بهترین خودروهای 8 سیلندر تاریخ؛ از R8 و کوروت تا C63 و لندکروزر

سه‌شنبه 22 خرداد 1403 - 04:30
مطالعه 7 دقیقه
28
اگر به دنبال آشنایی با بهترین خودروهای 8 سیلندر تاریخ هستید مطالعه این مقاله جذاب را از دست ندهید.
تبلیغات

نگرانی‌های زیست‌محیطی و قوانین سخت‌گیرانه مربوط به آلاینده‌ها باعث شده از تعداد خودروهای 8 سیلندر جذابی که تولید می‌شوند کاسته شود. بسیاری از ماشین بازها آرزوی راندن خودرویی اسپرت با پیشرانه 8 سیلندر خورجینی را دارند اما متأسفانه به نظر می‌رسد این آرزو برای بسیاری از آن‌ها دست‌نیافتنی باشد مخصوصاً اینکه خودروهای برقی همه‌گیر شده‌اند. حتی مرسدس AMG C63 نیز از پیشرانه 4 سیلندر هیبریدی استفاده می‌کند. بی‌تردید انتخاب بهترین خودروهای 8 سیلندر تاریخ کار سختی خواهد بود اما ما تلاش کرده‌ایم شاخص‌ترین و مشهورترین آن‌ها را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

کپی لینک

بهترین خودروهای 8 سیلندر تاریخ

کپی لینک

استون مارتین V8 ونتیج

پیشرانه 8 سیلندر 5.3 لیتری این خودروساز اولین بار در DBS سال 1968 بکار رفت. قدرت این نیروگاه در ابتدا 315 اسب بخار بود که باعث ثبت صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 6 ثانیه‌ای می‌شد اما در V8 ونتیج قدرتش به 438 اسب بخار رسید. نکته عجیب اینکه پیشرانه 8 سیلندر استون مارتین ابتدا با سیستم تزریق سوخت معرفی شد اما بعداً به کاربراتور مجهز گردید.

کپی لینک

آئودی R8

R8 با معرفی در سال 2007 غوغایی به پا کرد. یکی از ویژگی‌های جذاب این خودرو پیشرانه 8 سیلندر 4.2 لیتری تنفس طبیعی برگرفته از RS4 بود که 414 اسب بخار قدرت را از طریق گیربکس دستی راهی چرخ‌ها می‌کرد. شاید نسخه 10 سیلندر R8 پرفورمنس بهتری داشت اما نسخه 8 سیلندر نیز می‌توانست صفر تا صد 4.6 ثانیه‌ای به ارمغان بیاورد. مهم‌تر اینکه نیروگاه تمام آلومینیومی 32 سوپاپه آئودی به خاطر زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها همیشه مشتاق دور گیری بود و بسیاری از افراد حس می‌کردند این پیشرانه به خاطر وزن کم باعث چابکی بیشتر R8 می‌شود.

کپی لینک

بی ام و M5

M5 با نیروگاه 8 سیلندر سریعاً محبوب شد چراکه قدرت 394 اسب بخاری پیشرانه 5 لیتری یاد شده می‌توانست خودرو را در عرض 5.3 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برساند. پیشرانه 32 سوپاپه موردبحث از تکنولوژی‌های زیادی سود می‌برد که باعث شده بود M5 به پیشرفته‌ترین پیشرانه جاده‌ای آن زمان باواریا مجهز شود.

کپی لینک

کادیلاک CTS-V

ترکیب اشرافیت و پرفورمنس باعث شد CTS-V به مجصول جذابی بدل شود. پیشرانه 8 سیلندر این خودرو از ترکیب دو سوپاپ در سیلندر مشابه کوروت استفاده کرد و در ابتدا از نوع 5.7 لیتری با 400 اسب بخار بود اما با گذشت زمان حجم آن به 6.2 لیتر رسید و سوپرشارژر نیز باعث شد قدرت پیشرانه 640 اسب بخار باشد. اگرچه برخی افراد به سادگی طراحی پیشرانه 8 سیلندر کادیلاک اشاره می‌کنند اما در عوض قابلیت اطمینان و استحکام بالا جزو نقاط قوت آن هستند.

کپی لینک

شورولت کوروت

کوروت های اولیه با پیشرانه‌های 6 و 8 سیلندر در دسترس بودند اما در ادامه نمونه‌های بلوک بزرگ با حجم 7 لیتر نیز عرضه شدند. از جمله غیرعادی‌ترین نسخه‌های پیشرانه 8 سیلندر بلوک کوچک کوروت می‌توان به پیشرانه LT5 اشاره کرد که توسط لوتوس و برای مدل ZR-1 طراحی شد. این پیشرانه از 4 سوپاپ برای هر سیلندر استفاده کرده و قدرتش در ادامه به 405 اسب بخار رسید.

کپی لینک

دوج چلنجر

دوران چلنجر بنزینی به پایان رسیده و برقی سازی حتی دامن‌گیر دوج هم شده است. البته هلکت ردای را می‌توان محصولی فوق‌العاده از این خانواده دانست که در واقع یک خودروی درگ خیابانی است و پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری آن 797 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. سوپرشارژر 2.7 لیتری آن نیز بزرگ‌ترین سوپرشارژر نصب شده روی خودروهای تولیدی محسوب می‌شود. درصورتی‌که این خودرو را به‌صورت تخت گاز برانید باک سوخت 84 لیتری آن در کمتر از 13 دقیقه خالی خواهد شد.

کپی لینک

فراری 355

355 اولین محصول فراری بود که وارد یک لیگ جدید شد. علت اصلی این تغییر جایگاه هم به پیشرانه 8 سیلندر 3496 سی‌سی مربوط می‌شد که از 5 سوپاپ در هر سیلندر استفاده کرده بود. این تکنولوژی برای خودروهای فرمول یک آن زمان فراری طراحی شد. قدرت 380 اسب بخار این نیروگاه باعث می‌شد 355 در 4.6 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد.

کپی لینک

فورد موستانگ

موستانگ با پیشرانه‌های گوناگونی تولید شده اما این نام همواره با پیشرانه 8 سیلندر عجین بوده است. جدیدترین نسل موستانگ از پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری کایوت با 463 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند هرچند نمونه شلبی GT500 دارای 760 اسب بخار قدرت است.

کپی لینک

مک لارن P1

P1 به مدد پیشرانه‌ای پرقدرت و هیبریدی 903 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. اگرچه سهم موتور برقی از این رقم به 176 اسب بخار می‌رسد اما پیشرانه 8 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو بخش اعظم قدرت را تولید می‌کند. با اینکه P1 می‌تواند در حالت برقی شعاع حرکتی 9 کیلومتری داشته باشد اما پیشرانه 8 سیلندر آن ستاره نمایش است و به حدی سریع دور می‌گیرد که P1 صفر تا صد 2.8 ثانیه‌ای را ثبت می‌کند.

کپی لینک

مرسدس AMG C63

یکی دیگر از بهترین خودروهای 8 سیلندر تاریخ C63 است. بازوی پرفورمنس مرسدس به خاطر همین نیروگاه‌های پرقدرت مشهور شده اما C63 2008 به دلیل استفاده از پیشرانه 6.2 لیتری 451 اسب بخاری در یادها ماندگار شده است. البته بعدها نسخه پرفورمنس پکیج با 480 اسب بخار قدرت و DR520 با 513 اسب بخار قدرت هم تولید شدند.

کپی لینک

رنجرور

اگر می‌خواهید مدرکی برای منعطف بودن پیشرانه 8 سیلندر روور پیدا کنید رنجرور بهترین گزینه خواهد بود. پیشرانه 8 سیلندری که توسط بیوک طراحی شده بود در بسیاری از محصولات روور و خودروهای اسپرت آن زمان بکار رفت و پیشرانه‌ای مناسب برای رنجرور هم بود. این پیشرانه 3528 سی‌سی 135 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد.

کپی لینک

تویوتا لندکروزر

گفتنی‌ها درباره پیشرانه‌های 8 سیلندر بنزینی تویوتا لندکروزر زیاد است اما آنچه بیش از همه جلب‌توجه می‌کند پیشرانه 8 سیلندر 4.5 لیتری توربو دیزل این خودروست که اگرچه قدرت 268 اسب بخاری دارد اما گشتاور بالای آن باعث می‌شود لندکروزر از مسیرهای سخت به راحتی عبور کند. به همین خاطر است که لندکروزر انتخاب اول بسیاری از افراد برای بیراهه نوردی خواهد بود. تویوتا همچنین پیشرانه 8 سیلندر یاد شده را در نسل J70 نیز ارائه کرده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.