چشم انداز

هاوال H6 بهمن موتور؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند هیبرید وارداتی

گروه خودروسازی بهمن برای واردات یک کراس‌اور پرفروش از برند هاوال آماده می‌شود. این خودروی هیبریدی با نام H6 HEV در چین وجود دارد.

هاوال به عنوان یکی از خودروسازان برتر کشور چین، دارای شهرت است. این برند، طی سال‌های اخیر توانست کیفیت فنی قابل قبول، طراحی جذاب و قیمت جالب توجه برای محصولات خود فراهم کند. در ایران، کراس‌اور کوچک H2 حدود سال ۱۳۹۵ به تعداد محدود وارد ایران شد و حالا H6 با ابعاد بزرگ‌تر، برای ورود به ایران آماده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت در ایران
تویوتا کرولا هیبرید وارداتی معین خودرو؛ مشخصات و قیمت
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵چری جیکو در ایران؛ خودروهای وارداتی از برند لوکس چینی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کره‌ای در ایران

گریت وال، حدود ۳۴ سال قدمت دارد و این خودروساز از سال ۲۰۱۳، کراس‌اورهای خود را با نام هاوال تولید می‌کند. گریت‌وال معمولا در رتبه‌ی هفتم تا دهم بزرگ‌ترین خودروسازان چین قرار دارد؛ اما بیشترین رشد فروش در سال گذشته را ثبت کرده است و بنا به ادعای رسانه‌های چینی، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی خودروهای کلاس وانت و کراس‌اور در این کشور محسوب می‌شود. آمار فروش گریت‌وال و زیرمجموعه‌هایش سالانه حدود ۲ میلیون دستگاه است که بخش عمده‌ی آن، مربوط به بازار داخلی چین و کشورهای تایلند، مالزی، روسیه، برزیل و شمال آفریقا می‌رسد.

هاوال H6 هیبرید بهمن جدید

هاوال، زیرمجموعه‌ی از گروه خودروسازی گریت‌وال چین است که بر تولید کراس‌اور تمرکز دارد و سعی می‌کند در مقایسه با تولیدات شرکت مادر، کیفیت بالاتری داشته باشد. در سال‌های اخیر، ابتدا سدان ولکس ساخت گریت وال وارد ایران شد که فروش چندانی نداشت. مدتی بعد شاهد واردات ۲ مدل وانت پکاپ با نام‌های وینگل ۳ و وینگل ۵ بودیم که البته توانایی فنی و کیفیت ساخت بالاتری نسبت به ولکس داشتند.

هاوال H6 یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اورهای اندازه متوسط در بازار چین است. نسل اول، سال ۲۰۱۱ معرفی شد و با تعداد محدود توسط شرکت دیار به بازار ایران رسید. نسل دوم، از سال ۲۰۱۷ تا امروز تولید می‌شود و جالب‌تر اینکه عرضه‌ی نسل سوم نیز از سال ۲۰۲۰ شروع شده است.

این خودرو در تایلند با برند GWM مونتاژ می‌شود. هاوال H6 از معدود خودروهای چینی است که انواع پیشرانه‌های تنفس طبیعی، توربو، هیبرید و پلاگین دارد. ظاهرا بهمن موتور، جدیدترین نسخه‌ی هاوال H6 همراه پیشرانه‌ی مدرن هیبرید را برای بازار ایران وارد خواهد کرد. این کراس‌اور حتی با بدنه‌ی کوپه به نام H6S نیز تولید می‌شود.

طراحی ظاهری و نمای بیرونی هاوال H6 هیبرید بهمن موتور

فیل سیمونز با سابقه‌ی درخشان در تیم طراحی لندرور، فورد و لینکلن هم‌اکنون مدیر ارشد در دپارتمان طراحی هاوال چین است. جدیدترین مدل H6 هم، حاصل کار او محسوب می‌شود.

هاوال H6 هیبرید بهمن موتور

چراغ‌های باریک و اسپرت، حس یک خودروی تهاجمی و جوان‌پسند را برای H6 فراهم می‌کند. کشیدگی لبه‌ی کاپوت تا جلوپنجره، خطوط هماهنگ با فرم چراغ‌ها، مه‌شکن‌های LED و حجم‌دهی بسیار خوب سپر، نکات مثبت این خودرو در نمای اصلی هستند. از روبرو، هماهنگی بسیار خوب ادوات مختلف، خصوصا جزئیات مشبک جلوپنجره، جذاب و مدرن به نظر می‌رسند. این ترفندهای هوشمندانه، مواد ارزان‌قیمت پلاستیکی در سپر را، تا حد زیادی از دید مخاطب، مخفی می‌کنند.

هاوال H6 هیبرید بهمن نمای جانبی

از نمای جانبی، هماهنگی بسیار خوب در اجزای مختلف وجود دارد. حجم‌دهی بدنه ساده است و خطوط کم عمق هستند. در نزدیکی رکاب، ادوات پلاستیکی به وضوح دیده می‌شوند اما زاویه سازی بدنه، چشم را به سمت دیگری هدایت می‌کند. فرم قاب پنجره‌ها و شیب سقف نیز، چشم‌نواز هستند. رینگ‌های اسپرت ۱۹ اینچ نیز دیگر نکته‌ی مثبت H6 محسوب می‌شود.

هاوال H6 هیبرید بهمن

در پشت، چراغ‌های پیوسته مشابه بسیاری دیگر کراس‌اورهای چینی وجود دارند. محل نصب پلاک و خطوط مورب روی درپوش صندوق، نمای روبروی H6 را یادآوری می‌کنند. هرچند که ادوات پلاستیکی سیاه و ارزان قیمت، بخش بزرگی از سپر و گلگیرها را تشکیل داده و نکته‌ی منفی محسوب می‌شوند؛ می‌توان طراحی کراس‌اور هاوال را در سطح اول خودروسازی چین توصیف کرد و آنرا دچار الگوبرداری کور از برندهای مشهور دنیا ندانست.

ابعاد هاوال H6 هیبرید شامل طول ۴,۶۵۳  و عرض ۱,۸۸۶  و ارتفاع ۱,۷۳۰  و فاصله محوری ۲,۷۳۸ میلی‌متر هستند. این خودرو از تمام جوانب، کمی بزرگ‌تر از لاماری ایما محسوب می‌شود.

طراحی داخلی و نمای کابین هاوال H6 هیبرید بهمن موتور

تاکید هاوال بر طراحی داخلی ساده و پرهیز از کلیدهای پرتعداد، به وضوح در اتاق H6 دیده می‌شود. نمایشگر بزرگ ۱۰/۳ اینچ وسط داشبورد است و پشت فرمان، مانیتور رنگی ۱۰/۲۵ اینچ با پهنای کمتر، اطلاعات فنی را به راننده می‌رساند.

هاوال H6 هیبرید بهمن نمای داخلی

فرمان هاول H6 کاملا مدور است و فرم D شکل مدرن را استفاده نمی‌کند. پوشش چرم برای فرمان و بخش میانی داشبورد، حس لوکس به سرنشینان خودرو می‌دهند؛ ضمن اینکه تودری‌ها و ادوات مختلف داخل اتاق نیز کیفیت بسیار خوبی دارند. کلیدگردان کریستالی برای انتخاب حالت رانندگی، ترمز دستی برقی (دکمه‌ای)، سانروف و  صندلی‌های چرم مصنوعی، از دیگر نکات مثبت در کابین هاوال H6 هستند.

هاوال H6 هیبرید بهمن نمای داشبورد

فضای داخلی برای ۴ سرنشین بلندقد مناسب است. صندوق عقب، ۶۰۰ لیتری در حالت استاندارد وجود دارد و پس از جمع‌کردن صندلی عقب، ۱۴۸۵ لیتر فضای حمل بار فراهم می‌شود.

پیشرانه و تجهیزات فنی هاوال H6 هیبرید بهمن موتور

ترکیب موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با محرک برقی، مجموع قدرت ۲۴۵ اسب بخار و گشتاور ۵۳۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند.  این مجموعه، میانگین مصرف سوخت ۵/۵ لیتر در صد کیلومتر دارد و هاوال H6 هیبرید را در زمان ۸ تا ۹  ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رساند. سیستم محرک جلو،  گیربکس ۲ سرعته و وزن خالص ۱۷۰۰ کیلوگرم دیگر مشخصات این خودرو هستند.

امکانات استاندارد در هاوال H6 شامل:

  • سیستم ترمز EBA-EBD-ABS
  • روشنایی خودکار چراغ های جلو (Auto Light)
  •  ترمز اضطراری در سرعت های پایین (MEB)
  • سیستم حفاظتی ضد مانع شیشه بالابر (Anti Pinch)
  •  کنترل پایداری خودرو حین گردش (CBC)
  • چراغ مه‌شکن عقب
  • ترمز کمکی (BA)
  • ضد سرقت الکترونیکی (Immobilizer)
  • کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ۲ ایربگ جانبی و ۲ ایربگ پرده‌ای
  • ترمز پارک برقی (EPB) با توقف خودکار (Auto Hold)
  • کنترل کشش (TCS)
  • کنترل پایداری الکترونیکی خودرو (ESC)
  •  تنظیم برقی ارتفاع چراغ های جلو
  • کنترل حرکت خودرو در سربالایی و سراشیبی (HDC  و HCA)
  • سیستم ضد واژگونی (Anti Rollover System)
  • کمربندهای ایمنی صندلی های جلو و عقب مجهز به پیش کشنده
  • نمایش لحظه ای فشار باد تایرها (TPMS)
  • حسگر جلو و عقب
  • باز شدن خودکار قفل درب‌ها در تصادف

مدل‌های سفارشی هاوال H6 هیبرید، کروزکنترل تطبیقی با قابلیت کاهش و افزایش سرعت در ترافیک، هدایت خودکار خودرو بین خطوط، ترمز اتوماتیک و سیستم تشخیص عابر پیاده دارند.

قیمت هاوال H6 هیبرید در بازار جهانی و پیش‌بینی برای ایران

حدود قیمت برای H6 هیبرید در امارات و استرالیا ، ۲۵ تا ۲۹ هزار دلار امریکا است. این شرایط باتوجه به نرخ ۶۰ هزار تومانی دلار و اضافه پرداخت‌های گمرکی، حدود قیمت نسخه‌ی وارداتی بهمن موتور را به  ۳ میلیارد تومان می‌رساند.

هاوال H6 هیبرید در ایران، وارد رقابت با فونیکس تیگو ۸ هیبرید خواهد شد. محصول مدیران خودرو، ابعاد بزرگ‌تر دارد و تا امروز مشتری خود را جذب کرده است؛ اما کراس‌اور هاوال، طراحی مدرن‌تر و جذاب‌تری فراهم می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۲ رای

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    ارزش قیمت نسبت به محصول بسیار کمه فکر نمیکنم شرایط خوبی تو بازار داشته باشه

    موافقم 13
    مخالفم 5
    1. ممد ژانگولر

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3838 ديدگاه)

      حداقل بهمن موتور ماشیناش که تحویل میده به شرط خشکه . زیر آب نرفتست 😂

      موافقم 9
      مخالفم 2
    2. Mercedes

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (907 ديدگاه)

      خیلی گرونه
      حتی به دلار هم گرونه
      کلی ماشین چینی و کره ای ده برابر بهتر با این قیمت وجود داره
      نمیرزه اصلا
      تازه
      (حدود قیمت برای H6 هیبرید در امارات و استرالیا ، ۲۵ تا ۲۹ هزار دلار امریکا است. این شرایط باتوجه به نرخ ۶۰ هزار تومانی دلار و اضافه پرداخت‌های گمرکی، حدود قیمت نسخه‌ی وارداتی بهمن موتور را به ۳ میلیارد تومان می‌رساند.)
      این قیمت واسه خریدار اولیه و دلال هست
      تو بازار بالای ۴.۵ قیمت میخوره (تقریبا هم قیمت bmw ix)

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. احمدی

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (57 ديدگاه)

        اصلا رفتی داخل بازار قیمت های جدید ببینی این قیمت که شما گفتی مال سال پیش تقریبا

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    یه سوال H2 جدید نداریم که هنوز تولید بشه ؟؟؟
    کاش میشد یه ماشین ارزون تر و کراس اور از هاوال آورد داخل کشور
    یه چی حدود ۱ میلیارد یا کمتر تر تا ما بدبخت بیچاره ها با فروختن زمین های بابا بزرگمون آقامون بتونه یکی ازینا بگیره

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2506 ديدگاه)

      خیر توقف تولید از سال ۲۰۲۱

      موافقم 10
      مخالفم 0
      1. ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4716 ديدگاه)

        حیف شد

        موافقم 0
        مخالفم 2
      2. ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4716 ديدگاه)

        الان چانگان CS35 پلاس قیمت کارخونش چقدره؟

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2506 ديدگاه)

          قیمت کارخانه اگر ثبت نام کنند، ۱۲۰۰ هست ولی در بازار الان حدود ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ قیمت گذاشتن

          موافقم 3
          مخالفم 0
  3. ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/04/HAVAL-H6-bahman-hybride-4.jpg
    این جلوش خیلی خوشگله کاش با همین شکل بیارنش

    موافقم 7
    مخالفم 0
  4. Mr. gt c

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (393 ديدگاه)

    طراحی بیرونی بسیار پخته ای داره

    موافقم 11
    مخالفم 0
  5. 𝐀𝐥𝐢

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1285 ديدگاه)

    توازن خوبی تو طراحیش

    موافقم 7
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (888 ديدگاه)

    تناسب ازش می باره.

    موافقم 8
    مخالفم 0
  7. silent

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    من برام منطقی نیست که ماشین با این ابعاد دیفرانسیل جلو باشه ،حداقل اگر دو دیفرانسیل نیست باید دیفرانسیل عقب باشه .

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. احمدی

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      دو دیف داره منتهی نمیارن داخل ایران یا گرون میشه یا هر چی تازه نسخه دو لیتری با موتور قوی تر هم داره اونم نمیارن اینم جالبه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  8. SS

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (761 ديدگاه)

    کلا بد نیست با توجه به اینکه هاوال برند معتبری هست اما مشکل همه چینی ها رو داره
    یعنی وقتی برند معتبر محصول با کیفیت تولید میکنه دیگه قیمت رقابتی نیست
    به شخصه هیچ وقت راو4 هیبرید 120 هزار درهمی رو ول نمیکنم بخاطر 10-15 هزار درهم چینی بگیرم
    ضمن اینکه تعرفه هیبریدی ها برای واردات باید پایینتر باشه و مشخص نیست 3 میلیارد از کجا آمده؟!

    موافقم 15
    مخالفم 0
  9. کاربر52

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    چرا یه عده نمیفهمن موتور توربو با بنزین ایران سازگار نیست!!!؟؟؟

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. محسن

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز ، بیشتر ماشین های ایرانی هم توربو هستن ، یعنی همشون به مشکل میخورن؟؟؟؟؟
      لطفا واسم توضیح بدید !!

      موافقم 0
      مخالفم 1
  10. محمود

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خداکنه زودتر fmc t5 خودم ر تحویل بگیرم هیچی نمیخوام، ۳ م !!!

    موافقم 0
    مخالفم 2
  11. محمد

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هاوال بینظیر هست
    چون خودم دارم و به چرخش رو با هیچ خودروی چینی دیگه عوض نمیکنم
    اگه پول داشتم حتما اچ ۲ رو میدادم و اچ ۶ رو می‌خریدم

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا