چشم اندازهفته نامه

معرفی بزرگ‌ترین شاسی‌بلندهای سال ۲۰۲۲، مکعب‌های غول‌پیکر چهارچرخ!

این روزها حمل‌ونقل به یکی از ضرورت‌های زندگی تبدیل شده است و برای کسانی که افراد و وسایل زیادی را جابجا می‌کنند این شاسی‌بلندهای بزرگ می‌توانند ابزاری عالی باشند. این خودروها می‌توانند به‌راحتی هفت تا هشت نفر را با تمام وسایلشان در خود جای دهند. تنها خودروهای دیگری که توان انجام چنین کاری را دارند، مینی‌ون‌ها و ون‌های بزرگ هستند اما شاسی‌بلندهای بزرگ ابهت و جذابیت خاص خود را دارند که در ون‌ها دیده نمی‌شود. همچنین این غول‌های چهارچرخ تنها خودروهای بازار با شاسی مستقل محسوب می‌شوند و به همین دلیل از توانایی‌های آفرود و یدک کشی بالایی برخوردار هستند. اندازهٔ یک شاسی‌بلند بزرگ را به روش‌های مختلفی می‌توان بررسی کرد اما در اینجا ما بزرگ‌ترین شاسی‌بلندهای حال حاضر بازار را بر اساس طول آن‌ها معرفی کرده‌ایم.

بنتلی بنتایگا EWB

طول: ۵,۳۰۵ میلی‌متر

کوچک‌ترین خودروی این لیست بیش از ۵.۳ متر طول دارد. این خودرو نسخهٔ کشیدهٔ بنتلی بنتایگا است که به‌تازگی با نام EWB معرفی شده و حدود ۱۶ سانتی‌متر طول بیشتری نسبت نسخهٔ معمولی دارد. تمام این طول اضافی به سرنشینان عقب اختصاص داده شده و فضای پای فراوان و صندلی‌های مجللی را برای آن‌ها فراهم کرده که پیشرفته‌ترین صندلی‌های دنیا محسوب می‌شوند. برخلاف نسخهٔ معمولی بنتایگا، برای نسخهٔ کشیده امکان سفارش صندلی‌های ردیف سوم وجود ندارد و تمام تمرکز خودرو روی ایجاد لوکس‌ترین و راحت‌ترین فضای ممکن برای سرنشینان عقب است. بنتایگا EWB حدود ۲۶۰ هزار دلار قیمت دارد.

اینفینیتی QX80

طول: ۵,۳۳۹ میلی‌متر

اینفینیتی QX80 درواقع نسخهٔ لوکس‌تر نیسان آرمادا محسوب می‌شود و از همان پیشرانهٔ ۵.۶ لیتری V8 برادر ارزان‌تر خود استفاده می‌کند که ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد. این ماشین مثل آرمادا کابین بسیار جادار و راحتی دارد که برای سفرهای طولانی مناسب خواهد بود اما از لحاظ متریال و تکنولوژی یک پله بالاتر همتای نیسانی خود قرار می‌گیرد. شاسی‌بلند پرچم‌دار اینفینیتی به لطف شاسی مستقل می‌تواند تا ۳۸۶۰ کیلوگرم را یدک بکشد و قیمت آن از حدود ۷۵ هزار دلار شروع می‌شود.

رولزرویس کولینان

طول: ۵,۳۴۱ میلی‌متر

کولینان هم مثل بنتایگا شاسی‌بلند فوق لوکسی است که بجای حمل بار و سرنشین زیاد روی فراهم کردن نهایت تجمل برای چهار یا نهایتاً پنج سرنشین تمرکز دارد. در این خودرو با وجود طول ۵.۳ متری، حتی به‌صورت سفارشی هم خبری از صندلی‌های ردیف سوم نیست. کولینان صرفاً با یک پیشرانهٔ ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربو ارائه می‌شود که در نسخهٔ بلک بج حداکثر ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. هرچند این خودرو فاقد شاسی مستقل است اما هنوز هم می‌تواند تا ۲۷۰۰ کیلوگرم را یدک بکشد. کولینان با قیمت ۳۵۰ هزار دلاری، گران‌ترین خودروی این لیست به حساب می‌آید.

شورلت تاهو

طول: ۵,۳۵۲ میلی‌متر

شورلت تاهو برای چندین نسل پرطرفدارترین شاسی‌بلند فول سایز بازار آمریکا بوده است. این خودرو در طول سال‌ها با تغییر سلیقه‌ها و نیازها به‌طور مداوم بزرگ‌تر شده است. این روزها تاهو برای حمل هشت نفر صندلی دارد و هم‌اکنون برای آن سیستم سوپر کروز هم قابل سفارش است که امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست را در بزرگراه‌ها فراهم می‌کند. این ویژگی باعث شده حتی شاسی‌بلندهای لوکس هم در برابر تاهو عقب‌مانده به نظر برسند. این ماشین در جلو بیش از ۱۰۶ سانتی‌متر فضای سر و بیش از ۱۱۱ سانتی‌متر فضای پا دارد و همهٔ این‌ها را با قیمت پایهٔ ۵۶ هزار دلار ارائه می‌کند که به میزان قابل‌توجهی کمتر از شاسی‌بلندهای لوکس این لیست است.

لینکلن نویگیتور L

طول: ۵,۶۲۶ میلی‌متر

نسخهٔ کشیدهٔ لینکلن نویگیتور که با حرف L شناخته می‌شود، مناسب کسانی است که تجمل را همراه با فضای زیاد در یک شاسی‌بلند بزرگ می‌خواهند. این خودرو همچنین از تکنولوژی‌های زیادی هم مثل جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC و سیستم فعال مقابله با سروصدا بهره می‌برد. علاوه بر این، چرم، فلزهای چشمگیر و تریم‌های چوبی واقعی نیز باهم ترکیب شده‌اند و کابین نویگیتور را واقعاً به سطح بالاتری ارتقاء داده‌اند.

فورد اکسپیدیشن مکس

طول: ۵,۶۲۶ میلی‌متر

اکسپیدیشن برادر ارزان‌تر نویگیتور محسوب می‌شود و در نسخهٔ کشیده با نام مکس، طولی دقیقاً هم‌اندازهٔ برادر لوکس خود دارد. شاسی‌بلند بزرگ فورد از این فضا به منظور ارائهٔ صندلی‌های جاداری برای هشت نفر استفاده کرده است. اکسپیدیشن قابلیت سفارشی‌سازی زیادی دارد و در تیپ‌ها و نسخه‌های مختلفی ارائه می‌شود تا پاسخگوی هر نوع نیازی باشد. یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه این شاسی‌بلند بزرگ آمریکایی هم برخورداری از سیستم رانندگی نیمه خودران بلوکروز است.

جی‌ام‌سی یوکان XL

طول: ۵,۷۲۰ میلی‌متر

جی‌ام‌سی یوکان XL یک غول راحت است که بین شورلت سابربن و کادیلاک اسکالید قرار می‌گیرد. این خودرو می‌تواند تا هشت نفر را در راحتی کامل جابجا کند. کابین یوکان XL به‌اندازهٔ بیرون آن بزرگ است و به همین دلیل وزنی ۲۶۵۰ کیلوگرمی دارد. این خودرو با پیشرانه‌های V8 بنزینی و یک موتور توربودیزل شش سیلندر سفارشی به بازار عرضه می‌شود اما با وجود همهٔ این‌ها، چیز خیلی بیشتری نسبت به شاسی‌بلندهای فول سایز سطح پایین‌تر جنرال موتورز برای ارائه ندارد.

شورلت سابربن

طول: ۵,۷۳۳ میلی‌متر

شورلت سابربن درواقع نسخهٔ کشیدهٔ تاهو و نسخهٔ ارزان‌تر یوکان XL محسوب می‌شود. این خودرو برای چندین دهه است که وظیفهٔ جابجایی خانواده‌های پرجمعیت آمریکایی را بر عهده دارد. بزرگ‌ترین شاسی‌بلند شورلت حتی از همتای کمی لوکس‌تر جی‌ام‌سی خود هم طول بیشتری دارد. به همین دلیل، دقیقاً مثل یوکان XL، کابین سابربن هم آنقدر بزرگ است که می‌توان در آن بیسبال بازی کرد! مثل تاهو، برای این ماشین هم سیستم سوپر کروز ارائه می‌شود.

جیپ گرند واگنییر L

طول: ۵,۷۵۸ میلی‌متر

برای کسانی که نسخهٔ استاندارد مدل‌های واگنییر و گرند واگنییر را به‌اندازهٔ کافی بزرگ نمی‌دانند، جیپ نسخهٔ L را با طول بیشتر و کابین جادارتر ارائه کرده است. گرند واگنییر L که یکی از بزرگ‌ترین شاسی‌بلندهای فول سایز بازار محسوب می‌شود، بیشتر شبیه یک سالن مجلل روی چرخ به نظر می‌رسد؛ اما این اندازهٔ بزرگ و هشت صندلی جادار در داخل باعث کُندی شاسی‌بلند پرچم‌دار جیپ نشده است زیرا پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی هورکین، این غول آمریکایی را ظرف تنها ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

کادیلاک اسکالید ESV

طول: ۵,۷۶۶ میلی‌متر

و سرانجام به بزرگ‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر دنیا یعنی کادیلاک اسکالید ESV می‌رسیم. نقطهٔ اوج شاسی‌بلندهای فول سایز جنرال موتورز از شهرت و محبوبیت بالایی در بازار برخوردار است و در جدیدترین نسل خود نیز این شهرت را حفظ کرده است. اسکالید ESV کابین بسیار جادار سابربن و یوکان XL را گرفته و تکنولوژی‌های بیشتر و بهترین متریال جنرال موتورز را به آن اضافه کرده است. هرچند اسکالید به‌خودی‌خود شاسی‌بلند بسیار بزرگی است اما در نسخهٔ ESV نزدیک به ۴۰ سانتی‌متر به طول آن اضافه می‌شود تا طول کلی خودرو به بیش از ۵۷۶ سانتی‌متر برسد. صندلی‌های ردیف اول و دوم اسکالید ESV از تمام شاسی‌بلندهای فول سایز بازار جادارتر هستند اما رقبا نه‌فقط در فضای کابین بلکه در قدرت و پرفورمنس هم حریف این پرچم‌دار جنرال موتورز نمی‌شوند زیرا به‌تازگی اسکالید V با ۶۸۲ اسب بخار قدرت به بازار آمده است.

منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. mahdi-es17

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (314 ديدگاه)

    آمریکا محل محل مصرف گرایی از نوع مفید در خودرو سازی
    ویران خودرو محل صرفه‌جویی در مصرف
    .
    😅

    موافقم ۱۴۰
    مخالفم ۱۰
    1. D:

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (81 ديدگاه)

      والا موتور پژو اندازه هشت سیلندر توربو میسوزونه کجاش صرفه جوییه

      موافقم ۱۴۲
      مخالفم ۲
      1. Jamshid

        ۱۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (51 ديدگاه)

        شورلت تاهو که ابعاد و ارتفاع مناسبی داره با هیکل اندامی بعدش جیپ ، بعدش جیپ ، به خاطر موتور توئین توربو و اندازه ، و اینفینیتی . کلا نگاه اسمش نکنید ، غولیه اون پنج لیتری برا خودش . بعدش سابربن ، و اسکالید . فحش ندید😂باهاش خیلی حال نمیکنم . ولی مشخصات موتوری خیلی خوبی داره .

        موافقم ۲
        مخالفم ۲
    2. MILADZM

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      این کلاس برای امریکن ها هستش
      آمریکایی ها در این کلاس روی محصولات ساخت کشور خودشون مخصوصا با انجین وی ۸ پوشراد خیلی تعصب دارن
      “” یکی “” از دلایلی که نویگیتور هرگز نمیتونه به اندازه اسکلید محبوب بشه همین موضوع هستش .

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۵۹
    3. علی

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (497 ديدگاه)

      انتخابم به ترتیب : جیپ ، اینفینیتی ، کادیلاک

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۳۷
    4. imperial

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2376 ديدگاه)

      mahdi-es17
      (آمریکا محل محل مصرف گرایی از نوع مفید در خودرو سازی.ویران خودرو محل صرفه‌جویی در مصرف)

      دنا پلاس توربو ۱۷۰۰ سی سی قدرت ۱۵۰اسب خسته(رو داینو که ویدئو هاش هم هست دنا توربو ۱۳۰ اسب قدرت میده) وزن۱۲۷۰کیلو. شتاب ۱۰ثانیه از روی کیلومتر ولی شتاب ۱۴ ثانیه با دستگاه درگی! قیمت ۲۰ هزار دلاری ایمنی صفر کیفیت صفر آپشن تعطیل و…

      مصرف سوخت=
      ۱۰ الی ۱۴ لیتر در شهر
      ۸ الی ۱۰ لیتر تو اتوبان
      میانگین ۱۰.۵ لیتر

      کادیلاک سویل ۴ دهه پیش
      https://www.aboutautomobile.com/Fuel-Economy/1979/Cadillac/Seville
      ۱۷لیتر شهر
      ۱۲ لیتر اتوبان
      ۱۵ لیتر ترکیبی

      آیا زیبا نیست؟ :)

      موافقم ۸۳
      مخالفم ۳
      1. mahdi-es17

        ۱۵ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (314 ديدگاه)

        ببخشید ولی من کنایه بار حرفم رو زدم🙏

        موافقم ۳۸
        مخالفم ۱
    5. Amard

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (541 ديدگاه)

      این ماشینها بیشتر شبیه یه وانت فول سایز که کابین بهش چسبودن یه جور نافرمی شد بنتایگا و کولینان خیلی موزن تر طراحیشون با اینکه کراس اوور هستن

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۳۵
      1. کیان

        ۱۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1070 ديدگاه)

        هزار بار موافقم، و متاسفانه اینقدر تعریفو تمجید تحت اثر اسم ازشون زیاد هست کسی به این نکته دقت نمیکنه، واقعا طول زیاد بعضیاشون دقیقا انگار پیکاپ تراک و اتاق زوری چسبونده باشی بهشون. جلوشون همه اکی هستن ولی عقب معدود بینشون تناسب خوب و دارن. بنتلی و بنتایگا هر ماشینی تو این سایز (طول) تناسبات بهتری ازش بیرون میاد.

        موافقم ۲۱
        مخالفم ۱۴
      2. بهرام

        ۱۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (44 ديدگاه)

        با نظر شما موافق نیستم. بنتایگا و کولینان و شاسی‌بلندهای بنز و بی‌ام‌و اصلا کارایی اون غولها رو ندارن.
        چون اولا به دلیل نداشتن شاسی مستقل و ثانیا به دلیل اینکه موتور ساده پرحجم ندارن، اون همه تحمل و توان ندارن در استفاده بلندمدت. اساسا اتاق کراس‌اور ها هم نمی تونه به راحتی اونها باشه. چون شاسی مستقل، خیلی از ضربات رو به اتاق منتقل نمی‌کنه.

        به نظر من نقطه قوت‌شون اتفاقا همون شاسی و موتوریه که از وانتها به ارث بردن

        موافقم ۴
        مخالفم ۸
        1. Amard

          ۱۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (541 ديدگاه)

          بحث فاصله محور خیلی مهم وقتی قرار سواری باش شما به پاترول نگاه کن چقد هماهنگ ابعادش حالا به امریکایی نگاه ببین انگار یه پیکاپ تراک بهش اتاق وصل کردن ضمنا در مورد یه برند معمولی صحبت نمیکنیم کولینان و بنتلی هردو فوق لوکس هستند و با شاسی بسیار محکم بخاطر همین تو دراز مدت ارزش خودشون از دست نمیدن

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
      3. عاشق پدال

        ۱۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (178 ديدگاه)

        این طراحی هارمونیک به علت یونی بادی هست. و اتفاقا گرونتره.

        بدنه بر روی شاسی یعنی شاسی جدا هست. و کابین رو روش چسبوندن.
        پدال پست داره. بخون.

        هرکدوم خوبی بدیهاشو داره.

        موافقم ۳
        مخالفم ۴
        1. بهرام

          ۱۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (44 ديدگاه)

          والله به جز خوندن مطالب، یک عمر هم از هر دو مدلشون استفاده کردیم. ماشین در اون ابعاد حتما باید بادی آن فریم باشه. وگرنه عملا یه سواریه با ارتفاع بیشتر و با فنری خشک تر و به شدت پرضربه تر.
          همینطور موتور و گیربکسش باید قدرتی تر و بر مبنای گشتاور بالا (از دورهای پایین) و سیستم انتقال قدرت نیمه قدرتی باشه

          وگرنه یک جورهایی قلابیه. دلیل این همه استقبال آمریکاییا از این غولها همینه. وگرنه فقط از روی تعصب که نمی‌خرن. اینا هیولاهایواقعی هستن. گردن‌کلفت و پرتحمل و بی‌دردسر

          موافقم ۴
          مخالفم ۱
      4. Jamshid

        ۱۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (51 ديدگاه)

        آمریکایی ها خیلی ماشین طویل درست میکنن به خاطر همین پشت ماشین بلند میشه ، مثل پیکاپ میشه . و اونا موتور خیلی قوی و حجیم دارن و شاسی مستقل که قشنگ مخصوص آفرود ساخته شده . ولی بنابی فقط از امکانات و کیفیت برخورداره . وگرنه آفرودر نیست

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
  2. Hemn

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (77 ديدگاه)

    به هر کدام که نگاه میکنم لذت میبرم
    واقعا چیزی کم نزاشتن
    ولی اگه قیمت رو لحاظ کنیم میشه گفت اینفینیتی ، اسکالید و یوکان عالین

    موافقم ۵۴
    مخالفم ۶
  3. F22RAPTOR

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2327 ديدگاه)

    به به عشق است کدیلاک

    موافقم ۴۹
    مخالفم ۶
  4. ferimia

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    چقدر این اسکالید جذابه لعنتی🙂

    موافقم ۵۱
    مخالفم ۶
  5. ali(chevynova)

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (6077 ديدگاه)

    ماشالاه بیشترشون آمریکن بودن
    فول سایز،راحت و قدرتمند
    کادیلاک هم عینه گذشته همچنان بزرگ و مجلله

    موافقم ۵۹
    مخالفم ۳۰
    1. matin

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (262 ديدگاه)

      با حرفت موافقم اما چون از رو تعصب حرف میزنی پس دیس لایک

      موافقم ۳۰
      مخالفم ۲۵
      1. ali(chevynova)

        ۱۵ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (6077 ديدگاه)

        اهمیتی داره بنظرت برای من؟

        موافقم ۳۶
        مخالفم ۳۰
  6. بی وطن

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    کاخ های متحرک!

    موافقم ۴۷
    مخالفم ۸
  7. فورد

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (774 ديدگاه)

    همشون عالین ولی به پای کوییک نمیرسن

    موافقم ۴۲
    مخالفم ۳
    1. رامین

      ۱۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (48 ديدگاه)

      😆😆🤣

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  8. Chromstone3

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    انتخاب های بنده (بدون ترتیب بر اساس اولویت) :
    ۱.اینفینیتی QX80
    ۲.شورلت تاهو
    ۳.لینکلن نویگیتور L
    ۴.شورلت سابربن
    ۵.جیپ گرند واگنییر L
    ۶.کادیلاک اسکالید ESV

    اون چهار تای باقی مونده هم به اندازه اینا نمیرزن …
    تمام .👌🏻

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳۷
    1. AHMET 2002

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      اینفینیتی بعد از خوندن این کامنت: داش ما دیگه اونقدرام شاخ نیستیم بگذر

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۱۰
      1. کیان

        ۱۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1070 ديدگاه)

        اینفینیتی واقعا از نزدیکش با عکسش خیلی فرق داره، واقعا کرگدن قرص و محکم و بسیار هیبت دار هست. طراحی متفاوت چراغای جلوش و …

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۳
  9. احمدرضا

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (480 ديدگاه)

    آقا اون کولیان بدین من برم سفر
    ولی عجب رنگی داره اون یوکان

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۲
  10. meysam

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3529 ديدگاه)

    انتخاب من
    اول کادیلاک
    دوم تاهو

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۳
  11. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (455 ديدگاه)

    بنتلی رولز رویس کولنیان و اسکالید

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۴
  12. Reza

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    سلطان اسکالید اوله بعد جی ام سی یوکان

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
  13. مجتبی .

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (142 ديدگاه)

    اسکالید.گرند واگنیر.نویگیتور

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
  14. blackwing

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (135 ديدگاه)

    پست مورد علاقه‌م !!
    بزرگ ترین و غول پیکر ترین شاسی بلندهای دنیا متعلق به یانکی‌هاست ، مخصوصاً جنرال موتورز !
    البته تو بخش وانت‌ها هم جنرال موتورز با جی‌ام‌سی سی‌یرا ۳۵۰۰ دوالی با طول بالای ۷ متر طویل ترین و با هامر برقی با عرض ۲.۲ متر ( عریض ترین و سنگین ترین ماشین تولید انبوه دنیا با وزن نزدیک ۴.۳ تن ) باز هم رکورد دار هست 👏🏼👍🏼

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۷
  15. یوسف

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (606 ديدگاه)

    جالبه که به تویوتا سکویا اشاره ای نشده، طول نسل جدیدش ۵۲۹ سانته که درسته کمتر از تمام خودروهای این لیسته ولی بازم خودروی خیلی بزرگیه.

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۹
    1. اردلان

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (45 ديدگاه)

      از کادیلاک میشه به عنوان نفر بر استفاده کرد
      اقای اشتری از محصولات رضوانی هم مقاله بزارید🙏

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  16. Just toyota

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (496 ديدگاه)

    جالب بود ، فکر نمیکردم کولینان انقدر بزرگ باشه

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  17. hamidreza

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    خیلی بزرگ و بلند باشه جلوی پرفورمنس ماشینو میگیره …
    خیلی با ماشینای هیکل گنده حال نمیکنم ، فقط از بنتلی و کادیلاک اسکالید V نه این ESVش

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۴
    1. سوشیانت

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (622 ديدگاه)

      اگه جلوی پرفورمنس رو می گرفت کادیلاک نمیومد مدل v esv رو تولید کنه که هم بزرگه هم اسپرته

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۴
  18. شاهین

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1119 ديدگاه)

    بنظرم بهترین انتخاب بین این ها
    شورولت تاهو
    تناسب ابعاد خوبی داره
    زیادی هم طویل باشه دیگه شبیه ون یا مینی بوس میشه

    موافقم ۹
    مخالفم ۵
    1. blackwing

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (135 ديدگاه)

      من چند روز پیش یک دستگاه GMC Yukon مدل ۲۰۲۱ گذرموقت رو توی خیابون‌های شمال دیدم… به شدت بزرگ بود و طراحی خیلی گیرایی داشت ، تازه مدل XL هم نبود ، معمولی بود !

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۰
  19. ARMAN سابق

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (132 ديدگاه)

    از خالق این کلاس غیر از اینم انتظار نمیره

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
  20. KF

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (365 ديدگاه)

    همه رو واقعا دوست دارم
    ولی یه چیزی ک هست مسخره نکنید اما خیلیی از رخ اینفینیتی Qx80 خوشم میاد خیلی جاها خوندم ک میگن زشت و عجیبه ولی باهاش حال میکنم عجییییب

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۵
    1. جنوب

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (244 ديدگاه)

      نیسان عالیه
      منم نظرم اول این کرگدنه بعد اسکالید

      موافقم ۷
      مخالفم ۵
  21. جمشید

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (320 ديدگاه)

    بیشتر لیست فقط آمریکاییها بودن و انصافاً هم اس یو وی های آمریکایی هم عضلانی و بزرگن و هم قدرتمندن و هم خوشکلن

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
  22. Royal Driver UK 70

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (673 ديدگاه)

    نمای بغل بنتایگا و کالینان چشم نوازه! اسکالید و نویگیتور هم نمای بغل واقعا زیبایی دارن. ولی درکل با نسخه‌ی “لانگ” بعضی شاسی بلندا زیاد کنار نمیام.

    موافقم ۶
    مخالفم ۳
  23. مهردادکمال

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1370 ديدگاه)

    بنظر شما هم طراحی خارجی بنتلی از رولزرویس جذابتره؟ بنظرم خیلی لوکسه و مشخصه ماشین گرونیه!!
    و اینکه رولزرویس تو حالت پایه ۷برابر تاهو می ارزه؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  24. Reza Waffen SS

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (4610 ديدگاه)

    بنتایگا مال من

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  25. دیمن

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    اسکالاید حرف اول واخرو میزنه

    موافقم ۳
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا