چشم انداز

کدام خودروهای برقی در سال ۲۰۲۲ بیشترین توان پیمایش را دارند؟

جهان در حال تغییر است و هرچند هنوز هم خودروهای بنزینی زیادی را در حال تردد در جاده‌ها می‌بینیم اما دولت‌ها و طرفداران محیط‌زیست، خودروسازان را به سمت الکتریکی‌سازی سوق می‌دهند. درنتیجه، طی سال‌ها اخیر شاهد افزایش سریع تعداد خودروهای الکتریکی بازار بوده‌ایم که تنوع را بشدت زیاد کرده و انتخاب‌های فراوانی را پیش روی خریداران گذاشته است. هرچند خودروهای الکتریکی هنوز هم به خاطر زمان شارژ طولانی، برد کمتر و وزن بیشتر زیر سایهٔ بنزینی‌ها هستند ولی به لطف ویژگی‌هایی مثل گشتاور فوری و قدرت‌های شگفت‌انگیز توانسته‌اند نظر بسیاری از خریداران را جلب کنند. حال در ادامه قصد داریم با خودروهای الکتریکی که بیشترین برد را دارند آشنا شویم. این لیست بر اساس اعداد اعلامی سازمان حفاظت از محیط‌زیست یا EPA آمریکا از کم به زیاد تنظیم شده است. در این لیست ما فقط دوربردترین نسخه از خودروها را در نظر گرفته‌ایم.

ریویان R1T

برد۵۰۵ کیلومتر
مصرف انرژی۲۹.۹ کیلووات
باطری۱۳۰ کیلووات ساعت
قدرت۸۳۵ اسب بخار
قیمت۶۸,۱۴۵ دلار

ریویان R1T اولین پیکاپ الکتریکی بازار بود که به دست خریداران رسید. برد تخمینی EPA برای نسخهٔ لانچ ادیشن این خودرو با باطری‌های ۱۳۵ کیلووات ساعتی ۵۰۵ کیلومتر است. البته برد R1T در طول آزمایش بزرگراهی ما با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۳۵۴ کیلومتر کاهش یافت. این خودرو با ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در زمان شگفت‌انگیز ۳.۳ ثانیه، سریع‌ترین پیکاپی است که تاکنون آزمایش کرده‌ایم.

فورد F150 لایتنینگ

برد۵۱۵ کیلومتر
مصرف انرژی۲۹.۹ کیلووات
باطری۱۳۱ کیلووات ساعت
قدرت۵۶۳ اسب بخار
قیمت۷۴,۱۶۹ دلار

فورد در مسابقهٔ ساخت پیکاپ الکتریکی شورلت و رم را مغلوب کرد. دوربردترین نسخهٔ F150 لایتنینگ با هر بار شارژ می‌تواند تا ۵۱۵ کیلومتر را طی کند. این پیکاپ از یک پکیج باطری بزرگ ۱۳۱ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند، در آزمایش ما ظرف تنها ۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

ب‌ام‌و iX xDrive50

برد۵۲۰ کیلومتر
مصرف انرژی۲۴.۳ کیلووات
باطری۱۱۱ کیلووات ساعت
قدرت۵۱۶ اسب بخار
قیمت۸۴,۱۹۵ دلار

ب‌ام‌و iX xDrive50 از دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۵۱۶ اسب بخار نیرو می‌گیرد. برد این خودرو بسته به سایز رینگ‌ها متفاوت خواهد بود اما طبق تخمین EPA بیشترین برد خود که ۵۲۰ کیلومتر است را با رینگ‌های استاندارد ۲۰ اینچی ارائه می‌کند. این رقم با رینگ‌های ۲۱ اینچی به ۴۹۰ کیلومتر و با ۲۲ اینچی به ۵۰۷ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

جی‌ام‌سی هامر EV

برد۵۳۰ کیلومتر
مصرف انرژی۴۴.۵ کیلووات
باطری۲۱۲ کیلووات ساعت
قدرت۱۰۰۰ اسب بخار
قیمت۱۱۰,۲۹۵ دلار

هامر EV با بیش از ۴ تن وزن، یک هیولای واقعی است. این خودرو از یک پکیج باطری عظیم ۲۱۲.۷ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و قوای محرکهٔ سه موتورهٔ آن در نسخهٔ ادیشن وان ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت را تحویل چرخ‌ها می‌دهد. با وجود چنین وزن و قدرت بالایی، برد هامر از هردو پیکاپ الکتریکی ریویان و فورد لایتنینگ بیشتر است.

تسلا مدل Y

برد۵۳۱ کیلومتر
مصرف انرژی۱۷.۱ کیلووات
باطری۸۲ کیلووات ساعت
قدرت۳۸۴ اسب بخار
قیمت۶۴,۴۴۰ دلار

تسلا مدل Y هرچند اشتراکات فراوانی با مدل ۳ دارد اما خود را به‌خوبی در بخش کراس‌اوورهای بازار مطرح کرده است. در خانوادهٔ این خودرو، نسخهٔ دوربرد AWD بیشترین برد را دارد و درعین‌حال ظرف تنها ۴.۴ ثانیه خود را به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند اما کسانی شتابی بیشتر از این می‌خواهند باید سراغ نسخهٔ پرفورمنس با شتاب ۳.۶ ثانیه‌ای بروند.

تسلا مدل X

برد۵۶۰ کیلومتر
مصرف انرژی۲۰.۵ کیلووات
باطری۱۰۰ کیلووات ساعت
قدرت۵۰۰ اسب بخار
قیمت۱۱۶,۴۴۰ دلار

فریب ظاهر شاسی‌بلند و صندلی‌های ردیف سوم تسلا مدل X را نخورید زیرا این خودرو درعین‌حالی که می‌تواند نقش یک مینی‌ون خانوادگی را ایفا کند، به‌طور شگفت‌انگیزی سریع است. نسخهٔ پایهٔ مدل X یک موتور در هر محور خود دارد اما اگر نسخهٔ پلاد را انتخاب کنید یک موتور اضافی دریافت خواهید کرد که مجموع خروجی را به ۱۰۲۰ اسب بخار افزایش می‌دهد و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر را به تنها ۲.۵ ثانیه می‌رساند.

مرسدس بنز EQS450

برد۵۶۳ کیلومتر
مصرف انرژی۲۲.۱ کیلووات
باطری۱۰۷ کیلووات ساعت
قدرت۳۳۰ اسب بخار
قیمت۱۰۳,۳۶۰ دلار

EQS اولین خودرویی است که روی پلت‌فرم الکتریکی جدید مرسدس ساخته شده است. به‌زودی مدل‌های دیگری روی این پلت‌فرم مثل EQE هم به بازار خواهند آمد اما در حال حاضر، EQS450 با ۳۳۰ اسب بخار قدرت ارزان‌ترین راه برای بهره‌مندی از این پلت‌فرم محسوب می‌شود. هردو نسخهٔ EQS از باطری‌های ۱۰۷.۸ کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند اما EQS450 که محرک عقب است، با این باطری‌ها برد ۵۶۳ کیلومتری را ارائه می‌کند درحالی‌که این رقم در EQS580 با ۵۱۶ اسب بخار قدرت به ۵۴۷ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

تسلا مدل ۳

برد۵۷۶ کیلومتر
مصرف انرژی۱۵.۶ کیلووات
باطری۸۲ کیلووات ساعت
قدرت۲۲۱ اسب بخار
قیمت۵۵,۹۴۰ دلار

تسلا مدل ۳ سال‌های زیادی است که در بازار حضور دارد اما همچنان بهتر می‌شود. برد نسخهٔ دوربرد این خودرو به رقم چشمگیر ۵۷۶ کیلومتر رسیده درحالی‌که برد نسخهٔ پایه هم از ۴۲۳ به ۴۳۷ کیلومتر افزایش یافته است. مدل ۳ ارزان‌ترین خودروی این لیست محسوب می‌شود درحالی‌که برد آن از بسیاری از خودروهای گران‌تر بیشتر است.

تسلا مدل S

برد۶۵۰ کیلومتر
مصرف انرژی۱۷.۴ کیلووات
باطری۱۰۰ کیلووات ساعت
قدرت۶۷۰ اسب بخار
قیمت۱۰۱,۴۴۰ دلار

تسلا مدل S برتری تکنولوژی قوای محرکهٔ الکتریکی را نشان می‌دهد. این خودرو برد زیاد، کارایی عالی و پرفورمنس چشمگیر را در یک پکیج جذاب و ترکیب کرده است. نسخهٔ پایهٔ مدل S با دو موتور، ۶۷۰ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که نسخهٔ پلاد ۱۰۲۰ اسب بخاری تقریباً دو برابر این قدرت دارد اما همچنان بردی ۵۶۰ کیلومتری را ارائه می‌کند.

لوسید ایر

برد۸۳۷ کیلومتر
مصرف انرژی۱۶.۷ کیلووات
باطری۱۱۸ کیلووات ساعت
قدرت۹۳۳ اسب بخار
قیمت۱۷۰,۵۰۰ دلار

در صدر این لیست شرکت نوپای لوسید با اولین محصول خود یعنی سدان ایر قرار می‌گیرد. حتی بالاترین نسخهٔ این خودرو یعنی دریم ادیشن پرفورمنس با ۱۱۱۱ اسب بخار نیز بردی ۷۵۸ کیلومتری دارد که از همهٔ خودروهای این لیست بیشتر است. بالاترین برد این خودرو اما در نسخهٔ دریم ادیشن رنج با ۸۳۷ کیلومتر ارائه می‌شود که ۹۳۳ اسب بخار قدرت و باطری‌های ۱۱۸ کیلووات ساعتی دارد. ارزان‌ترین نسخهٔ ایر هم مدل پیور با قیمت ۷۸,۹۰۰ دلار است که ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۳ کیلومتر برد دارد.

منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2720 ديدگاه)

    لامصب مرسدس بنز و هامر بدجوری دلبری میکنن

    ی چیز دیگن

    موافقم ۵۰
    مخالفم ۱۹
    1. TML BN

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (908 ديدگاه)

      منظورت EQS؟
      😐

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۸
      1. Porsche 911

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1116 ديدگاه)

        هر کسی یه سلیقه ای داره تعجب کردن نداره به نظرم

        موافقم ۳۱
        مخالفم ۶
      2. ممد ژانگولر

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2720 ديدگاه)

        داداش تی ام ال خداوکیلی خودت باشی بین هم هیکلاش تسلا و لوسید کدومو انتخاب میکنی
        همچین یجوری رفتار میکنی انگار راجب پراید حرف میزنیم !!!

        موافقم ۷
        مخالفم ۶
      3. یوسفی

        ۳ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (21 ديدگاه)

        هامر
        تسلا s
        ❤️❤️

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. Reza Waffen SS

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (4559 ديدگاه)

      مرسدس بنز EQS450 انتخابمه

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱۱
  2. ارین صاحب جمعی

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (981 ديدگاه)

    خدایی ix و مدل s و eqs خیلی خوبن با لوسید حال نمیکنم پول خون یاباشو میگیره در صورتی که میشه با پولش میباخ خرید

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۲۰
    1. TML BN

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (908 ديدگاه)

      لیست رو خوندی و نفهمیدی چرا لوسید گرونه
      یک جوری میگی باهاش میشه میباخ خرید من خودم عاشق میباخم ولی انگار لوسید هاج بک کوچک شهری بعد میباخ جت شخصی خب هر دو لوکسن

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۵
      1. TML BN

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (908 ديدگاه)

        داخل این پست زد بنز شدم چرا😂😂😂

        موافقم ۸
        مخالفم ۶
        1. javadhy

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (327 ديدگاه)

          به نظر خودت لوسید با اون قیمت اصن ارزش خرید داره؟

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۶
      2. ارین صاحب جمعی

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (981 ديدگاه)

        هاچ بک شهری 😂😂😂 من نمیگم لوسید بده میگم خیلی زیاده برای برند تازه تاسیس خیلیه بنزش انقدر نمیگره یا میگیره بهترین کیفیت بهت میده نه رودری مخملی

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۱۱
        1. TML BN

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (908 ديدگاه)

          من نمی‌فهمم افتاده دهن بعضی تازه تاسیس تازه تاسیس مگه چیه تازه تاسیس بودن همین شما هستید که باعث میشید بعضی از برند ها پول الکی برند بگیرن

          موافقم ۲۱
          مخالفم ۷
  3. TML BN

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (908 ديدگاه)

    بسوزید حسود های لوسید

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲۶
  4. ارین صاحب جمعی

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (981 ديدگاه)

    به نظرم تو بحث خودروهای برقی که از سال ۲۰۱۹ خیلی داغ شد تا الان از نظر من تو کلاس جهانی یعنی کل بازارهای جهان و مهمتر از همه ایالات متحده خود امریکایی ها و آلمانی ها و کره ای ها خیلی خوب کار کردن حقیقتا بخوایم بگیم از ژاپن من چیزی ندیدم تو بحث برقی تو هر مجله ای هم بری شاید فقط هوندا e یک نماینده ژاپن باشه چینم که هر روز یک ماشین مصرفی برقی میده بیرون ولی خوب تو بازار امریکا اصلن نمیره و نکته دوم جناب tml bn الان که میخواد به لوسید حسودی کنه به چی لوسید حسودی کنیم یک برند تازه تاسیس که حداقل تا ۲۰ سال دیگه باید انقدر خوب کار کنه که اسمش واقعا خوب در بیاد بعدم یک ذره منطقی باش این ماشین تو اروپا ۲۵۰ هزار دلاره ناموسا خودت باشی با این پول میشه میباخ خرید !!!!! آدم روانیه مگه بده اینو بخره تو امریکا هم ۱۷۰ هزار دلار با ۱۲۰ هزار تا میشه اس کلاس فول سوار شد میدونم برقی با بنزینی نمیشه مقایسه کرد ولی لوسید خیلی قیمتش تنده یعنی فقط کسی پول لوسید میده که واقعا اصلن قصد خرید لوکس بنزینی نداره دو اینکه بخواد یک استارت آپ سوار بشه و اگرنه قبول کنیم خیلی قیمتش تنده الان خبر دیروز ix گفت تا ۱۰۰۰ کیلومتر میخواد بیشتر بشه با نصف قیمت این میشه سوار شد بحث حسودی نیست بحث درک منطقیه کمتر روانی تو اروپا نصف کمتر پول رولز رویس رو میده لوسید سوار بشه

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۴
    1. GMA

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      اتفاقا من اگه در چنین موقعیتی بودم و قصد خرید سدان لوکس با این قیمت را داشتم،قطعا لوسید انتخابم بود
      شما حق نداری جای بقیه نظر بدی!

      موافقم ۷
      مخالفم ۱۲
  5. meysam

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3531 ديدگاه)

    بنظر من از همه بهتر مدل Y و مدل ۳ هستن
    کارایی بالا، قیمت مناسب
    IX هم با ۲۰ هزار دلار بیشتر از مدل y ، همون پرفورمنس رو داره یعنی پول برند داری میدی قیافه‌ش هم خیلی پایینتر از تسلاست.
    هامر هم با اون وزن و قیمتش راندمان پایینش توجیح خاصی نداره
    ولی اونور آب بخوای برقی بخری بنظر من باید به دوقلوهای کره‌ای یعنی آیونیک ۵ و EV6 حتما یه نگاهی بندازی خیلی عالی کار کردن

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱۲
  6. meysam

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3531 ديدگاه)

    در کل من ترجیح میدم یه پلاگین هیبریدی با مصرف ۲.۵ _ ۲ با پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتر سوار شم که مزیتهای برقی و بنزینی رو با هم داره.
    ۶_۵ سال دیگه وقت خرید برقیاست نه الان.

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۴
  7. JDM lover

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (887 ديدگاه)

    بین اینا لوسید و هامر انتخابمه

    موافقم ۷
    مخالفم ۹
  8. GMA

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    طراحی لوسید واقعا رویایی هست، از هر نظر شاهکاره
    با توجه به مشخصاتش واقعا ارزش این قیمت را داره

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۸
  9. mahdi-es17

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (308 ديدگاه)

    چینیا با این همه ادعا تو لیست نیستن 😂😂😂
    کم مانده بگن تسلا مال ماست آمریکایی‌ها دزدیدن

    موافقم ۷
    مخالفم ۷
    1. حسین

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (88 ديدگاه)

      چینی ها تو لیست نیستن چون رسانه های غربی نمیخوان قبول کنن عقب افتادن! بی وای دی هان با قیمت ۴۴ هزار دلار ۵۰۰ کیلومتر رنج EPA داره که میشه ارزونتر از همه اینها

      موافقم ۲
      مخالفم ۳
  10. MAJking2

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    اگر لوگوی برند هاشونو از روشون بر داریم یکی از یکی بی هویت تر هست با این طراحی های خام

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۰
    1. GMA

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      آیا لوسید ایر برای شما یک لطیفه است؟ 😐

      موافقم ۶
      مخالفم ۵
      1. javadhy

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (327 ديدگاه)

        با اون قیمتش واقعا لطیفه ای بیش نیست
        ۱۷۰ هزار دلار بخاطر ماشینی که نه طراحی داخلی خاصی داره
        نه آنچنان سوپر لاکچری هست(لاکچری هم بزور میتونه باشه)
        که چی حالا، قیافش هم خیلی خفن نیست چون تو گروهی که هست همه زشتن یکم به چشم اومده
        اگرم در مورد بردش بگی خو برد میخوای برو تسلا بخر
        لاکچری هم میخوای برو بنز eqs و الان هم که bmwi7 اومده چرا باید برای یه شرکتی که معلوم نیست تا دوسال دیگه اصلا وجود خارجی داشته باشه انقدر پول داد
        بعضیا واقعا زود جوگیر میشن یه طوری درباره لوسید حرف میزنن انگار واقعا چیز خاصیه
        حالا خودشون گفتن ما رقابتمون با بنزه اونم بخاطر معروفیت و استفاده از نام بنز بود وگرنه کدوم عاقلی میاد اینو در کنار بنز قرار میده!

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۴
        1. GMA

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          باشه من جوگیر و بی عقل،حتما موتور ترند هم جوگیر بوده در مقایسه EQS و Air،که با قاطعیت میگه لوسید از مرسدس بهتره!
          «پیروز کیست؟
          این رقابت اول‌ازهمه نشان می‌دهد که آیندهٔ الکتریکی از چیزی که فکر می‌کنیم نزدیک‌تر است اما از این که بگذریم، بین لوسید ایر و مرسدس EQS تفاوت‌های بیشتری نسبت به S کلاس و ب‌ام‌و سری ۷ وجود دارد و این تفاوت‌ها آن‌قدری هستند که به‌راحتی بتوان خودروی برنده را انتخاب کرد.»
          https://www.pedal.ir/mercedes-benz/2022-lucid-air-vs-mercedes-benz-eqs-electric-luxury-car/
          من هم اول که لوسید معرفی شد دقیقا مثل شما رفتار میکردم ولی بعد از گذر زمان متوجه شدم واقعیت کاملا بر عکسه!

          موافقم ۶
          مخالفم ۵
        2. javadhy

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (327 ديدگاه)

          اولا که شخصا لوسید رو خیلی پایین تر از eqs و i7 میدونم به دو دلیل یکی که کابینش خیلی سطح پایین تری داره که توی خودروی لوکس چیز مهمیه دوما آینده مطمئنی نداره و ممکن نیست که چه اتفاقی برای شرکت لوسید بیفته
          حالا تا اینجا هر چی گفتم نظر من بود نمیخوام بگم نظرم درسته و حق با منه
          همونطور که خودتم گفتی توی مقایسه ها اکثرا لوسید رو برتر میگیرن حالا من همین برتری اندک لوسید نسبت به رقبا درست میگیرم
          به نظر خودت ۱۷۰ هزار دلار برای لوسید یعنی حدود ۵۰ هزار دلار بیشتر از بنز و ۷۰ هزار دلار بیشتر از بی ام و (قیمت نسخه های پایه بنز و بی ام و رو مد نظر قرار ندادم) ارزش پرداخت داره؟
          اگه به نظرت ارزش داره ‌که دیگه حرفی نیست نظرته و قابل احترامه ولی به من بگن قیمتش نصف بنز و بی ام و هست بازم برام بی ارزشه

          موافقم ۲
          مخالفم ۶
  11. Alan.r

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (652 ديدگاه)

    کلا از ماشین برقی خوشم نمیاد ولی اگه قرار باشه ماشین الکتریکی انتخاب کنم اینارو انتخاب می‌کنم👇
    Pickup: Hummer EV
    Sedan: Mercedes Benz EQS
    SUV: Mercedes Benz EQS SUV

    موافقم ۹
    مخالفم ۶
  12. امیرشایان فرازی

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (439 ديدگاه)

    البته باید به این توجه کنیم که این رنج ها توسط کارخانه اعلام شدن و واقعیت فرق داره

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  13. RezaRs

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (278 ديدگاه)

    مهندسی یعنی لوسید فقط مصرف و قدرتشو مقایسه کنید

    موافقم ۷
    مخالفم ۸
    1. Alan.r

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (652 ديدگاه)

      لوسید ماشین خوبیه ولی دیگه ارزش این همه پول رو نداره می‌تونی با این پول یه مایباخ S680 بخری با یه موتور ۱۲ سیلندر خیلی هم از ایر لوکستره

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
      1. F.L.P

        ۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (63 ديدگاه)

        خب عزیز من کسی که لوسید میخره دنبال ماشین برقیه . نه ماشین بنزینی . مثله اینه که به کسی مثلا میخواد یه لپتاپ بگیره بگی برو این گوشی رو به جاش بخر خیلی هم لاکچری تره . خب آقا کسی که میخواد ماشین برقی بخره به ماشین برقی نیاز داره نه بنزینی . و گرنه که همون اول سراغ بنزینی میرفت

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  14. حمیدرضا

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    لوسید ایر به شدت تکنولوژی های جذابی داره حالا برندش اسم و رسمی نداره ولی خیلی خوشگل و مدرن هست البته قیمتشم خیلی بالاست به اندازه یه اپارتمان تو وسط تهران دیگه هست

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  15. kastech

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    ریوین با اون قیمت و سیستم تعلیق مک لارن به شدت جذابه

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  16. ماکان

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (644 ديدگاه)

    سلام . من از بین اینها اول لوسید ایر را خیلی دوست دارم و بعد هم بی ام و iX را .

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  17. مهدی

    ۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    انتخاب من تسلا هست ،همه دارن از رو دست تسلا تقلب میکنن،به نظرم تسلا مدل ۳ هم قیمت،هم دوام قطعات بهترین انتخاب است،البته قطعا به دلیل تکنولوژی بالا لوسید بی جهت مورد استقبال قرار نگرفته و با سرمایه گذاری عربستان یک پشتوانه مالی قوی برای آینده خواهد داشت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا