چشم اندازهفته نامه

سریع‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۲ در مسافت ۴۰۰ متر

سال‌ها است که شتاب صفرتاصد معیاری برای سنجش پرفورمنس خودروها بوده است اما دومین معیار خوبی که در این زمینه وجود دارد، زمان پیمودن مسافت ۴۰۰ متر یا یک‌چهارم مایل است. ازآنجایی‌که این روزها خودروهای الکتریکی قدرتمندی مثل تسلا مدل S پلاد در حال افزایش هستند و به دلیل گشتاور فوری و فقدان گیربکس سنتی از شتاب فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند، شتاب صفرتاصد به‌عنوان یک معیار مناسب ممکن است منسوخ شده باشد؛ بنابراین، در دوران امروزی تایم ۴۰۰ متر را می‌توان معیار بهتری برای سنجش پرفورمنس خودروها دانست. ازاین‌رو، قصد داریم در ادامه با سریع‌ترین خودروهای تولیدی سال ۲۰۲۲ در یک‌چهارم مایل آشنا شویم.

۷-پورشه ۹۱۱ توربو S با پکیج سبک‌وزن

تایم ۴۰۰ متر: ۹.۹ ثانیه

توربو S سریع‌ترین خودرو در تاریخ پورشه محسوب می‌شود. این خودرو در آزمایش مستقل کارانددرایور، ۴۰۰ متر را ظرف تنها ۹.۹ ثانیه طی کرده است. همچنین برخلاف اکثر آزمایش‌های این نشریه، این زمان بدون رول‌اوت ۳۰ سانتی‌متری ثبت شده است. البته برای داشتن چنین پرفورمنسی دیوانه‌واری باید برای توربو S پکیج سبک‌وزن را هم سفارش داد که در این صورت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت خودرو به رقم خیره‌کنندهٔ ۲.۱ ثانیه می‌رسد. موضوع جالب‌تر اینکه توربو S در طول مسافت ۴۰۰ متر می‌تواند پابه‌پای مک‌لارن سنا پیش برود.

۶-تسلا مدل X پلاد

تایم ۴۰۰ متر: ۹.۸ ثانیه

اولین خودروی تمام الکتریکی لیست ما یک کراس‌اوور است و همان سرعت و شتاب فوق‌العاده‌ای که در مورد خودروهای الکتریکی گفتیم را به‌خوبی نشان می‌دهد. البته برای اینکه تسلا بتواند چنین تایمی ثبت کند باید تنظیمات مناسب را در منوها پیدا کرد و منتظر ماند تا باطری‌ها آمده شوند. تایم ۴۰۰ متری که در اینجا می‌بینید توسط درگ‌تایمز با لاستیک‌های استاندارد ثبت شده است درحالی‌که در صورت استفاده از لاستیک‌های چسبنده، این عدد به ۸ ثانیه هم می‌رسد که برای یک کراس‌اوور بزرگ واقعاً دیوانه کننده است. این در حالی است که تسلا برای مدل X پلاد تایم ۴۰۰ متر را ۹.۹ ثانیه اعلام کرده است.

۵-فراری SF90 استراداله

تایم ۴۰۰ متر: ۹.۵ ثانیه

اگر بخواهیم یک خودروی پلاگین‌هیبریدی نام ببریم فراری اولین خودروسازی نیست که به ذهن بیاید ولی این شرکت در ساخت اولین محصول پلاگین‌هیبریدی خود فوق‌العاده عمل کرده است. فراری برای دستیابی به قدرت فوق‌العادهٔ ۱۰۰۰ اسب بخاری، سه موتور الکتریکی را به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو اضافه کرده است. SF90 به لطف گشتاور فوری موتورهای الکتریکی و پیشرانهٔ V8 قدرتمند خود ظرف ۹.۵ ثانیه ۴۰۰ متر را طی می‌کند. این یعنی SF90 از لافراری گران‌قیمت هم سریع‌تر است زیرا آن هایپرکار هیبریدی که در زمان معرفی خودروی خارق‌العاده‌ای بود، ۴۰۰ متر را در ۱۰.۷ ثانیه طی می‌کرد.

۴-مک‌لارن ۷۶۵LT

تایم ۴۰۰ متر: ۹.۴ ثانیه

مک‌لارن ۷۶۵LT از لحاظ چسبندگی و هندلینگ خودروی خارق‌العاده‌ای است اما درعین‌حال می‌تواند ۴۰۰ متر را در کمتر از ۱۰ ثانیه طی کند. این عدد در آزمایش درگ‌تایمز با لاستیک‌های خیابانی پیرلی P Zero ثبت شده و حتی از عدد اعلامی ۹.۹ ثانیه‌ای مک‌لارن هم سریع‌تر بوده است. ۷۶۵LT بر اساس ۷۲۰S ساخته شده اما قدرت پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آن به ۷۶۵ اسب بخار افزایش پیدا کرده و از سوی دیگر وزن آن‌هم کمتر شده است. این سوپرکار بریتانیایی ظرف تنها ۲.۷ ثانیه خود را از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

۳-بوگاتی شیرون سوپراسپرت

تایم ۴۰۰ متر: ۹.۴ ثانیه

مهندسی بوگاتی شیرون بشدت روی حداکثر سرعت متمرکز است اما این ماشین به لطف نیروگاه ۸ لیتری W16 چهار توربوی خود که ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، در شتاب اولیه هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد به‌گونه‌ای که ۴۰۰ متر را ظرف تنها ۹.۴ ثانیه طی کرده است. هرچند حداکثر سرعت شیرون سوپراسپرت به دلایل ایمنی روی ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما اندی والاس با نسخهٔ سوپراسپرت ۳۰۰ توانست به سرعت فوق‌العادهٔ ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

۲-تسلا مدل S پلاد

تایم ۴۰۰ متر: ۹.۲ ثانیه

نیروی الکتریکی باعث شده یک سدان استاندارد کارخانه‌ای بتواند ۴۰۰ متر را ظرف تنها ۹ ثانیه طی کند. مدل S پلاد به سه موتور الکتریکی مجهز است که ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهند و با وجود وزن سنگین ۲.۲ تنی، خودرو را مثل گلوله به جلو شلیک می‌کنند. به گفتهٔ تسلا، حتی تا سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت، همچنان ۱۰۰۰ اسب بخار از این قدرت ۱۰۲۰ اسب بخاری ارائه می‌شود. متأسفانه اما برای اینکه بتوان با این سدان برقی ۴۰۰ متر را ظرف حدود ۹ ثانیه طی کرد باید با گشتن در منوها، لانچ کنترل را پیدا کرد، خودرو را در حالت درگ قرار داد و سپس هشت تا پانزده دقیق منتظر ماند تا پکیج باطری‌ها به دمای بهینه برسد. تا این کارها انجام شود می‌توان ۴۰۰ متر را پیاده طی کرد!

۱-ریماک نِورا

تایم ۴۰۰ متر: ۸.۵ ثانیه

یک هایپرکار الکتریکی ۲.۴ میلیون دلاری سریع‌ترین خودروی حال حاضر دنیا برای پیمودن ۴۰۰ متر است به شرطی که یکی از ۱۵۰ خریدار آن باشید. نورا در پیست فاموسو ریس‌وی در کالیفرنیا ظرف تنها ۱.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و ۴۰۰ متر را در ۸.۵ ثانیه ثبت کرد. همچنین هایپرکار ریماک همهٔ این اعداد را با لاستیک‌های استاندارد میشلن پایلوت اسپرت ۴S ثبت کرده است. ریماک این رکورد را در حضور مقامات فاموسو ریس‌وی و تیم درگ‌تایمز ثبت کرده است تا هیچ شک و تردیدی در آن نباشد. هرچند این روزها خودروهای الکتریکی قدرتمند زیادی به بازار آمد یا خواهند آمد ولی بااین‌حال به نظر می‌رسد مدتی طول بکشد تا یک خودروی تولیدی بتواند این رکورد را بشکند.

منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1290 ديدگاه)

    خیلی دلم میخواد بدونم وقتی سوپر اسپورت تسلا بیاد بیرون سنگر ریماک برای دفاع چی خواهد بود

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۱۲۶
    1. هیچکس

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (103 ديدگاه)

      سنگر برا قایم شدنه
      چیزی که ریماک در اون لحظه لازم داره موشکه، نه سنگر

      موافقم ۷۴
      مخالفم ۴
      1. AMIR / ARMI

        ۲۷ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1290 ديدگاه)

        سنگر برای دفاع کردنه
        ریماک باید بتونه پول میلیون دلاری که براش پرداخت میشه رو توجیه کنه

        موافقم ۲۱
        مخالفم ۷۲
        1. ارین صاحب جمعی

          ۲۷ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (961 ديدگاه)

          شما نگران ریماک نباش پورشه و هیوندای ریماک خیلی کار درست تر از تسلان

          موافقم ۶۸
          مخالفم ۲۶
        2. Reza Waffen SS

          ۲۷ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (4301 ديدگاه)

          تسلا میتونه مقابل ترکیب بوگاتی و ریمک بایسته ؟؟؟

          موافقم ۳۵
          مخالفم ۱۱
      2. viper2

        ۲۷ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (937 ديدگاه)

        دوستان میدونم سوال بی ربطه (ببخشید)
        میخواستم ببینم که نظرتون درباره میتسوبیشی ۳۰۰۰ جی تی چی هست؟ و اینکه به نظر شما میشه موتورش که به صورت ردیفی قرار گرفته رو روی ماشین دف عقب و به صورت رو به عقب نصبش کرد و اینکه میشه ماشینای دف عقب میتسو رو بگید

        موافقم ۳
        مخالفم ۱۱
    2. F22RAPTOR

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2299 ديدگاه)

      داداش اون زمان که معرفی شد شتاب و سرعت و بردش چشمگیر بود ولی الان نه، چون نتونست به تولید برسونه و رقیبها کارایی که میخواست تسلا بکنه رو کردن

      موافقم ۳۵
      مخالفم ۳
      1. AMIR / ARMI

        ۲۷ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1290 ديدگاه)

        کی گفته رودستر تولیدی سال ۲۰۲۳ با رودستری که چند سال پیش ما دیدیم قرار مشابه باشه
        قطعا رودستر در جایگاهی که براش در نظر گرفته شده بود قرار میگیره با مشخصات بهتر و عملکرد بهتر

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۵۳
        1. F22RAPTOR

          ۲۷ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (2299 ديدگاه)

          امیدوارم

          موافقم ۱۸
          مخالفم ۳
    3. TML BN

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (772 ديدگاه)

      اتفاق خاصی نمی‌افته یک آرمیچر به بقیه آرمیچر ها اضافه میشه

      موافقم ۶۰
      مخالفم ۸
    4. Taha Malek

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (593 ديدگاه)

      میدونی چی داره ((کیفیت))

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۱۲
      1. TML BN

        ۲۷ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (772 ديدگاه)

        تسلا و کیفیت عجب

        موافقم ۵۳
        مخالفم ۷
    5. مهردادکمال

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1192 ديدگاه)

      تسلا اگر تونست سایبرتراک رو به بازار بفرسته شاخ غول شکونده محصولات دیگرش پیش کش

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۸
    6. Si

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (428 ديدگاه)

      هر وقت اومد به بازار با اون سایبر تراک بیا صحبت کن

      موافقم ۸
      مخالفم ۲
    7. Reza Waffen SS

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (4301 ديدگاه)

      انتخابم ریمک

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۸
    8. Nobody

      ۲۸ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      داداچ سوپر اسپرت تسلا مدت هاست که بخاطر جناب حضرت نیسان جی تی آر آلفا اُمگا(عشق و زیبای خفته ی من)با دو هزار اسب بخار و صفرتاصد یک ونیم ثانیه و صفرتاسیصد هفت ونیم ثانیه ای اصلا از تو پادگانش بیرون نمیاد چه برسه به سنگر.
      قاتل مطلق تمامی مدعیان اعم از هایپر کارهای الکتریکی و بنزینی.

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱۰
  2. TML BN

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (772 ديدگاه)

    حق مدل X و مدل S اینه که از لیست حذف شن لیست برای اسطوره هاست نه آرمیچر ها

    موافقم ۴۹
    مخالفم ۲۴
    1. AMIR / ARMI

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1290 ديدگاه)

      بعد چرا ریماک آرمیچر صدا نزدی ؟
      لابد چون با پورشه و آلمان در ارتباط
      جای تبادل نظر اینجا
      رفتار های کودکانه خودتون در کامنت ها بروز ندید

      موافقم ۴۱
      مخالفم ۱۷
      1. TML BN

        ۲۷ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (772 ديدگاه)

        آره ما کودکانه رفتار میکنیم نه شما که عاشق چهارتا آرمیچر زشتید اسمتون هم تسلا فن ریماک من بهش اسطوره نمیگم ولی حداقل طراحی داره استایل داره و تخم مرغ آب‌پز نیست

        موافقم ۴۵
        مخالفم ۲۳
        1. mahdi-es17

          ۲۷ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (218 ديدگاه)

          حالا چرا ابپز

          موافقم ۱۶
          مخالفم ۰
  3. هلهل

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    انتخابم ۷۶۵ هست
    در کنار فراری زیبا ترین طراحی رو داره
    انصافا طراحی های تسلا خیلی بدتر از بیمر هست ولی هیچکس چیزی بهش نمیگه مدل ایکس عین تخم مرغه خدایی ‌. مدل اس هم هیچ تعریفی نداره کاش ماسک یه پول می‌داد یه طراح درست حسابی میآورد زحمات مهندس های موتورش تو این ظاهر هدر میره

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۹
    1. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۲۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1890 ديدگاه)

      اگه موتور الکتریکی مهندسی میخواست که هر شرکتی مثل قارچ نمیومد سوپر کار و هایپر کار برقی معرفی کنه.

      موافقم ۲
      مخالفم ۳
  4. amirmohammad

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (213 ديدگاه)

    درگ ۴۰۰ متر رو زیاد طرفدارش نیستم اما اینجا فراری و شیرون و مک لارن
    تمام برقی ها رو نمیپسندم شخصا

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۲
  5. meysam

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3370 ديدگاه)

    اول استراداله و بعد ۹۱۱ واقعا گزینه های معقولی هستند
    با قیمتی مناسب و هزینه های قابل توجیه
    اس پلاد رو نمیدونستم برای زدن اون رکورد باید قبلش آماده سازی کرد. همون شتاب معمولیش بنظر من کفایت میکنه بدون دنگ و فنگ

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۹
    1. AMIR / ARMI

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1290 ديدگاه)

      خودرو های درون سوز هم برای اینکه بشه تحت فشار قرارشون داد و از تمام توانایی هاشون استفاده کرد لازمه که مدتی گرم بشن
      هیچ کس با موتور سرد تازه استارت خورده نمیره سر پیست

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱۰
    2. Phonix

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (337 ديدگاه)

      فراری برسه به سرویس باید سر کیسه رو حسابی شل کنی
      هر چند که پورشه هم همین طوره ولی اندازه فراری پول نمیگیره

      موافقم ۶
      مخالفم ۵
    3. imperial

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2370 ديدگاه)

      (اول استراداله و بعد ۹۱۱ واقعا گزینه های معقولی هستند.با قیمتی مناسب و هزینه های قابل توجیه)

      و البته تایکان توربو اس! سریعترین خودروی الکتریکی حال حاضر جهان،حتی سریعتر از ریماک و اس پلاد! نه دوست عزیز سرم نخورده به سنگ. تایکان فراتر از خودروی برقی هست که شما بهش فکر میکنی کاملا ارزش تک تک پول های پرداختی رو داره سریعتر از تمام خودروهای برقی حاضر و لوکس تر تمام خودروهای برقی موجود

      (تایکان توربو اس یه ویژگی داره((البته تمام خانواده تایکان دارن))یه ویژگی دارن که سبب میشه سریعتر از تمام خودروهای برقی موجود باشن حتی سریعتر از ریماک نورا. هرکی گفت جایزه داره)

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۷
      1. phonix

        ۲۸ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (603 ديدگاه)

        مهندسی پورشه؟

        موافقم ۳
        مخالفم ۲
      2. imperial

        ۲۸ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (2370 ديدگاه)

        جالبه ۷نفر لایک دادن ولی نگفتن تایکان توربو اس چه ویژگی داره که سبب میشه سریعتر از اس پلاد و ریمک باشه…

        Phonix
        جناب phonix مهندسی چه ربطی به سریع بودن داره؟البته مهندسی پورشه سبب شده این خودرو اون ویژگی رو داشته باشه البته جواب مهندسی نیست. تمام خودروهای برقی یه مشکل اساسی دارن که اسم اونو نمیگم ولی تایکان اون مشکل رو نداره. نداشتن همون مشکل سبب میشه سریعتر از ریماک نورا و اس پلاد باشه! باید بگم سوال من انحرافی نیست دارم درباره شتابگیری حرف میزنم…

        ((تایکان خودرویی هست که اگر واقعا درکش کنی هیچ دلیلی وجود نداره خودروی برقی دیگه ای بخری و آمار فروش جهانی کاملا گویاس…۲برابر فروش نسبت به مدل S و باید بگم خانواده EQS و دوستان فروششون به ۱/۴ تایکان نرسیده با اینکه ارزونترن!))

        منتظرم یکی ویژگی خاص تایکان تو شتابگیری رو بگه… ویژگی که سبب میشه سریعتر از اس پلاد و ریماک باشه. عجیبه پورشه فنا چیزی نمیگن…

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
      3. phonix

        ۲۸ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (603 ديدگاه)

        تایکان توربو s از یه کلاچ دو سرعت جدید استفاده میکنه ( یکی از مهم ترین دلایل لانچ سریع ماشین ) به علاوه اینکه از باتری های ۸۰۰ ولتی استفاده میکنه که در مقایسه با رقبا تقریبا دو برابر هست .
        اگه این نباشه من نمیدونم

        موافقم ۳
        مخالفم ۳
        1. imperial

          ۲۸ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (2370 ديدگاه)

          Phonix
          معماری ۸۰۰ولت تایکان ربطی به شتابگیری نداره بیشتر مربوط به زمان شارژ هست. تایکان تا همین الانش سریعترین خودرو برقی در زمان شارژ هست البته جایگاه شارژ سریع تو دنیا کمه. گیربکس دوکلاچه تایکان هم تاثیر زیادی در شتابگیری نداره بنظرم. هم در قیاس با sp100d هم در قیاس با اس پلاد…اما خب ابداع جالبی از پورشه بود. اما گفتم اگه ماهیت تایکان رو درک کنید قطعا خواهید خریدش!

          نیسان لیف و فولکسid4 و تسلا مدل۳
          خب شتابشون چنده؟خب یه عددی هست. اما اصل ماجرا…چه بلایی سرشون میاد وقتی پشت سرهم اون هم ۱۰ بار شتاب بگیریم!؟ پورشه تایکان توربو اس میتونه ۲۶ بار پشت سرهم باز هم میگم پشت سرهم بدون افت پرفورمنس شتاب ۰تا ۲۰۰ بگیره و در هر ۲۶بار تایم ۹.۸ الی۱۰ثانیه ثبت میکنه! بد نیست بدونید تایکان توربو اس ۴۰۰متر رو با ۲۰۹ کیلومتر با تایم ۱۰.۴ثانیه میره با توجه به اینکه بحث دهم ثانیس میشه گفت توربو اس میتونه ۲۶ بار بدون افت پرفورمنس مسافت ۴۰۰ متر رو طی کنه.

          تقریبا ۹۵درصد خودروهای برقی پس از ۱۰بار شتابگیری پشت سر هم موتورشون داغ میکنه سیستم ها ارور میده.از اون ۵درصد آخر فقط ۴ درصد نهایت ۱۵ بار اون هم فقط اس پلاد پنین فارنینا ریماک شاید، شاید لوسید بتونن همچین کاری انجام بدن. درحال حاضر تنها ماشین برقی جهان که می‌تونه ۲۶ بار پشت سرهم بدون افت پرفورمنس شتاب۰تا ۲۰۰ بگیره و به بیان ساده تر چون تو همین حدود ۴۰۰ متر رو طی میکنه باید گفت تنها ماشین برقی جهان که میتونه ۲۶ بار پشت سرهم بدون افت پرفورمنس مسافت ۴۰۰متر رو در تایمی واحد طی کنه ماشینی نیست جز تایکان توربو اس!

          این فقط یه بخش ناچیز از توانایی های تایکانه…وقتی تمام پتانسیلش رو درک کنی رقبا رو عددی نمیبینی. مثل اینکه ۴۱ هزار خانواده در سال۲۰۲۱بیشتر توانایی های تایکان رو درک کردن و خریدنش. فروش ۲ برابر نسبت مدل S و ۱۰ برابر بنزEQS گویای ماجراس.لوسید هم بیچاره تو آمریکا کلا تو کل ۶ماه سال ۲۰۲۲ اندازه ۱ماه فروش ۲۰۲۲ تایکان فروخته تو همون خاک آمریکا.

          ((راستش ۷۰درصد فروش تایکان رو نسخه ۴s در اختیار داره که۱۰۷هزار دلار قیمتشه و با سفارش ۵ تا آپشن میشه ۱۴۰هزار دلار. همچنین ۱۰درصد فروش هم نسخه توربو اس ۱۸۷هزار دلاری در اختیار داره که با۶تا آپشن راحت میشه ۲۰۰هزار دلار))

          البته باید اشاره کنم این ویژگی تایکان یعنی شتابگیری بارها بارها بارها و باز بارها بدون افت پرفورمنس هم تو نسخهRWD هست هم تو ۴s هم gts هم توربو هم توربو اس. فقط تایم ها فرق داره. تو ۴s حدود ۱۲ثانیه ۰تا ۲۰۰ طول میکشه.خب ۲۶ بار پشت سرهم اینو بری عالیه.

          تایکان اینقدر مهندسی و ویژگی داره که قابل بیان نیست. وقتی معرفی شد گفتم بدرد نمیخوره پیمایش کمه گرونه تسلا بهتره ولی وقتی تمام ویژگی هاشو خوندم گفتم نه بابا پس که اینطور…هیچ ماشینی کامل نیست تایکان هم اینجوری هست پیمایشش واقعا کمه هرچند سریعترین شارژ رو داره ولی کمه نسبتا پیمایشش ولی اینقدر ویژگی مهندسی داره که میشه از پیمایشش چشم پوشی کرد.

          موافقم ۶
          مخالفم ۲
  6. meysam

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3370 ديدگاه)

    ولی در کل این همه هزینه و فشار برای چند دهم ثانیه سریعتر رو درک نمیکنم
    تو یه ماشین بخشهای خیلی زیادی هست که روند تکاملشون خیلی کندتر از شتاب و درگ ۴۰۰ متر و این چیزا بوده
    بهتره که رو اون بخشها تمرکز بیشتری بشه تا صرفا شتاب و این چیزا

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳
    1. R

      ۲۸ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (550 ديدگاه)

      مثال بزن
      شعار نده

      موافقم ۰
      مخالفم ۲
  7. HamiD

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2408 ديدگاه)

    مک لارن و فراری …
    مطمئن باشید ارزش خریدشون بیشتر از همه هست …
    عالیننننننننننن

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
    1. phonix

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (603 ديدگاه)

      پورشه حقیقتا بهتره
      خریدش لذت روحی روانی میاره
      هم ظاهر خوبی داره هم انقدر کافی هست که بتونی کامل به ماشین فشار بیاری و نترسی
      مکلارن محصولاتش روح وحشی دارن خیلی تو سرعت های بالا مهارت می‌طلبن
      فراری هم با احازه دوستان پول خون باباشه

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۸
  8. GMA

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1660 ديدگاه)

    اگه زینگر ۲۱C هم تست بشه احتمالا جزو سه نفر اوله چون طبق چیزی که سازنده گفته یک چهارم مایل را تو ٨.٨ ثانیه ثبت میکنه

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
    1. imperial

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2370 ديدگاه)

      (اگه زینگر ۲۱C هم تست بشه احتمالا جزو سه نفر اوله چون طبق چیزی که سازنده گفته یک چهارم مایل را تو ٨.٨ ثانیه ثبت میکنه)

      سلام دوست عزیز.خیر،این ماشین در۸.۱ثانیه ۴۰۰متر رو طی میکنه.
      https://www.czinger.com/dominating-performance
      وبسایتش اطلاعات بیشتری گفته دیدنش خالی از لطف نیست☝

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
      1. GMA

        ۲۸ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1660 ديدگاه)

        بله اشتباه از من بود،ممنون از راهنمایی شما
        این زینگر خودرو خیلی جالبی هست، توانایی های خیلی زیادی داره،میتونه جزو سریعترین خودرو ها باشه،هم در مسیر مستقیم هم در پیست
        راستی شما قبلا با چه اسمی در سایت حضور داشتید؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. GMA

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1660 ديدگاه)

      لوسید ایر هم باید باشه،چرا نیست؟!

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
  9. RezaRs

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (189 ديدگاه)

    خیلی دیوانه وارن همون svj کافیست 💔

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  10. مهدی

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    فکر کنم sf90 تو ۴۰۰ متر شیرون و مکلارن رو بزنه

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱۱
  11. مازیار

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1402 ديدگاه)

    ۷۶۵LT تنها درونسوز تک دیفرانسیل لیست
    مدیریت قدرت روی یک محور و دستیابی به همچین شتابی واقعا خارق العادست

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۰
    1. امین

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (464 ديدگاه)

      هیچ سوپر اسپورت محرک عقبی در حدش ساخته نشده که اینقدر خوب نیرو رو هدایت کنه لانچش بی نقصه نهایت یک سوپر اسپورت دف عقب بنزینی

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۱
  12. Amin

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2035 ديدگاه)

    مدل اس پلاد تایم ۹ داشته
    اس اف نود هم تایم ۹.۴ داشته اونم روی آسفالت خیابون ، نه چسب با تایر مخصوص…

    موافقم ۵
    مخالفم ۴
  13. Phonix

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (337 ديدگاه)

    پورشه
    برقی نیست
    اندازه فراری گرون نیست
    مسل مک‌لارن وحشی نیست و رامه
    برخلاف بوگاتی میتونی با خیال راحت پاتو تا ته رو گاز فشار بدی
    برخلاف تسلا کیفیت داره و ادم با دیدن داشبوردش کیف می‌کنه
    مخصوصا هم اگه رنگی بخرید

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۶
  14. imperial

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2370 ديدگاه)

    (برای اینکه بتوان با این سدان برقی ۴۰۰ متر را ظرف حدود ۹ ثانیه طی کرد باید با گشتن در منوها، لانچ کنترل را پیدا کرد، خودرو را در حالت درگ قرار داد و سپس هشت تا پانزده دقیق منتظر ماند تا پکیج باطری‌ها به دمای بهینه برسد. تا این کارها انجام شود می‌توان ۴۰۰ متر را پیاده طی کرد!)

    😂🤣
    یاد اون سری از برنامه گرندتور افتادم رفته یودن دیتروید و آخر برنامه درگ کامارو جن گیر جیمز می با چلنجر هموند برگزار شد…۱ساعت آماده سازی چلنجر طول کشید جرمی گفتش تو این۱ساعت میشد پیاده ۴۰۰متر رو رفت🤣😅

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۴
    1. امیرمحمد

      ۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (56 ديدگاه)

      😂😂😂😂👍
      من خودم طرفدار دیمون هستم اما
      خدایی چرا از اول نذاشتن!؟ 😂😂😂😂
      اصلا کارخونه رو ولش چرا هموند از اول کاراشو انجام نداد؟ 😂😂😂😂
      والا

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. امیرمحمد

      ۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (56 ديدگاه)

      😂👍
      من طرفدار دیمونم اما خدایی چرا باید نیاز باشه که قطعه های ماشینو عوض کرد تا بهتر بشه؟
      اگه برا مثال برای هر کاربری یه نوع باکس بدن که باید نصب کنی یه چیزی اما ماشین که ماله درگه😂
      نمیخواد بره آفرود که😂

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  15. Elmiraj

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2666 ديدگاه)

    جالبه Carbuzz به قدرت ۱۰۲۰ اسب بخاری s plaid اشاره کرده اما به ۱۹۱۴ اسب بخار نورا نه….!!!!

    میدونن قیمت ۲.۴ میلیون دلاریش زیر سوال میره…..
    .
    .
    با اون شعاع پیمایش ۴۶۲ کیلومتری که جدیدا از EPA گرفته که دیگه گل کاشته…….

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱۹
    1. GMA

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1660 ديدگاه)

      بنظر منم ریماک کار عجیبی نکرده که با حدود ٢٠٠٠ اسب بخار این تایم را زده،وزنش هم به اندازه سدان های بزرگه که اصلا جالب نیست،باید خیلی بیشتر روی کاهش وزن کار میکردن تا هم بردش بیشتر بشه،هم پرفورمنس بهتری ارائه بده

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
    2. Phonix

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (337 ديدگاه)

      اونا هم اگه محصولاتشون رو در چین و آمریکا و المان منتاژ کنن و چند ده هزارتا سفارش بخوره دیگه قیمتش میلیون دلاری نیست.
      ولی بعضی شرکت ها در بازار های عمومی سرمایه گذاری نمیکنن و میرن دنبال بازار های گرون تر
      تا الان هم براش گرفته
      شما یاد بگیر همه چی رو باهم مقایسه نکن
      دعوا هم راه ننداز من اصلا ماسک رو میپرستم

      موافقم ۶
      مخالفم ۵
  16. احمدرضا

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (317 ديدگاه)

    یعنی مکی تونسته یک دهم سریعتر از فراری باشه ؟
    دمش گرم
    انتخاب من مک لارن بعدش پورشه

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲
    1. ahmad

      ۲۸ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      چندین درگ از فراری sf90 و مکلارن ۷۶۵ هست تو یوتیوب برو ببین که تو ۹۰ درصد درگ ها مکلارن شکست میخوره ،نمیدونم چجوری میشه یک دهم ثانیه سریع تر باشه

      موافقم ۴
      مخالفم ۶
  17. JDM lover

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    مکی و فراری و پورشه انتخابام هستن

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  18. AMD

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (138 ديدگاه)

    این خبر هم خوبیه هم بد : چون نشون میده بشر تا کجا پیشرفت کرده و بدیش اینکه چطور میخواهد این سطح از پرفورمنس و علم رو مدیریت کنه ؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
    1. تحت پیگرد

      ۲۸ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (334 ديدگاه)

      شنیده بودم انسان در آینده با چالش هوش مصنوعی و گرمای جهانی روبرو بشه ولی پرفورمنس آخه چه تهدیدی برای بشریت داره که بخواد مدیریتش کنه 🤔

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
      1. AMD

        ۲۸ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (138 ديدگاه)

        نه اون تهدید اونجوری 😂 منظور کنترل و جلو گیری از تصادفات و…. هست

        موافقم ۶
        مخالفم ۰
        1. R

          ۲۸ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (550 ديدگاه)

          نگران نباش کسی که میخواد سرعتو زیاد کنه اول ترمزو قوی میکنه اونا مثل ما بی فکر عمل نمیکنن

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  19. مجید

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (48 ديدگاه)

    ولی من دلم پر میکشه که یه بار دیگه پاگانی یه هایپراسپرت کاملا جدید معرفی کنه 💔

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. علی

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (283 ديدگاه)

    من نمیدونم چه اصرایه که تمام برقی را با هیبرید مقایسه کنیم ! این اشتباهه ، چرا تو این لیست پنین فارینا باتیستا نیست؟ مقایسه ها باید تو طبقه بندی خاص باشه ، درون سوزها با هم ،، هیبرید ها با هم ،، تمام برقی ها هم با هم ،

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  21. Mr Naftalin az roghan abad

    ۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    یک توربو اس با رنگ سفید متالیک مایل به خاکستری میخوام……..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا