چشم اندازهفته نامه

۱۰ خودرویی که در سال ۲۰۲۳ ارزش آن‌ها افزایش پیدا خواهد کرد

در این مطلب، با ۱۰ خودرو و یک موتورسیکلتی آشنا خواهیم شد که انتظار می‌رود ارزش آن‌ها در سال ۲۰۲۳ افزایش پیدا کند

شرکت آمریکایی هاگرتی که بزرگ‌ترین ارائه‌دهندهٔ بیمه برای وسایل نقلیهٔ کلاسیک است، لیستی از ۱۰ خودرو و یک موتورسیکلت را منتشر کرده است که انتظار می‌رود ارزش آن‌ها در سال ۲۰۲۳ افزایش پیدا کند. این لیست تنوع بالایی دارد و از یک سوزوکی ارزان‌قیمت با نامی جالب گرفته تا یک لامبورگینی نزدیک به ۳۵۰ هزار دلاری را شامل می‌شود. کسانی که به دنبال سرمایه‌گذاری هستند، می‌توانند یکی از این خودروها را پیش از آنکه گران شود خریداری کنند. لازم به ذکراست، قیمتی که در اینجا برای خودروها ذکر شده متعلق به نمونه‌هایی است که در شرایط عالی قرار دارند.

هامر H1 مدل‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۶

قیمت بین ۱۰۵,۰۰۰ تا ۱۲۷,۳۰۰ دلار

هرچند این هیولای کلاسیک به‌صورت قانونی مجوز تردد در جاده‌ها را دارد اما در دنیایی که به کراس‌اوورهای محرک جلوی چینی شاسی‌بلند گفته می‌شود، استفاده از این عنوان برای H1 می‌تواند یک توهین به آن باشد. به گفتهٔ هاگرتی، احیای هامر توسط جنرال موتورز باعث افزایش علاقه به H1 خصوصاً بین متولدین دههٔ ۶۰ تا ۸۰ میلادی شده است. این در حالی است که هامر H1 مدت‌ها بود افزایش قیمت چندانی را تجربه نکرده بود.

AMC AMX مدل‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۰

قیمت بین ۳۰,۵۰۰ تا ۴۰,۶۰۰ دلار

این روزها شاید هیچ‌کس شرکت آمریکن موتورز یا AMC را به یاد نیاورد اما این شرکت در دههٔ ۶۰ و ۷۰ به‌عنوان قطب چهارم خودروسازی آمریکا با سه غول این صنعت یعنی جنرال موتورز، فورد و کرایسلر رقابت می‌کرد. در اشتیاقی که اواخر دههٔ ۹۰ و اوایل دههٔ ۲۰۰۰ برای خرید خودروهای کلاسیک به راه افتاد، کسی به محصولات AMC توجه نداشت اما انتظار می‌رود طی سال‌های آینده مدل‌های جذاب این شرکت مثل AMX موردتوجه قرار گیرند.

آئودی R8 دستی مدل‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵

قیمت بین ۱۵۴,۰۰۰ تا ۱۸۶,۷۰۰ دلار

آئودی R8 سوپرکار روزمره در دوران پس از آکورا NSX محسوب می‌شد. این ماشین که ارتباط نزدیکی با لامبورگینی داشت، زمانی که در سال ۲۰۰۸ معرفی شد توجهات بسیاری را برانگیخت اما نسل دوم آن به‌زودی بدون معرفی جانشین از روی خط تولید کنار خواهد رفت. R8 هنوز هم یکی از مناسب‌ترین سوپراسپرت‌های جهان برای استفاده‌های روزمره محسوب می‌شود و ارزش نمونه‌های اولیهٔ گیربکس دستی آن رو به افزایش است.

شورلت کوروت C5 Z06 مدل‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴

قیمت بین ۳۱,۴۰۰ تا ۳۹,۳۰۰ دلار

هرچند طرفداران جنرال موتورز معتقدند که کوروت Z06 صرفاً محصول دانش مهندسی گرفته‌شده از تیم موفق کوروت ریسینگ بود اما این ادعا که Z06 در اصل پاسخ مستقیمی به موفقیت دوج وایپر V10 بوده به واقعیت نزدیک‌تر است. کوروت Z06 حدود دو دهه است که خودروی محبوب علاقه‌مندان به پیست و مسابقه بوده اما نمونه‌های تمیز نسل C5 آن در حال تبدیل شدن به خودروهای کلکسیونی هستند.

هارلی دیویدسون ناکل‌هد مدل‌های ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۷

قیمت بین ۹۰,۳۰۰ تا ۱۱۵,۰۰۰ دلار

این موتورسیکلت نه‌فقط تنها وسیلهٔ نقلیهٔ دوچرخ در این لیست محسوب می‌شود بلکه تعریف «کلاسیک» را هم به شکلی اساسی تغییر می‌دهد. تولید ناکل‌هد قبل از جنگ جهانی دوم آغاز شد و کل در طول دوران جنگ همچنان به تولید می‌رسید. با خرید این موتورسیکلت می‌توان به دوران پیش از جنگ جهانی دوم بازگشت و به همین دلیل هاگرتی معتقد است که ناکل‌هد به‌مرور ارزشمندتر خواهد شد.

لامبورگینی مورسیه‌لاگو مدل‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰

قیمت بین ۳۰۲,۷۰۰ تا ۳۴۲,۷۰۰ دلار

مورسیه‌لاگو اولین لامبورگینی V12 در دوران آئودی بود. کیفیت ساخت، پرفورمنس و قابلیت اطمینان لامبورگینی در دوران مالکیت آلمان‌ها همگی پیشرفت بسیار خوبی داشتند و هرچند مورسیه‌لاگو هرگز به‌اندازهٔ برخی از هم‌دوره‌ای‌هایش مثل پورشه کاررا GT خواستنی نخواهد بود اما علاقه به آن هرسال بیشتر می‌شود.

مرسدس بنز SLR مک‌لارن مدل‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰

قیمت بین ۳۲۹,۳۰۰ تا ۳۸۰,۷۰۰ دلار

هاگرتی این خودرو را یک سوپرکار فراموش‌شده می‌داند چون فاقد جذابیت و درهای گالوینگ مدل SLS AMG است و قدرت ۶۲۶ اسب بخاری آن در دنیای چلنجر هلکت‌های ۷۰۰ اسب بخاری ۶۵ هزار دلاری چندان چشمگیر نیست ولی بااین‌حال، SLR هنوز هم خودروی پرفورمنس فوق‌العاده‌ای است و به اعتقاد هاگرتی در آینده خواستنی‌تر هم خواهد شد.

نیسان ۳۵۰Z مدل‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸

قیمت بین ۳۷,۵۰۰ تا ۴۴,۹۰۰

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، قیمت‌هایی که در اینجا ذکر شده برای خودروهایی است که در شرایط عالی قرار دارند که این یعنی هنوز هم می‌توان نیسان‌های ۳۵۰Z با قیمتی بسیار کمتر از این پیدا کرد اما نمونه‌های تمیز و کم‌کار این کوپهٔ ژاپنی همین حدود قیمت دارند. مثل کوروت و آئودی R8، هنوز هم امکان خرید یک Z صفرکیلومتر از نمایندگی‌های نیسان وجود دارد و اساس شاسی نسل کنونی این خودرو به همان ۳۵۰Z بازمی‌گردد که این می‌تواند باعث پایین ماندن ارزش ۳۵۰Z شود اما کسانی که خواهان یک Z اصیل تنفس طبیعی با کابین مدرن هستند بهتر است پیش از افزایش قیمت، سراغ دو نسل قبلی کوپهٔ اسپرت نیسان بروند.

ساب ۳۰۰ توربو مدل‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۳

قیمت بین ۲۲,۲۰۰ دلار تا ۲۵,۸۰۰ دلار

شاید فکر کنید این روزها برند سوئدی ساب فراموش شده است اما طبق اعلام هاگرتی، مدل ۹۰۰ توربو در بین جوانان موردتوجه قرار گرفته است. هرچند این کوپهٔ فست‌بک در ظاهر چندان هیجان‌انگیز به نظر نمی‌رسد اما زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ ۲ لیتری شانزده سوپاپ دارد که به لطف توربوشارژر و اینترکولر، ۱۷۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و با آن کیت بدنهٔ جالب که توسط گروه پرفورمنس ویژهٔ ساب برای بازار آمریکای شمالی طراحی شده بود در زمان جوانی می‌توانست به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

سوزوکی کاپوچینو مدل‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۸

قیمت بین ۱۲,۲۰۰ تا ۱۶,۷۰۰ دلار

کاپوچینو خودروی بسیار کوچکی است و قیمت آن نیز حداقل در حال حاضر با اندازه‌اش مطابقت دارد. این کوپهٔ ژاپنی ممکن است در ظاهر شبیه به ماشین‌های کوبنده شهربازی به نظر برسد اما ۶۳ اسب بخار قدرت دارد که هرچند رقم زیادی نیست اما برای اندازهٔ کوچک و وزن سبک آن کافی خواهد بود.

تویوتا پیکاپ ۴×۴ مدل‌های ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۸

قیمت بین ۲۰,۷۰۰ تا ۲۶,۷۰۰ دلار

هاگرتی این پیکاپ تویوتا را گزینهٔ خوبی برای کسانی می‌داند که توان پرداخت مبالغ بالایی برای خرید فورد برانکو یا تویوتا لندکروزر را ندارند اما همچنان یک خودروی ۴×۴ توانمند می‌خواهند. هرچند هم‌اکنون افراد مسن‌تر ۴۳ درصد از نمونه‌های بیمه‌شدهٔ این ماشین توسط هاگرتی را در اختیار دارند اما به گفتهٔ این شرکت بیمه، جوان‌ترها هم در حال علاقه‌مند شدن به این پیکاپ ژاپنی هستند.

بیمه بازار

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. KF

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (379 ديدگاه)

    فرغون های داخلی نه ببخشید خودروهای داخل ایران هم بهش اضافه کنید. بلا استثنا

    موافقم ۱۳۳
    مخالفم ۸
    1. Clean energy

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1319 ديدگاه)

      داش هوف تا سال آینده😉

      موافقم ۴۵
      مخالفم ۳
    2. BMW

      ۱۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (169 ديدگاه)

      داداش اونقدی که ماشین های ایرانی ثانیه گرون میشن اینا گرون نمی شن

      موافقم ۳۹
      مخالفم ۱
  2. علی

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (577 ديدگاه)

    از لیست بالا فقط لامورگینی و نیسان را میپسندم

    موافقم ۵۶
    مخالفم ۳۱
  3. احمدرضا

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (571 ديدگاه)

    ابهت هامر واقعا خیره کنندس
    SLR و R8 دو اسطوره که هیچوقت پیری سراغشون نمیاد.

    موافقم ۹۸
    مخالفم ۷
  4. فرید

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (107 ديدگاه)

    یه لیست الکی و غیر کارشناسی

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۸۳
  5. ممد ژانگولر

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2979 ديدگاه)

    ارزشمند فقط بنز slr و لامبو مورسیلو بقیشم بره برای اوراق

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۵۷
    1. ممد ژانگولر

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2979 ديدگاه)

      تبریک میگم به هوادارای کرواسی برزیلو نابود کرد

      یعنی خداوکیلی ژاپن به جای کرواسی امده بود بالا ۷ تا گلی که آلمان به برزیل زد برزیل تقدیم میکرد به ژاپن و ژاپنیا جریمش باید کل استادیومو تمیز میکردن 😉

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۶۳
      1. علی

        ۲۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (19 ديدگاه)

        فعلا که ژاپن زد له کرد آلمان رو. واسه یه سامورایی همه جا ژاپنِ

        موافقم ۸
        مخالفم ۲
    2. Reza Waffen SS

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (4816 ديدگاه)

      SLR مک‌لارن و مورسیه لاگو رو بدین من بقیش مال شما

      موافقم ۳۷
      مخالفم ۱۰
      1. ممد ژانگولر

        ۱۸ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (2979 ديدگاه)

        داش رضا ماشین دو نفرست شاید اجازه دادم کنارم بشینی قصه های جنگ جهانی دوم برام تعریف کنی ولی شرمنده ماشین مال ماست

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۱۱
        1. Reza Waffen SS

          ۱۹ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (4816 ديدگاه)

          اشکال نداره فدای سرت یدونه نسخه سوپرولوچه با رنگ سیلور دارم تو گاراژ

          موافقم ۹
          مخالفم ۷
  6. عرفان

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (232 ديدگاه)

    نکته جالبی که راجب سوزوکی کاپوچینو هست و خودم اولین باری که فهمیدم فکر کردم اشتباه تایپیه رد لاینشه !!!!!!
    ۹۳۰۰ دور در دقیقههههه !!!!!
    حقیقتش هنوز هم فکر میکنم اشتباه تایپیه !!

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۱
  7. مهران

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (258 ديدگاه)

    R8 واقعا ارزششو داره👌🧡
    .اما هارلی😐!!!!!!این قیمت واقعا غیر منطقیه حالا هر حس و حالی به سرنشین بده و هر چقدرم عالی باشه که بنظر من نیست.

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۱۱
  8. Regra loaded

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (212 ديدگاه)

    بوگاتی شیرون نیز هم

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۵
  9. حسین

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    وانت کلی سال پیش ۲۰ هزار دلار هست؟
    پس چرا میگن خارج ماشین ارزونه!؟

    موافقم ۶
    مخالفم ۲۷
    1. حسین

      ۱۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      یکسری ماشین های این لیست خاص هستن ، اونا برکنار!
      مابقی چرا اینقدر گرونن؟؟
      یکی علت رو بگه!

      موافقم ۵
      مخالفم ۸
    2. رامین

      ۹ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (75 ديدگاه)

      شوخی میکنی فدات یه نگاهی به دستمزدهای کارگر و کارمند در انگلیس و آمریکا و سوئیس بنداز بعد صحبت کن عزیز دل

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. BMW/M-POWER

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (76 ديدگاه)

    تو این لیست SLR به همراه نیسان و لامبو و تویوتا انتخابم هستن
    SLR افسانه ای به نظرم زیباترین سوپراسپرت دنیاست
    عکس ها و پوسترش توی مجله ماشین هیچوقت یادم نمیره اکثر ماشین بازا یه پوستر از این اسطوره توی اتاقشون زده بودن
    متنی هم که درباره ی این خودرو ها نوشته با احترام کاملا چرت و پرت بود
    اولا SLS AMG هیچوقت نتونست به موفقیت SLR برسه و اینجا کاملا برعکس گفته
    دوما اسم SLR هیچوقت کنار چلنجر هلکت نمیاد بلکه همیشه از قدیم تا الان کنار انزو و کاررا جی تی اومده

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۸
    1. GMA

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (438 ديدگاه)

      دقیقا! منم تعجب کردم از SLR به عنوان یه سوپرکار فراموش شده یاد کرده و انقدر در موردش حرف مضحک زده!!…

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱
  11. مهردادکمال

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1463 ديدگاه)

    نسل اولR8 رو با اون خطوط نرم و جذابش به نسل دوم ترجیح میدم خیلی خواستنیه بنز و مورسیه لاگو هم بی نظیرن و غبار پیری هرگز به روشون نمیشینه. هامر هم برای رو کم کنی عالیه و خیلی جلب توجه میکنه اما با باقی لیست خیلی حال نکردم

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
  12. یک کاربر

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    آئودی مال من

    موافقم ۶
    مخالفم ۷
  13. Sobhan

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (296 ديدگاه)

    شما هر مدل لامبورگینی بخرید چند سال بعد چند برابر میتونید بفروشید همیشه همینجوری بوده 🙌

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱۰
  14. Hadi

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (401 ديدگاه)

    فقط اون R8 با گیربکس دستی…

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  15. SLR _ 722

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (192 ديدگاه)

    من اصلا بیاد نمیارم مورسیه لاگو در زمان خودش زیر سایه کسی بوده باشه و خواستنی نباشه ، برعکس همیشه از ستون های سپور اسپورت ها بوده و هست

    در مورد slr هم من تعجب میکنم چرا نویسنده فکر کرده SLS بهتر مورد توجه بوده . اتفاقاً من بیشتر شنیدم که SLS چندان نتونسته جای slr رو پر کنه و یک پله پایین تر بوده ( اگر چه اون هم خیلی دوست داشتنی هست )

    این دو مورد رو من بدون مدرک نمیتونم بپذیرم

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  16. علی جردن

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (245 ديدگاه)

    تو سال ۲۰۳۳ کسی دیگه به هامر H1 این غول تشنه بنزین بهایی بیشتر از یک هزار دلار نمی ده (اون هم بابت ضایعات کیلویی آهن آلات هامر) چون تو سال ۲۰۳۳ دیگه تو جایگاه ها یک قطره بنزین پیدا نمی کنه که بزنه ماشین تشنه بنزین نوش جان بکنه چون در اون سال (منظورم سال ۲۰۳۳) کل جایگاه های شل و بقیه جایگاها بجای بنزین قراره انرژی برقی جایگزین کنن …

    موافقم ۴
    مخالفم ۱۴
  17. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (672 ديدگاه)

    هاگرتی شکر میل کرده که در مورد slr حرف میزنه

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  18. محمدهادی

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1344 ديدگاه)

    وجود حضرت مورسیه لاگو در کنار اسامی این لیست،بی احترامی به شان این نام بود
    و البته یادم رفت بزرگ دیگر این لیست SLR فقید
    با اینکه مرسدسی نیستم اما اعتبار slr احتیاج به دفاع کردن نداره دیگه
    نام این دو بزرگ رو از این لیست باید فاکتور گرفت
    خودشون قول میدن هرسال به ارزششون بیافزایند

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۳
  19. احسان

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (33 ديدگاه)

    همه شون جز موتوره دلخواه بودن

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  20. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (510 ديدگاه)

    مرسدس هامر مورچیا لاگو ار ۸

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  21. reza342

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (136 ديدگاه)

    سلام دوستان، یه سوال بی ربط. خواهشا اگر میدونید جواب بدید. به نظر شما هزینه نمایش بنر بیمه سامان در بالای سایت پدال چقدره؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  22. علی

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    انتخاب من اس ال آر و مورسیه لاگو و آر ۸ 😍.

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  23. علیرضا

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمی دونم ما ایرانی ها خودمون را چرا دست کم میگریم لااقل یکی ماشین ایرانی هم بیان میشد .مدیر عامل سایپا در مورد پراید گفت یکی از ماشین های محکم پراید است.لااقل به حرف این ابر مرد احترام بگذارید.خیلی مردم ایران دل خور شدن.

    موافقم ۴
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست