چه مقدار شعاع حرکتی برای خودروهای الکتریکی مناسب است؟

پنج‌شنبه 3 شهریور 1401 - 16:30
مطالعه 9 دقیقه
2023-Cadillac-LYRIQ-302
یکی از نگرانی‌های اساسی خریداران خودروی الکتریکی در شرایط کنونی، اضطراب مربوط به ظرفیت پیمایش خودرو است که با انجام برخی اقدامات می‌توان آن را...
تبلیغات

یکی از نگرانی‌های اساسی خریداران خودروی الکتریکی در شرایط کنونی، اضطراب مربوط به ظرفیت پیمایش خودرو است که با انجام برخی اقدامات می‌توان آن را کاهش داد.

هنگامی که خریداران در حال تصمیم‌گیری برای خرید خودروی الکتریکی هستند، شعاع حرکتی یا ظرفیت پیمایش خودروهای برقی یکی از نگرانی‌های اصلی آن‌ها به شمار می‌رود. نگرانی بسیار عمیقی که اصطلاح «اضطراب ظرفیت پیمایش» برای توصیف آن به فرهنگ لغت اضافه شد. اما چقدر از شعاع حرکتی برای یک خودروی الکتریکی کافی است؟ مصرف‌کنندگان واقعاً به چه میزان شعاع حرکتی خودرو نیاز دارند؟ پاسخ این سوال برای همه متفاوت است و ما قصد داریم به شما کمک کنیم بیشتر در این زمینه یاد بگیرید.

مشکل این است که، مانند بسیاری از چیزهای زندگی، ما موقعیتی را بر اساس تجربیات گذشته خود قضاوت می‌کنیم. ما عادت کرده‌ایم به خودروهای احتراق داخلی مرسوم فکر کنیم. با خودروی بنزینی یک یا دو هفته در اطراف شهر رانندگی می‌کنید، به پمپ بنزین می‌روید، پنج دقیقه باک را پر می‌کنید و سپس برای یک یا دو هفته دیگر نگرانی ندارید. با همان یک باک، ده‌ها سفر با صدها کیلومتر مسافت طی شده خواهید داشت. این چیزی است که برای ما «عادی» به نظر می‌رسد. بنابراین، یک خودروی الکتریکی با ظرفیت پیمایش کمتر از چند صد کیلومتر ترسناک و غیرعملی به نظر می‌رسد.

اما این استفاده از معیار اشتباه برای اندازه‌گیری خودروهای الکتریکی است. نمی‌توان آن‌ها را چنین تصور کرد، زیرا آن‌ها مانند خودروهای بنزینی کار نمی‌کنند؛ در نتیجه توقع شعاع حرکتی «چند صد کیلومتری» اشتباه است. حتی با خودروی احتراق داخلی، به ندرت پیش می‌آید که از تمام این ظرفیت در یک مرحله رانندگی استفاده کنیم.

خودروی بنزینی دارای عامل راحتی شگفت‌انگیزی است؛ توانایی آن در ذخیره کردن ذخایر عظیم انرژی در یک مخزن که می‌تواند به سرعت و گهگاه دوباره پر شود. اما خودروی برقی نیز یک عامل راحتی دارد، فقط متفاوت است. شما باتری را طی چند مرحله شارژ می‌کنید و این کار را به راحتی در گاراژ شخصی خود انجام می‌دهید. این ممکن است مزیتی به نظر نرسد؛ تا زمانی که لذت رانندگی از کنار پمپ بنزین‌ها را تجربه نکرده باشید و ۵۰ یا ۱۰۰ دلار در هزینه‌هایی که دیگر به آن نیاز ندارید، صرفه‌جویی کنید.

به گزارش اتوبلاگ، هنگامی که نیسان لیف برای مدل سال ۲۰۱۱ به دنیا معرفی شد، طبق استاندارد EPA فقط دارای شعاع حرکتی ۱۱۷ کیلومتر (۷۳ مایل) بود. به عنوان یک موضوع عملی، نیسان لیف ظرفیت پیمایش کمتری نسبت به زمانی که فقط ۸۰ درصد شارژ می شود، داشت. مسئولان نیسان خاطرنشان می‌کنند که میانگین رفت و آمد روزانه در آن زمان کمتر از ۵۶ کیلومتر (۳۵ مایل) بود که به راحتی می‌توان باتری نیسان لیف را با شارژ یک شبه دوباره پر کرد. اما بسیاری از مردم بدون شک فکر می‌کردند که نسل اول نیسان لیف شبیه یک آزمایش علمی به نظر می‌رسد. شعاع حرکتی ۱۱۷ کیلومتر؛ چرا، این دیوانه‌کننده است!

آمریکایی‌ها تمایل دارند بر اساس موارد استفاده ضروری خودرو بخرند. آن‌ها خودروهای شاسی‌بلند می‌خرند اما به مسیرهای آفروذ نمی‌روند. آن‌ها وانت می‌خرند اما از آن به عنوان خودروی شخصی سواری استفاده می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند توانایی انجام یک سفر طولانی در بزرگراه را داشته باشند، اما ممکن است فقط یک بار در سال این کار را انجام دهند. بدیهی است که نسل اول نیسان لیف نمی‌توانست سفر جاده‌ای داشته باشد، اما خودروی کارآمدی بود. هنگام خرید خودروی الکتریکی (در واقع هنگام خرید هر ماشینی) مهم است که به استفاده واقعی توجه شود، نه آن‌چه را که امیدوارید یا تصور می‌کنید.

بنابراین چقدر شعاع حرکتی برای خودروی الکتریکی کافی است؟ برای شما؟ در اینجا سوالاتی وجود دارد که باید از خود بپرسید.

 

کپی لینک

واقعا چقدر در یک روز رانندگی می‌کنید؟

اگر قصد دارید خودروی الکتریکی بخرید، ابتدا درباره خودتان تحقیق کنید. یک دفترچه یادداشت و خودکار تهیه کنید و مسافت پیموده شده خود را برای چند روز ثبت کنید. برای یک هفته. به مدت یک ماه. واقعا چقدر در روز رانندگی می‌کنید؟ آیا چیزی شبیه میانگین رفت و آمدی است که نیسان ذکر کرده؟ یا بیشتر از ۱۶۰ کیلومتر؟ حتی ۳۲۰ کیلومتر؟ آیا واقعاً اینقدر رانندگی روزانه و هفتگی انجام می‌دهید؟ با خودتان صادق باشید.

طبق گفته‌ی اداره بزرگراه فدرال، آمریکایی‌ها به طور متوسط ۲۲،۹۵۵ کیلومتر (۱۴،۲۶۳ مایل) در سال رانندگی می‌کنند. که به ۱،۹۱۱ کیلومتر (۱،۱۸۸ مایل) در ماه یا ۶۴ کیلومتر (۴۰ مایل) در روز تقسیم می‌شود. از زمانی که نیسان به عدد ۳۵ مایل اشاره کرد، آمار کمی رشد کرد، اما با توجه به عادات دورکاری پس از همه‌گیری کرونا ممکن است دوباره کاهش یافته باشد. اما بیایید بگوییم میانگین رانندگی روزانه ۶۴ کیلومتر یا ۴۰ مایل است.

بنابراین، مسافت پیموده شده روزانه شما کمتر از این میانگین یا تقریبا برابر با آن است؟ آیا شما بیش از حد متوسط ​​رانندگی می‌کنید؟ اکنون می‌توانید قضاوت بهتری درباره خودروی الکتریکی داشته باشید و با دید بازتری خرید کنید.

 

کپی لینک

فرمول ۶۰ درصدی را امتحان کنید

بسیاری از خودروسازان توصیه می‌کنند برای استفاده روزانه و به خاطر طول عمر باتری، خودروی الکتریکی خود را تا ۸۰ درصد شارژ کنید و برای مواقعی که می‌دانید به حداکثر شعاع حرکتی نیاز دارید، ۱۰۰ درصد شارژ کنید. به همین ترتیب، به طور معمول نگذارید درصد شارژ باتری شما به زیر ۲۰ درصد کاهش پیدا کند. این برای حفظ طول عمر باتری روش خوبی است و تضمین می‌کند در صورت نیاز محدوده ذخیره‌ای در اختیار دارید، که باید آرامش خاطر را برایتان فراهم کند. بنابراین، با کنار گذاشتن این سقف و کف، محدوده کاری معمولی روزانه ۶۰ درصد از ظرفیت باتری باقی می‌ماند.

اکنون یک خودروی الکتریکی مورد علاقه خود را انتخاب کنید و تخمین شعاع حرکتی آن را طبق استاندارد EPA در سایت fueleconomy.gov جستجو کنید. اعداد «MPGe» دولت را که برای بسیاری از خریداران مفید نیستند، نادیده بگیرید و روی رتبه‌بندی شعاع حرکتی تمرکز کنید. حال بیایید از موستانگ مک-ای AWD در تیپ GT برای این مثال استفاده کنیم. امتیاز EPA آن ۴۳۵ کیلومتر (۲۷۰ مایل) است، بنابراین ۶۰ درصد آن ۲۶۰ کیلومتر (۱۶۲ مایل) است. اگر رانندگی روزانه شما کمتر از این مقدار باشد، با این انتخاب کاملاً راحت خواهید بود.

همچنین، به خاطر داشته باشید که امروزه بسیاری از خودروهای برقی به لطف ترمزهای احیاکننده، در مسیرهای فراتر از محدوده EPA خود هم عالی هستند (موستانگ مک-ای مثال خوبی برای این امر است). اما اعداد EPA مبنای مناسبی برای محاسبه شما هستند.

 

کپی لینک

سوال بنیادین از خریدار خودروی برقی؛ آیا گاراژ دارید؟

آیا گاراژ شخصی و پارکینگ دارید؟ به عنوان مثال، برای آپارتمان نشینانی که فضای اختصاصی یا دسترسی به پریز برق ۲۴۰ ولتی ندارند، آشکارا شارژ خودروی الکتریکی بسیار دشوارتر است و شاید هنوز زمان مناسبی برای این افراد نباشد که خودروی برقی بخرند.

اخیرا صحبت‌های زیادی درباره‌ی زیرساخت شارژ عمومی (یا عدم وجود آن) وجود دارد. به نظر می‌رسد ما می‌خواهیم شارژرهای سریع DC به اندازه پمپ بنزین‌ها فراوان باشند (باز هم به استفاده از زمینه احتراق داخلی برای خودروهای الکتریکی می‌پردازیم). ما می‌خواهیم بتوانیم خودروی خود را سریع شارژ کنیم. اما در حالت ایده‌آل، به ندرت می‌خواهید یا نیاز دارید از شارژر عمومی استفاده کنید، زیرا از نظر زمان دارای اشکالاتی است، هزینه بیشتری نسبت به شارژ در خانه دارد و شارژ سریع ممکن است پیامدهای بلندمدتی برای طول عمر باتری داشته باشد. شارژ کردن باتری خودرو در خانه، ترفند خوبی برای رفع این مشکل است.

 

کپی لینک

ساعات پارک خودرو چگونه است؟

برای این مثال به نیسان لیف، در این مورد نیسان لیف S مدل ۲۰۲۲ باز می‌گردیم. لیف یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروهای برقی کنونی در بازار، با قیمت ۲۸،۸۹۵ دلار است. (این قیمت شامل هزینه حمل تا مقصد می‌شود، اما شامل اعتبار مالیاتی فدرال ۷،۵۰۰ دلاری موجود نمی‌شود. اگرچه این مشوق با محدودیت‌های جدید تحت قانون کاهش تورم که اخیراً تصویب شده، پیچیده‌تر می‌شود).

نیسان لیف اس شعاع حرکتی نسبتاً متوسطی معادل ۲۴۰ کیلومتر یا ۱۴۹ مایل (برای رانندگی روزانه، بر اساس فرمول ۶۰ درصد ما این مقدار حدود ۹۰ مایل است) با بسته باتری نسبتاً متوسط ​​۴۰ کیلووات ساعت دارد. لیف اس با وصل شدن به پریز ۲۴۰ ولتی، در حدود هشت ساعت شارژ کامل را دریافت می‌کند و حتی در کمترین زمان، ۶۰ درصد استفاده را دوباره پر می‌کند. به عبارت دیگر، هنگام خواب به راحتی شارژ می‌شود. به طور مشابه شارژ خودروی برقی تسلا حدود ۸ تا ۱۰ ساعت طول می‌کشد. ماشین را در شب پارک کنید، آن را روی شارژر قرار دهید، از وقت خود لذت ببرید و صبح سرحال و آماده حرکت هستید. چه چیزی می‌تواند ساده‌تر از این باشد؟

 

کپی لینک

باتری بزرگتر همیشه به معنی باتری بهتر نیست

دلیل مهمی وجود دارد که چرا باید در مورد نیازهای رانندگی روزانه و موارد استفاده کلی خود واقع‌بین باشید. اگر با یک‌بار شارژ می‌خواهید صدها کیلومتر مسافت را طی کنید، در ابتدا باید هزینه هنگفتی را برای خرید خودروی الکتریکی پرداخت کنید. فقط ۵ یا ۶ سال پیش، هزینه باتری تقریباً نیمی از هزینه یک خودروی برقی را تشکیل می‌داد.

هم‌اکنون هزینه باتری به حدود یک سوم هزینه کل خودرو نزدیک‌تر شده‌ است و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده به کاهش خود ادامه دهد. اما اگر به صدها کیلومتر رانندگی روزانه نیاز ندارید، پس چرا هزینه آن را بپردازید؟ گذشته از هزینه‌های غیرضروری خرید ظرفیتی که به آن نیاز ندارید، باتری بزرگتر به زمان شارژ طولانی‌تری نیاز دارد.

 

کپی لینک

سفرهای طولانی مهم هستند

مثلاً برای تعطیلات، هر چند وقت یک بار سفر جاده‌ای انجام می‌دهید؟ سالی یک بار؟ دوبار در سال؟ پنج بار؟ در یک مطالعه در سال ۲۰۱۸، موسسه تحقیقات حمل و نقل دانشگاه میشیگان دریافت که دارندگان وسایل نقلیه برقی سالانه حدود ۶۰۰ دلار صرفه‌جویی در مصرف برق خودروهای خود می‌کنند و ۴۸۵ دلار برای برق در مقابل ۱،۱۱۷ دلار برای خودروهای بنزینی خرج می‌کنند.

اما این مطالعه بر اساس قیمت بنزین چهار سال پیش انجام شد و هزینه برای قیمت‌ بالای بنزین امروزی در امریکا بسیار بیشتر خواهد بود. همچنین صرفه‌جویی‌هایی که دارندگان خودروهای برقی از کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری در مقایسه با موتورهای احتراق داخلی برخوردار هستند، را در نظر نمی‌گیرد. از خود بپرسید که آیا رانندگی با خودروی الکتریکی در بیشتر مواقع منطقی است یا خیر، سپس از تمام این پس‌انداز برای کرایه خودروی احتراقی و سفر جاده‌ای طولانی استفاده کنید.

شارژرهای عمومی در امتداد مسیرهای بزرگراهی بسیار رایج‌تر شده‌اند. اگر مایل به توقف طولانی‌تری باشید و مسیر خود را با دقت ترسیم کنید، می‌ِتوانید از شارژرهای عمومی کنار جاده بهره ببرید.

 

کپی لینک

بهترین‌ گزینه ممکن

لازم نیست نگران محدودیت‌ها در یک خودرو الکتریکی شوید. احتمالا می‌توانید نگرانی از شعاع حرکتی خودرو را به سادگی با تغییر دیدگاه خود کاهش دهید. حدود نیمی از خانواده‌های آمریکایی دو یا چند خودرو دارند. بهترین سناریو برای خرید خودروی برقی این است که جزو اکثریتی باشید که چند خودرو در خانه دارند. ما متقاعد شده‌ایم که تقریباً هر خانواده دو خودرویی در آمریکا می‌تواند یکی از وسایل نقلیه احتراقی خود را با یک خودروی برقی جایگزین کند و ترکیب قدرتمندی از قابلیت‌ها را به دست آورد.

یکی از خودروها باعث صرفه‌جویی در مصرف بنزین می‌شود و دیگری را می‌توان زمانی که شعاع حرکتی مورد توجه قرار می‌گیرد، استفاده کرد. عملاً می‌توانیم به شما قول بدهیم، در بیشتر مواقع رانندگی با خودروی برقی را خواهید دید. و دیگر هرگز نخواهید پرسید که شعاع حرکتی خودرو برای طی چند کیلومتر کافی است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.