸ Ford 5.0 Coyote.
        ۷ Nissan 5.6.
        ۶ Hyundai 5.0.
        ۵ Chrysler 6.4.
        ۴ Toyota/Lexus 4.0.
        ۳ Chevy LS3 6.2.
        ۲ Chrysler 5.7.
        ۱ Chevy Small-Block 350.
        باز هم همونجور که مشاهده میکنید با دوام ترین ها و قابل اعتماد ترین ها . جنرال موتورز و موپار هستن ‌‌. ۳ تای اول رو نگاه کنید .

        موافقم ۳۱
        مخالفم ۵
    4. Dian

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (273 ديدگاه)

      لینکلن تاون کار و فورد کراون ویکتوریا چقد شبیه همن

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۰
      1. Iman99

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1115 ديدگاه)

        آره لینکلن تاون کار هم جزو این لیسته ولی نوشته نشده چون دوتا نماینده امریکایی بود ولی واقعا اونم هست
        و رکوردش تو گینس هم ثبت شده بعنوان بادوام ترین های جهان
        این ماشین بیش از ۲.۵ میلیون کیلومتر رو بدون هیچگونه تعمیر و باز کردن موتور طی کرده با موتور فابریک و پلمپ و به گفته صاحبش هیچ خرابی خاصی نداشته و چند بار کیلومترش صفر شد
        جالب اینکه زمان خودش جزو پیشرفته ترین و پر تکنولوژی ترین ترین ماشین ها هم بوده و صفحه نمایش لمسی و دکمه های لمسی و آینه های برقی و صندلی ها و دنده اتومات و کولر و هیدرولیک فرمان و… اون زمان داشته

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۸
        1. Dian

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (273 ديدگاه)

          اون موقع قیمت پایش چقد بود؟

          موافقم ۳
          مخالفم ۱
      2. Enayat

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (85 ديدگاه)

        چون پلتفرم مشترک دارند

        موافقم ۷
        مخالفم ۱
        1. Iman99

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1115 ديدگاه)

          جالب اینکه از اولین خودرو هایی بود که اونها تکنولوژی های مختلف در اون زمان رو داشت و با مرسدس درتکنولوژی و لوکس بودن و … رقابت میکرد مثلا اولین سیستم اینفوتیمنت لمسی در جهان در بیوک ریویرا بکار برده شده و بعد اون خودرو های دیگه و این همه تکنولوژی و امکانات در اون زمان در کنار دوام در اون زمان نظیر نداشت برای همین مثالش رو زدیم

          موافقم ۶
          مخالفم ۷
        2. Dian

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (273 ديدگاه)

          اینا شباهتشون صرفا به پلتفرم ختم نمیشه
          حتی موتور و گیربکسشون هم یکیه
          تنها تفاوتشون در حد جلوپنجرس

          موافقم ۳
          مخالفم ۱
    5. Ilia2008

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (139 ديدگاه)

      کلا هرچی فیلم از ۱۹۹۸ به بعد ساختن این ماشین توش بوده . فکر کنم بیشتر از تعداد تولید شده واقعیش تو فیلم ها له و لورده شده 😂

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۲
    6. بهراد

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (211 ديدگاه)

      چون رخشه. من یدونشو تو نیویورک سوار شدم ( البته خیلی قدیمی نبود شاید مال اولای ۲۰۱۱ بوده) واقعا آپشن خاصی نداره ها یعنی خبر از نواوری نیست ولی سواری و قدرت فنیش و اصطلاک کمش بی نظیره. تو اکثر ناوگان های پلیس ایالت هایی که منم دیدم توش این ماشین به وفور یافت میشد. کاش اینارو به ایرانم وارد میکردن واقعا ماشین خوبیه.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  3. مازیار

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1385 ديدگاه)

    جایی برخورد کردم که اتاق ۱۲۳ بهترین اتومبیلی هست که کمپانی بنز تابحال تولید کرده
    که به نظرم کاملا درسته
    واقعا بادوام و کم آزار
    و تو یکی از تبلیغات بنز در مورد همین اتاق اومده بود
    NO ABS
    NO ESP
    NO AIR CONDITION
    NO EBD
    …NO
    …NO
    …NO
    …NO
    …NO
    …NO
    …NO
    NO PROBLEM

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۳
  4. TML BN

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (758 ديدگاه)

    عالی جای میتسوبیشی گالانت خالی بود

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۱
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (7629 ديدگاه)

      آخ آخ آخ
      گفتی گالانت
      چه خاطراتی جلوی چشمانم اومد .
      این ماشین یه چیز عجیبی بوده و هست که گفتنش بی‌فایدست تا کسی خودش نشینه و رانندگی نکنه و یه مسافرت باهاش نره نمیتونه بفهمه چی میگیم !
      البته هم گالانت هم کریسیدا و هم آکورد که سه اعجوبه‌ی دهه‌ی ۹۰ در ایران بودند که جدا از اینکه مرگ ندارند ، به شدت سواری دلچسب و نرم و راحتی دارند با کولرهایی به شدت قدرتمند .

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۱۱
      1. قاطر فروش

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (795 ديدگاه)

        داداش بین این ۳ تا سواری کدوم‌بهتر بود

        موافقم ۸
        مخالفم ۴
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (7629 ديدگاه)

          من هر سه خودرو را تجربه‌ی سواری داشتم بخصوص گالانت و البته اگر کریسیدا تمیزی که باب مِیلم باشه و البته ( قیمت واقعی و نه کهکشانی ) مطمئناً میخرم و لذتش را میبرم .
          هر سه خودروها سواری بسیار نرم و روانی دارند که با هیچکدام از خودروهای امروزی قابل مقایسه نیستند و البته کِشش موتورهاشون هم بالاست با اینکه کاربراتوری هستند و حجم ۱۸۰۰ cc ( البته کریسیدا ۲/۴ هست ) ( البته نمونه‌های انژکتوری آکورد هم به ایران آمد که کم هستند ) اما در هیچکدامشان کمبود قدرت احساس نمیکنید !
          هندلینگ هر سه تا معرکست ( یعنی تا سر پیچ باهاش نپیچید باورتان نمیشود بخصوص گالانت و آکورد اصلاً عقبشون در نمیره با اینکه هیچ سیستم الکترونیکی ندارند اما اینقدر تقسیم وزن مهندسی شده‌ای دارند که واویلاااا ، یک کلام عشق به توان ۱۰۰۰ ) !

          گالانت هزینه نگهداری بالایی داره با قطعات کم و گران !
          آکورد هم همینطور ولی قطعاتش بهتر گیر میاد !
          کریسیدا نسبت به دو تای دیگر وضعیت بهتری داره !

          اما در کل ، فکر اینکه یه نمونه بخرید و خودتان بازسازی کنید را از سر بیرون کنید و اگر در بازار ایران از این سه تا لاکاغذی پیدا کردید به قیمت مناسب روز ، بخرید ، تو هوا هم بخرید و دعاش رو به جون من بکنید تا تازه بفهمید ماشین داشتن و سواری گرفتن از اون یعنی چی تا بعد ببینم دیگه نگاه به خودروهای چینی یا ایرانی میندازید یا نه !

          باز هم تاکید میکنم ( اگر اینکاره نیستید ، فکر بازسازی خودروهای دهه ۹۰ را از سر بیرون کنید و جوگیر نشوید که سیستم برق و سیم‌کشی پیچیده‌ای دارند که کار هر کسی نیست بازسازی این‌ها ) !

          بازسازی سواری‌ها بسیار سخت‌تر از SUVهاست !

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۷
        2. قاطر فروش

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (795 ديدگاه)

          ممنون از توضیحاتتون

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
      2. Kato

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (260 ديدگاه)

        و میتسوبیشی لنسر…

        موافقم ۴
        مخالفم ۳
  5. Prpr

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    جای پراید خالیه

    موافقم ۸
    مخالفم ۲۱
  6. R@min

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (179 ديدگاه)

    در اینکه این محصولات و برندها جزو بادوام ترین ها هستن شکی نیست اما بخش اعظم ماندگاری یه خودرو به نحوه نگه داریش هست چه بسا همین آت و آش.غال های وطنی هم میشه تا بیشتر از ۳۰۰ هزارتا سرپا نگه داشت.

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۳
    1. کافر مقدس

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      دیده میشوند در خیابان که هنر نی چگونه دیده میشوند در چه شرایطی . تو ایران هم ماشینهای زیادی هست که کف شون پوسیده و زنگ زده

      به نظر خودم هیچی مثل آکورد کم دردسر و با عمر نیست.مرسدس و کادیلاک و بی ام و همه اینا منو تو تعمریگاه ها پیر کردن اللخصوص بی ام و. با آکورد ۹۳ رسیدم به ۸۶۰هزار کارکرد ولی مرسدس و بی ام و هم دارم ۲تا که با یک سوم این پیمایش این مسافت زایمان کردن

      وانت هایی که بنزین قاچاق میکنن و تو جنگها هم هستن از تویوتا تا میتسوبیشی و مزدا همین زاهدان بری نگاه کنی کارکرد نزدیک به میلیون دارن .حالا چقدر ماشین ها درجا کارکردن بماند کلی هم استهلاک تو درجا کارکردن هست که تو هیچ کیلومتری نمیفته

      مطلب خیلی پر ایراد و فقیره . مرسدس رو راننده یونانی زده که طرف راننده تاکسی بود با ۳بار تعویض انجین و ۳بار تعویض گیربکس .

      ماشین ۶میلیون کارکرده هم هست با ۳بار تعویض انجین .تو ایران رنو هست ۳میلیون کارکرد با تعویض های مکرر.ملاک نی تعویض انجین فابریک ملاکه

      موافقم ۳۰
      مخالفم ۵
    2. aboalfazlchallenger

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (107 ديدگاه)

      آقا رامین یک سوال
      زده فورد کراون شاسی مستقل داره
      واقعا اینطوریه ؟؟
      مثل فورد اف ۱۵۰ ؟؟

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۰
      1. R@min

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (179 ديدگاه)

        بله پلتفرم پنتر (panther) نردبانی بود و بخش اعظم دوام این ماشین هم بخاطر همین ساختار عجیبش بود اما با پلتفرم تراک ها متفاوته.

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۲
    3. پویا

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (305 ديدگاه)

      یه سمند دارم نزدیک ۵۰۰ هزارتا کار کرده 😁😁

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۵
      1. R@min

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (179 ديدگاه)

        بیشترین کارکردی که دیدم از یه محصول وطنی زمان سربازی یه روآ بود تو پادگان می گفتن سه بار سر ۳۰۰ هزارتا کیلومترو صرف کرده یجورایی نزدیک ۹۰۰ هزارکیلومتر راست و دروغش خدا می دونه ولی واقعا پوسیده بود. البته تو ارتش ماشین های فرسوده خیلی زیاده.

        موافقم ۱۹
        مخالفم ۲
        1. Shayan

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (108 ديدگاه)

          اینطور نیست. خودرو های صفر زیادی هم دارد.

          موافقم ۱
          مخالفم ۳
      2. Shayan

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (108 ديدگاه)

        😳

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  7. JDM lover

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    ژاپنی ها تو بحث دوام بی نظیرن
    مرگ نداره ماشیناشون

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۱۰
  8. Twin H Power

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (196 ديدگاه)

    عاشق این مدل فورد هستم ‌. بینظیره
    جای کپل خان توی لیست خالیه ، بنز w124 رو میگم ، بهترین بنز تاریخه بنظرم

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱
    1. JDM lover

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (886 ديدگاه)

      کپل یکی از دوست داشتنی ترین بنز هاست
      من واقعا عاشقشم

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۳
      1. viper2

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (915 ديدگاه)

        کپل مخصوصا اون نسخه ایش که سپر و اسپویلر اسپرت داره وای خیلی گنگش بالاس . کلا بنزم بنز قدیم . واقعا بنزای قدیمی علی رغم استهلاک بالا ، کیفیت خوب کابین خوشگل و کلا با کلاس هستن .

        موافقم ۶
        مخالفم ۱
  9. seyedjavad.mercedesbenz

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (461 ديدگاه)

    انجینای دیزلی بنز حتی همین الانم مرگ ندارن ، من همیشه به نظرم بهشون توجه لازم توسط رسانه ها صورت نگرفته ولی واقعا در بین دیزلی ها شاهکارن ، حتما اگر یه پست مربوط با خودروهای دیزلی یا یه مدل دیزلی از بنز اومد بیشتر درموردشون توضیح میدم ولی واقعا کلمه شاهکار براشون مناسبه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
  10. مهدی

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1225 ديدگاه)

    به کتاب مقدس قسم که از نظر دوام ماشین بالاتر از نیسان پیکاپ های خودمون ندیدم. ماشین های این لیست و احتمالا لیست آتی همه عالی اما به شخصه عجیبترین ماشینی که دیدم همین نیسان پیکاپ های خودمون هست. چون تو بدترین شرایط ممکن اهم از آب و هوای خوزستان و محیط استفاده که بیشتر خارج شهر و نوع استفاده که کارگر و کارمند به هیچ وجه ملاحظه ماشین رو نمیکنن، بیست سال دوام آوردن و بعضاً توشون پیدا میشه که هنوز موتور پلمپ باشه! برای مقایسه باید بگم تو بهترین زمان که تحریمی در کار نبود و سرویس خودروها مرتب انجام می‌شد خودروهایی مثل وانت شورلت نهایتا ۵ سال، هایلوکس تایگر نهایتا ۱۰ سال، تویوتا لندکروزر ۴.۵ و پاترول هم نهایتا ۱۰-۱۵ سال و بعد اوراق و مزایده میشدن تو شرکت های مناطق نفت‌خیز

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۹
    1. دکتر

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (218 ديدگاه)

      نیسان پیکاپ هم واقعا مرگ نداره،کاملا بات موافقم ، یدونه مدل ۸۲تو مرکز بهداشت روستایی داشتیم،۸۶۰ هزار کیلومتر کار کرده بود که بخش زیادیش توی جاده خاکی بود،اما واقعا موتور این ماشین باز نشده بود …

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۰
    2. کافر مقدس

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      جان سخت یعنی وانت شورلت های بازار آهن .چند تن آهن میبرن ولی خیلی از ماشین های تولیست انسان نهایتا ۱۰۰کیلویی حمل کردن

      اینا جلو ماک شوخی به نظر میرسن. ماک رو چند نسل تو جاده ها دیدن و میبینن و خواهند دید

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۱
  11. T

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (269 ديدگاه)

    بچه ها قبول دارید خودرو های دهه ۷۰ میلادی چقدر جان سخت بودند؟
    ماشین های امروزی شدن پلاستیکی

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۰
    1. viper2

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (915 ديدگاه)

      big like

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
    2. مهدی

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1225 ديدگاه)

      برخلاف نظر عموم من با این حرف موافق نیستم . ممکنه که ماشین های دهه ۶۰ و ۷۰ از بهترین متریال زمانشون استفاده میکردن اما با پیشرفت علم، اول اینکه مهندسی طراحی و دقت تراش ها و کلیرنس ها خیلی قویتر و بهتر شده این یعنی تنش و استهلاک کمتر، دوم اینکه متریال ها و آلیاژهای جدیدتری بکار می‌ره که باز هم استهلاک رو‌کاهش میده نتیجش میشه هیوندای النترایی که مقالش تو همین سایت بود و یک‌میلیون کیلومتر راه رفته بود و موتور همچنان پلمپ بود. اما این که میگم به صورت کلی هست وگرنه مثال نقضش هم همچنان موجوده. اگر بخوام مثالی بزنم که خودم تجربه کردم اینکه بنده جیب چروکی دهه هفتادی ندیدم که با کیلومترهای کم موتور بارها تعمیر و تراش رفته و موتور معروفی داره به دردسر زیاد اما تو منطقه آزاد جیپ ۲۰۱۵ چروکی دوست خودم ۳۵۰ هزارتا رفته و موتور همچنان پلمپ و بسیار سالم

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۸
  12. دکتر

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (218 ديدگاه)

    عاشق این نسل هوندا اکورد هستم واقعا خودروی فوق العاده ای هست،زمانی که دوران ابتدایی مدرسه بودم یکی از اقوام داشت هر وقت سوارش میشدم ذوق مرگ میشدم،چقد این ماشین خوب بود و از زمان خودش جلوتر،حدود ۱۰ سال پیش بود من یک زانتیا ۲۰۰۰ داشتم و توی اتوبان قم به اصفهان پشت یک اکورد بودم ، هرکار کردم نرسیدم بش،واقعا را میرفت و بقولی حسابی مچ زانتیای منو خوابوند، و همچنان هنوزم که هنوزه این ماشین زیباست.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۰
  13. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2109 ديدگاه)

    در مورد فورد کراون ویکتوریا چند نکته بگم.اول شاسی مستقل داره که بسیار مستحکم و انتعطاف پذیره.اکسل عقب یه جورایی با ۶ اتصال به شاسی وصل شده دارای یه میل موجگیره قطوره.کلا ماشین برا وطایف سنگین ساخته شده.نکته دیگه تو فیلمهای واقعی بارها دیدیم که اینا دنبال همه جور ماشین میکنن و موفق هم هستن لامصب دنبال سوپر کار هم میره.رخ ماشین معرکه هست و فورد باید یه سدان حالا شده برقی با الهام از این ماشین بسازه.در آخر یه پراید داریم که ۴۸۶ هزار تا کار کرده و فقط یه دست پیستون و رینگ اونم از رو وسواس عوض کردیم.

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۰
  14. محمد

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (746 ديدگاه)

    این نکته رو هم در نظر بگیرید که ماشین های اون زمان واقعا ساده بودن و چیز زیادی برای خراب شدن نداشتن برای مثال پیکان هم که با اینکه انگلیسی بود و خودتون میدونید تولیدات انگلیس معمولاً کیفیت محصولات آلمانی و فرانسوی رو نداشتن اما به کارکرد های ۴۰۰ ۵۰۰ هزارتا میرسیدن ، گذشته از اون شما دوام رو مترادف کیفیت ندارید بله ماشین دوام آورده ولی کیفیت روزایی که تو عمر استانداردش براش تعریف شده بود رو داره ؟ نمونش بنز های مایلر ، مینی بوس های بنز و ماک و ولوو سوسماری و نیسان گاوی هایی هستن که هنوز کار میکنن ولی به چه قیمتی ؟ خراب کردن محیط زیست ، داغون کردن راننده و سرنشین ، به خطر انداختن جون بقیه و هزارتا عیب دیگه

    موافقم ۵
    مخالفم ۶
  15. Mohammad.2005

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    آکورد دهه ۹۰ واقعا عالیه . اگه قطعات و تعمیرکارش باشه به همه ماشینای ایرانی شرف داره . البته که خیلی هم سگ جون هست .

    راستی فکر می کنم بنز ۲۳۰e هم باید توی لیست می‌بود . کسی می دونه سری موتور سفید این مدل بنز بیشتر دوام و کارایی داره یا موتور مشکی ؟

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
    1. Ilia2008

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (139 ديدگاه)

      یدونه آکورد مدل اوایل دهه ۱۹۹۰ نزدیک خونه مادربزرگم هست . تمیزه و به نظر میاد مشکل خاصی نداره ازش استفاده روزمره میشه .

      تو همون خیابون یه لاشه فولکس بیتل بود که چند سالی هست جمعش کردن

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
      1. phonix

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (599 ديدگاه)

        اون بیتل هم اکه ازش استفاده می شد
        الان سر حال بود
        ولش کردن رولزرویس رو هم اگه ول کنی به امان خدا بعد یه مدت داغون میشه
        استفاده از ماشین و نوع نگهداری خیلی در عمر ماشین خیلی مهمه

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  16. Alan.r

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    در بحث دوام ژاپنی ها حرف اول را می‌زنند خصوصا تویوتا

    موافقم ۹
    مخالفم ۵
  17. T

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (269 ديدگاه)

    آقای مهدی جدیدا تمامی وسایل . فقط ماشین نه!
    برای اینکه مردم هر ۵ سال ۵ سال وسایل عوض کنند و دوباره برن همون برندو بخرن یکم بی کیفیت می سازند تا خراب بشه مردم مجبور بشن جدیدشو بخرن
    یا حتی سال ۲۰۱۶ بود فکر کنم یک قانونی تصویب شده بود که باید جوری خودرو رو بسازند که دوام زیاد نداشته باشند که قطعه ساز ها ضرر نکنند
    اما همین کادیلاک ۱۹۷۰ رو ببین هنوز که هنوزه داره راه میره لامصب

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
    1. مهدی

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1225 ديدگاه)

      ببینید عرض کردم اون زمان از بهترین متریال زمان خودشون استفاده میشد و ممکنه الان اینجور نباشه ولی به هر پیشرفت علم و مهندسی طراحی قطعات باعث شده در کل دوام یه انجین ۲۰۲۰ شورلت بیشتر از ۱۹۷۰ شورلت باشه . شما به وضوح می‌بینید یه انجین تکنولوژی روز چقدر نرم و بی صدا کار می‌کنه این یعنی تنش بین قطعات ناچیز هست و در نتیجه عمر مفید موتور بالا اما انجین مشابه ۴۰ سال پیش با سیستم سوخت رسانی کاربراتور که هیچوقت سوخت دقیقی نمی‌ده باعث میشه موتور پر تنش و خشن کار کنه که مساوی با حرارت زیاد و استهلاک بیشتر و خرابی بیشتره و این چیزیه که من به وفور میبینم بین انجین خودروهای کلاسیک که عملا دیگه توان استفاده روزمره رو ندارن حتی اگر با بهترین قطعات اورهال بشن

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
  18. T

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (269 ديدگاه)

    دلیلش هم سود بیشتره و افزایش جمعیت
    مجبورن بی کیفیت بسازن
    ماشین های امروزی عمرمفیدشون ۸ ساله

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  19. عاشق پدال

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (223 ديدگاه)

    ولووها رو واقعا قبول دارم. تو روسیه اینقدر ولوو قدیمی ریخته . تا الان کار میکنن . اونم تو سرمایی که فلز یخ میزنه. خیلیا موتور ولووهای قدیمی رو میگیرن روی لادا میزارن.

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  20. Dian

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (273 ديدگاه)

    جای لندکروزر سری ۷۰ خالیه

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  21. HamiD

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    خب اون آقایی که میگفت تویوتا چرخش در میره کجا قایم شده من نمیدونم!
    چرخش در نرفت که … بهترین هم شد … دوام برعکس مجلات خریدنی نیست!

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
    1. Iman99

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1115 ديدگاه)

      کجا بهترین شد بهترین همون اروپایی ها و امریکایی های دهه ۷۰ هستن که رکورد دار بادوام ترین ها در جهان هستن اینجا نویسنده مطلب خودش شماره گذاری کرده وگرنه رده بندی واقعی این نیست شما اشتباهی باور کردی
      در بحث دوام هم همون آلمانی ها ( اروپا ) و امریکایی ها سالها پیش در دوام حرف اول رو میزدن و الان هم در سطوح بالاتر مسغول فعالیت هستن و خودرو های پیشرفته تر تولید میکنن در کنار دوام معقول
      ودر جاهایی که لزوم بر دوام هست بادوام ترین هم بازم خودشون هستن مثل ماشین آلات صنعتی و راهسازی
      مثل کاترپیلار امریکا و لیبهر آلمان و..‌‌ که بهترین و با دوام ترین در زمینه خودشون هستن و در همه چیزای دیگه.

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
  22. سامان اذری

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2981 ديدگاه)

    یکی از ارزوهام این بود که برم امریکا و سوار تاکسی های فورد کراون ویکتوریا بشم
    نرمی و راحتی از سرو روش میباره

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
    1. عاشق پدال

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (130 ديدگاه)

      بیا بیا
      برات سجده میکنن مردم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  23. Porsche

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (943 ديدگاه)

    نکته ای که پای بیتل رو به این لیست و لیست خودرو های اقتصادی دیگه رسونده هوا خنک بودنش هست که نیاز به اب در رادیاتور نداره
    هدف ساخت چنین ماشینی سال ها در فکر دکتر فردیناند پورشه بود که از بخت خوبش هیتلر هم با اون هم نظر بود و دستور ساخت این خودروی کم دردسر رو داد
    البته بیشتر این مزیت به درد جنگ های هیتلر در آفریقا خورد که توی اون اب و هوا ماشین های جنگی KDF که از موتور همین بیتل استفاده میکردن خورد

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. phonix

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (599 ديدگاه)

      Little dark ega

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  24. پدرام

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (516 ديدگاه)

    کرون ویکتوریا رو خیلی دوست دارم اگه روزی بتونم برم آمریکا قطعا یکیشو می خرم حس و حال فیلم های پلیسی رو می ده خصوصا مشکی و سفیدش

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  25. ADAK

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1432 ديدگاه)

    واقعا جون سخت امریکایی
    وانت بلیزرهای ۵۰ سال پیش هنوز باهاش آهنکشی میکنن !
    چندین تن تیرآهن ۱۲ متری میزارن روش مثل دنبه نرم میره

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  26. Mustang shelby gt 350

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (107 ديدگاه)

    هایلوکس، اون سوسک صد جون، بهش اشاره نشد، همچنین دیفندر

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  27. Alireza.w

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    توی کردستان خودمون یه تویوتا هایلوکس قدیمی هست که بالای ۸ میلیون کیلومتر کارکرد داره.اینا هیچی نیستن در برابرش

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. Iman99

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1115 ديدگاه)

      بالاتر هم گفتم فرض کنیم واقعی باشه ت‌.یوتا میاد میلیون ها خرج همین کار می‌کنه براب اینکه تبلیغی هم واسه خودش باشه ولی اینطور نیست
      بعد صاحب همونم راحت تو رکورد های گینس ثبتش میکنه و نونش تو روغنه پس اونی که گفتی هیچه
      در برابر برترین های جهان و رکورد داران دوام در جهان که همه از اروپا و امریکا هستن و در همه چیز هم بهترین و سطح بالا هستن و همه چیز هم از خودشونه و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه

      در کل هم آفرودر هایی از اروپا و امریکا منم میتونم پیدا کنم که بالای ۱۰ میلیون کیلومتر کار کرد دارن و هر ت.یوتایی هیچه در برابرشون و هیچ ت.یوتایی به گرد پاشونم نمیرسه و نمیتونه هم برسه هرکاری کنه و هیچی نیست در برابرشون

      در دوام خدایی حرف اول رو اروپایی ها و امریکایی ها از سالها قبل زده بودن و بادوام ترین رو در جهان میساختن زمانی که بادوام ساختن مد نبود و حرف اول رو در آفرودر ها میزنن و حرف اول رو در بادوام ترین ها میزنن و حرف اول رو در همه چیز و بهترین بودن از همه نظر در همه چیز با فاصله زیاد میزنن کلا اروپا و امریکا قطعا و مطلق ثابت شده در نزد خدا و با اثباتی علمی و ریاضی و عرفانی و منظور از دید هم مهندسی و هم از دید هنری طبق کشفیات علمی دانشمندان و فلاسفه و مطابق با علم خدایی کشف شده توسط دانشمندان نامی جهان که همونها هم همه اروپایی و امریکایی هستن
      زمانی که آلمان ( اروپا ) و امریکا بادوام ترین ماشینهای جهان رو می‌ساختن که هنوزم رکورد دار بادوام ترین خودرو های جهان خودشون هستن و دست خودشونه اون زمان ت.یوتا هنوز کپی نعل به نعل جیپ بود و تا سالها بعدشم همین بود و الانشم همینطوره و چیزی از خودشون ندارن هرچی تولید می‌کنند نگاه کنی ریشه یابی کنی میبینی همش برمیگرده به اروپا و امریکا که همینشم البته به گرد پای خود اروپا و امریکا هم نمیرسه
      چون بهترین از همه نظر در همه چیز که سطح بالا هستن و جلو و یکه تاز هستن خدایی اروپا و امریکا هستن که از همه نظر در همه چیز بهترین و سطح بالا و پیشرفته و پیشرفته ترین و بسیار پیشرفته هستن و همه چیز هم از خودشونه خدایی و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه کلا

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  28. علیرضا

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    پژو ۵۰۴ریادت رفت سلطان افریقا هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا