آمار فروش برندهای لوکس بازار آمریکا در سال 2023، تسلا در صدر

دوشنبه 16 بهمن 1402 - 04:30
مطالعه 9 دقیقه
Cars-17
در سال 2023، تسلا با فروش 670 هزار دستگاه، پرفروش‌ترین برند لوکس بازار آمریکا لقب گرفته و پس‌ازآن ب‌ام‌و و مرسدس بنز جای گرفته‌اند.
تبلیغات

سال 2023 سال خوبی برای صنعت خودروسازی بود و با برطرف شدن مشکلات زنجیرهٔ تأمین قطعات، فروش اکثر خودروسازان افزایش یافت. این موضوع در مورد برندهای لوکس هم صدق می‌کند و این خودروسازان نیز طی سال 2023 خصوصاً در آمریکا که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودروهای لوکس است، فروش خوبی را تجربه کردند.

کپی لینک

16-مازراتی

فروش: 6,580 دستگاه

تغییر: 6.2 درصد افزایش

هرچند مازراتی طی چند وقت اخیر محصولات جدیدی مثل کراس‌اوور گریکاله و نسل جدید گرن‌توریسمو را به بازار عرضه کرده اما هنوز هم فروش بسیار پایینی در آمریکا دارد. این شرکت در سال 2023 در ایالات‌متحده تنها 6,580 دستگاه خودرو فروخته است که هرچند 6.2 درصد نسبت به سال 2022 افزایش داشته اما برای بازاری مثل آمریکا رقم ناچیزی به‌حساب می‌آید.

کپی لینک

15-جگوار

فروش: 8,348 دستگاه

تغییر: 13.6 درصد کاهش

جگوار این روزها دوران سیاهی را تجربه می‌کند. هرچند این برند بریتانیای قصد دارد در آیندهٔ نزدیک متحول شود اما تا آن زمان، به عرضهٔ خودروهای قدیمی خود ادامه می‌دهد که هرروز کمتر از دیروز می‌فروشند. درحالی‌که فروش جگوار در سال 2017 در آمریکا به نزدیک 40 هزار دستگاه رسید، در سال 2023 این برند کمتر از 9 هزار دستگاه خودرو در آمریکا فروخته است.

کپی لینک

14-آلفارومئو

فروش: 10,898 دستگاه

تغییر: 15.1 درصد کاهش

دیگر برند لوکس استلانتیس هم در قعر جدول فروش بازار آمریکا جا خوش کرده است. البته با وجود عرضهٔ تنها دو محصول نسبتاً سالخورده، این وضعیت فروش آلفارومئو چندان عجیب به نظر نمی‌رسد. بااین‌حال، عرضهٔ کراس‌اوور جدید توناله باید بتواند در سال 2024 فروش این برند ایتالیایی را در بازار آمریکا افزایش دهد.

کپی لینک

13-اینفینیتی

فروش: 64,699 دستگاه

تغییر: 38.8 درصد افزایش

درحالی‌که به نظر می‌رسید نیسان برند لوکسش را به حال خود رها کرده است، اینفینیتی با عرضهٔ محصولات جدیدی مثل کراس‌اوور کوپهٔ QX55 و نسل جدید QX60 توانسته فروش خود را احیا کند. فروش این شرکت در سال 2023 افزایش چشمگیری نزدیک به 40 درصد داشته اما به لطف رشد فروش لندروور و جنسیس، نتوانسته جایگاهی بهتر از سیزدهم کسب کند.

کپی لینک

12-لندروور

فروش: 66,039 دستگاه

تغییر: 11.0 درصد افزایش

هرچند جگوار اصلاً اوضاع خوبی ندارد اما شرکت برادر آن یعنی لندروور به لطف عرضهٔ طیف گسترده‌ای از شاسی‌بلندهای جدید و متنوع، فروش مناسبی را تجربه می‌کند. این شرکت در سال 2023 در آمریکا موفق به فروش 66 هزار دستگاه خودرو شده که هرچند نسبت به فروش 95 هزار دستگاهی سال 2019 کاهش چشمگیری داشته اما 11 درصد بیشتر از سال 2022 بوده است.

کپی لینک

11-جنسیس

فروش: 69,175 دستگاه

تغییر: 23.1 درصد افزایش

درحالی‌که جنسیس در سال‌های آغازین فعالیت خود فروشی در حدود 20 هزار دستگاه را در آمریکا تجربه می‌کرد، طی سال‌های اخیر به لطف گسترش سبد محصولات خود و عرضۀ شاسی‌بلندهایی مثل GV70 و GV80 رشد فروش چشمگیری را تجربه کرده است. این برند نوپای کره‌ای با فروشی نزدیک به 70 هزار دستگاه در سال 2023، توانسته اینفینیتی و لندروور را پشت سر بگذارد.

کپی لینک

10-پورشه

فروش: 75,415 دستگاه

تغییر: 7.7 درصد افزایش

هرچند میانگین قیمت محصولات پورشه بالاتر از دیگر برندهای لوکس است و قیمت ارزان‌ترین محصول آن یعنی ماکان از 62 هزار دلار آغاز می‌شود اما فروش بسیار خوبی دارد. درحالی‌که این شرکت در سال 2022 در آمریکا حدود 70 هزار دستگاه خودرو فروخته بود، در سال 2023 این رقم افزایشی 7.7 درصدی را تجربه کرده است.

کپی لینک

9-لینکلن

فروش: 81,818 دستگاه

تغییر: 2.5 درصد کاهش

با اینکه لینکلن طی سال‌های اخیر محصولات جدیدی مثل اویاتور و کُرسیر را به بازار عرضه کرده اما فروش برند لوکس فورد از سال 2020 همواره کاهش داشته است. درحالی‌که لینکلن در سال 2019 بیش از 112 هزار دستگاه خودرو در آمریکا فروخت، این رقم در سال 2023 به حدود 82 هزار دستگاه رسیده است؛ بنابراین، به نظر می‌رسد تصمیم به کنار گذاشتن سدان‌های این برند اشتباه بوده است.

کپی لینک

8-ولوو

فروش: 128,701 دستگاه

تغییر: 26.2 درصد افزایش

ولوو سال‌ها است که به لطف عرضهٔ طیف گسترده‌ای از محصولات جدید، روزهای خوبی را تجربه می‌کند. درحالی‌که فروش این برند سوئدی در سال‌های 2013 و 2014 در آمریکا تنها حدود 55 هزار دستگاه بود، این رقم در سال 2023 به نزدیک 129 هزار دستگاه رسیده که افزایشی بیش از دو برابری را نشان می‌دهد؛ بنابراین، قرار گرفتن ولوو زیر چتر جیلی را باید اتفاق مثبتی برای این شرکت دانست.

کپی لینک

7-آکورا

فروش: 145,655 دستگاه

تغییر: 42.4 درصد افزایش

برند لوکس هوندا سال بسیار خوبی را سپری کرده است. فروش آکورا با افزایش چشمگیر 42 درصدی از 102 هزار دستگاه در سال 2022 به بیش از 145 هزار دستگاه رسیده است. یکی از دلایل این موفقیت، سدان جدید اینتگرا است که سال گذشته 32 هزار دستگاه فروخته است. علاوه بر این، فروش کراس‌اوورهای MDX و RDX هم افزایش قابل‌توجهی داشته است.

کپی لینک

6-کادیلاک

فروش: 147,214 دستگاه

تغییر: 9.3 درصد افزایش

کادیلاک هرچند قصد دارد در آینده‌ای نزدیک به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود اما هنوز طیف متنوع و بروزی از مدل‌های بنزینی را به بازار عرضه می‌کند و از این طریق توانسته فروش خود را بالا نگه دارد. جالب اینکه پرفروش‌ترین محصول کادیلاک در سال 2023 در بازار آمریکا CT5 بوده است که نشان می‌دهد سدان‌ها هنوز هم محبوبیت دارند.

کپی لینک

5-آئودی

فروش: 228,550 دستگاه

تغییر: 28.5 درصد افزایش

آئودی یکی دیگر از برندهای لوکسی است که در سال 2023 در بازار آمریکا شرایط بسیار خوبی داشته است. فروش این شرکت با افزایش قابل‌توجه 28 درصدی به بیش از 228 دستگاه رسیده است درحالی‌که در سال 2022 زیر 178 هزار دستگاه فروخته بود. بااین‌حال، آئودی در بازار آمریکا هنوز هم فاصلهٔ زیادی با دو رقیب آلمانی اصلی خود دارد.

کپی لینک

4-لکسوس

فروش: 320,249 دستگاه

تغییر: 23.9 درصد افزایش

لکسوس با عرضهٔ محصولات جدید متعددی مثل نسل جدید شاسی‌بلندهای RX، LX و GX و همین‌طور مدل الکتریکی RZ، حمله‌ای همه‌جانبه را به بازار آمریکا آغاز کرده و نتیجهٔ آن را در سال 2023 با افزایش فروش 24 درصدی دیده است. همچنین با عرضهٔ کراس‌اوور جدید TX انتظار می‌رود برند لوکس تویوتا طی سال جاری هم فروش خوبی را تجربه کند.

کپی لینک

3-مرسدس بنز

فروش: 351,746 دستگاه

تغییر: 2.6 درصد افزایش

برخلاف اکثر برندهای لوکس بازار آمریکا، مرسدس بنز سال 2023 را با رشد فروش جزئی 2.6 درصدی به پایان رسانده و در پس رقیب سنتی خود یعنی ب‌ام‌و قرار گرفته است. همچنین فروش 351 هزار دستگاهی این شرکت با احتساب ون‌ها است و اگر صرفاً خودروهای لوکس سواری مرسدس را در نظر بگیریم، این رقم به 282,229 دستگاه کاهش پیدا می‌کند.

کپی لینک

2-ب‌ام‌و

فروش: 362,244 دستگاه

تغییر: 9.1 درصد افزایش

ب‌ام‌و با رشد فروش 9 درصدی در سال 2023 توانسته دو برند لوکس هم‌وطن و همین‌طور لکسوس را همچنان پشت سر خود نگه دارد. این همچنین یک رکورد جدید برای ب‌ام‌و محسوب می‌شود زیرا سال گذشته با بیش از 362 هزار دستگاه، بیشترین فروش تاریخ خود را در ایالات‌متحده تجربه کرده است.

کپی لینک

1-تسلا

فروش: 670,000 دستگاه

تغییر: 25.0 درصد افزایش

تسلا یک سال دیگر توانسته عنوان پرفروش‌ترین برند لوکس بازار آمریکا را از آن خود کند آن‌هم با اختلاف بسیار زیادی نسبت به ب‌ام‌و. بخش عمده‌ای از فروش تسلا یعنی 618,600 دستگاه از 670 هزار دستگاه فقط به دو مدل Y و 3 اختصاص دارد و مدل‌های X و S روی‌هم تنها 51,400 دستگاه فروخته‌اند. مدل Y همچنین به پرفروش‌ترین خودروی جهان در سال 2023 تبدیل شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.