چشم اندازهفته نامه

سریع‌ترین پیکاپ‌های دنیا در سال 2022

هم‌اکنون در سال ۲۰۲۲، سرعت‌های بالا و نامعقول دیگر فقط در انحصار خودروهای اسپرت و سوپراسپرت نیست زیرا در حال حاضر بسیاری از خودروسازان اقدام به ساخت شاسی‌بلندهای پرفورمنس می‌کنند و حتی برخی از آن‌ها به ساخت پیکاپ‌های پرفورمنس هم می‌پردازند. احتمالاً وقتی حرف از سریع‌ترین پیکاپ‌ها می‌شود، فورد رپتور و رم TRX اولین نام‌هایی هستند که به ذهنتان می‌آیند اما هم‌اکنون در بازار پیکاپ‌های سریعی از تیونرهایی مثل هنسی و شلبی آمریکن هم حضور دارند که برخی از آن‌ها قدرتی هم‌اندازهٔ هایپرکارها ارائه می‌کنند. همچنین این روزها پیکاپ‌های الکتریکی هم سرعت و شتاب بالایی را به دنیای باربرها وارد کرده‌اند؛ بنابراین، ما بر اساس تایم شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت، لیستی از سریع‌ترین پیکاپ‌های تولیدی و تیونینگ شدهٔ حال حاضر بازار را جمع‌آوری کرده‌ایم. هیولاهای این لیست برای کسانی مناسب‌اند که به دنبال خودرویی با سرعت بالا در خط مستقیم هستند اما به توانایی‌های حمل و بکسل باری که از یک پیکاپ انتظار می‌رود هم نیاز دارند.

پیکاپ‌های کارخانه‌ای

فورد F150 رپتور

شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۳ ثانیه
قدرت ۴۵۰ اسب بخار
گشتاور ۶۹۰ نیوتن متر
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر/ساعت


با یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو، این پیکاپ آفرودی می‌تواند ظرف حدود ۵.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایتاً به حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. رپتور همچنین یکی از توانمندترین پیکاپ‌های این لیست در آفرود محسوب می‌شود و به یکی از بهترین کیت‌های آفرود دنیا مجهز است اما برای کسانی که از این هم بیشتر می‌خواهند، یک رپتور R هم در راه است.

رم ۱۵۰۰ TRX

شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۵ ثانیه
قدرت ۷۰۲ اسب بخار
گشتاور ۸۸۰ نیوتن متر
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر/ساعت

رم TRX با برخورداری ۷۰۲ اسب بخار قدرت که توسط یک موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ تولید می‌شود، سریع‌ترین پیکاپ بنزینی در بخش مدل‌های کارخانه‌ای لیست ما به‌حساب می‌آید. تنها ۴.۵ ثانیه طول می‌کشد تا این هیولای هلکت به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد درحالی‌که حتی با وجود لاستیک‌های ۳۵ اینچی آفرودی، توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت. از لحاظ فنی، این سریع‌ترین پیکاپ نیم تنی کارخانه‌ای حال حاضر بازار محسوب می‌شود اما TRX هنوز هم در برابر برخی پیکاپ‌های تیونینگی حرفی برای گفتن ندارد.

فورد F150 لایتنینگ

شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۴ ثانیه
قدرت ۵۶۳ اسب بخار
گشتاور ۱۰۵۰ نیوتن متر
حداکثر سرعت نامشخص

امسال برای اولین بار نسخهٔ الکتریکی پیکاپ نمادین F150 به بازار آمده تا فورد را به آینده ببرد. البته این شرکت در طراحی F150 لایتنینگ رویکرد محافظه‌کارانه‌ای داشته و خریداران سنتی پیکاپ‌ها را هدف قرار داده است. فورد همچنین نسخهٔ ضعیف‌تری از این پیکاپ را هم ارائه می‌کند اما کسانی که خواهان پرفورمنس هستند بهتر است سراغ نسخهٔ قوی‌تر با باطری‌های دوربرد بروند.

جی‌ام‌سی هامر EV

شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۰ ثانیه
قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۶۲۵ نیوتن متر
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر/ساعت

جنرال موتورز نام هامر را احیا کرده است اما این بار آن را به یک پیکاپ الکتریکی تبدیل کرده است که از طریق برند جی‌ام‌سی ارائه می‌شود. البته نسخهٔ SUV این خودرو هم در راه است اما در حال حاضر فقط به‌صورت پیکاپ عرضه می‌شود که یک هیولای واقعی است. هامر به سه موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً قدرت خیره‌کنندهٔ ۱۰۰۰ اسب بخاری تولید می‌کنند اما از سوی دیگر، وزن ۴ تنی آن‌هم ترازوها را خرد می‌کند. بااین‌حال، این وزن عظیم مانع از سرعت و شتاب فوق‌العادۀ هامر نمی‌شود و این غول برقی در کنار ریویان R1T یکی از سریع‌ترین پیکاپ‌های حال حاضر دنیا محسوب می‌شود.

ریویان R1T

شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۰ ثانیه
قدرت ۷۵۰ اسب بخار
گشتاور ۱۱۲۵ نیوتن متر
حداکثر سرعت نامشخص

در ادامهٔ این لیست، پنج پیکاپ درون‌سوز بسیار سریع و قدرتمند دیگر را هم خواهید دید که دست‌پروردهٔ شرکت‌های تیونینگ هستند اما سریع‌ترین پیکاپ کارخانه‌ای حال حاضر دنیا از موتورهای برقی استفاده می‌کند. این موتورها مجموعاً ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند و ریویان R1T را ظرف ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسانند که دودهم ثانیه از سریع‌ترین پیکاپ تیونینگی این لیست سریع‌تر است.

پیکاپ‌های تیونینگی

هنسی فورد F150 ونوم ۷۷۵

شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۰ ثانیه
قدرت ۷۷۵ اسب بخار
گشتاور ۹۳۰ نیوتن متر
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت

هرچند F150 رپتور قوی‌ترین پیکاپ ساخت فورد محسوب می‌شود اما هنسی نسخه‌ای از F150 استاندارد را ارائه کرده که حتی از رپتور خود فورد هم سریع‌تر است. F150 ونوم ۷۷۵ همان‌طور که از نامش پیدا است، به لطف یک سوپرشارژر ۲.۹ لیتری، ۷۷۵ اسب بخار قدرت را از پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 کایوت فورد بیرون می‌کشد. این پیکاپ ظرف تنها ۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ۴۰۰ متر را در ۱۲.۱ ثانیه طی می‌کند.

راش فورد F150 Nitemare

شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۹ ثانیه
قدرت ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۸۲۷ نیوتن متر
حداکثر سرعت نامشخص

راش F150 Nitemare با قدرت ترسناک ۶۵۰ اسب بخاری ظرف تنها ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. راز این همه قدرت در یک نیروگاه ۵ لیتری V8 سوپرشارژ پنهان شده است. این پیکاپ قدرتمند همچنین از ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری مثل رینگ‌های ۲۲ اینچی جدید و لاستیک‌های بهتر برای مدیریت این همه قدرت اضافی هم برخوردار است. این پیکاپ اسپرت راش نزدیک به ۲۰ هزار دلار از F150 استاندارد گران‌تر است.

SVE شورلت سیلورادو ینکو

شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۹ ثانیه
قدرت ۸۰۰ اسب بخار
گشتاور ۸۲۰ نیوتن متر
حداکثر سرعت نامشخص

شرکت تیونینگ SVE هم‌اکنون دو پیکاپ سریع تولید می‌کند که یکی از آن‌ها سیلورادو ینکو نام دارد. این پیکاپ از ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد که توسط یک پیشرانهٔ ۵.۳ لیتری V8 سوپرشارژ تولید می‌شود. از سیلورادو ینکو تنها ۵۰ دستگاه ساخته می‌شوند که در دو نسخهٔ محرک عقب و چهارچرخ محرک قابل خریداری خواهد بود.

هنسی جیپ گلادیاتور ماکسیموس

شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۹ ثانیه
قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۳۴۵ نیوتن متر
حداکثر سرعت نامشخص

هرچند هنسی بیشتر روی فورد F150 و شورلت سیلورادو کار می‌کند اما جیپ گلادیاتور هم از دیوانه‌بازی‌های این تیونر تگزاسی بی‌بهره نمانده است. این جیپ ۱۰۰۰ اسب بخاری که ماکسیموس نام گرفته است، به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت و کیت ارتقاء HPE1000 هنسی مجهز شده است. البته این گلادیاتور قدرتمند هرگز ارزان نیست و هنسی قیمت ۲۲۵ هزار دلاری را برای آن مطالبه می‌کند.

هنسی رم TRX ماموت

شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۲ ثانیه
قدرت ۱۰۱۲ اسب بخار
گشتاور ۱۳۱۴ نیوتن متر
حداکثر سرعت نامشخص

انتظار دارید سریع‌ترین پیکاپ تیونینگی حال حاضر بازار ساخت شرکتی غیر از هنسی باشد؟ البته رم TRX به‌خودی‌خود پیکاپ بسیار قدرتمندی است ولی هنسی به این قانع نبوده و قدرت آن را به ۱۰۱۲ اسب بخار رسانده است. به لطف این نیروی عظیم، ماموت ظرف تنها ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۴ ثانیه طی می‌کند. هنسی تنها ۲۰۰ دستگاه از این پیکاپ تولید خواهد کرد که هرکدام ۱۳۵,۳۵۰ دلار قیمت دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3435 ديدگاه)

    هر جوری حساب میکنی هیچ کدومشون به گرد هامر هم نمیرسن‌چه ‌برسه‌ به خودش از همه‌ نظر

    هامر فوق العاده‌‌ پیشرفتست

    یعنی آدم فضاییها بیان زمین همشون تو صف ثبت نام هامر خواهند بود بقیه وانتها براشون اسباب بازین

    موافقم 25
    مخالفم 46
    1. Erfan

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (534 ديدگاه)

      به نظر بنده ماشین برقی به هیچ عنوان مناسب آفرود نیست.به نظر شما اگه همین هامر توی گرمای ۵۰درجه و آفتاب مستقیم توی کویر بخواد آفرود بکنه و از تپه ها بالا بره که توان خیلی زیادی رو میطلبه و با توجه به اینکه معمولا کویر گردی ها چند روزه هستند.این هامر چند ساعت می‌تونه دووم بیاره یا اصلا توی این شرایط فوق سخت چند کیلومتر باطری ها کار میدن؟
      غیر ممکنه یه برقی بتونه جای بنزینی رو توی آفرود بگیره.از نظر خرابی هم اگه مثلا هامر وسط کویر خراب بشه باید همونجا بزاری برگردی اما اگه بنزینی مشکلی پیدا کرد اگه دست به آچار باشی میتونی راش بندازی

      موافقم 49
      مخالفم 13
      1. ممد ژانگولر

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (3435 ديدگاه)

        داداش ارفان اینم حرفیه که زدی من خودم همیشه این استرسو دارم
        ولی تا اونجا که من شنیدم باتری این ماشینها دارای فن هستش و دور تا دورشو با ژلمک آبی رنگ وکیوم کردن
        اینطور به نظر میاد کاراییشون حتی از موتور بنزینی بالاتره و کاملا ایمن هستن
        ولی به هر حال تا نیاد تو جاده تست و گوذشت زمان نمیشه قضاوت عادلانه کرد

        موافقم 20
        مخالفم 3
      2. کافر مقدس

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1635 ديدگاه)

        یعنی سازنده های هامر اطلاعی از شرایط کویر و.. نداشتن که هام برقی ساختن :)

        حداقل یک نگاهی به سایت خودش بنداز ببین همین هامر چندصد ساعت انواع اقسام تست هارو پشت سر گذاشته

        الان معروف ترین تست خودرویی و دوام در ماشین ها تست شکنجه فورد هست . این تست هامر از شکنجه فورد هم سخت تر بوده

        https://www.gmc.com/electric/hummer-ev

        موافقم 8
        مخالفم 11
        1. ممد ژانگولر

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (3435 ديدگاه)

          دقیقا باهات موافقم مقدس داداش

          مطمئننا برای کمپانی هامر ساخت ماشینی مطابق با سحرای گرم و خشک و سوزان یوتا در اولویت قرار داره و بعید بدونم دنبال دردسر باشن

          موافقم 3
          مخالفم 1
    2. Kato

      ۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (442 ديدگاه)

      فقط TRX

      موافقم 5
      مخالفم 1
    3. parsa816ferrari

      ۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ماشالااااااا

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. بی خیال اسم

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    همشون هم آمریکایی هستن
    و این قدرت آمریکا رو داخل پیکاپ سازی نشون می ده

    ولی چرا اون وانت پیکاپ AMG63 برابوس داخل لیست نیست؟

    موافقم 26
    مخالفم 0
  3. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    رم تیرکس کاملترین ماشین دنیاست.همه چی بهت میده.

    موافقم 20
    مخالفم 10
  4. مهدی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1194 ديدگاه)

    رضوانی
    ایا من برایت لطیفه ام؟

    موافقم 20
    مخالفم 0
  5. احمدرضا

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (878 ديدگاه)

    “سریع‌ترین پیکاپ‌های دنیا”
    حداکثر سرعت : نامشخص 😐

    موافقم 23
    مخالفم 1
    1. Radmehr

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (541 ديدگاه)

      داداش سرعت به معنای شتاب 0 تا 100 هست نه نهایت سرعت

      موافقم 11
      مخالفم 4
    2. ایلیا

      ۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (385 ديدگاه)

      فقط هنسی ماموت لنتی ۱۰۰۰ اسب بخار این میتونن یه تانکو راحت بکشه😐

      موافقم 1
      مخالفم 1
  6. Clean energy (صیانت!)

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    سرعت زیر چهار ثانیه واسه پیکاپ اضافیه و فقط واسه مخ زنی
    یه پیکاپ عادی با شتاب ۷ ۸ ثانیه هم کار را بندازه

    من به شخصه این بین فوردو می پسندم رسما ابهتش مث یه شیره

    موافقم 15
    مخالفم 5
  7. Alan.r

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1081 ديدگاه)

    جای Brubos G63 6×6 و رضوانی هرکول خالیه ولی از بین اینا من TRX ماموت رو بیشتر از همه دوست دارم

    موافقم 10
    مخالفم 0
  8. Alan.r

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1081 ديدگاه)

    در کل یه پیکاپ به شتاب خیلی زیادی احتیاج نداره چون واسه کار ازشون استفاده میشه نه درگ و مسابقه

    موافقم 8
    مخالفم 0
  9. پرویز

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عنوان مقاله ک خواندم با خودم فکر کردم حالا چ اتفاقی مهمی تو صنعت خودرو و پیکاپ افتاده.با هیجان و کلی انگیزه خواندم،اما آخرش ک رسید یک نفس راحت کشیدم از بابت اینکه متوجه شدم تکنولوژی اینها هنوز چند ده سال از تکنولوژی پیکان بار و آریسان و خصوصا پراید بار عقب است.

    موافقم 1
    مخالفم 7
    1. HamiD

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      من قبلا هم گفته بودم این هامر دقیقا واسه همین بچه بازیا ساخته شده و چارتا بلاگر میشنن واو واو میکنن تهش!
      حتی اون قبلی هم واسه نمایش دادن بود! (بجز جنگ البته که خب خوب بود انصافا )
      تو دنیایی زندگی میکنیم که ملت سر شتاب صفر تا صد وانت ها دعوا بحث دارن!!!!
      برای یه وانت واقعا چه اهمیتی داره که حالا 3.2 بزنه یا 3.5!!!
      کاربرد وانت چیز دیگریست …
      اگه یکی چارتا مستند دیده باشه یا خودش وانت داشته باشه حرفم رو متوجه میشه …
      اینکه چقدر بار توش جا میگیره ، چقدر میتونه یدک بکشه ، چقدر مسیر های گلی و سخت رو خوب عبور میکنه ، مصرف سوختش چقدره ، امکانات رفاهیش چیه و … مهمه … نه صفر تا صد!!!!
      البته چیزای دیگه ای هم هست که مهمن …
      سازندگان میخوان با این کار ها فقط ماشینشون رو بفروشن … اگر چه یه مزرعه دار یا غیره که کارش پست گذاشتن تو اینستا و غیره نیست هیچوقت سراغ یع چیزی مثل هامر نمیره!!!
      نمیخوام از فورد تعریف کنم اما اون واقعا یه وانت کاربردی تره …

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. ali;

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        حقیقتا من سرچ کردم قوی ترین پیکاپ جهان. گویا این روزا از ادمین سایتها بگیر تا شرکتای سازنده از قدرت فقط شتاب صفر تا صد گرفتنو قدرت میدونن نه فاکتورای دیگه که بهش اشاره کردی. میخواستم با این سرچ بفهمم قوی ترین وانت دنیا ظرفیت باریش چقدره چند نیوتن متر گشتاور داره وغیره
        اصلا جا خوردم یه وانت بیاد ۳.۷ ثانیه صفر تا صد بزنه جنگه مگه؟ یارو با وانت میاد شتاب بگیره؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ali;

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        من خودم وانت دارم حتی یبارم تحت فشار قرارش ندادم ببینم حداکثر سرعتش چقدره یا مثلا تو چند ثانیه صفر تا صدو پر میکنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. امیر

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    رم کامل ترین پکیج‌ رو ارائه میده
    درضمن با تیرکس کارخونه تایم ۳.۷ هم زدن!

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. javadhy

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    دوستان اعداد اعلام شده برای نسخه ۶ چرخ هنسی رم درسته؟
    ۳.۲ 0-60

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. TML BN

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    رم ماموت عجب چیزیه

    موافقم 7
    مخالفم 0
  13. Jdm باز

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    چه غول های جذابی
    من خودم رپتور و trx رو خیلی پسندیدم

    موافقم 4
    مخالفم 0
  14. hasan

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فوتون تونلند نیوفیس یک میلیاردی نبود تو لیست؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. Mercedes Benz

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (69 ديدگاه)

    وانت فقط فورد خوبه…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. آرش شهرابی

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اینا همه آمریکایین؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا