چشم اندازهفته نامه

رقابت داغ‌ترین خودروهای 2024 در سخت‌ترین پیست آمریکا، از سیویک تا 911

در رقابت هیجان‌انگیز لایتنینگ لپ ۲۰۲۴، سریع‌ترین خودروهای اسپرت سال ۲۰۲۴ در پیست ۶.۶ کیلومتری ویرجینیا به نبرد پرداخته‌اند.

به‌رسم هرسال، رقابت لایتنینگ لپ یا دور صاعقهٔ کارانددرایور امسال هم سریع‌ترین و جذاب‌ترین خودروهای بازار را به پیست ویرجینیا برده است. البته همیشه تمام خودروهایی که برای این رقابت در نظر گرفته می‌شوند به دلیل مشکلات مختلف در اختیار آزمایش‌کنندگان قرار نمی‌گیرند و امسال هم وقتی هیچ خودرویی از سوی آستون‌مارتین، فراری، ریمک و کونیگزگ فرستاده نشد، گروه دوازده خودرویی لایتنینگ لپ ۲۰۲۴ جا برای رشد داشت و به همین دلیل، از یک موتورسیکلت و راکب حرفه‌ای دعوت شد تا ببینیم یک موتور خیابانی در برابر سریع‌ترین وسایل چهارچرخ بازار چگونه عمل خواهد کرد. به‌رسم هرسال، برای شرکت‌کنندگان این رقابت پنج کلاس قیمتی مختلف از LL1 تا LL5 در نظر گرفته شده که از زیر ۴۰ هزار دلار تا بیش از ۲۸۰ هزار دلار را شامل می‌شود. پس بیایید تجهیزات تایم گیری را برداریم و وارد پیست شویم.

هوندا سیویک Si

تایم: ۳:۱۶.۹

کلاس LL1
قیمت پایه ۳۰,۶۷۱ دلار
قیمت تست‌شده ۳۰,۶۷۱ دلار
قدرت ۲۰۰ اسب بخار
وزن ۱۳۳۴ کیلوگرم

ما همیشه طرفدار پروپاقرص هوندا سیویک Si بوده‌ایم زیرا این خودرویی لذت‌بخش با قیمتی باورنکردنی ارزان است. جدیدترین نسخهٔ Si در نسل یازدهم سیویک بهترین نسخهٔ این ماشین محسوب می‌شود و با چند تغییر نسبت به سیویک Si کوپه که در سال ۲۰۱۷ به لایتنینگ لپ آمد، توانست تایم خود را بهتر کند.

کیا EV6 GT

تایم: ۳:۰۴.۹

کلاس LL2
قیمت پایه ۶۲,۹۲۵ دلار
قیمت تست‌شده ۶۳,۱۰۰ دلار
قدرت ۵۸۰ اسب بخار
وزن ۲۱۸۳ کیلوگرم

برای زدن لپ تایم سریع اعتمادبه‌نفس راننده به‌اندازهٔ توانایی‌های خودرو مهم است. به همین دلیل، زمانی که EV6 GT در اولین دور دچار بیش‌فرمانی شد و سر از چمن‌ها درآورد، دیگر جرأت نکردیم سیستم کنترل پایداری را کاملاً خاموش کنیم. این کار عاقلانه‌ای بود زیرا عقب خودرو با سرعتی بیش از ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت در پیچ منحرف شد؛ بنابراین، چیزی که در خیابان EV6 را به خودروی لذت‌بخشی تبدیل می‌کند، در پیست خوب ظاهر نمی‌شود.

آکورا اینتگرا تایپ S

تایم: ۳:۰۴.۲

کلاس LL2
قیمت پایه ۵۱,۹۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۵۲,۵۹۵ دلار
قدرت ۳۲۰ اسب بخار
وزن ۱۴۵۵ کیلوگرم

بدون شک اینتگرا تایپ S خودرویی عالی است اما لیست تغییراتی که آن را برای استفاده‌های روزمره به خودروی بهتری نسبت به سیویک تایپ R تبدیل می‌کند، در پیست مسابقه کاملاً به آن لطمه میزند. بزرگ‌ترین مشکل، لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴S اینتگرا است که نمی‌تواند عملکردی در حد لاستیک‌های پایلوت اسپرت کاپ ۲ سیویک داشته باشد.

ب‌ام‌و X5 M کامپتیشن

تایم: ۲:۵۸.۱

کلاس LL3
قیمت پایه ۱۲۳,۲۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۴۱,۴۴۵ دلار
قدرت ۶۲۵ اسب بخار
وزن ۲۴۸۰ کیلوگرم

اگر با X5 M راهی پیست شوید خیلی‌ها فکر خواهند کرد این خودروی یدک کشی شما است اما پرچم‌دار خانوادهٔ X5 توانایی‌های شگفت‌انگیزی در پیست دارد. نسخهٔ فیس‌لیفت این خودرو حدود ۶۰ کیلوگرم سنگین‌تر از قبل شده که به دلیل افزودن سیستم هیبریدی خفیف است درحالی‌که قدرت بدون تغییر باقیمانده است. بااین‌حال، X5 M در برخی قسمت‌های پیست همپای ب‌ام‌و M2 و نیسان Z پیش می‌رفت.

ب‌ام‌و M2

تایم: ۲:۵۶.۹

کلاس LL2
قیمت پایه ۶۳,۱۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۶۷,۷۴۵ دلار
قدرت ۴۶۰ اسب بخار
وزن ۱۷۵۰ کیلوگرم

پیست‌ها مثل سرم حقیقت برای خودروها هستند. رساندن یک ماشین به محدودیت‌هایش می‌تواند ویژگی‌های شخصیتی که معمولاً در خیابان پنهان می‌کند را آشکار سازد و این چیزی بود که در M2 جدید تجربه کردیم. با تحریک اسب‌های بخار این ماشین، لاستیک‌های عقب بیدار شده و M2 را به سمت سر خوردن‌های جذاب سوق می‌دهند. این باعث می‌شود احساس کنید یک قهرمان دریفت هستید اما لپ تایم را نابود می‌کند.

نیسان Z نیسمو

تایم: ۲:۵۶.۲

کلاس LL2
قیمت پایه ۶۶,۰۸۵ دلار
قیمت تست‌شده ۶۸,۶۹۰ دلار
قدرت ۴۲۰ اسب بخار
وزن ۱۶۶۷ کیلوگرم

Z نیسمو در پیست خودروی لذت‌بخشی است. البته لاستیک‌های عقب هنگام خروج از پیچ‌های کندتر نیاز به صبوری دارند زیرا ۴۲۰ اسب بخار قدت به‌راحتی روی کشش این لاستیک‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. هرچند برای نیسمو فقط گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شود اما این گیربکس تعویض دنده‌های سریعی دارد. تنها مشکل ما با Z نیسمو داغ کردن دیفرانسیل است هنگامی‌که تحت‌فشار قرار می‌گیرد.

فورد موستانگ دارک هورس

تایم: ۲:۵۱.۲

کلاس LL2
قیمت پایه ۶۸,۸۰۵ دلار
قیمت تست‌شده ۷۴,۵۰۰ دلار
قدرت ۵۰۰ اسب بخار
وزن ۱۸۲۵ کیلوگرم

ما به‌عنوان طرفداران خودروهای سبک‌وزن، وقتی می‌بینیم دارک هورس با وزن ۱۸۲۵ کیلوگرم فقط ۲۰ کیلوگرم از شلبی GT500 سبک‌تر است، چشمانمان از حدقه بیرون میزند. یکی دیگر از مشکلات این خودرو گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک است که پس از چند دور زدن در پیست داغ می‌کند. بااین‌حال، دارک هورس توانست با تایم ۲:۵۱.۲ مک‌وان را از تخت پایین بکشد و به پادشاه جدید بخش LL2 تبدیل شود.

ب‌ام‌و M3 CS

تایم: ۲:۵۰.۰

کلاس LL3
قیمت پایه ۱۲۸,۱۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۳۲,۶۹۵ دلار
قدرت ۵۵۰ اسب بخار
وزن ۱۷۶۵ کیلوگرم

عجیب نیست که M3 CS از M3 کامپتیشن چهارچرخ محرک سریع‌تر باشد زیرا ۵۵ اسب بخار قدرت بیشتر، تنظیم خاص شاسی و ۳۰ هزار دلار قیمت بیشتری دارد. این یعنی اختلاف ۳.۵ ثانیه‌ای CS باید بیشتر می‌بود. این خودرو در اصل همان M4 CSL است با دو در اضافی، صندلی عقب، سامانه چهارچرخ محرک و ۱۴۲ کیلوگرم وزن بیشتر. تایم ۲ دقیقه و ۴۷.۵ ثانیه‌ای CSL که آن را به سریع‌ترین ب‌ام‌و پیست ویرجینیا تبدیل کرد، انتظارات را از M3 CS افزایش داد اما لاستیک‌های نامناسب جلوی صعود M3 را گرفت.

شورلت کوروت E-Ray

تایم: ۲:۴۵.۹

کلاس LL3
قیمت پایه ۱۲۲,۰۸۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۴۷,۸۱۵ دلار
قدرت ۶۵۵ اسب بخار
وزن ۱۷۹۰ کیلوگرم

کوروت E-Ray با پیست ویرجینیا غریبه نیست زیرا در طول توسعه، مهندسان C8 چند بار این ماشین را به نوربرگ‌رینگ آمریکا آوردند و آموختند که چطور سریع‌ترین لپ تایم‌ها را بزنند. ما خوشحال بودیم که آن‌ها در روز رقابت لایتنینگ لپ هم حاضر بودند تا دانسته‌های خود را در اختیارمان قرار دهند. هرچند باطری کوچک ۱.۱ کیلووات ساعتی E-Ray فاقد ظرفیت کافی برای پوشش کل دور ۶.۶ کیلومتری پیست است اما این کوروت هنوز هم عملکرد چشمگیری دارد و با تایم ۲:۴۵.۹ بین استینگری با ۲:۴۹.۰ و Z06 با ۲:۳۸.۶ قرار می‌گیرد.

لوسید ایر سافایر

تایم: ۲:۴۴.۳

کلاس LL4
قیمت پایه ۲۵۰,۵۰۰ دلار
قیمت تست‌شده ۲۵۰,۵۰۰ دلار
قدرت ۱۲۳۴ اسب بخار
وزن ۲۴۰۴ کیلوگرم

ایر سافایر با قدرت چهاررقمی به‌راحتی توانست رکورد سریع‌ترین خودروی الکتریکی پیست ویرجینیا را بشکند. این خودرو حتی در یکی از کفی‌های پیست به سرعت ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت رسید که پس از سه مک‌لارن سنا، ۷۲۰S و ۷۶۵LT بالاترین رکورد رقابت ما محسوب می‌شود. بااین‌وجود، نمی‌توان قوانین فیزیک را دور زد و وزن زیاد منجر به مسافت ترمز گیری زیادی می‌شود.

ب‌ام‌و M1000 RR

تایم: ۲:۴۲.۷

کلاس
قیمت ۴۰,۰۰۰ دلار
قدرت ۲۰۵ اسب بخار
وزن ۱۹۵ کیلوگرم

برای سال‌ها می‌خواستیم بدانیم که یک سوپربایک در کجای جدول لایتنینگ لپ قرار خواهد گرفت و امسال نهایتاً این فرصت فراهم شد. M1000 RR که به سیستم اگزوز افترمارکت مجهز است، پیست ۶.۶ کیلومتری را در ۲:۴۲.۷ ثانیه پیمود که تنها دودهم ثانیه از تایم پورشه ۹۱۱ توربو S با قیمت ۲۱۶ هزار دلار کندتر است. علیرغم داشتن دو چرخ کمتر، ب‌ام‌و در پیچ‌های طولانی‌تر همپای پورشه پیش می‌رود.

پورشه ۹۱۱ GT3 منثی

تایم: ۲:۳۹.۸

کلاس LL5
قیمت پایه ۲۸۰,۹۶۰ دلار
قیمت تست‌شده ۲۸۹,۱۲۰ دلار
قدرت ۵۱۰ اسب بخار
وزن ۱۴۷۷ کیلوگرم

پکیج منثی ریسینگ ۵۷,۳۰۰ دلار به‌علاوهٔ ۱۵,۵۰۰ دلار برای رینگ‌های منثی هزینه دارد. این پکیج صرفاً اصلاحاتی در آیرودینامیک و شاسی مثل بال و اسپلیتر بزرگ‌تر، باله‌های طرفین سپر جلو، روکش آیرودینامیک چرخ‌های عقب، دیفیوزر بزرگ‌تر و کمک‌فنرهای جدید را به همراه دارد. ازآنجایی‌که پورشه بیشتر سهام منثی را در اختیار دارد و قطعات این شرکت گارانتی خودرو را باطل نمی‌کند، GT3 با تیونینگ منثی توانست رسماً در لایتنینگ لپ حضور یابد.

پورشه ۹۱۱ GT3 RS

تایم: ۲:۳۷.۲

کلاس LL4
قیمت پایه ۲۶۹,۶۸۰ دلار
قیمت تست‌شده ۲۸۴,۵۱۰ دلار
قدرت ۵۲۵ اسب بخار
وزن ۱۴۵۵ کیلوگرم

GT3 RS در حالی به سومین خودروی سریع تاریخ رقابت لایتنینگ لپ تبدیل شد که توسط خودروهایی با چند صد اسب بخار قدرت بیشتر احاطه شده است. حتی GT2 RS نسل قبلی با ۷۰۰ اسب بخار قدرت هم ۰.۶ ثانیه کندتر از این پورشه در پیست ویرجینیا است. علاوه بر این، پیشرانهٔ ۴ لیتری ۹ هزار rpm این ماشین هم با آن صدای فوق‌العاده هر دور زدنی را به تجربه‌ای حیرت‌انگیز تبدیل می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. سالار فصل

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (364 ديدگاه)

    وصله ناجور لیست: کیا EV6 GT

    موافقم 77
    مخالفم 21
    1. Car love

      ۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (532 ديدگاه)

      اره باید جاش bz4x میاوردن میدیدن چند ثانیه میتونست ۴ چرخ حرکت کنه 😂😂😂

      موافقم 15
      مخالفم 58
    2. سامورايي

      ۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من با سالاد فصل موافقم
      حضور کیا ev6 در این لیست ما ژاپن فن ها رو یاد عدم عرضه و توانایی ژاپن در ساخت الکتریکی میندازه و قلبمون میشکنه،نباید تو لیست میبود

      موافقم 17
      مخالفم 52
      1. بهنام

        ۵ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (820 ديدگاه)

        فقط اون کیا 😂 آخه کی این جاروبرقی بی اصالت رو میاره تو جمع اینا ؟ 😂

        موافقم 51
        مخالفم 5
      2. حسین

        ۵ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1084 ديدگاه)

        فعلا ژاپنی ها تو فرمول E هستن و برقی های چیوندا یا میرن تو یونجه یا توی چمن😂😂 بنزینی هاشون مشکل انفجار و یاتاقان داشتن حالا لگن های برقی بی ارزششون میرن تو باقالیا.

        موافقم 40
        مخالفم 17
    3. amir

      ۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2218 ديدگاه)

      برای زدن لپ تایم سریع اعتمادبه‌نفس راننده به‌اندازهٔ توانایی‌های خودرو مهم است. به همین دلیل، زمانی که EV6 GT در اولین دور دچار بیش‌فرمانی شد و سر از چمن‌ها درآورد، دیگر جرأت نکردیم سیستم کنترل پایداری را کاملاً خاموش کنیم. این کار عاقلانه‌ای بود زیرا عقب خودرو با سرعتی بیش از ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت در پیچ منحرف شد؛ بنابراین، چیزی که در خیابان EV6 را به خودروی لذت‌بخشی تبدیل می‌کند، در پیست خوب ظاهر نمی‌شود
      ای بابا بازم که رفته تو چمنا
      میگن انباردار کیا روزی یبار اینا رو میبره چرا هوس نکنه دلشون برن تو چمنا بازم شیطونی میکنن

      موافقم 18
      مخالفم 3
  2. Reza Waffen SS

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (5335 ديدگاه)

    جونم 911 💖

    موافقم 54
    مخالفم 7
    1. محمدهادی

      ۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      خب الان برنده ی واقعی کی بود؟
      چون قطعا نمیشه تایم هوندا سیویک رو با پورشه ۹۱۱ جی تی ۳ مقایسه کرد…
      باید باتوجه به همه ی پارامترها برنده ی نهایی انتخاب میشد
      اگرم تایم زنی فقط مهم بود باید خودروهای با تایم نزدیک به هم انتخاب میشدن برای رقابت
      مسابقه یه جاش میلنگه

      موافقم 21
      مخالفم 2
      1. آرین

        ۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (233 ديدگاه)

        سوییک تو رانندگی و هندلینگ خوبه ولب پیست معمولی
        جی تی 3 پیست خداس رانندگی خشک
        توضیحاتو بخونین میفهمین هر کدوم برای چی خوبه

        موافقم 7
        مخالفم 0
  3. مازیار

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    GT3RS فعلی از GT2RS قبلی هم سریعتره !
    اهمیت فاکتور تکنولوژی روز که مهمتر از تمام فاکتورهاست

    موافقم 35
    مخالفم 3
  4. کیان

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1429 ديدگاه)

    لیست و نتایج خیلی خوبه، نتیجه x5واقعا درخودر توجه هست. بنظرم نکته اساسی لیست جایی هست ک تفاوت افزایش اسب بخار انچنان کمک محسوسی به بهتر شدن نتیجه نکرده، در واقع مهندسی واقعی تو خیلی چیزها غیر از اسب بخار نهفته هست و …

    تست موتور هم فکر کن بخاطر این کمترین زمان نشده، چون موتور هرچقدر تو شتاب گیری قویتر و سریعتر هست کلا تو ترمزگیری و … در مقابل ماشین با 4 تا چرخ ضعیف تر هستش و …

    موافقم 15
    مخالفم 3
  5. علی

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    اینجا چرا تسلا نیست؟ احتمالا با تقلب هم نتیجه دلخواه نگرفتن دیگه کلا ازش صرف نظر کردن

    موافقم 7
    مخالفم 22
  6. Elmiraj

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    بهترین و برجسته ترین تایم برای لوسید هست…

    (کاش S plaid را هم می‌آوردن )

    موافقم 10
    مخالفم 46
    1. فرشاد

      ۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      برجسته ترین؟
      یا تنها چیزی که میتونی طرفشو بگیری؟

      موافقم 28
      مخالفم 6
    2. فقط هند

      ۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (42 ديدگاه)

      S plaid رو بیارن تا وسط پیست شارژش تموم بشه ؟

      موافقم 30
      مخالفم 6
    3. ارین صاحب جمعی

      ۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1074 ديدگاه)

      مغز داری ؟

      موافقم 10
      مخالفم 6
      1. ۵ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اینا اگه بر فرض عمو ایلان بیاد کل پولشون رو هم برداره بره ، میگن واو گایز ، گِس وات … عمو ایلان اومد و منو در پیشرفت علم شریک کرد و پولامو برد خرج علم و تکنولوژی کنه . کاش لباسامم از تنم درمیاورد میبرد میفروخت که بیشتر ازین به علم خدمت کنم 😂

        موافقم 14
        مخالفم 2
  7. R@min

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    متاسفانه امسال غیر رقابتی ترین رقابت های مجلات بود که بخاطر فراری و پورشه که مجلات خریدن و برای خودشون تبلیغ کردن هیچ نکته جذابی وجود نداشت.

    خودشون به خودشون جایزه میدن و دور افتخار می زنن ! اینم مدل جدید تبلیغه.

    موافقم 14
    مخالفم 31
    1. amir-mr

      ۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (348 ديدگاه)

      مجلات رو خریدن؟😂🤦
      راستی مدرکی هم داری 😂

      شما با این همه استعداد و اطلاعاتی داری،داری اینجا حیف میشه

      موافقم 17
      مخالفم 5
      1. Amir Machine

        ۵ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        شما که کل درکت از خودروسازی مقایسه درگ 911 و چلنجره دیگه نمیخواد به اطلاعات بقیه گیر بدی
        برداشتن یه ماشین تیونینگ شده رو با 73 هزار دلار قیمت گرون‌تر از نسخه استاندارد آوردن تو رقابت با این توجیه مسخره که گارانتی رو باطل نمیکنه!
        ماشین اسپرت تو سال 2024 قحطه که باید یه پورشه تیونینگی اضافه بشه به رقابت؟ مکلارن 750S کو؟ آرتورا کو؟ فراری 296 کو؟ آستون DB12، مازراتی گرن‌توریسمو اینا کجان؟
        دوتا پورشه رو بدون هیچ رقیبی آوردن برا خودشون تایم بزنن!

        موافقم 13
        مخالفم 11
    2. بی ام و

      ۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1429 ديدگاه)

      دوست عزیز اگر در مورد کره و مربا صحبت میکردی قابل قبول بود، ولی واقعا پورشه و فراری ؟!

      موافقم 13
      مخالفم 2
      1. R@min

        ۵ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        فکر کردی اونا تبلیغ نمی کنن ؟؟ مارکتینگ ندارن ؟؟ پارسال کیمن gt4 rs رکورد gt3 زد تو این پیست کل کار پورشه زیر سوال رفت بنظرت برای چی دوباره gt3 اوردن رکورد بزنه ؟ خیلی سادس درک این مسائل !

        موافقم 6
        مخالفم 12
  8. Soroush

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    چیزی غیر از این از پورشه انتظار نمیرفت!👏🏻👏🏻👏🏻

    موافقم 23
    مخالفم 4
  9. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    این سری فیلمهای اصلا جالب نبود همش به صورت مختصر بود.راستی کامارو نسکار کاراج ۵۵ هم بود چه صدایی داشت یه نسخه سوبارو رالی هم بود تایمهای ۲.۲۳ زدن.کامارو نسکار کاراج ۵۵ عجب چیزیه همون که تو پیکار بود

    موافقم 11
    مخالفم 2
  10. Amirmohammad

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (432 ديدگاه)

    پورشه جایگاه واقعیش اینه

    موافقم 14
    مخالفم 11
  11. corvette

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (297 ديدگاه)

    الان میشه فهمید تایم 2.38.6 کوروت z06 چقدر خوب بوده
    و اینکه تایم دارک هورسم عالی بود
    جی تی ۳ آر اس هم حرف نداره

    کوروت ئی ری هم با توجه به نقشی که در خانواده کوروت داره
    تایم خوبی زده

    موافقم 14
    مخالفم 13
  12. ARMAN سابق

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (453 ديدگاه)

    بین ۹۱۱ ها همین GT3 رو ازهمه بیشتر دوست دارم.
    اصلی ترین دلیلشم موتور تنفس طبیعیش هست

    موافقم 13
    مخالفم 2
  13. همایون

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    نمیدونم چرا کسی اکورا از هیج مدلیش رو گذر موقت وارد ایران نمیمنه و مهم تر از همه الفارومئو های جولیا و استلویو رو هم هیچکس نمیاره همش تویوتا و لمسوز اون هم اس یو وی یا بنز و بی ام و و خیلی خاص کار کنند لندروور و رنج روور،حالا مازراتی و امثال هم مثل اینکه گذر بهش نمیدند هر چند پورشه رو هم میگند گذر نمیدند ولی فکر کنم مطمئن نیستم که پورشه بروز گذر با مالک ایرانی اومده تو ایران این چند ساله یاد دوران خوش دهه هشتاد شمسی و سایت گذر موقت دات کام بخیر

    موافقم 7
    مخالفم 0
  14. همایون

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (571 ديدگاه)

    GT3 RS کیت منثی نداره؟

    موافقم 0
    مخالفم 4
  15. BMW

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1181 ديدگاه)

    آقا محصولات بی ام و رو برام دسته بندی کنید بدین من ببرم،مخصوصا موتور رو😁🥲👍

    موافقم 11
    مخالفم 3
  16. 𝐀𝐥𝐢

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (921 ديدگاه)

    تو این لیست عاشق ۹۱۱ و z نیسمو شدم

    موافقم 5
    مخالفم 6
  17. حسین

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1084 ديدگاه)

    ((زمانی که EV6 GT در اولین دور دچار بیش‌فرمانی شد و سر از چمن‌ها درآورد، دیگر جرأت نکردیم سیستم کنترل پایداری را کاملاً خاموش کنیم.))
    ای بابا بازم که سر از باقالیا در آورد کره مربا. اون از اون یکی که رفت تو یونجه ها، اینم رفت تو چمن 😂 با اون همه قدرت اون جایگاه رو به دست آورده 😂

    موافقم 13
    مخالفم 7
  18. amir-mr

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (348 ديدگاه)

    اینم برای اون دسته از کسانی که میگفتن پورشه محدودیت ساختاری داره قشنگ به روز نکشیده
    خلاف حرفاشون ثابت میشه

    در آخر هم پورشه ثابت کرد کی حرف اول اخرو میزنه💯

    موافقم 11
    مخالفم 2
  19. فاطمه میرزایی

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشاالله به این همه کارشناس و مهندس و تکنسین و صاحب نظر
    فقط در عجبم چرا وضع ما همینه که هست !!!

    موافقم 6
    مخالفم 2
  20. amirboss

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (332 ديدگاه)

    جای مک لارن واقعا خالیه که چشم و چال پورش رو دربیاره

    موافقم 2
    مخالفم 12
  21. AMIR

    ۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بنظرم تو این لیست فقط خودروهای اروپایی و آمریکایی بهتر بودن ولی از همشون من یکی اون موستانگ دارک هورس و کوروت رو دوست داشتم ❤️

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا