مطالعه کیفیت اولیه جیدی پاور 2022، پیروزی بزرگ برای بیوک و جنرال موتورز
جیدی پاور نتایج مطالعهٔ کیفیت اولیهٔ سال 2022 خود را منتشر کرده است. مطالعهٔ امسال نشان میدهد که اختلالات ناشی از شیوع بیماری کرونا، مشکلات زنجیرهٔ تأمین قطعات و جابجایی پرسنل، ایرادات خودروها را به بالاترین حد رسانده است. امسال بهطور متوسط 180 مشکل در هر 100 خودرو وجود داشته که 18 مورد بیشتر از سال قبل بوده و افزایشی 11 درصدی داشته است.
بااینحال، برندهٔ بزرگ مطالعهٔ امسال جنرال موتورز بوده است زیرا بیوک با تنها 139 مشکل در هر صد خودرو، در صدر جدول قرار گرفته است. این خودروساز بزرگ آمریکایی همچنین در بخش مدلها هم بیشترین جوایز را کسب کرده است زیرا بیوک انکور GX، کادیلاک اسکالید، کادیلاک XT6، شورلت کوروت، شورلت اکوئناکس، شورلت مالیبو، شورلت سیلورادو و شورلت تاهو همگی در کلاس خود کممشکلترین خودروها بودهاند. پیروزیهای جنرال موتورز اما به همینجا ختم نمیشود زیرا شورلت کوروت با 101 مشکل در هر صد خودرو نیز بالاترین رتبه را در کل صنعت خودروسازی کسب کرده است.
پس از بیوک، دوج با 143، شورلت با 147، جنسیس با 156 و کیا با 156 مشکل در هر صد خودرو در رتبههای بعدی قرار گرفتهاند. این یعنی در بین برندهای لوکس هم جنسیس بهترین شرایط را دارد. از سوی دیگر، کرایسلر با 265، ولوو با 256، مازراتی با 255، آئودی با 239 و فولکسواگن با 230 مشکل نیز بیشترین مشکلات را داشتهاند. بااینحال، پولستار با اختلاف زیادی بدترین عملکرد را داشته و در هر صد خودروی آن 328 مشکل گزارش شده است اما به گفتهٔ جیدی پاور، این برند سوئدی شرایط حضور در رتبهبندی اصلی را نداشته است.
جیدی پاور در مورد پولستار گفته است:
مالکین خودروهای الکتریکی و پلاگینهیبریدی مشکلات بیشتری را نسبت به دارندگان مدلهای درونسوز اعلام کردهاند
درحالیکه درونسوزها در هر صد دستگاه بهطور متوسط 175 مشکل داشتهاند، این تعداد در خودروهای پلاگینهیبریدی 239 و تمام الکتریکی 240 مشکل بوده است. این مطالعه همچنین نشان میدهد که برندهای غیرلوکس کیفیت اولیهٔ بهتری دارند زیرا میانگین مشکلات آنها 175 مورد در هر صد خودرو بوده درحالیکه این رقم در مدلهای لوکس 196 مورد اعلام شده است. دلیل اصلی این موضوع تکنولوژی و پیچیدگی بیشتر خودروهای لوکس است.
سیستمهای اطلاعاتی-سرگرمی همچنان مشکلسازترین قسمت در خودروها هستند و در هر صد خودرو بهطور متوسط 45 مشکل را به دنبال داشتهاند. اصلیترین مشکلات این سیستمها به اتصال اندروید اتو و اپل کارپلی، تشخیص صدا، مشکلات نمایشگر لمسی و بلوتوث داخلی مربوط میشود. مطالعهٔ امسال جیدی پاور بر اساس نظرسنجی از 84 هزار نفر که خودروهای جدید مدل 2022 را خریده یا اجاره کردهاند شکل گرفته است. از این افراد 223 سؤال مختلف در دستههایی شامل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، کنترلها و نمایشگرها، سیستمهای کمکراننده، داخل، قوای محرکه، صندلیها، تجربهٔ رانندگی و تهویه پرسیده شده است.
یکی از مدیران جیدی پاور گفته است:
اختلال در زنجیرهٔ تأمین قطعات و خصوصاً کمبود میکروچیپ باعث شد خودروسازان به دنبال راهحلهای جایگزینی برای تحویل محصولات خود به خریداران بروند و ازاینرو خودروها بدون برخی تجهیزات و ویژگیها تحویل داده شدند