تویوتاچانگانچشم انداز

مقایسه تویوتا کرولا کراس با چانگان CS55 پلاس؛ مشخصات و قیمت در ایران

در بازار ایران، کراس‌اور تویوتا با ابعاد کوچک، تقریبا ۱/۵ میلیارد تومان گران‌تر از چانگان است.  آیا خرید کرولا کراس هیبرید در مقابل چانگان CS55 پلاس منطقی است؟

ایران یکی از معدود کشورهای دنیا است که دسترسی عادلانه به خودروهای مدرن ندارد. مردم ما نه‌تنها با ممنوعیت واردات انواع خودرو ساخت برندهای مشهور مواجه هستند؛ مدل‌های ساخت چین را با قیمتی بسیار بالاتر از ارزش واقعی می‌خرند. حتی تولیداتی که برند ژاپنی یا اروپایی دارند هم، برای ورود به ایران از کارخانه‌های چینی خارج می‌شوند.

طی ماه‌های اخیر، تویوتا کرولا با دونسخه‌ی تنفس طبیعی و هیبرید، عرضه شده است. این خودروها همراه پیشرانه‌های ضعیف، هم‌اکنون بیش از ۴ میلیارد تومان در بازار آزاد قیمت دارند. در سمت دیگر، چانگان CS55 توانسته فراتر از تیگو ۷ مدیران خودرو یا لاماری ایما، جذب مشتری کند.

تویوتا کرولا کراس هیبرید نمای اصلی

فروش بسیار خوب کرولا در بازار جهانی، مدیران تویوتا را مجاب کرد برای کراس‌اور جدید خود، نام کرولا کراس را انتخاب کنند. این موضوع نشان می‌دهد که خودروی مذکور، یک کراس‌اور کوتاه قد، کوچک‌تر از راو۴ است. از سال ۲۰۲۰ تا کنون، نسل اول کرولا کراس با تیراژ بالا در کشورهای ژاپن، تایلند، تایوان، برزیل، مالزی، چین، افریقای جنوبی، امریکا و حتی پاکستان مونتاژ می‌شود.

چانگان CS55 پلاس

گروه خودروسازی چانگان در سال ۱۹۶۲ تأسیس شد. چانگان طی همکاری‌های مشترکی با فورد، پژو – سیتروئن، مزدا و سوزوکی مدل‌های متنوع خارجی را مونتاژ کرد و حالا یکی از مهم‌ترین خودروسازان چین محسوب می‌شود. چانگان با فروش سالانه ۲/۳ میلیون دستگاه، یکی از چهار خودروساز بزرگ چین است.

چانگان CS55 سال ۲۰۱۷ معرفی شد و سال ۲۰۲۱ با نسخه‌ی جدید CS55 پلاس، به بازار چین رسید. این کراس‌اور در ایران، از دیدگاه فنی و کلاس بدنه، رقیب فونیکس تیگو ۷ و لاماری ایما خواهد بود با این تفاوت که، چانگان CS55 پلاس در کشور سازنده، بسیار پرفروش‌تر است.

مقایسه طراحی تویوتا کرولا کراس با چانگان CS55 پلاس

اگر برند سازنده را در نظر نگیریم، چانگان CS55 پلاس به دلیل ابعاد بزرگ‌تر و جزئیات پیچیده‌تر، زیبایی بیشتری نسبت به کرولا کراس فراهم می‌کند. بحث جذابیت برای یک خودرو، به سلیقه‌ی افراد مخالف مرتبط است اما نمی‌توان ادوات پلاستیکی پرتعداد و سادگی خسته‌کننده در کراس‌اور کوچک تویوتا را نادیده گرفت.

ابعاد تویوتا کرولا کراس چانگان CS55
طول (میلی‌متر) ۴,۴۶۰ ۴,۵۱۵
عرض (میلی‌متر) ۱,۸۲۵ ۱,۸۶۵
ارتفاع (میلی‌متر) ۱,۶۲۰ ۱,۶۸۰
فاصله محوری (میلی‌متر) ۲,۶۴۰ ۲,۶۵۶

کرولا کراس با طول ۴,۴۶۰ میلی‌متر، عرض ۱,۸۲۵  میلی‌متر، ارتفاع ۱,۶۲۰  میلی‌متر و فاصله محوری ۲,۶۴۰  میلی‌متر وارد ایران شده است. این خودرو، کمی بزرگ‌تر از X55 مدیران خودرو محسوب می‌شود. چانگان cs55 با طول ۴,۵۱۵  و عرض ۱,۸۶۵  و ارتفاع ۱,۶۸۰  میلی‌‌متر، همراه فاصله محوری ۲,۶۵۶  میلی‌متر کمی بزرگ‌تر از تیگو ۷ پرو است.

تویوتا کرولا کراس هیبرید

جلوپنجره‌ی بزرگ و مشبک، در تمام مدل‌های کرولا کراس، سیاه‌رنگ است. سپر هم از پلاستیک ساخته شده و مه‌شکن‌های کوچک ارزان‌قیمت را داخل خود جای می‌دهد. حجم‌دهی بدنه برای کاپوت جلو و طرفین نمای اصلی، نکته‌ی مثبت تویوتا کرولا کراس محسوب می‌شود. همچنین خط لبه‌ی کاپوت به خوبی تا جلوپنجره کشیده شده و فاقد زایده‌ی اضافی است.

تویوتا کرولا کراس هیبرید نمای پشت

در پشت، چراغ‌های باریک و کشیده الهام گرفته از تویوتا راو۴ برای کرولا کراس استفاده شده است. جایگاه مناسب پلاک، بال انتهای سقف، آنتن کوسه‌ای و خطوط گلگیر، نکات مثبت در طراحی عقب این خودرو هستند؛ هرچند که بخش بزرگی از سپر، پلاستیکی و ارزان قیمت است.

چانگان CS55 پلاس نمای جلو

در نمای اصلی چانگان cs55، کشیدگی کاپوت تا لبه‌ی جلوپنجره و چراغ‌ها، ظرافت در طراحی را به خوبی نشان می‌دهند. فاصله خطوط در محل اتصال قطعات بدنه، مثل گلگیرها و درهای ورود به کابین، بسیار نزدیک است و کیفیت مونتاژ چانگان در مقایسه با خودروسازان ایرانی را ثابت می‌کند. از سویی دیگر، برای حجم‌دهی سپرها و جایگاه مخصوص مه‌شکن، برجستگی‌های بیش‌از نیاز دیده نمی‌شود.

چانگان cs55 پلاس نمای پشت

در عقب، شیب شیشه‌ی پشت به حس کوپه و اسپرت چانگان cs55 پلاس کمک می‌کند. برجستگی چراغ‌ها و عدم پیوستگی در آن‌ها، نکته مثبت و عدم تبعیت از دیگر خودروهای چینی محسوب می‌شود. سپر و درپوش صندوق در CS55 پلاس، حجم‌دهی بسیار خوبی دارند و جایگاه مناسب برای پلاک فراهم می‌کنند. البته حفره‌های طرفین بدنه، ارتباطی با اگزوز ندارند و کاملا تزئینی هستند.

مقایسه کابین تویوتا کرولا کراس با چانگان CS55 پلاس

هرچند که بحث زیبایی ظاهری در نمای بیرونی کرولا کراس و CS55 را سلیقه‌ای توصیف کردیم؛ اما برای کابین، چانگان برنده‌ی مطلق است. نه‌تنها سبک طراحی و المان‌های جذاب در اتاق خودروی چینی، بسیار جذاب‌تر هستند؛ مواد استفاده شده در کراس‌اور تویوتا نیز، ارزان‌قیمت و فاقد کیفیت به نظر می‌رسند.

تویوتا کرولا کراس هیبرید نمای داخلی

عدم استفاده از ترمز دستی اهرمی، دیگر نکته‌ی مثبت کابین است اما دسته‌ دنده‌ی بزرگ و سادگی کنسول بین صندلی، نکته‌ی منفی محسوب می‌شود. سیستم سرگرمی از مانیتور ۸ اینچ لمسی استفاده می‌کند و پنل پشت فرمان، ساده و عقربه‌ای است. بخش بالای داشبورد در مدل‌های مختلف، از خاکستری تیره تشکیل شده اما قسمت میانی به رنگ صندلی‌ها، سیاه، کرم روشن یا حتی قرمز است. فرمان کاملا گرد با ادوات پلاستیکی و پوشش چرم مصنوعی، حس یک خودروی کلاسیک ساخت تویوتا را تداعی می‌کند.

تویوتا کرولا کراس هیبرید نمای داشبورد کابین

کرولا کراس به خوبی ۴ سرنشین بلند قد را داخل خود جای می‌دهد و فضای باورنکردنی ۶۸۰ لیتر برای صندوق عقب فراهم می‌کند. اگر صندلی‌های ردیف دوم جمع شوند، حمل بار با حجم ۱۷۵۰ لیتر ممکن خواهد شد.

چانگان CS55 پلاس

داشبورد و چیدمان نمایشگرهای چانگان CS55 پلاس الهام گرفته از خودروهای مدرن پژو به نظر می‌رسد. پشت فرمان، پنل رنگی ۱۰ اینچ وجود دارد و نمایشگر لمسی ۱۲/۲۳ اینچ است. این کراس‌اور چینی از دسته‌ی دنده‌ی کوتاه با عملکرد الکترونیک استفاده می‌کند. همچنین فرمان بیضی شکل با پوشش چرم، حس بسیار خوبی به راننده می‌دهد.

چانگان cs55 پلاس نمای فرمان

چانگان CS55 پلاس برای ۴ سرنشین بلندقد، مناسب است و همراه صندلی‌های تمام چرم، سفرهای بین شهری را بهبود می‌دهد. فضای صندوق، ۴۷۵ لیتر است که پس از جمع شدن صندلی‌های عقب، به ۱۴۱۵ لیتر می‌‌رسد.

مقایسه فنی تویوتا کرولا کراس با چانگان CS55 پلاس

کرولا کراس تمام بنزینی  مجهز به پیشرانه ۲ لیتر تنفس طبیعی و گیربکس CVT اتوماتیک است.  این مدل، ۱۶۹ اسب بخار قدرت و  ۲۰۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۰ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۹ لیتر در صد کیلومتر است.

Toyota Corolla Cross Hybrid | Toyota Of Bozeman

کرولا کراس هیبرید وارداتی ۲۰۲۴  مجهز به پیشرانه ۲ لیتر تنفس طبیعی همراه یک موتور برقی کمکی و گیربکس CVT اتوماتیک است. مجموع قدرت این مدل، ۱۹۶ اسب بخار با گشتاور ۱۹۰ نیوتن‌متر خواهد بود. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۵ لیتر در صد کیلومتر است.  این خودرو با سیستم محرک جلو وارد ایران شده اما در بازار جهانی، نسخه‌ی دو دیفرانسیل نیز دارد.

بررسی کامل چانگان CS55 پلاس: شاسی بلندی مدرن و پرآپشن با قیمتی مناسب | نوربرت پرفورمنس

تنها محرک ارایه شده برای CS55 پلاس، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر است. این محصول بنابر ادعای سایت‌های چینی، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت دارد. میانگین مصرف سوخت نیز، ۶ تا ۷ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است. چانگان CS55، با گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دبل کلاچ تولید می‌شود. این محصول، فاقد سیستم دو دیفرانسیل است و صرفا به صورت محرک جلو، وارد ایران خواهد شد.

کاتالوگ رسمی شرکت برساوش برای کرولا کراس هیبرید منتشر شده و کاتالوگ چانگان CS55 پلاس سایپا نیز موجود است. مهم‌ترین تفاوت امکانات این دو خودرو به سیستم ایمنی تویوتا مربوط می‌شود که تجهیزات ذیل را ارایه می‌دهد:

  • هشدار از برخورد از جلو PCS
  • رادار کروز کنترل دینامیکی DRCC
  • رادار هشدار خروج از خط LDA
  • رادار حرکت بین خطوط LTA
  • کنترل نوربالای خودکار AHB
  • تابلو خوان جاده ای RSA
  • خودکار توقف اضطراری EDSS
  • کمک راننده فعال PDA

مقایسه قیمت تویوتا کرولا کراس با چانگان CS55 پلاس

مورد عجیب برای این دو خودرو، قیمت مشابه برای نسخه‌های ثبت نامی است. در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، کرولا کراس هیبرید ۲/۴۳ قیمت‌گذاری شده و CS55 پلاس سایپا، ۲/۲۶۸ میلیارد تومان است. در بازار آزاد برای کرولا کراس هیبرید ۲۰۲۴ صفر کیلومتر، حدود قیمت ۴ تا ۴/۵ میلیارد تومان وجود دارد؛ اما در نمایشگاه‌های خودرو، چانگان CS55 پلاس ۱۴۰۴ تقریبا ۲/۸ تا ۳ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1792 ديدگاه)

    صد در صد چانگان ارزنده تره

    موافقم 12
    مخالفم 12
  2. hosen

    ۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (971 ديدگاه)

    چانگان واقعا بهتره

    موافقم 9
    مخالفم 10
  3. دیا

    ۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (268 ديدگاه)

    طراحی کرکلا کراس خیلی از چنگان بهتره کسب که از نزدیک این ماشینو دیده باشه میفهمه که یه سر و گردن از چنگان بالاتره.

    موافقم 7
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا